Korjaus sarja asennettu .............

Win-7 Pro

Olipa lievä ylläytys, kun kaikki pillit ja viheltimet toimi (SP-1) asennuksen jälkeen ja tuntuu toimintakin vakaammalta, joten taitaa tästä Win-8.1 "väliheitto" käyttiksestä tulla viimeinkin XP käyttäjille uusi "koti", edellyttäen, että rauta ottaa vastaan uuden kasi-ykkösen !
Olin jo valmis "tuhoamaan" asennus levyt, mutta halusin nähdä tämän "korjaus" päivityksen ja nyt kyllä W-8.1 on käyttökelpoinen käyttis normikoneillekin ja erityisesti läppäreihin !

43

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketjun aloittaja

      Widows 8.1 pelaa kun Westerisen haitari ja voi rauhassa siirtyä uuteen käyttikseen !

      ps. SSD levyn asennus nopeuttaa toimintoja pöytäkoneissa ja läppäreissä erityisesti, sillä pienet "kolhut" ei turmele SSD levyä, kuten normaalissa kiintolevyssä usein käy !

      • "pienet "kolhut" ei turmele SSD levyä"

        Mutta suuri määrä kirjoitusta turmelee.


      • Win-7 Pro
        timekillerx kirjoitti:

        "pienet "kolhut" ei turmele SSD levyä"

        Mutta suuri määrä kirjoitusta turmelee.

        Kerroppa kuinka ?



      • Win-7 Pro
        timekillerx kirjoitti:

        Enpä jaksa tiivistää, mutta vilkaise tuolta niin saat kattavan selityksen.

        http://en.wikipedia.org/wiki/NAND_flash_memory#Memory_wear
        http://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive#Wear_leveling

        Ei siinä, ei ne mekaaniset kovotkaan ikuisia ole (vaikka harvemmin niistä itse levy hajoaa, jolloin tiedot ovat kyllä tallella)

        ##Ei siinä, ei ne mekaaniset kovotkaan ikuisia ole (vaikka harvemmin niistä itse levy hajoaa, jolloin tiedot ovat kyllä tallella) ##

        Vastaus = USB ulkoinen kiintolevy on ohjelmistojen säilöntään ja laskeppa kuinka kauan kestää 1.000.000 kuluttaa, ennenkun "kynttilä" sammuu ja uudelle SSD levylle minulla on täysi "peilikuva" toimivasta SSD levystä jonka sitten asennan uuteen SSD levyyn ! Siis ei mitään uudelleen asennusta "vahingon" sattuessa.

        SSD nopeuttaa koneen toimintaa 10 kertaisesti, joten jossittelu SSD.n lyhyestä "elosta" on bullshit ......................!

        ps. Mainitsit myös, että jos mekaaninen kovis hajoaa, niin tiedot on tallessa !!!!!!!!!!!!!!! Tiedätkö minkä hintainen on niiden "säästettyjen tietojen kaivaminen" siltä rikkinäisen koviksen kiekolta ??????
        Tuhansia euroja, sillä et itse voi niitä "kaivaa esiin" , joten ...........!?


      • Win-7 Pro kirjoitti:

        ##Ei siinä, ei ne mekaaniset kovotkaan ikuisia ole (vaikka harvemmin niistä itse levy hajoaa, jolloin tiedot ovat kyllä tallella) ##

        Vastaus = USB ulkoinen kiintolevy on ohjelmistojen säilöntään ja laskeppa kuinka kauan kestää 1.000.000 kuluttaa, ennenkun "kynttilä" sammuu ja uudelle SSD levylle minulla on täysi "peilikuva" toimivasta SSD levystä jonka sitten asennan uuteen SSD levyyn ! Siis ei mitään uudelleen asennusta "vahingon" sattuessa.

        SSD nopeuttaa koneen toimintaa 10 kertaisesti, joten jossittelu SSD.n lyhyestä "elosta" on bullshit ......................!

        ps. Mainitsit myös, että jos mekaaninen kovis hajoaa, niin tiedot on tallessa !!!!!!!!!!!!!!! Tiedätkö minkä hintainen on niiden "säästettyjen tietojen kaivaminen" siltä rikkinäisen koviksen kiekolta ??????
        Tuhansia euroja, sillä et itse voi niitä "kaivaa esiin" , joten ...........!?

        "Vastaus = USB ulkoinen kiintolevy on ohjelmistojen säilöntään ja laskeppa kuinka kauan kestää 1.000.000 kuluttaa, ennenkun "kynttilä" sammuu ja uudelle SSD levylle minulla on täysi "peilikuva" toimivasta SSD levystä jonka sitten asennan uuteen SSD levyyn ! Siis ei mitään uudelleen asennusta "vahingon" sattuessa."

        USB on liitäntätyyppi, miten se liittyy tähän mitenkään? Ei SSD levyjä käytetä varasto- vaan järjestelmäkovoina. Miljoona kertaa on aika vähän jos koko ajan uudelleenkirjoitetaan samalle sektorille.
        Hyvä, että varmuuskopiot on, näin pitääkin olla.

        "SSD nopeuttaa koneen toimintaa 10 kertaisesti, joten jossittelu SSD.n lyhyestä "elosta" on bullshit ......................!"

        En minä nopeutta kiistänytkään. Miten niin jossittelu ja miten niin bullshit? Kyllä se SSD levy on lyhytaikainen verrattuna mekaaniseen levyyn vaikka kuinka nopea olisi.

        "ps. Mainitsit myös, että jos mekaaninen kovis hajoaa, niin tiedot on tallessa !!!!!!!!!!!!!!! Tiedätkö minkä hintainen on niiden "säästettyjen tietojen kaivaminen" siltä rikkinäisen koviksen kiekolta ??????
        Tuhansia euroja, sillä et itse voi niitä "kaivaa esiin" , joten ...........!? "

        Tiedän kyllä minkä hintaista se alan firmoissa on, mutta kyllähän ne voi itse kaivaa esiin. Etsit jostain täysin vastaavan kovon ja piirilevyn hajotessa vaihdat sen, lukupään hajotessa vaihdat sen jne. Ihan normaali sähkömoottorilla toimiva laite se on, jossa on ohjainpiiri pohjassa ja kiekon päällä lukupää.


      • Win-7 Pro
        timekillerx kirjoitti:

        "Vastaus = USB ulkoinen kiintolevy on ohjelmistojen säilöntään ja laskeppa kuinka kauan kestää 1.000.000 kuluttaa, ennenkun "kynttilä" sammuu ja uudelle SSD levylle minulla on täysi "peilikuva" toimivasta SSD levystä jonka sitten asennan uuteen SSD levyyn ! Siis ei mitään uudelleen asennusta "vahingon" sattuessa."

        USB on liitäntätyyppi, miten se liittyy tähän mitenkään? Ei SSD levyjä käytetä varasto- vaan järjestelmäkovoina. Miljoona kertaa on aika vähän jos koko ajan uudelleenkirjoitetaan samalle sektorille.
        Hyvä, että varmuuskopiot on, näin pitääkin olla.

        "SSD nopeuttaa koneen toimintaa 10 kertaisesti, joten jossittelu SSD.n lyhyestä "elosta" on bullshit ......................!"

        En minä nopeutta kiistänytkään. Miten niin jossittelu ja miten niin bullshit? Kyllä se SSD levy on lyhytaikainen verrattuna mekaaniseen levyyn vaikka kuinka nopea olisi.

        "ps. Mainitsit myös, että jos mekaaninen kovis hajoaa, niin tiedot on tallessa !!!!!!!!!!!!!!! Tiedätkö minkä hintainen on niiden "säästettyjen tietojen kaivaminen" siltä rikkinäisen koviksen kiekolta ??????
        Tuhansia euroja, sillä et itse voi niitä "kaivaa esiin" , joten ...........!? "

        Tiedän kyllä minkä hintaista se alan firmoissa on, mutta kyllähän ne voi itse kaivaa esiin. Etsit jostain täysin vastaavan kovon ja piirilevyn hajotessa vaihdat sen, lukupään hajotessa vaihdat sen jne. Ihan normaali sähkömoottorilla toimiva laite se on, jossa on ohjainpiiri pohjassa ja kiekon päällä lukupää.

        Kyllä se "tee se itse" homma jää tekemättä niin sinulta kun minullakin ! Siis sen pelastus homman kovis kiekolta ja jos olet koskaan aukaisut kovalevyä, niin kyllä pitäisi jo viimeistään silloin todeta, että sinne ei mennä sorkkimaan !

        Ja sitten, mistä sait sen ajatuksen, että käytän SSD levyä ohjelmien säilömiseen ?
        Minulla on kaikissa koneissa (pöytäkoneissa ja läppärissä) SSD levy käyttöjärjestelmälle ja backup ohjelmat säilötään USB ulkoisella normaali koviksella ja pöytäkoneissa normaali kovikselle.

        Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta ja kun ja jos ostaa SSD, niin sitä halpaa ei ole viisasta ostaa, eikä Intellin sekuntaa, joissa on ollut parjon häiriötä firmware käyttö ohjelmassa.
        Crucial, Plextor ja Seagate on luotettavia ja toistaiseksi ei ole ollut yhtään häiriötä toistaiseksi.


      • Win-7 Pro kirjoitti:

        Kyllä se "tee se itse" homma jää tekemättä niin sinulta kun minullakin ! Siis sen pelastus homman kovis kiekolta ja jos olet koskaan aukaisut kovalevyä, niin kyllä pitäisi jo viimeistään silloin todeta, että sinne ei mennä sorkkimaan !

        Ja sitten, mistä sait sen ajatuksen, että käytän SSD levyä ohjelmien säilömiseen ?
        Minulla on kaikissa koneissa (pöytäkoneissa ja läppärissä) SSD levy käyttöjärjestelmälle ja backup ohjelmat säilötään USB ulkoisella normaali koviksella ja pöytäkoneissa normaali kovikselle.

        Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta ja kun ja jos ostaa SSD, niin sitä halpaa ei ole viisasta ostaa, eikä Intellin sekuntaa, joissa on ollut parjon häiriötä firmware käyttö ohjelmassa.
        Crucial, Plextor ja Seagate on luotettavia ja toistaiseksi ei ole ollut yhtään häiriötä toistaiseksi.

        "Kyllä se "tee se itse" homma jää tekemättä niin sinulta kun minullakin ! Siis sen pelastus homman kovis kiekolta ja jos olet koskaan aukaisut kovalevyä, niin kyllä pitäisi jo viimeistään silloin todeta, että sinne ei mennä sorkkimaan !"

        Miten niin jää tekemättä? Millä tavoin se "ammattilaisfirma" eroaa minun tekemisistäni? Onko siellä jotain superihmisiä töissä? Pitää olla vaalea tukka ja siniset silmät, että moiseen pystyy?
        Miten niin "ei mennä sorkkimaan"? Niin miksi ei mennä jos on tietotaitoa ja välineet?

        "Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta "

        Eli helvetin vähän aikaa.


      • ajan kuluttajalle...
        timekillerx kirjoitti:

        "Kyllä se "tee se itse" homma jää tekemättä niin sinulta kun minullakin ! Siis sen pelastus homman kovis kiekolta ja jos olet koskaan aukaisut kovalevyä, niin kyllä pitäisi jo viimeistään silloin todeta, että sinne ei mennä sorkkimaan !"

        Miten niin jää tekemättä? Millä tavoin se "ammattilaisfirma" eroaa minun tekemisistäni? Onko siellä jotain superihmisiä töissä? Pitää olla vaalea tukka ja siniset silmät, että moiseen pystyy?
        Miten niin "ei mennä sorkkimaan"? Niin miksi ei mennä jos on tietotaitoa ja välineet?

        "Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta "

        Eli helvetin vähän aikaa.

        Sinun vaikertelustasi päättelen, että olet LINUX HIHHULI ! Olenko oikeassa ?


      • poskisolistille ....
        timekillerx kirjoitti:

        "Kyllä se "tee se itse" homma jää tekemättä niin sinulta kun minullakin ! Siis sen pelastus homman kovis kiekolta ja jos olet koskaan aukaisut kovalevyä, niin kyllä pitäisi jo viimeistään silloin todeta, että sinne ei mennä sorkkimaan !"

        Miten niin jää tekemättä? Millä tavoin se "ammattilaisfirma" eroaa minun tekemisistäni? Onko siellä jotain superihmisiä töissä? Pitää olla vaalea tukka ja siniset silmät, että moiseen pystyy?
        Miten niin "ei mennä sorkkimaan"? Niin miksi ei mennä jos on tietotaitoa ja välineet?

        "Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta "

        Eli helvetin vähän aikaa.

        ##Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta ##

        3 Vuotta on valmistajan takuu ja joillakin on 5 vuotta !

        Normi kiintolevyille antaa valmistajat aivan saman takuun, joten ...................?

        ps. Mene sorkkimaan sitä Linux kurttauksen rikkomaa kiintolevyä sillä "tiedoillasi ja taidoillasi".............


      • ajan kuluttajalle... kirjoitti:

        Sinun vaikertelustasi päättelen, että olet LINUX HIHHULI ! Olenko oikeassa ?

        Miten tähän aiheeseen liittyy käyttöjärjestelmät?
        Käytät kyllä niin Windowsia kuin Linuxiakin, riippuen siitä mitä olen tekemässä. Työkalut valitaan tehtävän mukaan ja hihhulointi hihhuleiden juttuja, oli kyseessä mikä asia tahansa.


      • poskisolistille .... kirjoitti:

        ##Normaali käytössä SSD kestää 3 plus vuotta ##

        3 Vuotta on valmistajan takuu ja joillakin on 5 vuotta !

        Normi kiintolevyille antaa valmistajat aivan saman takuun, joten ...................?

        ps. Mene sorkkimaan sitä Linux kurttauksen rikkomaa kiintolevyä sillä "tiedoillasi ja taidoillasi".............

        Miten se takuu liittyy mihinkään? Takuu on ihan eri asia kuin odotettu elinaika.
        NAND piireillä on laskettavissa oleva maksimi kirjoitusmäärä, magneettiselle kiekolle ei ole.

        Mitä ne käyttöjärjestelmät tähän liittyy mitenkään?


      • kaikki tietävälle...
        timekillerx kirjoitti:

        Miten se takuu liittyy mihinkään? Takuu on ihan eri asia kuin odotettu elinaika.
        NAND piireillä on laskettavissa oleva maksimi kirjoitusmäärä, magneettiselle kiekolle ei ole.

        Mitä ne käyttöjärjestelmät tähän liittyy mitenkään?

        Kävin katsomassa sinun ikääsi !!!!!!!!! Sinähän olet pojan kloppi ! Olisi sinun jänkkäyksestä jo oivaltaa, että kaikkitietävä kovalevyn "lukia" on vielä pojan nappila korvan taukset vielä märkänä !
        Mene sinne ubutubutin sivulle älyttömyyksiä jakelemaan ! Tai sinne hiekkalaatikolle leikkimään sen Tonga kuormurin kanssa, mokomakin tietokoneen korjailia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • kaikki tietävälle... kirjoitti:

        Kävin katsomassa sinun ikääsi !!!!!!!!! Sinähän olet pojan kloppi ! Olisi sinun jänkkäyksestä jo oivaltaa, että kaikkitietävä kovalevyn "lukia" on vielä pojan nappila korvan taukset vielä märkänä !
        Mene sinne ubutubutin sivulle älyttömyyksiä jakelemaan ! Tai sinne hiekkalaatikolle leikkimään sen Tonga kuormurin kanssa, mokomakin tietokoneen korjailia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mitä sitten vaikka olen 24? Meinaatko, että pitää olla 84, että osaa korjata yhden kovalevyn? Iällä ei ole mitään korrelaatiota teknisen osaamisen kanssa.
        Et siis pysty mitenkään vastaamaan aiheeseen ja keksit vain vittuilua? Hyvin aikuismaista. Ei ihme, että suuret ikäluokat saivat tuhottua tämänkin maan.


      • >>> Hiski <<<
        timekillerx kirjoitti:

        Mitä sitten vaikka olen 24? Meinaatko, että pitää olla 84, että osaa korjata yhden kovalevyn? Iällä ei ole mitään korrelaatiota teknisen osaamisen kanssa.
        Et siis pysty mitenkään vastaamaan aiheeseen ja keksit vain vittuilua? Hyvin aikuismaista. Ei ihme, että suuret ikäluokat saivat tuhottua tämänkin maan.

        Ensinnäkin..................

        Eiköhän se ole "nyky" nuoriso, joka suomen on vienyt konkurssin partaalle ! Suuri osa nuorista elää sosiali rahalla ja jopa armeijaakin kierretään, joka oli 50 vuotta sitten miehistymisen alku ! No se siitä asian sivusta !

        Minä kerron kokemuksesta, enkä luetusta jossittelusta jostain Linux hihhulien netisivulta

        Toivottavasti sinustakin tulee "aikuinen" ja jätät sen "mina tiedän kaiken" menttaliteetin, jos ei muuten , niin kyllä elämä opettaa, vaikkakin vastamakiä tulee olemaan, joten.........?

        Good luck .....................


      • >>> Hiski <<< kirjoitti:

        Ensinnäkin..................

        Eiköhän se ole "nyky" nuoriso, joka suomen on vienyt konkurssin partaalle ! Suuri osa nuorista elää sosiali rahalla ja jopa armeijaakin kierretään, joka oli 50 vuotta sitten miehistymisen alku ! No se siitä asian sivusta !

        Minä kerron kokemuksesta, enkä luetusta jossittelusta jostain Linux hihhulien netisivulta

        Toivottavasti sinustakin tulee "aikuinen" ja jätät sen "mina tiedän kaiken" menttaliteetin, jos ei muuten , niin kyllä elämä opettaa, vaikkakin vastamakiä tulee olemaan, joten.........?

        Good luck .....................

        Nykynuorisolla ei nyt satu olemaan töitä kun eletä aikaa jolloin teollisuus oli täällä ja asunnot maksoivat naurettavan vähän.
        Armeija ainoastaan maksaa yhteiskunnalle, mitä miehistymistä se on kuunnella toisten käskyjä?

        Minä kerron faktaa, missäs ne kovon korjauskokemukset ovat? Eivät näköjään missään jos pidät sitä jonakin korkeampana tähtitieteenä.

        Mikä ihmeen minä tiedän kaiken- mentaliteetti jos totean miten jokin laite toimii ja miten se korjataan ja että NAND muistit kestävät tietyn määrän kirjoitusta?

        Eli mitään ei saa sanoa eikä lukea aiheesta ennenkö on 54 mittarissa, niinkö?


      • paljon kokenut
        timekillerx kirjoitti:

        Nykynuorisolla ei nyt satu olemaan töitä kun eletä aikaa jolloin teollisuus oli täällä ja asunnot maksoivat naurettavan vähän.
        Armeija ainoastaan maksaa yhteiskunnalle, mitä miehistymistä se on kuunnella toisten käskyjä?

        Minä kerron faktaa, missäs ne kovon korjauskokemukset ovat? Eivät näköjään missään jos pidät sitä jonakin korkeampana tähtitieteenä.

        Mikä ihmeen minä tiedän kaiken- mentaliteetti jos totean miten jokin laite toimii ja miten se korjataan ja että NAND muistit kestävät tietyn määrän kirjoitusta?

        Eli mitään ei saa sanoa eikä lukea aiheesta ennenkö on 54 mittarissa, niinkö?

        "Eli mitään ei saa sanoa eikä lukea aiheesta ennenkö on 54 mittarissa, niinkö? "

        Vartu ainakin siihen asti, kun "korvantaukset" kuivuu !

        Useimmat "miehistyvät" aikaisemmin ja jotkut ei koskaan !?

        ps. Ei ole tärkeää vastata, sillä sinä olet vielä "kasvuiässä" ja toivottavasti sinusta tulee suomen paras "kovalevyn" remonttimies !

        The End !


      • optiosanktio1
        timekillerx kirjoitti:

        Mitä sitten vaikka olen 24? Meinaatko, että pitää olla 84, että osaa korjata yhden kovalevyn? Iällä ei ole mitään korrelaatiota teknisen osaamisen kanssa.
        Et siis pysty mitenkään vastaamaan aiheeseen ja keksit vain vittuilua? Hyvin aikuismaista. Ei ihme, että suuret ikäluokat saivat tuhottua tämänkin maan.

        Minä olen 79v ja olen avannut tavallisen kovalevyn, purkanut sen osiin ja todennut että tarvittaessa osia voi vaihtaa kuten timekillerx kertoi. Että senpituinen tarina se. En lukeudu hihhuleihin, käytän Vintoosan seiskaa ja kasia ja selaimena tulikettua.


      • koviksen korjaajalle
        optiosanktio1 kirjoitti:

        Minä olen 79v ja olen avannut tavallisen kovalevyn, purkanut sen osiin ja todennut että tarvittaessa osia voi vaihtaa kuten timekillerx kertoi. Että senpituinen tarina se. En lukeudu hihhuleihin, käytän Vintoosan seiskaa ja kasia ja selaimena tulikettua.

        Avaus ja uudelleen asennus ei onnistu peräkamarissa edes 79 v. vanhukselta.

        Kyssä !
        Kuinka monta kiintolevyä olet purkanut ja uudelleen asentanut toimivaksi ????
        Tarvii sanoa kun entinen kirurki, että "Leikkaus onnistui, mutta POTILAS kuoli", joten revi siitä vaari .....................


      • paljon kokenut kirjoitti:

        "Eli mitään ei saa sanoa eikä lukea aiheesta ennenkö on 54 mittarissa, niinkö? "

        Vartu ainakin siihen asti, kun "korvantaukset" kuivuu !

        Useimmat "miehistyvät" aikaisemmin ja jotkut ei koskaan !?

        ps. Ei ole tärkeää vastata, sillä sinä olet vielä "kasvuiässä" ja toivottavasti sinusta tulee suomen paras "kovalevyn" remonttimies !

        The End !

        Eli ei ollut aiheeseen liittyvää sanottavaa vieläkään?

        Aivan sama vaikka olisit 104 vuotias, mutta jutuista päätellen kuka tahansa 14 vuotiaskin on lahjakkaampi tietotekniikassa - vastauksia ei tule, mutta yhtä ja samaa paskanjauhantaa iästä riittää.


      • ajan haaskaajalle
        timekillerx kirjoitti:

        Eli ei ollut aiheeseen liittyvää sanottavaa vieläkään?

        Aivan sama vaikka olisit 104 vuotias, mutta jutuista päätellen kuka tahansa 14 vuotiaskin on lahjakkaampi tietotekniikassa - vastauksia ei tule, mutta yhtä ja samaa paskanjauhantaa iästä riittää.

        Kuinka monta kiintolevyä olet korjannut, siis aukaissut ja vaihtanut osia jostain toisesta roskalavalta haetusta kiintolevystä ja sitten survonut ne sinne korjattavaan kovikseen ja kuinka se homma onnistui ?

        Vieläkin sanon, että jää se homma ajanhaaskaukseksi, sillä ei onnistu se sinun korjailu siellä peräkamarissa, kun se ajoittain jää ajanvietteeksi ammattilaisiltakin siellä laporatoriosakin.

        Siis kuinka monta kovista on korjannut toimivakuntoon ???????????????


      • Äly jätti, pelle jäi
        kaikki tietävälle... kirjoitti:

        Kävin katsomassa sinun ikääsi !!!!!!!!! Sinähän olet pojan kloppi ! Olisi sinun jänkkäyksestä jo oivaltaa, että kaikkitietävä kovalevyn "lukia" on vielä pojan nappila korvan taukset vielä märkänä !
        Mene sinne ubutubutin sivulle älyttömyyksiä jakelemaan ! Tai sinne hiekkalaatikolle leikkimään sen Tonga kuormurin kanssa, mokomakin tietokoneen korjailia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Vedäpä sinäkin pääsi
        /c:eestäsi
        ja koeta edes yrittää pysyä asiassa halavatun leikkipro.


      • P. Illun ikenet
        >>> Hiski <<< kirjoitti:

        Ensinnäkin..................

        Eiköhän se ole "nyky" nuoriso, joka suomen on vienyt konkurssin partaalle ! Suuri osa nuorista elää sosiali rahalla ja jopa armeijaakin kierretään, joka oli 50 vuotta sitten miehistymisen alku ! No se siitä asian sivusta !

        Minä kerron kokemuksesta, enkä luetusta jossittelusta jostain Linux hihhulien netisivulta

        Toivottavasti sinustakin tulee "aikuinen" ja jätät sen "mina tiedän kaiken" menttaliteetin, jos ei muuten , niin kyllä elämä opettaa, vaikkakin vastamakiä tulee olemaan, joten.........?

        Good luck .....................

        Ja opettele edes suomenkielen alkeet (:


      • Trim
        timekillerx kirjoitti:

        "pienet "kolhut" ei turmele SSD levyä"

        Mutta suuri määrä kirjoitusta turmelee.

        Tuo koskee vain linuxeja, joissa ei vieläkään ole TRIM yleisesti ja oletuksena käytössä. Windowseissa on ollut jo vuosia oletuksena.


      • pellille kyssä
        Äly jätti, pelle jäi kirjoitti:

        Vedäpä sinäkin pääsi
        /c:eestäsi
        ja koeta edes yrittää pysyä asiassa halavatun leikkipro.

        Jokos sinä vedit pääsi sieltä pimennosta ?


      • linux jäi junasta...
        Trim kirjoitti:

        Tuo koskee vain linuxeja, joissa ei vieläkään ole TRIM yleisesti ja oletuksena käytössä. Windowseissa on ollut jo vuosia oletuksena.

        Linuxhan on jäljessä vaeltaja ollut jo alusta asti !


    • kysyn vaan..........

      Sivu on "avun" huutajia ! Missäs on "antelias" auttava käsi ?

    • Ketjun aloittaja

      Kyllä tällä kasi-ykkösellä pärjää samoin kun seiskallakin ja tämä on hiukan "kevyempi", kun Win-7 Pro.

      Viimeistely "viilaus" onnistui ilman asetusten muutoksia, joten jos on aika muuttaa uuteen käyttikseen, niin kyllä Win-8.1 on tällä hetkellä se kevennetty seiska lisätyillä uusilla toiminnoilla !

      ps. XP.stä muuttajalle on hiukan totuttelua ja uuden oppimista, mutta kun saa tuntuman toimintoihin, niin huomaa, että ei tämä ole yhtään vaikeampi käyttää, mitä seiska oli vuosia sitten.

    • No rest for the w...

      Eiköhän sieltä tule vielä ainakin Update 2 ennen ysiä.... Tai sitten tulee 8.2, jolloin 8.1:stä tulee 8.0:n tapainen väliversio.

      • Ketjun aloittaja

        Tuskin tulee muuta kun ne "kuukautiset" kerran kuussa !

        Ysi on ensivuonna valmis siirtymään kasi-ykkösen tilalle ainakin suuremmissa liiketoimissa, sillä siitä tulee kolme eri jakelua, siis pöytäkoneisiin, kannettaviin ja niihin kosketusnäyttöihin !

        Win-8.1 on nyt vakaa käyttis ja hiukan totuttelua se kyllä vaatii erikoisesti XP,stä kasi-ykköseen päivittäjiltä, mutta kyllä siihen tottuu pian, jos on halua !?


      • 8.1-koekaniini
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Tuskin tulee muuta kun ne "kuukautiset" kerran kuussa !

        Ysi on ensivuonna valmis siirtymään kasi-ykkösen tilalle ainakin suuremmissa liiketoimissa, sillä siitä tulee kolme eri jakelua, siis pöytäkoneisiin, kannettaviin ja niihin kosketusnäyttöihin !

        Win-8.1 on nyt vakaa käyttis ja hiukan totuttelua se kyllä vaatii erikoisesti XP,stä kasi-ykköseen päivittäjiltä, mutta kyllä siihen tottuu pian, jos on halua !?

        Kaikilla ei sujunut yhtä hyvin:

        http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/windows_paivitykset_kaatuilivat_virheisiin

        http://muropaketti.com/microsoft-veti-windows-81-update-1n-pois-wsus-jakelusta


      • hupsistakeikkaa.....
        8.1-koekaniini kirjoitti:

        Kaikilla ei sujunut yhtä hyvin:

        http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/windows_paivitykset_kaatuilivat_virheisiin

        http://muropaketti.com/microsoft-veti-windows-81-update-1n-pois-wsus-jakelusta

        Usein sattuu ja tapahtuu "paremmillakin" niitä "oops and oho" vahinkoja !
        Minä sain kyllä sen lahes gigan päivityksen ehkä "vahingossa" tuurilla !?
        Redmond vielä tuppaa liian kiireisesti päivityksiä ilman testausta, mutta kyllä se kait nyt pelaa ?

        Tuo uutinen on Linux pojille mieleinen keskustelun aihe viikon verran ainakin, joten.........?


    • XP.stä kasiin ?

      Hiljaista sivulla ?

      Onko jokainen saanut onnistuneesti "korjaus sarjan" asennuksen koneeseen ?

      • Kasiin kyllästynyt

        En uskalla edes yrittää. Odotan marraskuuhun 2015 saakka ennen kuin yritän 8.1 -päivitystä seuraavan kerran. Silloin se on viimeistään tehtävä. Olen yrittänyt kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla kone on parin päivän sisällä tiltannut täysin. Eikä kyse ole vanhasta XP-koneesta, vaan se on ihan uusi. Toivon todella, että korjaussarjat pitävät minkä lupaavat, mutta en jaksa ruveta kokeilemaan.


      • vastaus-kysymys
        Kasiin kyllästynyt kirjoitti:

        En uskalla edes yrittää. Odotan marraskuuhun 2015 saakka ennen kuin yritän 8.1 -päivitystä seuraavan kerran. Silloin se on viimeistään tehtävä. Olen yrittänyt kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla kone on parin päivän sisällä tiltannut täysin. Eikä kyse ole vanhasta XP-koneesta, vaan se on ihan uusi. Toivon todella, että korjaussarjat pitävät minkä lupaavat, mutta en jaksa ruveta kokeilemaan.

        Siis vartut Win-9 julkaisua ?


      • Kasiin kyllästynyt
        vastaus-kysymys kirjoitti:

        Siis vartut Win-9 julkaisua ?

        Mahdollista sekin. Rippuu siitä, saako Microsoft Windows 8.1:n jossain vaiheessa toimimaan kunnolla. Tällä hetkellä se tuntuu olevan kuin palapeli, jolla yritetään hyvittää asiakkaille Windows 8:n puutteita. Fiksataan sieltä ja fiksataan täältä, ja lopputuloksena on aina vaan pahempi sotku.


      • Tekele vielä
        Kasiin kyllästynyt kirjoitti:

        Mahdollista sekin. Rippuu siitä, saako Microsoft Windows 8.1:n jossain vaiheessa toimimaan kunnolla. Tällä hetkellä se tuntuu olevan kuin palapeli, jolla yritetään hyvittää asiakkaille Windows 8:n puutteita. Fiksataan sieltä ja fiksataan täältä, ja lopputuloksena on aina vaan pahempi sotku.

        Sama juttu Rahikaisella.Kun nyt jotenkin toimivamman saivat, niin tyyli on yhtä moskaa. Edelleen ajuripuutteita yms. arkielämää harmistuttavia juttuja jäi liikaa, jotta voisi edes hyvällä tahdolla suositella.

        Eli seiskalla taas mennään..


      • Win-7 Pro

        Olen koittanut saada tuntumaa kasiin, mutta ei vaan ole mieltymystä Ballmerin #2 Vistaan ja siirryn takaisin Win-7 vakaaseen käyttöjärjestelmään, siis kohti 2020 .....................


      • Historia toistuu
        Win-7 Pro kirjoitti:

        Olen koittanut saada tuntumaa kasiin, mutta ei vaan ole mieltymystä Ballmerin #2 Vistaan ja siirryn takaisin Win-7 vakaaseen käyttöjärjestelmään, siis kohti 2020 .....................

        Kannattaa muistaa, että lähes jokaisen Windows-version on täytynyt käydä läpi kasvukipunsa. Esim. XP:stä sanotaan, että sen maine luotettavana ja vakaana järjestelmä vakiintui vasta SP2:n jälkeen. Toisaalta XP:n SP3:n julkaisun ajalta eli vuodelta 2008 voi lukea lukuisia juttuja siitä, mitä ongelmia SP3 silloin aiheutti.

        Onko mikään sittenkään muuttunut kovin paljon (ellei oteta lukuun seiskaa, joka oli aika lailla valmis jo syntyessään)?


    • lataa ja pety

      paha pettymys oli tämä paljon hehkutettu huhtikuun "iso päivitys". Vähän uutta eikä juuri parannusta mihinkään.

      • Ketjun aloittaja

        Ja sen johdosta poistin sen SSD levyltä, mutta säästän sen asennus DVD.n muistona 100 dollarin "sijoituksesta" Ballmerin Vista kakkoseen julkaisusta !


    • W8.2
      • järki tyhjäkäynnillä

        Ei kasi-ykkönen PARSIMALLA parane ja jos kristallipallon ennustus pitää paikkansa, niin Win-9 mahdollisesti seuraa kasin tyyliä !

        Peruuttaa seiskaan olisi ratkaisu mikkikselle saada jotakin luottoa takaisin, sillä Vista ja kasi on pussillinen kakkaa, erityisesti kasi on "isonveljen" valvonnassa ja kaikille lisäyksille on "anottava" lupaus asentaa ohjelmistoa, mutta ellei tyyli muutu, niin alkaa rahantulo mikkiksen pussiin ohenemaan, josta ei osakkeenomistajat tykkää, jos miljoonan sijoitus putoaa puoleen milliin !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe