Miten saan ponini laihaksi?

ponin laihduttaja

Eli: mun pitäis kesälomaan mennessä saada ponini laihtumaan, mutta miten? Oon liinannu sitä kaks kertaa päiväs ja antanu tavallista vähemmä heinää... Mitä mun vielä pitäis tehä? Vastatkaa!

8

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkejä

      Jos annat paljon herkkuja, niin se kannattaa lopettaa kokonaan (siis herkkujen anto). Muista ettet karsi ruuasta liikaa pois, ettei ponista tule liian laihaa. Pidä ponia hiekkatarhassa, jossa ei pääse napostelemaan. Jyrkät mäet ovat hyvää lihaskuntoa, mutta sitäkin kannattaa vartioida ettei hevonen rasitu liikaa. Voit välillä myös hypyttää, esim. Kavaletteja. Jos et pääse ratsastamaan 2krt päivässä, kannattaa hankkia vuokraaja.

      • ponin laihduttaja

        Okei! kiitos tiedosta!;)


    • ----

      Liinannut? Tarkoitatko juoksutusta?

      Missään nimessä ei saa juoksuttaa noin pajon. Juoksutus rasittaa hevosen jalkoja varsin paljon.
      Joku 20min kerrallaan päivässä ja max kerran/pari viikossa on yleensä hyvä raja.

      Heinää ei kannata karsia liikaa, koska heinä on kuitenkin hevosen perusrehua. Mutta väkirehut tietysti pois eikä mitään herkkuja. Ei myöskään tuoretta ruohoa paljoakaan, eli ei tosiaankaan pitkiä laidunhetkiä.

      Liikunnasta tosiaan monipuolista, esim. just mäkiä, pikkuhyppyjä jne... Hyppyjä kuitenkin vain korkeintaan kerta viikossa. Puomeja voi mennä useammin.

      • ponin laihduttaja

        no ihan 15 minsaa!:D Mun ponilla ei hypitä esteitä1 SE ON RAVIPONI! pitää olla kuria ja rankkoja reenejä...


      • missä järki?
        ponin laihduttaja kirjoitti:

        no ihan 15 minsaa!:D Mun ponilla ei hypitä esteitä1 SE ON RAVIPONI! pitää olla kuria ja rankkoja reenejä...

        Hevosta/ponia ei laihduteta karsimalla ruokaa pois! Ja olen samaa mieltä että juoksutusta pari kertaa viikkoon. Ainahan kannattaa kokeilla esim irtohypytystä on sitte kuinka raviponi tahansa niin ei se sitä estä etteikö se vois hyppiä? Ootkos mimmosia ajolenkkejä tehny? ja muistakaas että levossa lihakset kehittyy! Jos liikutat joka päivä niin missä välissä sitte luulet että ne lihakset saa aikaa kehittyä!? Tutullaki on yks ravilämppäri ja hän käy KAKSI kertaa viikossa ajamassa ja ihan s******n hyvännäkönen polle


      • Montekuski-01

        Kuule, kyllä shettistä saa juoksuttaa niin paljon kun se jaksaa!! Ja sitäpaitsi jos se on raviponi, niin juoksutus tuo vaan lisää kuntoa ja se jaksaa juosta paremmin radalla. Mäkitreeniä,mäkitreeniä ja vielä kerran mäkitreeniä, voi vaikka mennä pieniä loivia mäkiä kärryt perässä ja jos ponilla on ratsastettu niin ratsain kyrkempiä mäkiä käyntiä muutaman kerran.


      • juu u
        Montekuski-01 kirjoitti:

        Kuule, kyllä shettistä saa juoksuttaa niin paljon kun se jaksaa!! Ja sitäpaitsi jos se on raviponi, niin juoksutus tuo vaan lisää kuntoa ja se jaksaa juosta paremmin radalla. Mäkitreeniä,mäkitreeniä ja vielä kerran mäkitreeniä, voi vaikka mennä pieniä loivia mäkiä kärryt perässä ja jos ponilla on ratsastettu niin ratsain kyrkempiä mäkiä käyntiä muutaman kerran.

        Eijeijei, juoksutuksella noin usein ei saa muuta aikaan kun jalat paskaks ja se on sen raviponin ura sitten siinä! Mäkiä vaan ja pitkiä KÄVELY lenkkejä siis oikeesti pitkiä. Ja ratsastus ja puomien meno ja muu sellainen on todella hyvää treeniä ja vaihtelua myös RAVUREILLE ;D


    • ponihullu

      juoksuta vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe