Liukuva vene jossa AQAD41. Mitä mahtaa turbo tykätä jos merkittävä osa kesän ajosta on kierroksilla jolloin ei ahda, esim. 1500rpm? Nokeentuuko turbo kuinka helpolla? Onko mitään syytä etteikö voisi matkakierroksina pitää edellämainittua?
Turbon nokeutuminen ?
10
179
Vastaukset
- hjkkllkö
En ole huomannut ongelmaa, ajan usein vain n. 7-8kn, jotta saan akut ladattua.
- esko6
Eikö akut lataannu kovemmassa vauhdissa?
Kannattaa välillä päästellä kahva pohjassa niin puhdistuu vähän paikat, ei kai siinä muuta ongelmaa jos tasasesti kulkee niillä kierroksilla.- Suksikuuhun
Hei urpo!!! Etkö ymmärtänyt pointtia!! Katsos, kun ajaa hiljaa, niin ei ole heti perillä ja akutkin saavat latautua pidempään.
Suksikuuhun kirjoitti:
Hei urpo!!! Etkö ymmärtänyt pointtia!! Katsos, kun ajaa hiljaa, niin ei ole heti perillä ja akutkin saavat latautua pidempään.
Tosin silloin saman tavoitteen saavuttaa pienelläkin moottorilla. Eli miksi ostaa venettä jossa on käyttötarkoitukseen sopimaton moottori?
- 13+9
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tosin silloin saman tavoitteen saavuttaa pienelläkin moottorilla. Eli miksi ostaa venettä jossa on käyttötarkoitukseen sopimaton moottori?
Pienellä moottorilla ei pääse kovaa, mutta isolla moottorilla pääsee hitaasti.
- spedz
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tosin silloin saman tavoitteen saavuttaa pienelläkin moottorilla. Eli miksi ostaa venettä jossa on käyttötarkoitukseen sopimaton moottori?
Ihan jokaiselle nopeusalueelle ei kannata eri venettä ostaa.
- 2 x kad44
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tosin silloin saman tavoitteen saavuttaa pienelläkin moottorilla. Eli miksi ostaa venettä jossa on käyttötarkoitukseen sopimaton moottori?
Tervehdys välittäjä,
Onko mieleesi juolahtanut ajatusta, että harvalla on varaa investoida niin monta venettä, kuin olisi käyttö tarpeita eri tilanteisiin. Ymmärrän ketjun aloittajan viestin täysin, sillä omassa satamassani ei ole sähköä tarjolla. Viikon lopun suosikki kohteet löytyvät 10-15 mailin matkan päästä, akku kapasiteettini on startti akku 170Ah ja ns. hupi akut 2 x 220Ah ja kapasiteetti riittää n. Kahden päivän omavaraisuuteen. Suosikki kohteissamme ei ole sähköä tarjoolla joten koneilla pitäisi saada akkuja ladattua. Kesä lomamme vietämme mieeluusti Tukholman saaristossa luonnon satamissa n. kuukausi sekä pari viikkoa vieras satamissa. Pidän purjehduksesta lämpimällä pouta säällä erittäin paljon, jos on vasta tuulta ja tai kylmää en pidä purjehduksesta. Toisaalta nautin vauhdista ja avoveneen tuntumasta, ja jos kelit ovat viileät on kivaa olla sisällä. Omat taloudelliset realiteetit huomioiden ja vanha purjehdus taustani, minusta on mukavaa seurata luontoa ja näkymiä 6-7 solmun nopeuksilla jolla eteneminen on rentouttavaa ja edullisinta veneelläni. Ikävämmässä kelissä on mukavaa taittaa matkaa yli 20 solmun nopeudella, ja viikon lopun matkan jälkeen olisi suotava akkujen latautuneen seuraavaa viikonloppua varten. Veneeni on hieman vajaa 12m painoa matka kunnossa ehkäpä hieman vajaa 10 000kg pitäisi päästä matka vauhtia 6-25 solmua.
Voitko kertoa näkemyksesi millainen kone/vene olisi viisi henkiselle perheellemme optimi, olemme vesillä n. 100vrk vuodessa ja pisin yhtenäinen matka vuosittain n. 2 kk ja maileja tulee n.1200 vuodessa ja lisäksi pidän purjehduksesta, nopeasta ajosta avoveneellä sekä sisällä ja vielä nautin hitaasta etenemisestä edellä mainitusti ottaen huomioon aikaisemmin mainitut vkl matkat?
P.S On minulla hätä varaksi 2kw honda, joten älä tarjoa genua huonoksi vaihtoehdoksi. - Laddare
2 x kad44 kirjoitti:
Tervehdys välittäjä,
Onko mieleesi juolahtanut ajatusta, että harvalla on varaa investoida niin monta venettä, kuin olisi käyttö tarpeita eri tilanteisiin. Ymmärrän ketjun aloittajan viestin täysin, sillä omassa satamassani ei ole sähköä tarjolla. Viikon lopun suosikki kohteet löytyvät 10-15 mailin matkan päästä, akku kapasiteettini on startti akku 170Ah ja ns. hupi akut 2 x 220Ah ja kapasiteetti riittää n. Kahden päivän omavaraisuuteen. Suosikki kohteissamme ei ole sähköä tarjoolla joten koneilla pitäisi saada akkuja ladattua. Kesä lomamme vietämme mieeluusti Tukholman saaristossa luonnon satamissa n. kuukausi sekä pari viikkoa vieras satamissa. Pidän purjehduksesta lämpimällä pouta säällä erittäin paljon, jos on vasta tuulta ja tai kylmää en pidä purjehduksesta. Toisaalta nautin vauhdista ja avoveneen tuntumasta, ja jos kelit ovat viileät on kivaa olla sisällä. Omat taloudelliset realiteetit huomioiden ja vanha purjehdus taustani, minusta on mukavaa seurata luontoa ja näkymiä 6-7 solmun nopeuksilla jolla eteneminen on rentouttavaa ja edullisinta veneelläni. Ikävämmässä kelissä on mukavaa taittaa matkaa yli 20 solmun nopeudella, ja viikon lopun matkan jälkeen olisi suotava akkujen latautuneen seuraavaa viikonloppua varten. Veneeni on hieman vajaa 12m painoa matka kunnossa ehkäpä hieman vajaa 10 000kg pitäisi päästä matka vauhtia 6-25 solmua.
Voitko kertoa näkemyksesi millainen kone/vene olisi viisi henkiselle perheellemme optimi, olemme vesillä n. 100vrk vuodessa ja pisin yhtenäinen matka vuosittain n. 2 kk ja maileja tulee n.1200 vuodessa ja lisäksi pidän purjehduksesta, nopeasta ajosta avoveneellä sekä sisällä ja vielä nautin hitaasta etenemisestä edellä mainitusti ottaen huomioon aikaisemmin mainitut vkl matkat?
P.S On minulla hätä varaksi 2kw honda, joten älä tarjoa genua huonoksi vaihtoehdoksi.Jopa oli avautuminen. Genu ei missään tapauksessa ole huono vaihtoehto, tuon kokoisessa veneessä se on yleensä kiinteästi asennettu.
Yksi hyvä lisä olisi asentaa vaikka toisen koneen laturiksi reilusti tehokkaampi laturi, joka lataa käyttöakkuja ja toisen koneen alkuperäinen laturi lataisi starttiakkua. Tuohon vielä uusi lataussäädin, niin lataus paranee kummasti. Voihan sen isomman laturin laittaa lisäksikin ja jättää vanhat rojut paikalleen.
- Bro weight
Nim 2 X kad 44, on sama männäntappipoika eli Wikstöm/Aulis merenkulkija, tämä etana ei ole koskaan merellä käynytkään, saati venettä omistaisi, häiriköi palstaa, tyylin tunnistaa..
- VolvoAQAD41
Turbo tosiaankin tykkää siitä kun se saa vähän tekemistä, liiallinen alhaisella kuormalla ajo ei ole hyvä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1287736Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?947262Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit317182Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t186532Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t736341Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1115687Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?465468Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv195445Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa745321Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus475190