Mitä järkeä tullin uudessa säännössä bussimatkustajille?

tälle stoppi

Ei niin yhtään mitään.

Bussiyhtiöt ovat käytännöllisesti katsoen aina rajoittaneet ihan itse matkustajien alkoholituontia.

Tullille tiedoksi, että ainakin niissä busseissa, missä itse olen Viroon matkannut, on matkatavaroilla ollut enimmäispainomäärä.

Useimmiten se on ollut pyöreästi 20 kg /matkustaja.

On tämän maan touhu kyllä niin hölmöläisten hommaa nykyään joka asiassa.. Ja näköjään ihan pokkana rikkovat Eu-lainsäädäntöä Suomen päättäjät ja viranomaiset.

45

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellasta vaan

      Jos vähän pilkkua viilataan niin ei ne bussiyhtiöt sitä rajotusta ole keksineet vaan bussin valmistajat ja suomen laki.

    • 34567865676

      Tässä olisi jollekin laivayhtiölle hyvä veto - annetaan matkustajien olla bussissa silloin kun se poistuu laivasta

      • Niin, teoriassa

        ... mutta mietihän miten käytännössä eli todellisuudessa,
        miten eräät ongelmat asiassa ratkaiset ....


      • efwefwf
        Niin, teoriassa kirjoitti:

        ... mutta mietihän miten käytännössä eli todellisuudessa,
        miten eräät ongelmat asiassa ratkaiset ....

        Siis toihan on ihan OK että matkustajan tarttee itse tulle laivalta ulos samassa kyydissä missä kamat on. Vähentää väärinkäytösten riskiä kummasti


      • niin teoriassa
        efwefwf kirjoitti:

        Siis toihan on ihan OK että matkustajan tarttee itse tulle laivalta ulos samassa kyydissä missä kamat on. Vähentää väärinkäytösten riskiä kummasti

        mutta kerro nyt miten tuo tapahtuisi käytännössä,
        miten ratkaiset asiaan liittyvät ongelmat.
        tuohon sinun piti vastata jota sinulta kysyttiinkin!


      • Hyvä veto

        "Tässä olisi jollekin laivayhtiölle hyvä veto", no miksi se ei sitten ole yhdelläkään vielä käytössä?
        Nämä " hyvät ideat " kannattaa esittää laivayhtiöille suoraan vaikka netin palautteen kautta kehitysideana, toteutuskelpoiset ideat ovat yleensä rahan arvoisia idean kehittäjälle itselleenkin


      • Näin käytännössä.
        niin teoriassa kirjoitti:

        mutta kerro nyt miten tuo tapahtuisi käytännössä,
        miten ratkaiset asiaan liittyvät ongelmat.
        tuohon sinun piti vastata jota sinulta kysyttiinkin!

        Kerropas sitten jos tiedät missä ongelma on, niin kerron ratkaisun. Itse en keksi asiassa mitään ongelmaa.

        Ihmiset tulevat bussin kyydillä laivaan, autokannella astuvat bussista ulos ja menevät rappuja tai hissiä käyttäen ylemmäs ja nauttivat matkasta.

        Sitten satamaan tultaessa päinvastoin, ihmiset tulevat bussin kyytiin autokannella ja poistuvat laivasta bussin kyydissä.

        Näin toimii asia esim. kun menee bussilla Tallinnasta Saarenmaalle.

        Istut bussin kyydissä kunnes bussi on lautalla. Sitten matkustajat poistuvat bussista. Vähän ennen toiselle rannalle pääsyä matkustajat tulevat takaisin bussin kyytiin ja sitten bussikuski ajaa bussin lautalta pois.

        Onko sitten Suomen lainsäädännössä joku pykälä joka kieltää tämmöisen käytännön mikä Virossa toimii?


      • Ongelma on
        Näin käytännössä. kirjoitti:

        Kerropas sitten jos tiedät missä ongelma on, niin kerron ratkaisun. Itse en keksi asiassa mitään ongelmaa.

        Ihmiset tulevat bussin kyydillä laivaan, autokannella astuvat bussista ulos ja menevät rappuja tai hissiä käyttäen ylemmäs ja nauttivat matkasta.

        Sitten satamaan tultaessa päinvastoin, ihmiset tulevat bussin kyytiin autokannella ja poistuvat laivasta bussin kyydissä.

        Näin toimii asia esim. kun menee bussilla Tallinnasta Saarenmaalle.

        Istut bussin kyydissä kunnes bussi on lautalla. Sitten matkustajat poistuvat bussista. Vähän ennen toiselle rannalle pääsyä matkustajat tulevat takaisin bussin kyytiin ja sitten bussikuski ajaa bussin lautalta pois.

        Onko sitten Suomen lainsäädännössä joku pykälä joka kieltää tämmöisen käytännön mikä Virossa toimii?

        En ole koskaan tuollaisella autokannella ollut mutta käsitykseni mukaan ne ovat ahtaita ja sokkeloisia paikkoja. En näe että olisi mitenkään järkevää antaa esim. 60 hengen porukan vaellella autokannella sellaisena kuin ne nkyisin ovat. Ja niitä porukoitahan olisi useita samaan aikaan. Onnettomuus olisi vain ajan kysymys. Eli jotta tuo idea toimisi pitäisi autokanne suunnitella uusiksi (hyvät valaistut turvalliset kulkuvälytät ihmisille, erotettuna autoista). Entä missä ne kymmenet ihmiset odottaisivat sitä hissiä? Tuo kun siirrytään laivaan kävellen pikkuhiljaa pitemmän ajan kuluessa takaa sen että isompia pullonkauloja ei pääse syntymään.

        Oletan että tuo Saarenmaan lautta on kokoluokaltaan "hieman" pienempi kuin nämä Tallinnan lautat. Korjannet jos olen väärässä.


      • erfwef
        Näin käytännössä. kirjoitti:

        Kerropas sitten jos tiedät missä ongelma on, niin kerron ratkaisun. Itse en keksi asiassa mitään ongelmaa.

        Ihmiset tulevat bussin kyydillä laivaan, autokannella astuvat bussista ulos ja menevät rappuja tai hissiä käyttäen ylemmäs ja nauttivat matkasta.

        Sitten satamaan tultaessa päinvastoin, ihmiset tulevat bussin kyytiin autokannella ja poistuvat laivasta bussin kyydissä.

        Näin toimii asia esim. kun menee bussilla Tallinnasta Saarenmaalle.

        Istut bussin kyydissä kunnes bussi on lautalla. Sitten matkustajat poistuvat bussista. Vähän ennen toiselle rannalle pääsyä matkustajat tulevat takaisin bussin kyytiin ja sitten bussikuski ajaa bussin lautalta pois.

        Onko sitten Suomen lainsäädännössä joku pykälä joka kieltää tämmöisen käytännön mikä Virossa toimii?

        Nimenomaan, noin tehden voi tuoda bussin tavaratilassa juomaa.

        Eli nyt ÄKKIÄ joku varustamo voisi muuttaa sääntöä että saa olla bussin kyydissä tullessa ja menness


      • efeferf
        Hyvä veto kirjoitti:

        "Tässä olisi jollekin laivayhtiölle hyvä veto", no miksi se ei sitten ole yhdelläkään vielä käytössä?
        Nämä " hyvät ideat " kannattaa esittää laivayhtiöille suoraan vaikka netin palautteen kautta kehitysideana, toteutuskelpoiset ideat ovat yleensä rahan arvoisia idean kehittäjälle itselleenkin

        Jaa'a? en omista yhtään laivayhtiötä, joten en osaa sanoa miksi VIELÄ ei ole sääntöjä muutettu missään


      • werfwef
        Ongelma on kirjoitti:

        En ole koskaan tuollaisella autokannella ollut mutta käsitykseni mukaan ne ovat ahtaita ja sokkeloisia paikkoja. En näe että olisi mitenkään järkevää antaa esim. 60 hengen porukan vaellella autokannella sellaisena kuin ne nkyisin ovat. Ja niitä porukoitahan olisi useita samaan aikaan. Onnettomuus olisi vain ajan kysymys. Eli jotta tuo idea toimisi pitäisi autokanne suunnitella uusiksi (hyvät valaistut turvalliset kulkuvälytät ihmisille, erotettuna autoista). Entä missä ne kymmenet ihmiset odottaisivat sitä hissiä? Tuo kun siirrytään laivaan kävellen pikkuhiljaa pitemmän ajan kuluessa takaa sen että isompia pullonkauloja ei pääse syntymään.

        Oletan että tuo Saarenmaan lautta on kokoluokaltaan "hieman" pienempi kuin nämä Tallinnan lautat. Korjannet jos olen väärässä.

        No joku laivayhtiö voisi muuttaa sääntöjä... saisi suuremman osan bussimatkaajista itselleen


      • niin teoriassa
        werfwef kirjoitti:

        No joku laivayhtiö voisi muuttaa sääntöjä... saisi suuremman osan bussimatkaajista itselleen

        Et vieläkään ole osannut kertoa miten toimisit asiaan liittyvien ongelmien suhteen,
        nytkin kirjoitat säännöistä, ei ne ongelmat miksikään muutu sääntöjä rukkaamalla.
        Tuon verran vinkkiä, jotta edes osaisit ajatella mitä ongelmia on olemassa.


      • odottelen ratkaisua
        Näin käytännössä. kirjoitti:

        Kerropas sitten jos tiedät missä ongelma on, niin kerron ratkaisun. Itse en keksi asiassa mitään ongelmaa.

        Ihmiset tulevat bussin kyydillä laivaan, autokannella astuvat bussista ulos ja menevät rappuja tai hissiä käyttäen ylemmäs ja nauttivat matkasta.

        Sitten satamaan tultaessa päinvastoin, ihmiset tulevat bussin kyytiin autokannella ja poistuvat laivasta bussin kyydissä.

        Näin toimii asia esim. kun menee bussilla Tallinnasta Saarenmaalle.

        Istut bussin kyydissä kunnes bussi on lautalla. Sitten matkustajat poistuvat bussista. Vähän ennen toiselle rannalle pääsyä matkustajat tulevat takaisin bussin kyytiin ja sitten bussikuski ajaa bussin lautalta pois.

        Onko sitten Suomen lainsäädännössä joku pykälä joka kieltää tämmöisen käytännön mikä Virossa toimii?

        "Kerropas sitten jos tiedät missä ongelma on, niin kerron ratkaisun. Itse en keksi asiassa mitään ongelmaa"

        Kerropa ratkaisusi ongelmaan jonka ideasi tuottaa autokannen suhteen ...
        (kesä 40 bussia 50 matkustajaa jokaisessa, laivan kääntöaika 60 minuuttia)


      • hyvä veto
        efeferf kirjoitti:

        Jaa'a? en omista yhtään laivayhtiötä, joten en osaa sanoa miksi VIELÄ ei ole sääntöjä muutettu missään

        Eipä tarvitse omistaa yhtäkään laivayhtiötä,
        saati osaketta tehdäkseen palautteen kehitysideaksi laivayhtiölle.
        Etkö tosiaan ymmärrä edes lukemaasi tekstiä ennen sen kommentoimistasi,
        no eipä ollut ensi kerta sinulla, tuskin jäi edes viimeiseksesi


      • Ongelma on
        werfwef kirjoitti:

        No joku laivayhtiö voisi muuttaa sääntöjä... saisi suuremman osan bussimatkaajista itselleen

        No voi hyvä Luoja! Eihän tässä ole mistään "säännöistä" kysymys; totta kai sellaisen muuttaminen olisi aivan pikku juttu, vaan siitä että ne säännöt ovat yleensä olemassa nimenomaan siksi että ihmisten oleminen laivan autokansilla on aina potentiaalinen turvariski. Juuri siitä syystä sitä ei sallita!

        Joten tuon muuttaminen vaatisi ensin mittavia muutostöitä autokansille. Itse asiassa tuollaisia muutostöitä ei ole edes mahdollista tehdä ilman että koko autokannen tarkoitus häviää. Jos siellä kannella alkaa kävellä satoja ihmisiä samaan aikaan niin logistiset ongelmat ovat niin suuret että esim.. laivan kuormaus veisi viisi tuntia sen sijaan että se vie tunnin.

        Miksi mikään laivayhtiö ryhtyisi tuohon, kun heillä on tarjolla myös heille ilmainen, helppo vaihtoehto, eli se että jokainen kantaa omat ostoksensa itse?


      • bhjnmk, n
        Ongelma on kirjoitti:

        No voi hyvä Luoja! Eihän tässä ole mistään "säännöistä" kysymys; totta kai sellaisen muuttaminen olisi aivan pikku juttu, vaan siitä että ne säännöt ovat yleensä olemassa nimenomaan siksi että ihmisten oleminen laivan autokansilla on aina potentiaalinen turvariski. Juuri siitä syystä sitä ei sallita!

        Joten tuon muuttaminen vaatisi ensin mittavia muutostöitä autokansille. Itse asiassa tuollaisia muutostöitä ei ole edes mahdollista tehdä ilman että koko autokannen tarkoitus häviää. Jos siellä kannella alkaa kävellä satoja ihmisiä samaan aikaan niin logistiset ongelmat ovat niin suuret että esim.. laivan kuormaus veisi viisi tuntia sen sijaan että se vie tunnin.

        Miksi mikään laivayhtiö ryhtyisi tuohon, kun heillä on tarjolla myös heille ilmainen, helppo vaihtoehto, eli se että jokainen kantaa omat ostoksensa itse?

        Niin. Ennen toi oli toimiva ratkaisu. Siksi sääntö on OK.

        Nyt ei ole enää toimiva - sääntöjä voidaan muuttaa

        Ja muutostyöt olisi lähinnä muutama sana ehtoihin... hyöty - paljon

        Ja laivayhtiö tekisi ton siksi että saisi lisää matkustjia verttattuna moihin


      • r4fr4f
        odottelen ratkaisua kirjoitti:

        "Kerropas sitten jos tiedät missä ongelma on, niin kerron ratkaisun. Itse en keksi asiassa mitään ongelmaa"

        Kerropa ratkaisusi ongelmaan jonka ideasi tuottaa autokannen suhteen ...
        (kesä 40 bussia 50 matkustajaa jokaisessa, laivan kääntöaika 60 minuuttia)

        Mikä ongelma tossa on? tottakai autokansilta on huonommat yhtydet laivan muihin tiloihin kuin terminaalista.

        Mitä se laivan kääntöaika asiaan mitään vaikutta


      • Ongelma on
        bhjnmk, n kirjoitti:

        Niin. Ennen toi oli toimiva ratkaisu. Siksi sääntö on OK.

        Nyt ei ole enää toimiva - sääntöjä voidaan muuttaa

        Ja muutostyöt olisi lähinnä muutama sana ehtoihin... hyöty - paljon

        Ja laivayhtiö tekisi ton siksi että saisi lisää matkustjia verttattuna moihin

        "Ja muutostyöt olisi lähinnä muutama sana ehtoihin"

        Eli sinun mielestäsi autokannella voisi yht'äkkiä aivan hyvin olla satoja ylimääräisiä ihmisiä? Tämä ei vaikuttaisi yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Esim. siihen miten nopeasti autot saadaan lastattua laivaan? Kaikki toimisi aivan samalla lailla kuin tähän asti, vaikka autokannella olisi 500 ihmistä joiden siellä oloa ei ole mitenkään otettu huomioon on autokantta ja sen toimintaa on suunniteltu?


      • 897899
        Ongelma on kirjoitti:

        "Ja muutostyöt olisi lähinnä muutama sana ehtoihin"

        Eli sinun mielestäsi autokannella voisi yht'äkkiä aivan hyvin olla satoja ylimääräisiä ihmisiä? Tämä ei vaikuttaisi yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Esim. siihen miten nopeasti autot saadaan lastattua laivaan? Kaikki toimisi aivan samalla lailla kuin tähän asti, vaikka autokannella olisi 500 ihmistä joiden siellä oloa ei ole mitenkään otettu huomioon on autokantta ja sen toimintaa on suunniteltu?

        Ehhei, ei siellä voi olla yhtään ylimääräistä. Ainoastaan ne jotka tulee sinne ja lähtee sieltä autolla :)

        Ei se myöskään lastausnopeuteen vaikuta, samaa vauhtia se bussi sisälle ajaa oli tyhjä tai ei :)


      • asdfghjklö....
        r4fr4f kirjoitti:

        Mikä ongelma tossa on? tottakai autokansilta on huonommat yhtydet laivan muihin tiloihin kuin terminaalista.

        Mitä se laivan kääntöaika asiaan mitään vaikutta

        No kun se laiva pitää kääntöaikana purkaa ja lastata. Förstår inte?


      • 5456456
        asdfghjklö.... kirjoitti:

        No kun se laiva pitää kääntöaikana purkaa ja lastata. Förstår inte?

        Niin, ne autot pitää lastata sinä aikana :) ei matkustajat

        Mene joskus laivalle tai ole siellä selvinpäin. kuulutuksissakin kerrotaan että kansi avataan 0,5h ennen saapumista. ei niin että kun on köydet kiinni, niin sitten avataan autokansien ovet.

        Itse olen pari kertaa käynyt kuorma-autolla hakemassa Bårosta Elloksen kamoja, ja joskus kansi ollut aivan täynnä autoja, mutta silti ei mitään tungosta


      • Ongelma on
        897899 kirjoitti:

        Ehhei, ei siellä voi olla yhtään ylimääräistä. Ainoastaan ne jotka tulee sinne ja lähtee sieltä autolla :)

        Ei se myöskään lastausnopeuteen vaikuta, samaa vauhtia se bussi sisälle ajaa oli tyhjä tai ei :)

        Ja miten ajattelit että nämä sadat ihmiset siirtyvät siitä bussista laivan muihin kerroksiin ilman että heidän tarvitsee kulkea autokannella? Teleportaation avulla?


      • odotellen ratkaisua
        r4fr4f kirjoitti:

        Mikä ongelma tossa on? tottakai autokansilta on huonommat yhtydet laivan muihin tiloihin kuin terminaalista.

        Mitä se laivan kääntöaika asiaan mitään vaikutta

        "Mitä se laivan kääntöaika asiaan mitään vaikutta"

        eipä paljoa, jos mietitään Turku tukholma reitllä se on tunti,
        Helsingistä tukholmaan lähtevillä kuusi tuntia, meinaat ettei tuo vaikuta lastaukseen. Tallinnaan helsingistä 1-1 1/2 tuntia

        Myöskään autokansia ei ole tuollaiseen "sinun ideaasi" varten suunniteltu ...


      • :) :)
        Ongelma on kirjoitti:

        Ja miten ajattelit että nämä sadat ihmiset siirtyvät siitä bussista laivan muihin kerroksiin ilman että heidän tarvitsee kulkea autokannella? Teleportaation avulla?

        Ihan portaita ja/tai hissiä käyttäen, kuten nykyjäänkin siirrytään autokansilta laivalle


      • 879789798987
        odotellen ratkaisua kirjoitti:

        "Mitä se laivan kääntöaika asiaan mitään vaikutta"

        eipä paljoa, jos mietitään Turku tukholma reitllä se on tunti,
        Helsingistä tukholmaan lähtevillä kuusi tuntia, meinaat ettei tuo vaikuta lastaukseen. Tallinnaan helsingistä 1-1 1/2 tuntia

        Myöskään autokansia ei ole tuollaiseen "sinun ideaasi" varten suunniteltu ...

        Niin. Yhtä kauan niillä busseilla kestää ajaa sisään tai ulos, oli ne tyhjiä tai täynnä


      • Ongelma on
        :) :) kirjoitti:

        Ihan portaita ja/tai hissiä käyttäen, kuten nykyjäänkin siirrytään autokansilta laivalle

        Ja 500 ihmistä (10 bussin matkustajat) siirtyvät ihan yhtä näppärästi kuin 10 ihmistä (10 bussin kuljettajat)?. Ei tule ruuhkia, ei tule vaaratilanteita?


      • sitten heräsit unest
        5456456 kirjoitti:

        Niin, ne autot pitää lastata sinä aikana :) ei matkustajat

        Mene joskus laivalle tai ole siellä selvinpäin. kuulutuksissakin kerrotaan että kansi avataan 0,5h ennen saapumista. ei niin että kun on köydet kiinni, niin sitten avataan autokansien ovet.

        Itse olen pari kertaa käynyt kuorma-autolla hakemassa Bårosta Elloksen kamoja, ja joskus kansi ollut aivan täynnä autoja, mutta silti ei mitään tungosta

        "Itse olen pari kertaa käynyt kuorma-autolla hakemassa Bårosta "


      • , , ,
        879789798987 kirjoitti:

        Niin. Yhtä kauan niillä busseilla kestää ajaa sisään tai ulos, oli ne tyhjiä tai täynnä

        Näsäviisautta kehiin kun huomaa taas kirjoittaneensa itsensä pussiin.
        Ei se koskaan opi!


      • jeps!
        :) :) kirjoitti:

        Ihan portaita ja/tai hissiä käyttäen, kuten nykyjäänkin siirrytään autokansilta laivalle

        Kun tuo Helsingin ja Tallinnan väli on niin lyhyt, on turha kavuta portaat ylös, kun kuitenkin heti ylös päästyään saa alkaa jonottamaan takaisin alaspäin pääsyä.
        Eikö olisi parempi jotta nämä ihmiset istuisivat koko matkan busseissa,
        olisi huomattavasti toimivampi systeemi kuin tuo sinun ajatelmasi.
        Vielä vaikkapa laivayhtiön toimesta samanmoinen tarjoilukärry toimintaan IC2 vaunuissa junissa on.

        Muuten, eikö ne autokannet ole laivassa ,,,


      • 8778989789
        Ongelma on kirjoitti:

        Ja 500 ihmistä (10 bussin matkustajat) siirtyvät ihan yhtä näppärästi kuin 10 ihmistä (10 bussin kuljettajat)?. Ei tule ruuhkia, ei tule vaaratilanteita?

        Ootko tyhmä tai jotain? tottakai laivaan meno hidastuu jos väkimäärä kasvaa


      • 789898
        sitten heräsit unest kirjoitti:

        "Itse olen pari kertaa käynyt kuorma-autolla hakemassa Bårosta "

        Kyllä. Meno oli Baltic Princesillä ja tulo Galaxylla jotn nukuin niin meno- kuni tulomatkalla... aika tiukkaa teki kyllä ehtiä käymään siellä päivän aikana, mutta hyvin selvittiin ;)


      • Ongelma on
        8778989789 kirjoitti:

        Ootko tyhmä tai jotain? tottakai laivaan meno hidastuu jos väkimäärä kasvaa

        Ehkä sinun kannattaisi lukea tämä ketju paremmin. Tyhmä on tässä se joka väittää että bussimatkustajien kuljettaminen autokannen kautta ei vaatisi muita muutostöitä kuin "muutama sana ehtoihin". Mitään muuta ei hänen mielestään tarvitsi tehdä. 500 ihmistä kulkisi autokannelta laivan muihin tiloihin ihan yhtä turvallisesti kuin 10 ihmistä.


      • feret
        Ongelma on kirjoitti:

        Ehkä sinun kannattaisi lukea tämä ketju paremmin. Tyhmä on tässä se joka väittää että bussimatkustajien kuljettaminen autokannen kautta ei vaatisi muita muutostöitä kuin "muutama sana ehtoihin". Mitään muuta ei hänen mielestään tarvitsi tehdä. 500 ihmistä kulkisi autokannelta laivan muihin tiloihin ihan yhtä turvallisesti kuin 10 ihmistä.

        oikeasti tuo muutos vaatisi ihan muutaman sanan muuttamista ehdoissa. aikaa menisi noin 30 min nettipäivityksineen, ja hyöty olisi valtava


      • sitten heräsit unest
        789898 kirjoitti:

        Kyllä. Meno oli Baltic Princesillä ja tulo Galaxylla jotn nukuin niin meno- kuni tulomatkalla... aika tiukkaa teki kyllä ehtiä käymään siellä päivän aikana, mutta hyvin selvittiin ;)

        "Meno oli Baltic Princesillä ja tulo Galaxylla"

        kaitpa sä oot nähnyt sitten vähän pidemmän unen, tehnyt oikein menopaluu matkan.

        niin tietysti turun linjan aluksilla voi uneksia tehneensä matkan tallinnaan ....


      • werfefwe
        sitten heräsit unest kirjoitti:

        "Meno oli Baltic Princesillä ja tulo Galaxylla"

        kaitpa sä oot nähnyt sitten vähän pidemmän unen, tehnyt oikein menopaluu matkan.

        niin tietysti turun linjan aluksilla voi uneksia tehneensä matkan tallinnaan ....

        Turusta ei uskalleta ajaa tallinnaan


      • sitten heräsit unest
        werfefwe kirjoitti:

        Turusta ei uskalleta ajaa tallinnaan

        unessasi sekin on tosin mahdollista


      • ewwef
        sitten heräsit unest kirjoitti:

        unessasi sekin on tosin mahdollista

        Ei ole. Turusta ei pääse suoraan tallinaan laivalla, vaan pitää koukata maariahaminan kautta


      • Miksi halveksit?
        hyvä veto kirjoitti:

        Eipä tarvitse omistaa yhtäkään laivayhtiötä,
        saati osaketta tehdäkseen palautteen kehitysideaksi laivayhtiölle.
        Etkö tosiaan ymmärrä edes lukemaasi tekstiä ennen sen kommentoimistasi,
        no eipä ollut ensi kerta sinulla, tuskin jäi edes viimeiseksesi

        Miksi aina halveksit kanssakirjoittajia. Nytkin heität perustelemattomia halveksunnan osoituksia.

        Jos pidät itseäsi auringon veroisena, niin koeta sitten vaikka säkenöidä, älä jatkuvasti mustamaalaa.


      • Hyvin meni
        Ongelma on kirjoitti:

        Ehkä sinun kannattaisi lukea tämä ketju paremmin. Tyhmä on tässä se joka väittää että bussimatkustajien kuljettaminen autokannen kautta ei vaatisi muita muutostöitä kuin "muutama sana ehtoihin". Mitään muuta ei hänen mielestään tarvitsi tehdä. 500 ihmistä kulkisi autokannelta laivan muihin tiloihin ihan yhtä turvallisesti kuin 10 ihmistä.

        Tuossa jokin aika kaikki Finlandian matkustajat tulivat ja lähtivät autokannen kautta. Vieläpä kantamuksineen! Eikä mitään hämminkiä.


