ELÄKE KATTO PITÄIS OLLA JO.

ELÄKE KATTO HETI.

SIITÄ OLIS JAETTAVAA..VEROT NE MAKSAA PIENISTÄKIN ERISTÄ.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ELÄKE KATTO?:missä.

      eläke katto heti

      • oikea suunta unohtui

        Käteinen taisi unohtaa suureläkkeiden kattorajan tyystin. Lapsiperheiden ja työttömien kurittaminen ei kyllä ollut oikein tehty kun säästöjä haetaan. Väärästä paikasta säästöjä taas otetaan. Suureläkkeistä on sitä ottamisen varaa mutta käteinen suojelee heitä.


      • Säästäänkö? 2014
        oikea suunta unohtui kirjoitti:

        Käteinen taisi unohtaa suureläkkeiden kattorajan tyystin. Lapsiperheiden ja työttömien kurittaminen ei kyllä ollut oikein tehty kun säästöjä haetaan. Väärästä paikasta säästöjä taas otetaan. Suureläkkeistä on sitä ottamisen varaa mutta käteinen suojelee heitä.

        Miksi suureläkkeiden kattoraja unohtui taas vaikka asia on ilmanmuuta oikea säästökohde. Miksi väen väkisinki mennään aina köyhän kansalaisen kukkarolle. Nyt myös lapsiperheet kohteena. Suureläkkeihin kattoraja olisi max.4000 euroo /kk nyt ilman tätä voi saada 40 000 euroo/kk esim. Järjen käyttö puuttuu hommasta tyystin.


    • leikataan-pois

      Säätytalossa tehtävät päätökset eivät koskaan vähennä yhteiskunnan ylimmän luokan ("säädyn") etuoikeuksia. Jos muutoksia eläke-etuihin tarvitaan niin ne muutokset tehdään rahvaan eläkkeissä leikkaustoimin.

    • toni.

      eläkekatto ja liikaa saaneilta omaisuuden takavarikointi olisi vähintä mitä voi tehdä, loppuikäkseen vankeuteen olisi se oikeudenmukainen keino

    • Mun katto alle 1000€

      Mahtoiko Nalle - Ruotsiin kirjansa siirtäessään - huomata, että siellä on eläkekatto - niinkuin pääosassa EU-maita. Suomi lienee samassa veneessä niiden, yhden käden sormilla laskettavien taantuvien EU-maiden kanssa, joissa ei eläkekattoa ole. Useimmissa EU-maissa elkäekatto on nykyään 4 000 - 6 000 euroa kuukaudessa! Suomessa suuret eläkkeet ylittävät 100 000 euroa, ovat siis parikymmentäkertaiset em. lukuihin verraten! Omaani verraten vaatimattomasti 100-kertaisesti.

      Tosiasiassa Nalle lienee suuttunut Suomen valmisteluista perintöveron korottamiseksi ja muuttamiseksi progressiiviseksi? Ruotsissahan ei perintöveroa ole lainkaan.

      • menis huitsin nevadaan

        ahnetta juoksuttaa edes takaisin.


    • Ja siinä kanssa

      Yksi kahjo massapostittaja tuhlaa palstaa peelon lailla isoilla kirjamilla huutaen, melkoisen vajaaälyistä tomintaa.

      • E'L'ÄKE KATTO HETI.

        kirjoitat vain itsestäsi..tuhlaat turhia lauseita.et keskity asiaan.edelliselle hyypiölle tiedoksi.


    • Paljon onkin vähän

      Suurituloisia on niin vähän, ettei heitä kannat ottaa huomioon ratkaisuja tehäissä:

      Kun veroja piti nostaa, suurituloisia se ei koskenut, koska heitä on niin vähän, ettei se olisi missään tuntunut...

      Kun lapsilisä piti suuritruloisilta karisa, todettiin, että heitä on niin vähän, ettei ne olisi mi9ssään tuntunut...

      Kun muilta laskettiin veroprosenttia, eläkeläisiltä ei laskettu, koska heitä on niin paljon, että ihan Suomen AAA-luokituksen säilyminen olisi vaarssa...

      Kun eläkekatosta neuvoteltiin, todettiin, että yli katon pursuilevia eläkkeitä on niin vähän, ettei se näy eikä tunnu sitten missään...

    • nälkää näkeva

      Eläkekatto ilman muuta.. onhan Suomi sentään vielä toistaiseksi ns. sivistysvaltio.

    • .................

      Kummallisia massapostittajia tällä palstalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe