Muurahaiset kasvihuoneessa

Jaanuska62

Minulla on pieni kasvihuone, joka on ollut käyttämättömänä monta vuotta. Näiden vuosien aikana keskelle kasvihuonetta on ilmestynyt vajaan metrin korkuinen muurahaiskeko! Miten saan murkut kekoineen poistettua kasvihuoneestani??

13

3126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinnelähtee

Hajota keko maan tasalle ja ripottele kanelia keon rippeille - murkut eivät pidä kanelista. Toinen keino on kastella kasvihuoneen maa hyvin - märkyys on toinen asia mistä murkut eivät pidä.

• Jaanuska62

Mua hirvittää edes mennä lähelle sitä kekoa, kun käyvät kimppuun, jos esim lapiolla yrittäisin sitä levittää ja kaivaa kuningattaren esiin. Ne on tosi nopeesti lapion vartta pitkin mun käsivarsilla ja siitä sitten eteenpäin.
        Mita jos lapioisin koko kasan isoon vesisaaviin? Hukkuuko ne?

• Sitruuna ja perhonen

Vesiletku ja suihku - murkut lähtee kälppiin kyllä kun kastuvat joka päivä reilusti ja parikin kertaa. Eivät siedä että vettä menee pesään. Itse tyhjennän saunavedet mökillä tietyn puun juurelle, kun se olis murkkujen mielestä ihan paras pesän kohta.

• pierupirkko

Pieraise niille napakasti niin pökertyvät ja sitten lapiohommiin! Tai kuse pesään joka päivä.
      Vanha niksi.

• tikusta asiaa

Hevosmuurahaiset valtasivat kesämökin. Baition -sirotetta muutama kerta kulkureiteille, niin johan hävisivät pariksi vuodeksi. Sitten uusi käsittely.

• ufo75

Muurahaiset olivat maapallolla jo kauan ennen ihmistä, antakaa muurahaisille mahdollisuus.

• wernerska

Mä olen kokeillu kaikenlaisia konsteja. Pitemmän päälle niistä ei ole apua. Paras on Baition -sirote, ei ne silläkään totaalisesti koko tontillta häviä, mutta sitten niiden kanssa pystyy elämään, kun muurahaisia ei ole liikaa.

• KALLE KELLO

Laita sinne muurahaiskarhu

• ei onnistu aina

ainakin mauriaiset eli sokerimuurahaiset ei ole moksiskaan kanelista

• Ooooooooo

Peitä keko tuhkalla. Muuttavat itse pois.

• pierupirkka

Pierupirkon niksi pesän sotkemisesta kusella on tosi!!!
      Lirautat kotona pottaan tms ja kaadat tuotoksesi laimentamattomana pesään mahdollisemman usein niin murkut lähtee. Pesä olisi pitänyt lapioida ulos vielä yöpakkasten aikaan niin pikkulinnut olisivat syöneet murkut ja niiden toukat. Kaneli ei tehoa kaikkiin murkkuihin mutta suolaa ne kyllä inhoaa.

• liisa3

Suola on hyvä muurahaiskarkoite, tosin suola syö myös nurmikon, mutta senhän voi laittaa uudelleen.

• Anonyymi

Käytä ruotsalaisten konstia:

Odota kunnes tulee syksy ja kylmät säät, mutta maa ei ole vielä jäässä.

Iske keskelle muurahaiskekoa rautakanki pystyyn.

Kun tulee talvi, rautakanki hyvin lämpöä johtavana johtaa pakkasen muurahaispesän sisään.

Tuosta muurahaiset eivät pidä, ja koska eivät kykene siirtämään painavaa rautakankea, muuttavat itse muualle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe