Moi Verotiimi,
Olen 1.1.2013 lähtien ollut rajoitetusti verovelvollinen, vuodesta 2012 minulla ei ole ollut olennaisia siteitä suomeen (asun pysyvästi ulkomailla, ei perhettä & asuntoa suomessa, enkä kuulu sosiaaliturvaan). Sain vuoden 2013 veroilmoituksen jossa minua on verotettu yleisesti verovelvollisena, koska 3 vuoden sääntö ei ole täyttynyt.
Miten käytännössä teen hakemuksen rajoitetusta verovelvollisuudesta veroilmoituksen yhteydessä? Laitanko vapaamuotoisen hakemuksen palautuskuoreen ja lähetän sen takaisin veroilmoituksen kanssa, vai? Pitääkö hakemukseen laittaa liitteitä vai päteekö sama kuin kuitteihin ja tositteisiin? Tuleeko minun tehdä muutoksia ilmoitusosaan itse? Tulot sinänsä ovet oikein, mutta minun ei kuuluisi olla verovollinen niistä.
Hakemus rajoitetusti verovelvolliseksi
1
175
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Rajoitettu verovelvollisuus voi alkaa jo ensimmäisten kolmen vuoden aikana, jos vaadit sitä itse ja pystyt osoittamaan, ettei sinulla ole verovuoden aikana enää olennaisia siteitä Suomeen.
Olennaisilla siteillä tarkoitetaan esimerkiksi Suomeen jäävää asuntoa tai kuulumista Suomen sosiaaliturvaan.
Suomesta ulkomaille lähtevän verotukseen vaikuttavat muutkin seikat kuin ulkomailla oleskelun kesto joten valitse oheisen linkin alalaidasta sinulle sopivin ohje.
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Suomesta_ulkomaille
Lisätietoja saat Kansainvälisen henkilöverotuksen
palvelunumerorosta 020 697 024 .
Palvelunumeroissa palvellaan ma–pe klo 9–16.15.
Ystävällisin terveisin
Satu S Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14113066Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k21311966Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t16210125Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729581Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949064Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k137695Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht187547Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386684Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1406089Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915925