      • fewrffwe
        Hyvin meni kirjoitti:

        Tuossa jokin aika kaikki Finlandian matkustajat tulivat ja lähtivät autokannen kautta. Vieläpä kantamuksineen! Eikä mitään hämminkiä.

        Itse näkisin juurikin että Eckeröline olisi eka joka ton sääntömuutoksen tekisi


      • . . .
        Hyvin meni kirjoitti:

        Tuossa jokin aika kaikki Finlandian matkustajat tulivat ja lähtivät autokannen kautta. Vieläpä kantamuksineen! Eikä mitään hämminkiä.

        Ollut vain joku tekninen ongelma satamasa, eikä normaalia poistumistietä ole ilmeisesti voitu käyttää joten on turvauduttu hätäratkaisuun väliaikaisesti.
        Onhan mm. Maarianhaminassakin matkustaja putkien ongelmien vuoksi siirretty matkustajat väliaikaisesti autokannen kautta.
        Ei noissa autolautoissa ole edes pidemmän päälle mahdollisuutta jatkaakaan autokannen kautta poistumisia jalkamatkustajille, kapeat käytävät ahtaat hissitkin jo este turvallisuustekijänä


    • kuljettaja

      Ei sinne autokannelle voi bussimatkustajia päästää. Paikat todellakin on ahtaat noissa ja ei siä pääse edes välttämättä bussin sivuluukuista sisään ennenkuin naapuri auto on siirretty pois. Ja sillä laivan purku ajalla on todellakin merkitystä että se bussi pitää siirtää sillon pois kun on sen vuoro että siinä vaiheessa sitä naapurin penttiä ei aleta ettimään enään. Laivalla tuleekin aina kuulutus kuljettajia siirtymään ajoneuvoille ajoissa. Mitä sitten tulee vielä noista rappusista autokansille niin nekin ahtaat että jos siä yhtäkkiä tuhannen ihmistä ryysii yht aikaa niin jumissahan ne siellä on.

    • liina54p54

      Puhut asiaa ja minä kun olen yksikseni matkustava niin tarvii ottaa hytti edes kun muuten ei voi jättää tavarita vaikka wc:hen menon ajaksi ei oo enään varmaan takasi tullessaenään ja tansiin ei voi mennä tuliaiset ovat muuten hävinneet ja ruokialuun sama . Muutenkin meitä yksittäisiä matkustajia rankaistaan hinnat ovat korkeimmat monessa suhteessa. No täytyy alkaa miettiä et kanatanko kotimaassa matkustelua vai meniskö etelään vähän pidemmäksi aikaa kun täällä aletaan holhoamaan ihan kunnolla!!!! Säälittää noi bussifirmat kun kaikki yrittäminen hakaloitetaan ja samalla myös taxiakin en tarvi sitäkään sitten niin paljon,kun muuten olen käyttänyt taxia kun oon tullut Virosta ja kyllä sieläkin tulee kypylöihin vähemmän mentyä !

    • pyhä sylvi

      Mikset ole vieny tavara säilöön. Joka laivalla on tavara säilytys paikkoja, joko luukullisia lokeroita tai erillinenhuone. Virossa taas ei taksia tarvi kun bussilla pääsee joka paikkaan ja se on edullisin.

      • liina54p54

        Ei aina ole tyhjiä lokeroita. No tää syy mitä sanotaan et trokaaminen loppuu niin nyt se vasta alkaa koska on paljon iäkäitä jotka ovat jus käyneet virkistymässä valmismatkoilla. Minusta pitäis kaikilta kieltää tää viinaralli mennä niinkuin ennen vanhaan 1 litra väkeviä ja jotain muuta.Täällä moni liikenöitsijä tekee matkoja Viroon et tuovat työpaikkoja samalla,mut tää yhteiskunta aikoo hävittää nää vähätkin.Tämä luo eriarvoisuutta hyvin paljon mut ei muuta kuin kaverin mukaan vaan tai toinen vaihtoehto ettei kanna vettä sieltä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe