Anonym voittaja

Anonyymi Toijala

Hei
immeiset


Olen yksi Toijalan porukka voittajista. Tiedoksi kaikille toimittajille ja ihmisille.
Olen tuiki tavallinen perheen isä minulla on ihana pienitytär (kohta aikuinen) ja vaimo.
Olen onnellinen, että tämmöinen megapotti osui porukkaamme ja viellä enemmä onnellinen siitä että se osui meidän työpaikan porukkaan. '
Olen ollut huolissani taloudestani jo pitkään, koska olen päälle 48vuotias ja eikä minulla ole koulutusta.
Olen miettinyt pitkään, jos yt-neuvotteluissa minut potkittaisiin pihalle että mitä minulle kävisi sen jälkeen.
Vaimoni on työttömänä, joten olen ainut perheen elättäjä. '

Pieni tyttäreni kohta täyttää 18 ja olen aina halunnut ostaa hänelle ajokortin ja jonkinlaisen kulkupelin.
3 viikkoa sitten olimme tilanteessa, että meillä ei kerta kaikkiaan ollut varaa ostaa/antaa rahaa ajokortin suorittamiseen/auton hankkimiseen.'

Tämä potti tuli meidän perheeseen todella tarpeeseen.
Minulla on tarkoitus mennä parin viikonlomalle Espanjaan ja tulla samana miehenä takaisin. En lopeta työntekoa koska muuten tulisin hulluksi, tekemättä mitään.
Haaveena on ollut perustaa pieni kahvila, jossa sitten voi ajan ratoksi työskennellä.

Ymmärrän ihmisiä ja kuljen kyllä jalat maassa, vaikka tämmöinen potti osui kohdalleni, tuskin pystyn kuluttamaan rahaa normaalia enempää.
En haaveile kuuta taivaalta.

Yksi pyyntö olisi, että toimittajat voisi vähän hillitä itseään.
Jokaisella suomalaisella on mahdollisuus voittaa lotossa, älkää koskaan luopuko toivosta lottoamisen suhteen, ainahan voi parilla eurolla lotota ja voittaa se pääpotti.

Kiitoksia kaikille lukioille ja toivottavasti tekin ymmärrätte, mitä yritin sanoa tällä viestillä.

Ps Harvoin liikun tämmösillä palstoilla, mutta osu silmään yksi kommentti niin päätän aikaista, että vaikka voittaa potin niin ihminen voi silti olla jalat maassa.

14

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osuus

      Itse olisin toivonut, että ei olisi tullut ilmi koko asia. Paikkakunnalta on nyt lähes pakko muuttaa pois, minne? Siinäpäs se onkin.

    • Odotan voittoa myös

      En voi muuta kun vilpittömästi onnitella! Mahtavaa että duunarit saavat asiansa kuntoon ja voivat nostaa jalat pöydälle ja ottaa relasti :D

    • Osuus

      Jotenkin tuntuu, että tästä voitosta ei välttämättä tulekkaan pelkästään hyvää. Nyt jo tullut muutamia vihjeitä siihen suuntaan. Nyt ollut hetki aikaa sulatella tätä. Miksi esim. Kimi Räikkösestä....Teemu Selänteestä jne meuhkata samaan malliin. Nuo kaverit ovat tienannet kymmeniä kertoja enemmän kuin meidän osuutemme tässä voitossa. Unohtakaa ja antakaa asioiden olla, kiitos.

      • asian nähnyt

        Räikkönen ja Selänne ovat ansainneet rahansa työllä. Lottovoiton voi voittaa kuka tahansa onnekas. Asioissa on huomattavan suuri ero. Sitäpaitsi em. herroilla on paljon vähemmän yksityisyyttä kuin julki tulleella lottovoittajalla.

        Lottovoittoa pidetään yleisesti ikään kuin ilmaisena rahana, josta riittää jaettavaa kaikille sukulaisille ja tuttaville. Jos et jaa tarpeeksi, sinua ei pidetä kovin miellyttävänä henkilönä, jolloin pienellä paikkakunnalla asumisen jatkaminenkaan ei ehkä ole niin mukavaa kuin ennen.

        Käytännössä on siis kaksi vaihtoehtoa:

        1. jaat avokätisesti voitostasi läheisillesi
        2. muutat kauas toiselle paikkakunnalle


      • Rauhallisesti
        asian nähnyt kirjoitti:

        Räikkönen ja Selänne ovat ansainneet rahansa työllä. Lottovoiton voi voittaa kuka tahansa onnekas. Asioissa on huomattavan suuri ero. Sitäpaitsi em. herroilla on paljon vähemmän yksityisyyttä kuin julki tulleella lottovoittajalla.

        Lottovoittoa pidetään yleisesti ikään kuin ilmaisena rahana, josta riittää jaettavaa kaikille sukulaisille ja tuttaville. Jos et jaa tarpeeksi, sinua ei pidetä kovin miellyttävänä henkilönä, jolloin pienellä paikkakunnalla asumisen jatkaminenkaan ei ehkä ole niin mukavaa kuin ennen.

        Käytännössä on siis kaksi vaihtoehtoa:

        1. jaat avokätisesti voitostasi läheisillesi
        2. muutat kauas toiselle paikkakunnalle

        Mitä enemmän jaat, sitä enemmän lähipiiri riitaantuu ja vertaa saamisiaan.

        Jouluna voi antaa vähän parempia lahjoja mutta suoran rahan jako sukuun tuo saman tilanteen kun vaikkapa sukujen testamenttiriidat. Ihmiset on ahneita, niin ahneita. Kateellisia ja epäkiitollisia.

        Ainoa keino rauhoittaa tilannetta on käyttää rahaa alussa maltillisesti.

        Isoja lahjoituksia jos tekee, ne kannattaa antaa joillekin kotimaisille avustusjärjestöille. Lähisuku menee aivan sairaaksi jos sinne jotain isoa antaa. Tietty omat lapset on erikseen.


      • rahaa jaetaan
        Rauhallisesti kirjoitti:

        Mitä enemmän jaat, sitä enemmän lähipiiri riitaantuu ja vertaa saamisiaan.

        Jouluna voi antaa vähän parempia lahjoja mutta suoran rahan jako sukuun tuo saman tilanteen kun vaikkapa sukujen testamenttiriidat. Ihmiset on ahneita, niin ahneita. Kateellisia ja epäkiitollisia.

        Ainoa keino rauhoittaa tilannetta on käyttää rahaa alussa maltillisesti.

        Isoja lahjoituksia jos tekee, ne kannattaa antaa joillekin kotimaisille avustusjärjestöille. Lähisuku menee aivan sairaaksi jos sinne jotain isoa antaa. Tietty omat lapset on erikseen.

        Jos itse voittaisin 5,7 miljoonaa, jakaisin siitä 4 miljoonaa seuraavasti:

        2 miljoonaa omille lapsilleni ja lapsenlapsilleni sekä vanhemmilleni

        1 miljoona yhteensä sisaruksilleni ja heidän lapsilleen

        0,5 miljoonaa muut sukulaiset, naapurit ja kaverit

        0,2 miljoonaa avustuksia yhdistyksille

        0,3 miljoonaa myöhemmin jaettavaksi


        Jäisi vielä 1,7 miljoonaa itselle, siitä 0,7 miljoonaa asunnon vaihtoon, kulkuvälineisiin, harrastuksiin yms.

        1 miljoonan sijoittaisin viiden prosentin riskittömälle tuotolle = 50.000/vuosi = 4166/kk, mikä kevyellä pääomatulojen verotuksella olisi enemmän kuin nykyinen palkkani.

        Irtisanoutuisin työstä. Säästyneen ajan käyttäisin vanhoihin ja uusiin harrastuksiin sekä ihmissuhteisiin.


    • ONNEA

      Olen niin sydänjuuriani myöten onnellinen , että juuri te saitte voiton, tiedän mitä on elää jatkuvassa rahojen laskemisessa, että selviää seuraavaan palkkapäivään. Ei ois paremmin voinut mennä, älkää ylpistykö, ja pitäkää perheistänne huolta ennenkaikkea rakastakaa toisianne, toivottaa sairaseläkkeellä oleva sähkärin vaimo.

      • Duunari vaan

        "Käytännössä on siis kaksi vaihtoehtoa:
        1. jaat avokätisesti voitostasi läheisillesi
        2. muutat kauas toiselle paikkakunnalle " Älä jauha Pas....aa! Jos haluaa voittaa siitä vaan lottoon tai mitä näitä nyt onkaan, jos voitto napsahtaa sehän on hianoo ja JOKAISEN OMA asia mihin hillot käyttää!Älkää nyt olko niin VI....UN kateellisisa!


    • älkää uskoko kaikkea

      Aloitus on FEIKKI.

      • ghjjgjhgjhgj

        Niin on. Luultavasti veikkauksen edustajan kirjoittama. Pilkut on kohdallaan, mutta tekstiin on lisätty selviä kirjoitusvirheitä, ettei vaikuta liian koulutetulta. Ja Espanjaan pieni kahvila, voi jeesus.

        Jos joku oikeasti voittaisi yli 5-miljoonaa, ei varmasti jatkaisi työskentelyä kusisessa teollisuushallissa.

        Feikkiä koko lottovoitto!


    • tiedän voittajat

      Tuolla Facebookissa nuo voittajien nimet on paljastettu. Ei tietääkseni millään yleisellä sivulla, vaan samassa työpaikassa olevien toimesta.

      Jos itse voittaisin, niin en tekisi tylsää, pienipakkaista orjantyötäni enää sekuntiakaan. Muuttaisin Nizzaan ja olisin onnellinen nuorten naisten kanssa.

      • Uuno Nizzassa

        Nuoret kauniit naiset kuppais lottopotin alta aikayksikön ja häipyis rahoineen ja Uuno Turhapuro jäisi ruikuttaan rannalle.


    • köyhälistöä

      Onnea teille kaikille.
      Ne jotka ovat suivaantuneita ovat karehtijoita. Mutta kun meillä kaikilla on mahdollisuus voittaa, nyt oli teidän vuoronne.
      Käyttäkää rahanne järkevästi.
      En karehdi.

    • Backwall

      No jos pientä kahvilaa haikailee, niin semmoinenhan on siinä elokuvateatterin nurkilla vapaana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe