Valheen manipulaatio uskovien kesken

Omituinen höpöttäjä

Se, että minua on mielestäni kohdeltu väärin, enkä ole saavuttanut asemaa, jonka olisin halunnut, oikeuttaa minut keinoja kaihtamatta hyökkäämään veljiä ja sisaria vastaan.

- voin tehdä sen valehtelemalla
- voin käyttää hyväkseni vanhempia ihmisiä muokkaamalla heille totuutta
- voin sekoittaa asioita ja termejä mieliln määrin, jotta fanini pysyisivät uskollisina
- voin hakea apua maallisilta tuomareilta, jotka eivät Raamattua ymmärrä
- esitän fiksua ja ystävällistä julkisuudessa
- ihmiset, jotka luulevat olevansa ystäviäni, ovat työkalujani

JNE....


Onko tämä nykysuuntaus herätysliikkeessämme?

9

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten on?

      Niin, onko herätysliikkeessä päässyt valtaan laittomuuden lapsi? Sitä on syytä miettiä.

    • Tuo suuntaus on aina kuulunut Helluntaiherätykseen ja Helluntaikirkko uutena suuntauksena jatkaa tässä Helluntaiherätyksen viitoittamien kunniakkaiden perinteiden ylläpitämistä. Odotukset ovat tässä asiassa suuret pian aloittavalta helluntaiherätyksen uudelta suuntaukselta, Porin Yhdyskuntahelluntaikirkolta.

      • Kyl mää ihmettele

        Ei kai Porrii mittä kirkkoo ol tekemäs, ko siit just erroo päästää. Ny o tarkotus tehr iha seurakunta se uskonnovapauslai al. Ei mittää kirkkoo ko iha vaa paikallinen seurakunta. Lakkaa ny sääki mollaamast Pori väkkee ja meiä ny yrittää iha rauhas tätä uut juttuu. Emmää käsit et kui sääki halluut jatkuvasti meit haukkuu vaikkes sää muka meit sem paremmi tunne. et sunkaa sääki vaa ol iha joku muu ko sää sanot olevas tai et sää mikkää oo sanonu olevas mut olek sää moni muuki nimimerkki ko tääl tottuuksii selliittää.


      • Oikeita tietoja
        Kyl mää ihmettele kirjoitti:

        Ei kai Porrii mittä kirkkoo ol tekemäs, ko siit just erroo päästää. Ny o tarkotus tehr iha seurakunta se uskonnovapauslai al. Ei mittää kirkkoo ko iha vaa paikallinen seurakunta. Lakkaa ny sääki mollaamast Pori väkkee ja meiä ny yrittää iha rauhas tätä uut juttuu. Emmää käsit et kui sääki halluut jatkuvasti meit haukkuu vaikkes sää muka meit sem paremmi tunne. et sunkaa sääki vaa ol iha joku muu ko sää sanot olevas tai et sää mikkää oo sanonu olevas mut olek sää moni muuki nimimerkki ko tääl tottuuksii selliittää.

        Kyl mää ihmettele. Ei Suomen Helluntaikirkko ole teitä vielä nettisivuiltaan poistanut. Olisi ihan reilua poistaa, os ette siihen kuulu. Eikö?


      • sitä odotellen
        Kyl mää ihmettele kirjoitti:

        Ei kai Porrii mittä kirkkoo ol tekemäs, ko siit just erroo päästää. Ny o tarkotus tehr iha seurakunta se uskonnovapauslai al. Ei mittää kirkkoo ko iha vaa paikallinen seurakunta. Lakkaa ny sääki mollaamast Pori väkkee ja meiä ny yrittää iha rauhas tätä uut juttuu. Emmää käsit et kui sääki halluut jatkuvasti meit haukkuu vaikkes sää muka meit sem paremmi tunne. et sunkaa sääki vaa ol iha joku muu ko sää sanot olevas tai et sää mikkää oo sanonu olevas mut olek sää moni muuki nimimerkki ko tääl tottuuksii selliittää.

        Kyl mää ihmettele. Se on sitten hyvä, että olette tulleet siihen tulokseen, että Helluntaikirkon rakentaminen vanhan helluntaiseurakunnan sisälle on väärin. Sitten me odotetaankin vanhan helluntaiseurakunnan paluuta Poriin.


      • Kyl mää ihmettele kirjoitti:

        Ei kai Porrii mittä kirkkoo ol tekemäs, ko siit just erroo päästää. Ny o tarkotus tehr iha seurakunta se uskonnovapauslai al. Ei mittää kirkkoo ko iha vaa paikallinen seurakunta. Lakkaa ny sääki mollaamast Pori väkkee ja meiä ny yrittää iha rauhas tätä uut juttuu. Emmää käsit et kui sääki halluut jatkuvasti meit haukkuu vaikkes sää muka meit sem paremmi tunne. et sunkaa sääki vaa ol iha joku muu ko sää sanot olevas tai et sää mikkää oo sanonu olevas mut olek sää moni muuki nimimerkki ko tääl tottuuksii selliittää.

        Herää epäilys, onko Porin helluntaiseurakunnan nykyinen johto kovin pätevä johtamaan uutta Yhdyskuntahelluntaikirkkoakaan, kun ovat sössineet niin paljon asioita. Pastorit Kokkosesta lähtien sekä koko vanhimmisto pitäisi laittaa vaihtoon.


    • Kyl mää viäläki ihme

      Olemme seurakunnassa äänestäneet eroamisen puolesta. Tulos oli 99,3 % eroamisen puolesta. Säännöt vaativat vielä toisen äänestyksen siten, että edelliseen on vähintään kuukausi aikaa. Tulos tulee olemaan kutakuinkin sama.

    • höpöttäjäkö?

      Omituinen höpöttäjä puhuu helluntailiikkeestä aivan selvästi! Ei siis ollut omituista höpötystä....

    • ei laittomuutta

      Omituinen höpöttäjä. Ilmeiseti tiedät mistä asioista on käyty oikeutta ja sekä Käräjä- että Hovioikeden pöytäkirjat voi ihan vapaasti lukea ja mieluummin alusta loppuun molemmat. Syytät Suomen Oikeusistuimia ja et ilmeisesti piittaa Suomen Laista, vaikka maassamme on totuttu, että jokainen noudattaa oikeusistumiemme päätöksiä, joko vapaaehtoisesti tai pakolla. En millään voi ymmärtää, että kukaan Suomessa väheksyy Suomen Lakia ja vähiten ymmärrän sitä kristittyinä itseään pitäviltä ihmisiltä. Minua ihmetyttää eniten sinun kirjoituksessasi maamme lain väheksyntä. Ei Raamattu sinua siihen opeta. Päinvastoin, kristityille pitäisi olla maallisen lain lisäksi myöskin kristillisen vakaumuksen antama syvempi vastuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe