Salausteknologiassa haavoittuvuus!

Apua!

Huomasin YLEn teksti-tv:stä jutun, jossa kerrottiin, että salausteknologiasta on löytynyt ns. Heartbleed-haavoittuvuus. Salausteknologiaahan käytetään esim. verkkopankeissa ja Gmailissa.

Uskallanko enää kirjautua verkkopankkiin (pitäisi maksaa lasku..), Gmailiin, Bloggeriin, Pinterestiin ja King-pelisivustolle tämän uutisen jälkeen?

16

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ei vastata?!

      Vastatkaa nyt joku, olisi kiva päästä s-postiin vielä tänään!

    • Tarvitsen apua!

      Voisiko joku nyt IHAN OIKEASTI vastata?!

    • Kyllä uskaltaa.

      • Entäs salasanat?

        Entäs salasanat, pitääkö ne vaihtaa, ellei virallisilta tahoilta ole tullut mitään kehotetta?


    • Jos näkee sille tarvetta niin voi vaihtaa.

    • Varmenteet kunnossa?

      Mitenkäs Googlen varmenne? Näyttää tältä:

      Kelpoisuus
      julkaisupäivä: 12.3.2014
      vanhemispäivä: 10.6.2014

      Voiko tästä päätellä, että Googlen (esim. Gmailin) salasanoja ei tarvitse vaihtaa?

      King.comin varmenne näyttää taas tältä:

      Kelpoisuus
      julkaisupäivä: 13.3.2014
      vanhenemispäivä: 18.3.2015

      Tässä varmaan sama homma, eli turvassa ollaan?

      Pinterestin varmenne taas on tällainen:

      Kelpoisuus
      julkaisupäivä: 27.9.2010
      vanhenemispäivä: 2.10.2015

      Turvassa ilmeisesti tämänkin kohdalla?

    • Seuraisin tilannetta ja esimerkiksi Cert.fi sivua: https://www.cert.fi/

      Siellä sanotaan

      "Verkkopalvelujen käyttäjiltä ei edellytetä tässä vaiheessa toimenpiteitä ilman palveluiden ylläpitäjien kehoitusta."

      • tyhymä kyssyy

        "Verkkopalvelujen käyttäjiltä ei edellytetä tässä vaiheessa toimenpiteitä ilman palveluiden ylläpitäjien kehoitusta."

        - Tarkoittaako tuo yllä oleva teksti sitä, että jos saan tietyltä verkkokaupalta ohjeita vaihtaa salasanaa niin vaihdan, mutta jos en saa, niin en tee mitään?


    • Kyllä. Salasanan voi siis vaihtaa koska tahansa. Sitä ei kukaan kiellä.

      • tyhymä kyssyy

        Niin. Tiesin kyllä että salasanan voi vaihtaa halutessaan. Mutta olen vuosien varrella asioinut aika monessa verkkokaupassa ja tuntuu aika isolta hommalta alkaa niihin kaikkiin vaihtaa salasanoja.


    • HUOM!

      IS:n mukaan kannattaa vaihtaa Facebookin, Tumblrin ja Googlen salasanat.

    • Mutta sekään ei ole pakollista.

    • Pinterest-hyökkäys!

      Nyt kannattaa vaihtaa Pinterestin salasana! Ainakin minulle oli tullut s-posti, että Pinterest oli yksi haavoittuneista sivuista. S-postissa oli myös linkki, jossa salasanan voi vaihtaa.

      • Ehkä olisi kuitenkin fiksumpaa olla klikkailematta sähköpostin linkkejä ja vaihtaa salasana ihan manuaalisesti käymällä itse sivuilla. jotka tietää oikeiksi?


      • Varma lähettäjästä
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ehkä olisi kuitenkin fiksumpaa olla klikkailematta sähköpostin linkkejä ja vaihtaa salasana ihan manuaalisesti käymällä itse sivuilla. jotka tietää oikeiksi?

        Tiedän kyllä, että s-posti tuli Pinterestiltä.


      • Varma lähettäjästä kirjoitti:

        Tiedän kyllä, että s-posti tuli Pinterestiltä.

        Okei sitten. Sähköpostin lähettäjä vaan on niin helppo väärentää, että itse en olisi viitsinyt nähdä tarkistuksen vaivaa, vaan olisin avannut ko. sivuston (melko) turvallisesti kiinteästä selaimen kirjanmerkistä (Suosikista).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe