Tällä päivämäärällä vihdin urheiluautoilijat on eronnut Suomen Kartingliitosta.
Asiasta järjestettiin hallituksen äänestys jossa selvä enemmisto oli liitosta eroamisen kannalla.
Liittoon on lähetetty kirje asiasta.
Vihdin UA:n hallituksen puolesta.
Ville Aarni
Vihdin UA eroaa karting liitosta
116
1927
Vastaukset
- hienoa...
Piti ihan katsoa josko Vihdin UA ilmoittaa tästä asiasta myös tuolla "tosi harastajien" palstalla, mutta en onnistunut löytämään tällaista ilmoitusta (voi olla toki taitamattomuuttakin). Hienoa että joku seura profiloituu tällä palstalla tiedottajaksi...
- vihua
on se tuolla toisellakin palstalla...
- Munakasta toimintaa!
Onko muillakin seuroilla munaa tehdä tätä samaa?
- VIHaisten UA
MItäs karting liitto on tehnyt? Onko liiton perusta ihan raunioina? Vai onko käyty kusemassa toisten muroihin?
- järjestösuhdeasiantu
VIHaisten UA kirjoitti:
MItäs karting liitto on tehnyt? Onko liiton perusta ihan raunioina? Vai onko käyty kusemassa toisten muroihin?
taitaa olla enemmänkin että raunioissa oleva kusi on läikkynyt väärille varpaille ja aiheuttanut suuria tunteita...
- Hold the horses
Vihti ei käsittääkseni tue AKKn vastaista toimintaa, ja siinä asiassa muita seuroja tulee varmasti perässä, jos/kun on kyse siitä, että kartingissa halutaan tarkoituksella hajottaa järjestökenttää AKKn puolelle tai sitä vastaan.
AKK voi ansaita kritiikkiä, mutta onhan kattojärjestölle myös varattava aikaa vastata ja toimia. Eikä tätä pelkät populistiset huutoäänestykset korjaa!- dfghjkl
AKK:n vastainen toiminta = harrastajien toiveiden mukainen toiminta.
- Kuka uskaltaa
Vihdillä on asenne kunnossa. Se että kliitto ja akk ottaa yhteen säännöistä, niin siitä pitää joka seuran sanoutua irti. Vihti näytti mallia muille...
- Kymysys
Selittäkää nyt joku että mikä tämän kartingliiton asema yleensäkin on?
Mulla on se käsitys että kartingliitto hienosta nimestään huolimatta on samanlainen
seura kuin vihdin ua ja kaikki muut, eli akk: jäsenseura.
Mitä varten tällaisesta pitää erota?
Eikö parempi olisi erottaa?
Vai mikä tämä kuvio on? - pro VIHUA
niin AKK:n varmaan pitäs etottaa kartingliitto. mutta ei se riitä. nää tietyt ihmiset jatkaa sopan keittämistä omien intressiensä mukaan siitä huolimatta. Ja nää ihmiset ei varmaan usko ennen kuin ne osataan erottaa tuosta liitosta ja se taas ei tapahdu ennen kuin ihmiset tajuaa äänestää ne ulos- joko liitossa tai äänestämällä jaloillaan.
Vihti päätti äänestää jaloillaan. Arvostan tätä.- ai kenen intressit?
Kuka keittää ja mitä soppaa. Lajiryhmä se on kun aloitti sopan keiton pyrkimyksenään hävittää suosittu KF6 luokka ja pakottaa kaikki raketteihin. Miksi? Montako Rakettia kulki viime kesänä -tiedättekylläkenen- käsien kautta?
- Harmin paikka
Kartingliitolla oli aikaisemmin hyvä harrastajavakuutus, koulutuksia, arvostettu mestaruuspalkinto ja hieno palkintogaala. Ajajayhdistys ei lähtenyt liikkeelle ja toiminta hiipuii
Toiminta virkistyi mutta ilmeisesti väärään suuntaa. AKK:lle SMK60 sarja ja micro60 oli sitten niin punainen vaate että se alkoi antaa seuroille sakkoja. Vihti oli ilmeisesti yksi näistä.
Nyt kartingliitto on taas ruodussa ja nöyrästi ajaa AKK:n sääntöjen mukaista toimintaa. Ihmettelen siksi Vihdin päätöstä, halutaanko tällä saada AKK tyytyväiseksi. Eron syytä ei Vihdistä kommentoida.
Tampereen kilpailujen järjestäkokousessa lajiryhmään kuulumaton henkilö kehoitti seuroja eroamaan liitosta. 100€ vuodessa seuralta ei ole iso kulu, sen takia ei tarvitse erota. Jos taas painostetaan tai uhkaillaan, niin on se ainakin arveluttavaa.
Seuran eroaminen on harmillista niille kuljettajille, jotka ajaisivat Kartingliiton mestaruudesta. Heitä ei lasketa tuloksiin. Muutenkin olisi hyvä olla vastavoima AKK:n kovan linjan päätöksille. Yksittäisten huoltajien vaikutusmahdollisuus on juuri tämän palstan arvoinen, siis yhtä tyhjän kanssa.
Toivotaan että muilla seuroilla on rohkeutta pysyä liitossa ja kehittää sitä eteenpäin. - koffiliitto
Kartingliitto on nykyään mini 60 liitto joka ajaa yksittäisten päättäjien omaa asiaa. Liiton mestaruussarja menee pääsääntoisesti aina väärälle kuskille (lue ei parhaalle) pois suljettuna tuo liiton koffi 60 sarja joska on siis ainoa sarja ja siten siis kerää noi koffit. Eli liiton nimi vaihtoon vaan.
- Hölmöläisten hommaa
AKK on raketliitto.
60-luvulle jämähtäneiden päättäjien politikointia harrastajien kustannuksella. - matti puhakka
Hölmöläisten hommaa kirjoitti:
AKK on raketliitto.
60-luvulle jämähtäneiden päättäjien politikointia harrastajien kustannuksella.no niin luin hieman edellä olevia juttuja ja tulin siihen päätelmään.
että jos seurat lakkaa olemasta kartingliiton jäseniä niin me monakossa olemme ainakin maksaneet jäsenmaksun ja toivotan kaikki pikkukuskit tulemaan jäseneksemme jos mielii karting liiton palkinnoita / avustuksia.
olen itsekin karting liiton hallituksessa ja kun tieto akk:sta tuli että näin ei voi toimia otin muihin jäseniin yhteyttä ja kerroin että jotain on nyt tehtävä, tehtävä jatkuu vielä sillä on palaveri pakarin ja kannaksen kanssa lähiaikoina.
toivon että kartingliiton palkitseminen ja kuljettajien huomioonottaminen jatkuu ennallaan ja rauha palaa mailleen. mutta miettikää pikkukuskeja ja heidän tunteitaan kun saa vuosipystin tai stipendin käteensä. enenkuin eroatte k-liitosta. hinta ei varmaan ole rasite. - Ostitko micro60:sen?
Hölmöläisten hommaa kirjoitti:
AKK on raketliitto.
60-luvulle jämähtäneiden päättäjien politikointia harrastajien kustannuksella.Hölmö.. hah! Kenenköhän muroja sinäkin olet aamulla syönyt jotta voit puhua "harrastajien puolesta".
- Hienoa
Ostitko micro60:sen? kirjoitti:
Hölmö.. hah! Kenenköhän muroja sinäkin olet aamulla syönyt jotta voit puhua "harrastajien puolesta".
Onnittelut Vihti. Hyvä että joku edes yrittää tehdä jotain asian hyväksi
- rengaskumi
Hienoa kirjoitti:
Onnittelut Vihti. Hyvä että joku edes yrittää tehdä jotain asian hyväksi
Miten kannaksen kanssa voi pitää mitään palaveria kun se ei edes ymmärrä kartingista mitään. Kaveri ei ole varmaan edes käyny karting radalla. Entisen TJ:n hyppyheikiksi se on palkattu ja siinä onnistunut hyvin. Kuuluis yhtä lailla vaihdettavaksi nykyisen TJ:n kanssa kuin renkaat alkuerien jälkeen.
- matti puhakka
Ostitko micro60:sen? kirjoitti:
Hölmö.. hah! Kenenköhän muroja sinäkin olet aamulla syönyt jotta voit puhua "harrastajien puolesta".
pääasiassa puhuin seurojen puolesta ja karting liiton,
harrastajienpuolesta vain että jos haluavat nauttia karting liiton antimista niin meidän kautta pääsee siihen. - Vihti tutuksi!
Hienoa kirjoitti:
Onnittelut Vihti. Hyvä että joku edes yrittää tehdä jotain asian hyväksi
En tiedä. Tuo Aarni nyt on voimiensa tunnossa, mutta tuossa eroamisessa ei ole mitään järkeä. Aarni itse oli kova rakettimies, ja aliarvioi koffi 6 sarjaa. Lienee tämä pohjasyy. Kartingliitolla joka jatkaa KF6 sarjaa ei ole mitään väärä tehtynä. HYVÄ, että joku jatkaa, koska KF 6 on se luokka missä esim saksassa ajetaan, ja muualla euroopassa. En ymmärrä miksi ei voi olla vaihtoehtoja, kf 6 ja raketti luokat niille ketkä niitä haluavat.Taitaa olla provokaatio koko juttu.
- jhfjffg
Hienoa kirjoitti:
Onnittelut Vihti. Hyvä että joku edes yrittää tehdä jotain asian hyväksi
"Onnittelut Vihti. Hyvä että joku edes yrittää tehdä jotain asian hyväksi"
Minkähän asian hyväksi Vihti tekee "jotakin" eroamalla Kartingliitosta?
Anna mä kerron:
- Lajiryhmän PJ:n egon hyväksi, joka on päättänyt tietävänsä harrastajia paremmin millä moottorilla nämä haluavat ajaa.
- Radnen hyväksi.
- Radnen moottoreita huoltavien tahojen hyväksi.
- Lasten harrastuksella politikoinnin hyväksi.
Mitä lajiryhmä on tehnyt viime aikoina kartingin eteen? Soutanut ja huovannut sääntöjen kanssa (esim. KF6 ikärajat) ja tehnyt täysin järjettömiä sääntöjä (esim. kadetin sääntömuutokset).
AKK:n sivuilla (karting:in etusivulla) lukee edelleen näin: "kansallisiin kilpailuihin KF6- ja Raket-luokissa voi ottaa osaa sinä vuonna kun täyttää 10 vuotta." - asöljk
matti puhakka kirjoitti:
pääasiassa puhuin seurojen puolesta ja karting liiton,
harrastajienpuolesta vain että jos haluavat nauttia karting liiton antimista niin meidän kautta pääsee siihen.Hyvä Matti että tarkensit, mutta ei se "harrastajien puolesta" -juttu ollut sinun postiin kommentti vaan sitä ylempänä olevaan juttuun :-)
- googoo
asöljk kirjoitti:
Hyvä Matti että tarkensit, mutta ei se "harrastajien puolesta" -juttu ollut sinun postiin kommentti vaan sitä ylempänä olevaan juttuun :-)
Moniko harrastaja olisi olisi kyseenalaistanut lajiryhmän toiminnan jos se olisi esimerkiksi vahvistanut KF6 luokan aseman kansallisena luokkana vaikkapa viideksi vuodeksi eteenpäin ja ottanut micro60 uudeksi kansalliseksi luokaksi? Tuskinpa kukaan koska se ei olisi ollut keneltäkään pois.
Moniko harrastaja olisi kyseenalaistanut lajiryhmän toiminnan jos se olisi lukenut kartingliiton tekemän cadet kyselyn ja pienentänyt rengaskehän sen sijaan että se täysin älyttömillä sääntömuutoksillaan lisäsi cadettiluokan vauhdin samalle tasolle micro95 luokan kanssa? Tuskinpa taaskaan kukaan.
Moniko nyt on kyseenalaistaa lajiryhmän toimet? Ensimmäiseksi tulee mieleen arviolta 200kpl KF6 ja R60 moottoreilla ajavaa harrastajaa. Plus ne joita tämä taistelu ei edes koske mutta muuten vaan kyrpii. - 23456789
googoo kirjoitti:
Moniko harrastaja olisi olisi kyseenalaistanut lajiryhmän toiminnan jos se olisi esimerkiksi vahvistanut KF6 luokan aseman kansallisena luokkana vaikkapa viideksi vuodeksi eteenpäin ja ottanut micro60 uudeksi kansalliseksi luokaksi? Tuskinpa kukaan koska se ei olisi ollut keneltäkään pois.
Moniko harrastaja olisi kyseenalaistanut lajiryhmän toiminnan jos se olisi lukenut kartingliiton tekemän cadet kyselyn ja pienentänyt rengaskehän sen sijaan että se täysin älyttömillä sääntömuutoksillaan lisäsi cadettiluokan vauhdin samalle tasolle micro95 luokan kanssa? Tuskinpa taaskaan kukaan.
Moniko nyt on kyseenalaistaa lajiryhmän toimet? Ensimmäiseksi tulee mieleen arviolta 200kpl KF6 ja R60 moottoreilla ajavaa harrastajaa. Plus ne joita tämä taistelu ei edes koske mutta muuten vaan kyrpii.Kannattaa muistaa että tarve micro60 luokalle tuli siinä vaiheessä kun lajiryhmä vastoin omaa aiempaa päätöstään nosti KF6 ikärajan 11:een.
- Hölmöläisten hommaa
Ostitko micro60:sen? kirjoitti:
Hölmö.. hah! Kenenköhän muroja sinäkin olet aamulla syönyt jotta voit puhua "harrastajien puolesta".
Mikä merkitys sillä on vaikka olisin syönyt sinun murosi ja ostanut turbo70:n. Loppujen lopuksi kaikki harrastajat kärsivät tämän politikoinnin vuoksi. Kaikki.
- Mitä ihmettä
googoo kirjoitti:
Moniko harrastaja olisi olisi kyseenalaistanut lajiryhmän toiminnan jos se olisi esimerkiksi vahvistanut KF6 luokan aseman kansallisena luokkana vaikkapa viideksi vuodeksi eteenpäin ja ottanut micro60 uudeksi kansalliseksi luokaksi? Tuskinpa kukaan koska se ei olisi ollut keneltäkään pois.
Moniko harrastaja olisi kyseenalaistanut lajiryhmän toiminnan jos se olisi lukenut kartingliiton tekemän cadet kyselyn ja pienentänyt rengaskehän sen sijaan että se täysin älyttömillä sääntömuutoksillaan lisäsi cadettiluokan vauhdin samalle tasolle micro95 luokan kanssa? Tuskinpa taaskaan kukaan.
Moniko nyt on kyseenalaistaa lajiryhmän toimet? Ensimmäiseksi tulee mieleen arviolta 200kpl KF6 ja R60 moottoreilla ajavaa harrastajaa. Plus ne joita tämä taistelu ei edes koske mutta muuten vaan kyrpii.Lue tätä palstaa parin kuukauden takaa niin huomaat että micro 60 luokan kyseenalaistajia oli ihan h...tin paljon enemmän kuin muutama huoltaja jotka siihen puhuttiin mukaan. Lopettakaa nyt jo tämä paskan jauhanta. Hyvä että lajiryhmä on tehnyt päätöksiä ja niillä mennään.
- 23456789
Mitä ihmettä kirjoitti:
Lue tätä palstaa parin kuukauden takaa niin huomaat että micro 60 luokan kyseenalaistajia oli ihan h...tin paljon enemmän kuin muutama huoltaja jotka siihen puhuttiin mukaan. Lopettakaa nyt jo tämä paskan jauhanta. Hyvä että lajiryhmä on tehnyt päätöksiä ja niillä mennään.
Lopeta sinä paskan jauhanta. Luokalle on selvä tilaus lajiryhmän tarkoitushakuisen poukkoilun takia. Taidat olla se yksi ja ainoa henkilö tässä maassa joka pitää cadetin sääntömuutoksiakin hyvänä.
- Mosamiehet
23456789 kirjoitti:
Lopeta sinä paskan jauhanta. Luokalle on selvä tilaus lajiryhmän tarkoitushakuisen poukkoilun takia. Taidat olla se yksi ja ainoa henkilö tässä maassa joka pitää cadetin sääntömuutoksiakin hyvänä.
Micro 60 mosamiehet olivat tilaamassa luokkaa. Muita tilaajia on vähänlaisesti.
- Kukas huutelee.
Mosamiehet kirjoitti:
Micro 60 mosamiehet olivat tilaamassa luokkaa. Muita tilaajia on vähänlaisesti.
Puhut niinkuin luulisit tietäväsi jostain jotain. Tässä sinulle uutinen: olet väärässä. Aloite oli 100% harrastajien jotka eivät halunneet siirtyä cadetista rakettiin vaan koffiin.
- Palstat
Kukas huutelee. kirjoitti:
Puhut niinkuin luulisit tietäväsi jostain jotain. Tässä sinulle uutinen: olet väärässä. Aloite oli 100% harrastajien jotka eivät halunneet siirtyä cadetista rakettiin vaan koffiin.
Palstoilla micro60 perään itkee kaks huoltajaa ja kolme mosamiestä tai runkokauppiasta. Musta aika pieni määrä.
- Siinä puhuu.
Palstat kirjoitti:
Palstoilla micro60 perään itkee kaks huoltajaa ja kolme mosamiestä tai runkokauppiasta. Musta aika pieni määrä.
Herra kaikkitietävä.
- vihua
Niin, Vihti järjestää 17-18.5 karting kilpailun jossa ajetaan sovussa (toivottavasti) sekä Rakettia ja Koffia siinä missä muitakin pikkuluokkia. Ajettavat luokat ja aikataulut pyritään saamaan kitiin mahdolisimman pian.
Hyväksyn jossainmäärin aiemman kommentin "rakettimiehestä" mutta se oli meidän perheellemme sopivin luokkavalinta ei muuta.
Eli tervetuloa vaan kaikki pikkukuskit niin KF6 kuin Raketitkin vihtiin kisaamaan.
Br, Ville Aarni- Vihti jääköön nyt
Saattaapi Ville olla vain, ett isoa joukkoa lakkasi samantien kiinnostamasta Vihdin toiminta näiden tekemienne päätöksien vuoksi tervetulotoivotuksistasi huolimatta.
- uhiva
Mr Aarni,
näit kuitenkin tarpeelliseksi valita muiden puolesta sopivimman luokan?- röhröh
no kyllä nyt on Porsas alas vajonnut kun tiedotus on siirretty suoli24 palstalle
- yli män
röhröh kirjoitti:
no kyllä nyt on Porsas alas vajonnut kun tiedotus on siirretty suoli24 palstalle
Käsittämätöntä tointa Vihdin ualta! Kerron teille mukavan paikan tullen pari pikku kone juttua tiedottajan raketti ajoilta. Tässäkin huomaa et kaikki voitava tehä.
- takamutkan apeksi
Tottahan toki kaikki voitava tehdään. Siitähän motorsportissa on kyse. Mutta jos palataan tämän säikeen aloitukseen eli siihen että Vihdin UA eroaa kartingliitosta AKK:n painostuksen johdosta, niin ok. Mutta että tiedotus hoidetaan tällaisella juorupalstalla ja puheenjohtajaa myöten kieltäydytään kommentoimasta syitä kertoo mielestäni salaisesta kapinasta AKK:ta kohtaan....
- gjdjjfj
Tekeeköhän Vihdissä yksi mies päätökset? Tuskin.
- Liikkuvaa ammutaan
Villelle vaan vihjeeksi että syntipukin ja koffintappajan leimakirvestä halutaan tässä asiassa lyödä hanakasti kehen nyt vaan ekana keksitään ja pystytään. Niin kuumana käy koffikuutosporukka. Ei kannata ottaa leimaa, vaikka on seuran puhemieheksi joutunut. Näissä hommissa kun ammutaan kaikkea mikä liikkuu, viestintuoja ihan ensimmäisenä. Sitten kuolevat tosiasiat huhujen tieltä. Sen jälkeen kosto elää.
- kartfani
Mitään järkeä ei tuossa päätöksessä ollut, mikä liittyy eroamiseen. KF 6 harrastajia on kyllä sen verran paljon, että sitä ei kannata boikotoida.
Vihdissä on ajettu iätajat KF6 luokkaa, kun muistan muutamia vuosia taaksepäin, niin se oli suosituin luokka vihdissä. Kannatas miettiä vihtiläisten palaamista kartingliittoon, koska junioritoiminta sen edellyttää, mieli kilpailla vihdin ua:n lisenssillä. Mahtuuhan sinne raketit ja koffit vai kuinka?
- takamutkan apeksi
Veikkaan että SM kisojen menetyksen uhka oli liikaa. Vihti hylkäsi lapset ja harrastajat...
- rfvtgb
Onko AKK uhannut että Kartingliiton jäsenseurat eivät saa SM:iä järjestääkseen?
Jos näin on niin toiminta ei ole enää hiukkasen kyseenalaista.
- Vihualainen
Vihti on järjestänyt junnujen alueleirin alueella 8 jo monta vuotta putkeen,
Vihti on järjestänyt pikkuluokkien aluemestaruuskisat alueella 8 jo monena vuonna putkeen, Vihti on hakenut pikkuluokkien kilpailuita jo monena vuonna (saamatta kuitenkaan niitä)... Kaikki näin kun muut seurat ovat junnut jo hylänneet!
Selittäkääpäs nyt hämäläiselle missä mielessä vihti on hylännyt junnut?
Tällä päätöksellä ei ole mitään tekemistä kenenkään / minkään luokan suosimisessa / hylkäämisessä. Ainoastaan tilanteen käytännössä pakoittama ratkaisu. - minä itse minä ensin
Aarni valitsi nuorten sijasta omalle pojalle historiiki luokan sm kisat vihtiin
- Tässä sama kaikille
Voi meitä aikuisia kirjoitti:
- hhfhf
Siinä kans yks itkupilli kirjoittelee poikansa nimen takaa. Ei tuo seuran vaihto ny mitään lupaavaa f1 uraa ole katkaisemassa. Uuteen seuraan ja etiäpäin.
- Kyllä
Vaihtoivat jo
- Sivusta seuraaja
Kyllä kirjoitti:
Vaihtoivat jo
voi voi tätä keskustelua. Heti on kärjistynyt KF& ja Raket vastakkain. Ryhmittymänä Kartingliittto "KF6" ja AKK "Raket". Näin ei pitäisi olla eikä varmasti olekaan kuin näissä keskusteluissa. AKK kaikkien luokkien kattojärjestö ja sääntöjen luoja. Kartingliiton käsittääkseni pitäisi olla kaikkien kartingluokkien aikuisharrastajista cadetti kuljettajiin , moottorimerkistä riippumatta tukija, ei sääntöjen luoja.
Tässä alla kopio Vihuan sivuilta. Minun mielestä erittäin hyvä kannanotto tähän pitkään riitaan joka olisi pitänyt sopia jo aikoja sitten. Riidasta ei ole ollut kuin haittaa kaikille.
Mielestäni kaikkien pitäisi yhtyä tähän kannanottoon. Eihän tämä asia koske vain yhtä luokkaa vaan koko lajia.
Kartingliitto Ry:n sekä AKK Ry:n välillä on noin kahden vuoden ajan virinnyt tulkintaero voimassaolevien sääntöjen sisällöstä. Tämä on aiheuttanut runsaasti negatiivista keskustelua niin seurojen sisällä kuin julkisuudessakin, joka on ikävällä tavalla heijastunut varjona koko autourheilun päälle.
AKK Ry autourheilun kattojärjestönä on välittänyt viestiä mahdollisista sanktioista tahoille jotka ovat osallisena AKK Ry:n sääntöjen vastaisessa toiminnassa. Sanktioiden piiriin on mainittu sekä seurat että myös seurojen jäsenet.
Vihdin UA on vuosia tukenut Kartingliiton toimintaa, mutta tilanteen ollessa Autourheilun kattojärjestön suuntaan riitainen, ei toistaiseksi ole Vihdin UA:n tai sen jäsenten etujen mukaista jatkaa Kartingliitto Ry:n tukemista. Vihdin UA:n jäsenistö toivoo sekä kannustaa osapuolia yhteisymmärryksen löytämiseksi.
Asian tiimoilta syntyvät kannanotot tulee saattaa Kartingliitto Ry:n sekä AKK Ry:n tietoon.
Vihdin Urheiluautoilijat Ry - Aikuinen ?
Sivusta seuraaja kirjoitti:
voi voi tätä keskustelua. Heti on kärjistynyt KF& ja Raket vastakkain. Ryhmittymänä Kartingliittto "KF6" ja AKK "Raket". Näin ei pitäisi olla eikä varmasti olekaan kuin näissä keskusteluissa. AKK kaikkien luokkien kattojärjestö ja sääntöjen luoja. Kartingliiton käsittääkseni pitäisi olla kaikkien kartingluokkien aikuisharrastajista cadetti kuljettajiin , moottorimerkistä riippumatta tukija, ei sääntöjen luoja.
Tässä alla kopio Vihuan sivuilta. Minun mielestä erittäin hyvä kannanotto tähän pitkään riitaan joka olisi pitänyt sopia jo aikoja sitten. Riidasta ei ole ollut kuin haittaa kaikille.
Mielestäni kaikkien pitäisi yhtyä tähän kannanottoon. Eihän tämä asia koske vain yhtä luokkaa vaan koko lajia.
Kartingliitto Ry:n sekä AKK Ry:n välillä on noin kahden vuoden ajan virinnyt tulkintaero voimassaolevien sääntöjen sisällöstä. Tämä on aiheuttanut runsaasti negatiivista keskustelua niin seurojen sisällä kuin julkisuudessakin, joka on ikävällä tavalla heijastunut varjona koko autourheilun päälle.
AKK Ry autourheilun kattojärjestönä on välittänyt viestiä mahdollisista sanktioista tahoille jotka ovat osallisena AKK Ry:n sääntöjen vastaisessa toiminnassa. Sanktioiden piiriin on mainittu sekä seurat että myös seurojen jäsenet.
Vihdin UA on vuosia tukenut Kartingliiton toimintaa, mutta tilanteen ollessa Autourheilun kattojärjestön suuntaan riitainen, ei toistaiseksi ole Vihdin UA:n tai sen jäsenten etujen mukaista jatkaa Kartingliitto Ry:n tukemista. Vihdin UA:n jäsenistö toivoo sekä kannustaa osapuolia yhteisymmärryksen löytämiseksi.
Asian tiimoilta syntyvät kannanotot tulee saattaa Kartingliitto Ry:n sekä AKK Ry:n tietoon.
Vihdin Urheiluautoilijat RyOlen sivusta seuraajan kannalla paitsi tossa aikuisharrastaja kohdassa .
karttingliitto on Kz luokista cadet luokkiin palkitseva liitto ja heidän etuja ajava liitto tai pitäisi olla. Aikuisharrastajien palkitsemisen he lopettivat jo aikaisemmin samana vuonna kun toi Mini 60 smk lanseerattiin ja riidat alkoi.Mutta se oli hyvä että näin tehtiin palkinnot on tärkeätä antaa lapsille heille se on isojuttu .Ei aikuisille.Aikusten pitäisi olla aikuisia ja lopettaa nämä riidat ei ne lapset riitele näistä asioista. Lapset ajavat sitä luokkaa mihin heidän vanhempansa heidät ohjaa.
Jos olette huomanneet karttingliiton Hallituksessa istuu kaksi Vihdin jäsentä ainoana seurana.
Toinen kai ollut jo viimevuosituhannelta ja toinen tuli ryhmään samana vuonna kun Mini60 sm lanseerattiin. Ei kai se Vihdin UA niin paha ole heillä vaan on ehkä enemmän tota kulissien takaista tietoa ainakin näin voisi olettaa
- takamutkan apeksi
"Ainoastaan tilanteen käytännössä pakoittama ratkaisu." Vihti jatkakoon avointa tiedottamistaan ja kertoo nyt mikä se oli ja miksi muut seurat eivät ole eronneet Kartingliitosta? Ja kun ne hallituksen päätökset eivät ole julkisia niin miksi erouutinen piti julkistaa...
Kenen asialla VihdinUA on?- Edelleen Vihualainen
Aivan turhan tappelun lopputulos. Kyllä Kartingliitto voi tässä asiassa tuijottaa peiliin. AKK kattojärjestönä määrittää säännöt kansallisiin kisoihin ja Kartingliitto ajatti omilla säännöillä kisailijoita samassa kisassa?! Ei AKK:n tulekaan hyväksyä tälläistä toimintaa vaan määritti, että kansallisissa kisoissa ajetaan AKK:n sääntöjen alla.
Jos Kartingliitton kisoja ajetaan, niin ne ajetaan omina kisoinaan. Ymmärrän hyvin VihUA:n päätöksen, sillä radalla ajaa tänäkin vuonna kaikki luokat kisaa kansallisissa kisoissa ja tämä tarkoittaa, että la-su menee näiden kuskien ajattamiseen. Missäköhän välissä Kartinliiton kisoja voisi ajattaa? Omana viikonloppuna (ei juuri vapaana) ja mikä olisi kuskimäärä? - Voi tulla lisää
Eiköhän Vihti ole ihan omalla asiallaan ja pahasti pantu puun ja kuoren väliin. Toistaiseksi ei tiedetä, että muita seuroja olisi eronnut mutta huhuja liikkuu. Onko näin todellisuudessa se jää nähtäväksi, mutta on todennäköistä että Vihti saa runsaasti seuraa, jos asiat viedään takarajoille ja seuroja vaaditaan valitsemaan puolensa.
- dfghujil
Edelleen Vihualainen kirjoitti:
Aivan turhan tappelun lopputulos. Kyllä Kartingliitto voi tässä asiassa tuijottaa peiliin. AKK kattojärjestönä määrittää säännöt kansallisiin kisoihin ja Kartingliitto ajatti omilla säännöillä kisailijoita samassa kisassa?! Ei AKK:n tulekaan hyväksyä tälläistä toimintaa vaan määritti, että kansallisissa kisoissa ajetaan AKK:n sääntöjen alla.
Jos Kartingliitton kisoja ajetaan, niin ne ajetaan omina kisoinaan. Ymmärrän hyvin VihUA:n päätöksen, sillä radalla ajaa tänäkin vuonna kaikki luokat kisaa kansallisissa kisoissa ja tämä tarkoittaa, että la-su menee näiden kuskien ajattamiseen. Missäköhän välissä Kartinliiton kisoja voisi ajattaa? Omana viikonloppuna (ei juuri vapaana) ja mikä olisi kuskimäärä?Harrastajienko sitten pitää hyväksyä AKK:n mielivaltaiset sääntömuutokset?
Sääntömuutokset joita ajaa rakettimiehet. Ensin yksi lajiryhmä on ajamassa KF6:sta kansalliseksi luokaksi, seuraava onkin sitten vetämässä maton jalkojen alta ja lopettamassa koko luokan. - Edelleen Vihualainen
dfghujil kirjoitti:
Harrastajienko sitten pitää hyväksyä AKK:n mielivaltaiset sääntömuutokset?
Sääntömuutokset joita ajaa rakettimiehet. Ensin yksi lajiryhmä on ajamassa KF6:sta kansalliseksi luokaksi, seuraava onkin sitten vetämässä maton jalkojen alta ja lopettamassa koko luokan.Niin kuin kirjoitin. Aivan turhan tappelun lopputulos! Ei kenenkään mielivaltaisia päätöksiä tarvitse sietää, mutta homma oli karkaamassa pahasti lapasesta. Jos työelämässä pomon varpaille astut, niin sattuu varmasti - ellei pomo ole munaton (enkä nyt tarkoita nainen).
- 98765
Edelleen Vihualainen kirjoitti:
Niin kuin kirjoitin. Aivan turhan tappelun lopputulos! Ei kenenkään mielivaltaisia päätöksiä tarvitse sietää, mutta homma oli karkaamassa pahasti lapasesta. Jos työelämässä pomon varpaille astut, niin sattuu varmasti - ellei pomo ole munaton (enkä nyt tarkoita nainen).
Mistä luokasta puhut? 2014 Kartingliiton mestaruuskisoissa ajetaan KF6 (jun ja yl), Raket ja Raket Micro. Nämä kaikki ovat AKK:n kansallisia luokkia.
- edunvalvoja22
Edelleen Vihualainen kirjoitti:
Niin kuin kirjoitin. Aivan turhan tappelun lopputulos! Ei kenenkään mielivaltaisia päätöksiä tarvitse sietää, mutta homma oli karkaamassa pahasti lapasesta. Jos työelämässä pomon varpaille astut, niin sattuu varmasti - ellei pomo ole munaton (enkä nyt tarkoita nainen).
Kenen pomon. Eikös AKK pitäisi kuunnella jäsenseurojaan ja seurojen jäseniään.
- Edelleen Vihualainen
98765 kirjoitti:
Mistä luokasta puhut? 2014 Kartingliiton mestaruuskisoissa ajetaan KF6 (jun ja yl), Raket ja Raket Micro. Nämä kaikki ovat AKK:n kansallisia luokkia.
Homma OLI karkaamasta käsistä! Kartingliitto palasi takaisin "ruotuun", mutta kerkesi aiheuttamaan hallaa koko lajille. Nyt on AKK:n puristus paljon tiukempi kuin olisi ollut ilman Kartingliiton sekoiluja - olenko väärässä? Myönnän toki jos olen!
- Edelleen Vihualainen
edunvalvoja22 kirjoitti:
Kenen pomon. Eikös AKK pitäisi kuunnella jäsenseurojaan ja seurojen jäseniään.
Kartingliitto astui AKK:n varpaille rupeamalla sooloilemaan kattojärjestön puitteissa. Tähän ei ole Suomessa oikeus kuin AKK:lla - siis sooloilla mielensä mukaan.
AKK iski takaisin ja nyt on vain yksi sooloilija enää kehissä - ja tilanne parantui joka tapauksessa. - 98765
Edelleen Vihualainen kirjoitti:
Homma OLI karkaamasta käsistä! Kartingliitto palasi takaisin "ruotuun", mutta kerkesi aiheuttamaan hallaa koko lajille. Nyt on AKK:n puristus paljon tiukempi kuin olisi ollut ilman Kartingliiton sekoiluja - olenko väärässä? Myönnän toki jos olen!
Kartingliiton sekoiluja? Nyt on jollain puurot ja vellit sekaisin. AKK se on sekoillut sääntöjensä kanssa jo pitemmän aikaa. Yhtenä päivänä antamassa KF6:lle SM arvoa, toisena lopettamassa luokkaa, kolmantena nostamassa ikärajaa, neljäntenä eipäs nostetakaan, viidentenä nostetaanpas sittenkin... pitääkö jatkaa? Ok: kuudentena päivänä kasvattamassa cadetin vauhteja ohi raket micron vauhtien, seitsemäntenä jakamassa sakkoja alaikäisille lapsille...
Kartingliitto on puolustanut harrastajia. Järjestänyt SMK sarjan akk:n hylkäämälle KF6:lle, kuten myös RAKET luokille, järjestänyt koulutussarjan cadeteille, palkinnut menestyneitä, tukenut kansainvälisille kentille suuntaavia kuskeja... Ketä akk on palkinnut? Lakimiehiä.
Mitä kartingliitin olisi mielestäsi pitänyt tehdä viime /edellisenä vuonna? Olla järjestämättä sarjaa 70 KF6 harrastajalle? - Sarjat
98765 kirjoitti:
Kartingliiton sekoiluja? Nyt on jollain puurot ja vellit sekaisin. AKK se on sekoillut sääntöjensä kanssa jo pitemmän aikaa. Yhtenä päivänä antamassa KF6:lle SM arvoa, toisena lopettamassa luokkaa, kolmantena nostamassa ikärajaa, neljäntenä eipäs nostetakaan, viidentenä nostetaanpas sittenkin... pitääkö jatkaa? Ok: kuudentena päivänä kasvattamassa cadetin vauhteja ohi raket micron vauhtien, seitsemäntenä jakamassa sakkoja alaikäisille lapsille...
Kartingliitto on puolustanut harrastajia. Järjestänyt SMK sarjan akk:n hylkäämälle KF6:lle, kuten myös RAKET luokille, järjestänyt koulutussarjan cadeteille, palkinnut menestyneitä, tukenut kansainvälisille kentille suuntaavia kuskeja... Ketä akk on palkinnut? Lakimiehiä.
Mitä kartingliitin olisi mielestäsi pitänyt tehdä viime /edellisenä vuonna? Olla järjestämättä sarjaa 70 KF6 harrastajalle?Kartingliitolla oli jo KF6 sarja samalla tavalla kun Raketeillekin. Miksi piti lähteä tekemään siitä Suomen Mestaruus Karting (SMK) sarjaa vuodelle 2013 ja pistää vielä junnut ja yleiset sekaisin? Kaivoivat itse liikaa verta nenästään kun tekivät mitä tykkäsivät lobatakseen KF6 luokkaa.
- 98765
Sarjat kirjoitti:
Kartingliitolla oli jo KF6 sarja samalla tavalla kun Raketeillekin. Miksi piti lähteä tekemään siitä Suomen Mestaruus Karting (SMK) sarjaa vuodelle 2013 ja pistää vielä junnut ja yleiset sekaisin? Kaivoivat itse liikaa verta nenästään kun tekivät mitä tykkäsivät lobatakseen KF6 luokkaa.
Junnut/yleinen -jako on turhanpäiväinen ja keinotekoinen. Kartingliiton kyselyn mukaan vähemmän kuin joka viides KF6 luokasta halusi tuota jakoa. Oisko siinä se "miksi".
Kenelle SuoMen Kartingliiton mestaruussarjasta = SMK on ollut jotakin haittaa? Hieno ja toimiva sarja. Sille ammattimielensäpahoittajalle joka tuosta nimestä ottaa nokkiinsa niin tuolla on nyt ojanpientareet täynnä leskenlehtiä mitä voi kerätä hattunsa nyörin alle.
Lobatakseen KF6 luokkaa? Mites Rakettiluokat? Ja cadetit? Ja Jammut? Näille kaikille oli SMK sarja. Eli Kartingliitto lobbaa KARTINGIA. Hirvitys sentään mikä rikos. Äkkiä päitä vadille. - Joku roti
98765 kirjoitti:
Junnut/yleinen -jako on turhanpäiväinen ja keinotekoinen. Kartingliiton kyselyn mukaan vähemmän kuin joka viides KF6 luokasta halusi tuota jakoa. Oisko siinä se "miksi".
Kenelle SuoMen Kartingliiton mestaruussarjasta = SMK on ollut jotakin haittaa? Hieno ja toimiva sarja. Sille ammattimielensäpahoittajalle joka tuosta nimestä ottaa nokkiinsa niin tuolla on nyt ojanpientareet täynnä leskenlehtiä mitä voi kerätä hattunsa nyörin alle.
Lobatakseen KF6 luokkaa? Mites Rakettiluokat? Ja cadetit? Ja Jammut? Näille kaikille oli SMK sarja. Eli Kartingliitto lobbaa KARTINGIA. Hirvitys sentään mikä rikos. Äkkiä päitä vadille.SuoMen = Suomiesten mestaruussarja. Kuulostaa osuvalta kun koko homma upposi suohon! SMK sarja oli vain mini60 luokalle jota yritettiin nostaa keinotekoisesti muiden luokkien yläpuolelle nimen ja junnut/yleiset yhdistämisen avulla. Muissa luokissa ajettiin Kartingliiton mestaruussarjaa jota olisi mini 60 luokassakin pitänyt ajaa.
- 98765
Joku roti kirjoitti:
SuoMen = Suomiesten mestaruussarja. Kuulostaa osuvalta kun koko homma upposi suohon! SMK sarja oli vain mini60 luokalle jota yritettiin nostaa keinotekoisesti muiden luokkien yläpuolelle nimen ja junnut/yleiset yhdistämisen avulla. Muissa luokissa ajettiin Kartingliiton mestaruussarjaa jota olisi mini 60 luokassakin pitänyt ajaa.
Älä ny kuitenkaan ylitsevuotavaan nokkeluutees tukehdu.
Katoppa huvikses kalenteria. Ennen kesäkuuta 95% junnuista on keränneet pisteet täyteen ja käytännössä koko kf6 porukka ajaa koko kesän joka tapauksessa yleisessä. Täysin turha jako.
Raketit ovat joutuneet kärvistelemään keinotekoisen jaottelun kanssa joten muidenkin pitää kärsiä samasta s o n n a s t a? Ei järjen hiventä. - Junnut/yleinen
98765 kirjoitti:
Älä ny kuitenkaan ylitsevuotavaan nokkeluutees tukehdu.
Katoppa huvikses kalenteria. Ennen kesäkuuta 95% junnuista on keränneet pisteet täyteen ja käytännössä koko kf6 porukka ajaa koko kesän joka tapauksessa yleisessä. Täysin turha jako.
Raketit ovat joutuneet kärvistelemään keinotekoisen jaottelun kanssa joten muidenkin pitää kärsiä samasta s o n n a s t a? Ei järjen hiventä.Junnut/yleinen jako on hyvä kun luokassa on tarpeeksi kuskeja. KF6 piti saada näyttämään isolta luokalta ja siksi ikäraja piti saada 10 vuoteen ja junnut/yleiset samoihin lähtöihin. Vaaratilanteita tulee turhaan enemmän kun eri kokemuksen ja vauhdin omaavat kuskit ovat samoissa lähdöissä.
- rdk
Junnut/yleinen kirjoitti:
Junnut/yleinen jako on hyvä kun luokassa on tarpeeksi kuskeja. KF6 piti saada näyttämään isolta luokalta ja siksi ikäraja piti saada 10 vuoteen ja junnut/yleiset samoihin lähtöihin. Vaaratilanteita tulee turhaan enemmän kun eri kokemuksen ja vauhdin omaavat kuskit ovat samoissa lähdöissä.
"Piti saada näyttämään..." Haista nyt jo huilu! Harrastajat itse halusivat ajaa samassa.
- Harrastajat
rdk kirjoitti:
"Piti saada näyttämään..." Haista nyt jo huilu! Harrastajat itse halusivat ajaa samassa.
Mutta kun harrastajienkin pitäisi noudattaa sääntöjä. Ja jos sääntöihin haluaa muutoksia pitää vaikuttaa seurojen ja lajiryhmän kautta eikä tehdä omiin kisoihin omia sääntöjä. Jos lähtee omilleen niin sitten onkin äkkiä kokonaan omillaan niin kuin nyt on käynyt.
- takamutkan apeksi
Eihän seuran tuon takia tarvitse erota Kartingliitosta - jos järjestää kansallisia kisoja! Voihan niitä niin halutessaan järjestää ennen tai jälkeen - ihan oman halun mukaan. Yhtälailla kuulumalla Kartingliittoon vain varmistaa omien kuskien pistelaskun mukanaolon ko. Kartingliiton kisoissa. Ei siis järkeenkäypä perustelu! Samalla logiikallako VIhdin UA ei huoli Minitonni kuskeja seuraansa? Eli nyt Ville kun kerran lähdit tiedottamaan niin: Mitkä olivat ne syyt: "Ainoastaan tilanteen käytännössä pakoittama ratkaisu."
- Edelleen Vihualainen
Mitäköhän tarkoitat tuolla "Ainoastaan tilanteen käytännössä pakoittama ratkaisu"?
- Kiinnostunut!
Oletko takamutkan apeksi sama kirjoittaja joka kirjoittaa poikansa naamakirja
sivut .ainakin juttujesi taso on samaa luokkaa.??????? - En ole minäkään.
Kiinnostunut! kirjoitti:
Oletko takamutkan apeksi sama kirjoittaja joka kirjoittaa poikansa naamakirja
sivut .ainakin juttujesi taso on samaa luokkaa.???????Jos haluat mennä henkilökohtaisuuksiin, tee se sieltä facebookin kautta.
- takamutkan apeksi
Edelleen Vihualainen kirjoitti:
Mitäköhän tarkoitat tuolla "Ainoastaan tilanteen käytännössä pakoittama ratkaisu"?
lue ylhäältä alas ennenkuin avaudut. Se on lainaus nimimerkiltä "edelleen vihualainen. Ja sitähän minä yritin kysyä? :-)
- takamutkan apeksi
Kiinnostunut! kirjoitti:
Oletko takamutkan apeksi sama kirjoittaja joka kirjoittaa poikansa naamakirja
sivut .ainakin juttujesi taso on samaa luokkaa.???????Kuinka niin juttujen taso? Eiköhän se ole Vihdin UA:n tiedotus joka tässä saa katsoa peiliin. Kerrotaan jotain hallituksen päätöksiä tällä juorupalstalla ja sitten ei kerrota syitä koska ne eivät tänne kuuluu jne. Totesin vain että jos kerran tälle juorulinjalle tullaan niin kerrotaan sitten syyt loppuun asti.
Ei ole poika missään naamakirjoissa, eikä pahaksi onneksenne edes aja näitä nyt kiistanalaisia luokkia - ei kummankaan liiton ajattamia. Että se siitä.
Seitsemän kysymysmerkin käyttö sen sijaan kertoo paljon. - Edelleen Vihualainen
takamutkan apeksi kirjoitti:
lue ylhäältä alas ennenkuin avaudut. Se on lainaus nimimerkiltä "edelleen vihualainen. Ja sitähän minä yritin kysyä? :-)
No sieltähän se lainaus löytyi "Vihualainen" nimimerkin alta. Koitin tuota löytää, muttei sattunut silmään.
Tällä hetkellä on karting kenttä varsin sekaisin, eikä pelkästään tämän topikin tarkoittaman sotkun takia. AKK hämmentää vielä jäljellä olevaa porukkaa pakollisella liikennevakuutuksella. Tämäkin soppa tulee vähentämään kisailijoita entisestään. Ainakin alkukaudesta.
- 1+2=on vain 1
Hienosti pyörii kaupallisuus ja markkinointi tässä harrastuksessa. Vaikuttaisi siltä että joku epäonnistui puhaltamaan harrastajien rahat johonkin teamiin jollain moottoreilla
( sattui kaiketi liike-elämän ihmisiä molemmalle puolelle autoa ) niin sitten muutetaan sääntöjä / moottori merkkejä ja ei muuten kuin uutta matoa koukkuun jos nyt löytyisi ne jotka kulkee ilman omaa elämää.- hei haloo
Ompa tää keskustelu taas karkaamassa rakettimiesten temmellys kentäksi. Syytettä heitetään Kartingliiton suuntaan, on vain valitettavasti väärä kohde. Jospa muistuttais taas mistä tää lähti matkaan. AKK nykyinen uusi hallitus oli itse ensin lopettamassa omaa KF6 moottoreilla ajettavaa omaa AKKn RY Callenge mestaruussarjaansa. Harrastajat itse halusivat jatkaa. Oulussa järjestäjät antoivat meille harrastajille mahdollisuuden äänestää oman luokkamme jatkumisen puolesta, Harrastajat halusivat ett AKK ottaisi luokan takaisin. Kartinliitto oli se kakkosvaihtoehto sillä hetkellä. Onneksi oli jokin taho, kuka otti meidän harrastajien mielipiteet huomioon, Kartingliitto lähti harrastajien pyynnöstä ajattamaan Mini60 SMK sarjaa, AKK ei halunnut antaa edes Challenge sarjanimeä käyttöön. Riidan alkusiemenen kylvi ihan itse uusi hallisuksen puheenhohtaja ja edellinen varapuheenjohtaja muutama muu jäsen lanseeraamalla uuden Raket 95 moottorit Suomeen yhdessä moottorivalmistajan kanssa. Ainoaksi moottoreiksi pikkuluokille piti tuleman Raket 95 Tällöin 95 Rakettien vastustajat löytyivät KF6 ja Raket85 huoltajista, kokivat että tää uusi hallitus ja lajiryhmä kävelevät heidän mielipiteittensä yli. Kuka pystyisikään kaivamaan ne tämän uuden hallituksen päätökset esiin sieltä alkuajoilta, Tai vaihtoehtoisesti kuka silloisista päättäjistä uskaltautiusi avautumaan. Myöskin Aarnin uskon muistavan tämän ajan hyvinkin Raket 85 huoltajana, mitä mieltä oli silloisesta toiminnasta.
- 123=456
hei haloo kirjoitti:
Ompa tää keskustelu taas karkaamassa rakettimiesten temmellys kentäksi. Syytettä heitetään Kartingliiton suuntaan, on vain valitettavasti väärä kohde. Jospa muistuttais taas mistä tää lähti matkaan. AKK nykyinen uusi hallitus oli itse ensin lopettamassa omaa KF6 moottoreilla ajettavaa omaa AKKn RY Callenge mestaruussarjaansa. Harrastajat itse halusivat jatkaa. Oulussa järjestäjät antoivat meille harrastajille mahdollisuuden äänestää oman luokkamme jatkumisen puolesta, Harrastajat halusivat ett AKK ottaisi luokan takaisin. Kartinliitto oli se kakkosvaihtoehto sillä hetkellä. Onneksi oli jokin taho, kuka otti meidän harrastajien mielipiteet huomioon, Kartingliitto lähti harrastajien pyynnöstä ajattamaan Mini60 SMK sarjaa, AKK ei halunnut antaa edes Challenge sarjanimeä käyttöön. Riidan alkusiemenen kylvi ihan itse uusi hallisuksen puheenhohtaja ja edellinen varapuheenjohtaja muutama muu jäsen lanseeraamalla uuden Raket 95 moottorit Suomeen yhdessä moottorivalmistajan kanssa. Ainoaksi moottoreiksi pikkuluokille piti tuleman Raket 95 Tällöin 95 Rakettien vastustajat löytyivät KF6 ja Raket85 huoltajista, kokivat että tää uusi hallitus ja lajiryhmä kävelevät heidän mielipiteittensä yli. Kuka pystyisikään kaivamaan ne tämän uuden hallituksen päätökset esiin sieltä alkuajoilta, Tai vaihtoehtoisesti kuka silloisista päättäjistä uskaltautiusi avautumaan. Myöskin Aarnin uskon muistavan tämän ajan hyvinkin Raket 85 huoltajana, mitä mieltä oli silloisesta toiminnasta.
Ei mitään tarvetta ostella KF6 moottoreita harrastustarkoitukseen joka vuosi, jotta säilyy kilpailukykyisenä.
R95 on ok jatkumo R85 koneisiin ja nyt näyttää siltä että harrastus.. HARRASTUS!! ... saa hyvän alun nykyisillä AKK:n päätöksillä. Koneet suht samanlaisia taas seuraavat kymmenen vuotta.
KF6 moottorit/luokka lopetettiin samaan aikaan kuin R85 koneiden käyttö. Jo kaksi vuotta sitten tiedotettiin tuosta.. ei pitänyt tulla kenellekään yllätyksenä. R85 omistajat nieli tappionsa rahallisesti ja KF6 omistajat kirjoittaa täällä tuskaansa. KF6 tekohengitti kartinliiton kautta hetken "kivaa Italiassakin ajetaan" -luokkaa, mutta harrastusmielessä ajavalle AKK:n linja on ihan ok. Ne joilla on massia ajelee millä haluaa ja missä haluaa.
Tuo Micro60 -luokka on taas ihan toivotaantoivotaan homma. Muutama oululainen näytösajo ja hirvee huuto saatteeksi. Missä oli yhteistyö AKK:n kanssa? Niin, eihän sitä tarvittu kun oli Kartingliitto ja siellä hyviä johtoryhmäpaikkoja tarjolla. Niin ja se "meidän kautta saa moottorit ja boxit, ilmoittautukaapa jakelulistoille ja soittolistoille". Kukahan vedätti ja ketä? - jhhjgjhhjgghjh
123=456 kirjoitti:
Ei mitään tarvetta ostella KF6 moottoreita harrastustarkoitukseen joka vuosi, jotta säilyy kilpailukykyisenä.
R95 on ok jatkumo R85 koneisiin ja nyt näyttää siltä että harrastus.. HARRASTUS!! ... saa hyvän alun nykyisillä AKK:n päätöksillä. Koneet suht samanlaisia taas seuraavat kymmenen vuotta.
KF6 moottorit/luokka lopetettiin samaan aikaan kuin R85 koneiden käyttö. Jo kaksi vuotta sitten tiedotettiin tuosta.. ei pitänyt tulla kenellekään yllätyksenä. R85 omistajat nieli tappionsa rahallisesti ja KF6 omistajat kirjoittaa täällä tuskaansa. KF6 tekohengitti kartinliiton kautta hetken "kivaa Italiassakin ajetaan" -luokkaa, mutta harrastusmielessä ajavalle AKK:n linja on ihan ok. Ne joilla on massia ajelee millä haluaa ja missä haluaa.
Tuo Micro60 -luokka on taas ihan toivotaantoivotaan homma. Muutama oululainen näytösajo ja hirvee huuto saatteeksi. Missä oli yhteistyö AKK:n kanssa? Niin, eihän sitä tarvittu kun oli Kartingliitto ja siellä hyviä johtoryhmäpaikkoja tarjolla. Niin ja se "meidän kautta saa moottorit ja boxit, ilmoittautukaapa jakelulistoille ja soittolistoille". Kukahan vedätti ja ketä?Jos se näin on, että "ne joilla on massia ajelee millä haluaa ja missä haluaa" niin miksi AKK haluaa tappaa KF6 luokan ja estää halukkaita "ajamasta missä haluaa ja millä haluaa"? Suomessa halukkaita riittää, se on nähty.
Onko se sinulta pois jos jollain on "massia" ajaa KF6 luokkaa?
Tää sinun vedätyskorttisi on totaalisen hailahtanut. Meinaat ihan tosissasi että ihmiset eivät osaa itse päättää missä luokassa haluavat ajaa?
Siinä olet oikeassa että ei ole mitään tarvetta ostella KF6 moottoreita harrastustarkoitukseen joka vuosi, jotta säilyy kilpailukykyisenä. Näinhän se tosiaan on. Vanhemmallakin pärjää, se on moneen otteeseen todistettu. - Konekuntoon
jhhjgjhhjgghjh kirjoitti:
Jos se näin on, että "ne joilla on massia ajelee millä haluaa ja missä haluaa" niin miksi AKK haluaa tappaa KF6 luokan ja estää halukkaita "ajamasta missä haluaa ja millä haluaa"? Suomessa halukkaita riittää, se on nähty.
Onko se sinulta pois jos jollain on "massia" ajaa KF6 luokkaa?
Tää sinun vedätyskorttisi on totaalisen hailahtanut. Meinaat ihan tosissasi että ihmiset eivät osaa itse päättää missä luokassa haluavat ajaa?
Siinä olet oikeassa että ei ole mitään tarvetta ostella KF6 moottoreita harrastustarkoitukseen joka vuosi, jotta säilyy kilpailukykyisenä. Näinhän se tosiaan on. Vanhemmallakin pärjää, se on moneen otteeseen todistettu.Kyllä pari vuotta vanhallakin KF6 koneella pärjää kärkikahinoissa mukana. Kone huolletaan huolellisesti, rungon setapit kohdilleen ja kuskille rata tutuksi - siinä resepti podiumille.
Legendat syntyvät siitä kun aloittelevat kuskit ajavat huoltamattomilla mosilla, runko pielessä, tuhansia kierroksia kotiradalla kilpaa. Ihmetellään miten hävitään reilu sekunti kierrosajoissa - sitten syytetään mosien eroja, heh :)
Olen nähnyt kahden eri vuosimallin (ikäero 3-vuotta) huolletun KF6 koneen penkitysarvot. Vanhemmassa mosassa oli 0,3 hv vähemmän!! Tuo ero korjataan kyllä rungon säädöllä/renkailla ja ranteella.
On koneissa eroja, en sitä missään nimessä väitäkään päinvastaista. Kärkikuski huolletulla ns. täystehoisella koneella ja tikissä olevalla rungolla on varmasti pitelemätön, mutta ei tule kierrosajoissa kuin kymmenyksiä eroa jos omat kamppeet on kunnossa ja kuski osaa rataa kiertää niin kuin kuuluu. - realisti prgmaatikko
Konekuntoon kirjoitti:
Kyllä pari vuotta vanhallakin KF6 koneella pärjää kärkikahinoissa mukana. Kone huolletaan huolellisesti, rungon setapit kohdilleen ja kuskille rata tutuksi - siinä resepti podiumille.
Legendat syntyvät siitä kun aloittelevat kuskit ajavat huoltamattomilla mosilla, runko pielessä, tuhansia kierroksia kotiradalla kilpaa. Ihmetellään miten hävitään reilu sekunti kierrosajoissa - sitten syytetään mosien eroja, heh :)
Olen nähnyt kahden eri vuosimallin (ikäero 3-vuotta) huolletun KF6 koneen penkitysarvot. Vanhemmassa mosassa oli 0,3 hv vähemmän!! Tuo ero korjataan kyllä rungon säädöllä/renkailla ja ranteella.
On koneissa eroja, en sitä missään nimessä väitäkään päinvastaista. Kärkikuski huolletulla ns. täystehoisella koneella ja tikissä olevalla rungolla on varmasti pitelemätön, mutta ei tule kierrosajoissa kuin kymmenyksiä eroa jos omat kamppeet on kunnossa ja kuski osaa rataa kiertää niin kuin kuuluu.Onko todella KF6 lopetettu luokkana, ei kai. Jos luokkaa ei ajeta kansallisissa kisoissa, niin ei ajeta. Kisoja voi ja saa järjestää mikä tahansa seura, jos järjestäjiä ja kilpailijoita riittää. Markkinavoimat (=isit ja kuskit) viime kädessä päättävät missä ajetaan. Jos painopiste siirtyy raksuihin, niin sen kanssa sitten eletään eikä kauheasti kannata rutista. Tunnustan, että luokkien tulemisten ja menemisten suhteen on viime vuosina sössitty, mutta sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.Nyt mennään näillä ja katsotaan mitä tuleman pitää.
- Isoja eroja
Konekuntoon kirjoitti:
Kyllä pari vuotta vanhallakin KF6 koneella pärjää kärkikahinoissa mukana. Kone huolletaan huolellisesti, rungon setapit kohdilleen ja kuskille rata tutuksi - siinä resepti podiumille.
Legendat syntyvät siitä kun aloittelevat kuskit ajavat huoltamattomilla mosilla, runko pielessä, tuhansia kierroksia kotiradalla kilpaa. Ihmetellään miten hävitään reilu sekunti kierrosajoissa - sitten syytetään mosien eroja, heh :)
Olen nähnyt kahden eri vuosimallin (ikäero 3-vuotta) huolletun KF6 koneen penkitysarvot. Vanhemmassa mosassa oli 0,3 hv vähemmän!! Tuo ero korjataan kyllä rungon säädöllä/renkailla ja ranteella.
On koneissa eroja, en sitä missään nimessä väitäkään päinvastaista. Kärkikuski huolletulla ns. täystehoisella koneella ja tikissä olevalla rungolla on varmasti pitelemätön, mutta ei tule kierrosajoissa kuin kymmenyksiä eroa jos omat kamppeet on kunnossa ja kuski osaa rataa kiertää niin kuin kuuluu.Pari kommenttia:
-Kymmenysten ero tarkoittaa jo aika epätasaista tilannetta.
-0,3 hv on 10 hv koneen tehosta 3%.
Vähän vai paljon?
-Esimerkiksi 85 km/h huippunopeudesta 3% on 2,55 km/h. 53 sekunnin kierrosajasta 3% on 1,59 s.
-0,5 % ero kierrosajassa on yli kaks kymppää.
Toki noin suoraan 0,3 hv ei vaikuta, mutta esimerkki kertoo vaan siitä miten pieniä erot on oikeesti. Prosentin osia.
Kisat ratkaistaan tasaväkisten kuskien kesken juuri noilla 0,3 hv eroilla. Siksi mosatehtaat tekee päivityksiä ja uusia sylintereitä. Että saa sen nollapilkkujotakin ekstraheppaa ja myytyä sen varjolla tavaraa.
Sinänsä olen samaa mieltä siitä, että osaamattomuus tai viitsimättömyys säätöjen ja rungon kanssa luo noita legendoja.
KF 6-luokan kannalta olisi parasta että saisi ainakin ajaa hankitun kalustonsa loppuun kunnialla. - penkki
Isoja eroja kirjoitti:
Pari kommenttia:
-Kymmenysten ero tarkoittaa jo aika epätasaista tilannetta.
-0,3 hv on 10 hv koneen tehosta 3%.
Vähän vai paljon?
-Esimerkiksi 85 km/h huippunopeudesta 3% on 2,55 km/h. 53 sekunnin kierrosajasta 3% on 1,59 s.
-0,5 % ero kierrosajassa on yli kaks kymppää.
Toki noin suoraan 0,3 hv ei vaikuta, mutta esimerkki kertoo vaan siitä miten pieniä erot on oikeesti. Prosentin osia.
Kisat ratkaistaan tasaväkisten kuskien kesken juuri noilla 0,3 hv eroilla. Siksi mosatehtaat tekee päivityksiä ja uusia sylintereitä. Että saa sen nollapilkkujotakin ekstraheppaa ja myytyä sen varjolla tavaraa.
Sinänsä olen samaa mieltä siitä, että osaamattomuus tai viitsimättömyys säätöjen ja rungon kanssa luo noita legendoja.
KF 6-luokan kannalta olisi parasta että saisi ainakin ajaa hankitun kalustonsa loppuun kunnialla.Rakettikoneiden tehoerot lasketaan kymmesissä prosenteissa.
- Isoja eroja
penkki kirjoitti:
Rakettikoneiden tehoerot lasketaan kymmesissä prosenteissa.
Tuskinpa lasketaan räpäteissäkään kymmenissä prosenteissa, jos kone on kunnossa. Mutta en ole räpättimies joten ei siitä sen enempää.
Logiikka on kuitenkin aina sama, koneesta riippumatta. Prosentin osat ratkaisee kierrosajoissa ja monta kymmenystä eroa on iso ero. Ihan sama onko kone iso tai pieni KF. Hevosvoiman kymmenykselläkin voi olla merkitystä, varsinkin jos sitä ei ole. - otsikko
Isoja eroja kirjoitti:
Tuskinpa lasketaan räpäteissäkään kymmenissä prosenteissa, jos kone on kunnossa. Mutta en ole räpättimies joten ei siitä sen enempää.
Logiikka on kuitenkin aina sama, koneesta riippumatta. Prosentin osat ratkaisee kierrosajoissa ja monta kymmenystä eroa on iso ero. Ihan sama onko kone iso tai pieni KF. Hevosvoiman kymmenykselläkin voi olla merkitystä, varsinkin jos sitä ei ole.Kyse on vihdin eroamisesta kartingliitosta, ei raksuista ja koffeista. Eroaminen vaikuttaa kaikkien vihualaisten kilpaa ajavien kuljettajien etuisuuksiin. Myös niihin jotka ajavat ulkomailla. Onko seura jäseniään, vai itseään varten.
- Just just
penkki kirjoitti:
Rakettikoneiden tehoerot lasketaan kymmesissä prosenteissa.
Kukahan hölmö tämmösta kehtaa sanoa edes suoli24 palstalla. Kuristamattoman Raketin ja prikallisen tehoero on noin 30%. Koita nyt edes joku tolkku pitää provoissasikin, silloin joku kokematon tai tyhmempi vois niitä uskoakin.
- Muahhahaa!
Isoja eroja kirjoitti:
Pari kommenttia:
-Kymmenysten ero tarkoittaa jo aika epätasaista tilannetta.
-0,3 hv on 10 hv koneen tehosta 3%.
Vähän vai paljon?
-Esimerkiksi 85 km/h huippunopeudesta 3% on 2,55 km/h. 53 sekunnin kierrosajasta 3% on 1,59 s.
-0,5 % ero kierrosajassa on yli kaks kymppää.
Toki noin suoraan 0,3 hv ei vaikuta, mutta esimerkki kertoo vaan siitä miten pieniä erot on oikeesti. Prosentin osia.
Kisat ratkaistaan tasaväkisten kuskien kesken juuri noilla 0,3 hv eroilla. Siksi mosatehtaat tekee päivityksiä ja uusia sylintereitä. Että saa sen nollapilkkujotakin ekstraheppaa ja myytyä sen varjolla tavaraa.
Sinänsä olen samaa mieltä siitä, että osaamattomuus tai viitsimättömyys säätöjen ja rungon kanssa luo noita legendoja.
KF 6-luokan kannalta olisi parasta että saisi ainakin ajaa hankitun kalustonsa loppuun kunnialla.Herätys nimkimerkki "Isoja eroja". Henkilöauto, jossa on 200hp kulkee sun laskukaavoillasi 20 x 85km/h = 1700km/h.
- ei jaksa kartingia
otsikko kirjoitti:
Kyse on vihdin eroamisesta kartingliitosta, ei raksuista ja koffeista. Eroaminen vaikuttaa kaikkien vihualaisten kilpaa ajavien kuljettajien etuisuuksiin. Myös niihin jotka ajavat ulkomailla. Onko seura jäseniään, vai itseään varten.
mistä eduista kysymys?
huippukuski voi saada 500e stipendin kartingliitolta, mutta tosiaankin vain huippukuski, ei tavallinen kuski.
saa munakupin palkintojenjakotilaisuudessa, jos on kolmen joukosssa. aika harva tonne kolmen joukkoon pääsee.
kansallisiin kilpailuihin voi osallistua edelleen vaikka ei kuulu kartingliittoon. myös sellaisiin kilpailuihin voi osallistua, jotka kartingliitto on nimennyt pistekisoikseen.
en oikein näe mitään tappiota vaikka ei kuulu kartingliittoon. yksi syy miksi on erottu saattaa olla jatkuvat kyselyt, kannanotot ja kirjeet, joihin ei yksinkertaisesti jaksa kommentoida ja olla koko ajan mukana perustamassa uusia sarjoja, luokkia ja sääntöjä. - Isoja eroja
Muahhahaa! kirjoitti:
Herätys nimkimerkki "Isoja eroja". Henkilöauto, jossa on 200hp kulkee sun laskukaavoillasi 20 x 85km/h = 1700km/h.
Höpsistä. Ei tuossa puhuttu sellaisesta lainkaan, jos ymmärtää lukemaansa.
- kysymysmerkkinä
Seuran velvollisuus on koko jäsenistölle - ei yksittäiselle kuskille. Jos seura saa rangaistuksen tai kilpailujen järjestämisoikeutta rajataan on se kaikilta jäseniltä pois toisin kuin jos joku kuski ei saa 50 euron "avustusta". avustusta voi hakea vain ja ainoastaan muutama jäsen. kumman luulisit hallituksen valitsevan?
- pelko pyllyssä
kenen tai keiden edessä Vihti meni polvilleen Pelkääkö isot miehet noita sanktioita mill AKK uhkailee. Vihti täysin muutaman AKKn päättäjän talutusnuorassa, eiks asian pitäis olla juur toisinpäin.
- Hyvä AKK
Onneks olkoon Pakarille ja kumppaneille!
Hienosti olette onnistuneet luomaan yhteishenkeä ja rakentamaan sopuisan formaatin kartingn huippujen ympärille harrastajien kustannuksella =) Näyttää tosi hienolta touhulta ulkopuolisen silmissä! - p**k*laja
Voi ristus ku näköjään p**kaläjällä noussut päähän et pitäisi oikein tulla tänne selvittelemään asioita
- utelias2
selviskö se ikänä millä akk oli seuraa uhannut? ja jos sm-kilipailujen evväämisellä nii miksi muut seirat eivät eronneet kartingliitosta?
- the smokingman
No jos liiton sivuilta katsoo tiedotteen 3/2014 niin ovat päättäneet antaa vihuan kuskeille silti kaikki edut.?
Eikö muut seurat oikeesti tiedä mitä k-liitto ja akk heidän päänsä menoksi parasta aikaa säätelevät?
Suckers!!- Kuka pakitti
Ei tiedä ei. Miksiköhän palaveri peruttiin. Peruiko Kartingliitto Porin palaverin ? Pakari ainakin lenteli ihan ilmeisesti turhaan kisapaikalle, samoin Syysmäki paikalla. Turhan reissun, ei varmaan mene oman harrastuksen piikkiin Pakarillakaan tuo kopteri ilmailu?
- jopas jotakin
Kuka pakitti kirjoitti:
Ei tiedä ei. Miksiköhän palaveri peruttiin. Peruiko Kartingliitto Porin palaverin ? Pakari ainakin lenteli ihan ilmeisesti turhaan kisapaikalle, samoin Syysmäki paikalla. Turhan reissun, ei varmaan mene oman harrastuksen piikkiin Pakarillakaan tuo kopteri ilmailu?
Herrat ne vaan edelleen lentelee koptereilla, niin kuin Hesarissa aikoinaan kirjoitettiin, otsikolla Akk on tuulinen työpaikka.
- pörrrr
jopas jotakin kirjoitti:
Herrat ne vaan edelleen lentelee koptereilla, niin kuin Hesarissa aikoinaan kirjoitettiin, otsikolla Akk on tuulinen työpaikka.
Ei taida liikkua päässä mitään. AKK kylpee rahavaikeuksissa ja päättäjät lenteelee kopterilla pitkin maakuntia. Ihan sama vaikka menisikin omaan piikkiin. Olis vaikka lentänyt kilometrin päähän ja hurauttanut siitä taksilla. Aiheutti nimittäin ihan muutaman silmienpyörittelyn.
- Ei aina jaksa vouhottaa
Kuka pakitti kirjoitti:
Ei tiedä ei. Miksiköhän palaveri peruttiin. Peruiko Kartingliitto Porin palaverin ? Pakari ainakin lenteli ihan ilmeisesti turhaan kisapaikalle, samoin Syysmäki paikalla. Turhan reissun, ei varmaan mene oman harrastuksen piikkiin Pakarillakaan tuo kopteri ilmailu?
Palaveria ei peruttu, mutta ajankohta ja paikka siirrettiin jotta paikalle saataisiin enemmän väkeä kummastakin organisaatiosta. Nyt palaveri on pidetty ja tiedote tulee molempien organisaatioiden kautta jakoon.
- Tätä en muistanutkaa
Tässähän olisi taas uutta juttua Hesarin toimittajalle ! löytyi vaan sen toimittajan nimi ja juttukin jostain ????? Onkos tietoo,
- itellä zero egua
Kateus on kiimaakin kamalampi tauti, sanoo vanha sananlasku. Ja näyttää pitävän paikkaansa myös karting-joukoissa. AKK:n hallituksen jäsenet tai muut päättäjät eivät varmuudella lentele Porin Päräykseen AKK:n kustannuksilla. Jos AKK:n pj lentelee omalla kopterillaan, niin lennelköön. Hienoa se vain on. Vai pitäisikö tässä ruveta vaatimaan tasa-arvon nimissä, että kisapaikoille ei saa tulla yli 10.000,- € maksavilla autoilla ja mersut, audit ja bemarit on kiellettyjä hinnasta riippumatta.
- Uhkun ja puhkun
kiima ku kiima. kuka on polvillaan ja kenen edessä, onks se jo selvinny? onk potkuri-jussi ja pesusieni-pate saannu jo kaikki kerhot eroomaan k-liitosta?
- turha ero
http://www.autourheilu.fi/40348.aspx
Tässäkö syy Vihdin eroon. Löytyisikö ne lopulliset syyt kuitenkin tuolta henkilökemiatasolta, Vihdin seuran sisältä. Ihan samoja päättäjiä molempien hallituksessa sekä Vihdin nuorisotoiminnassa mukana olevia (kartingliitto/akk).
Ei ollut Vihdin Villellä muilla aikaa odotella, tiedossa kuitenkin oli tuleva palaveri liittojen välillä.
Hävetkää aikuiset, isot miehet pelaa ja lapset nappuloina ? - opettaja69
En jaksanut laskea ko. tiedotteen kirjoitusvirheitä.
- otpimitsi
Sillä ei ole suurta merkitystä, että Vihti eroaa Karting-liitosta. Sillä on, että osapuolet ainakin yrittävät yhteisvoimin rakentaa parempaa pohjaa kartingin hyväksi. Lupaus on lupaava, käytännönteot ratkaisevat. Pidetään peukkuja eikä ammuta alas ennen kuin nähdään mitä tapahtuu.
- Tässä minun ääneni
Vihti saamassa nyt sitä mitä tilasi. Paripäivää aikaa ilmoittautua, vajaa kolkyt kuskii tulossa. Jammuja Aarnin lisäksi 2. Itse en vie kuljettajaani semmoisiin seuroihin, miss kuskit erotellaan, mitä liittoa edustavat.
Tässä minun tapani ilmaista mielipiteeni- vihualainen
Munatonta kirjoittaa tollasta paskaa nimettömänä ja vielä kun kaikki tietää kuka kirjoituksen takana on! ja vielä kaiken kukkuraksi olet jo ilmoittanut keskinkertaisuutesi tuonne kisoihin! Hyvä Mikkilä!!!
- tässä se minun äänen
vihualainen kirjoitti:
Munatonta kirjoittaa tollasta paskaa nimettömänä ja vielä kun kaikki tietää kuka kirjoituksen takana on! ja vielä kaiken kukkuraksi olet jo ilmoittanut keskinkertaisuutesi tuonne kisoihin! Hyvä Mikkilä!!!
vihulaisell ei nytten osunut, eik uponnu, voit jättää Jampan välii ymmärrän kyll hänen seuran vaihtoo. sitä suosittelen muillekin vihualaisill, onhan toi törkeetä juu, siks en vie nyt enkä jatkossakaan tuonne vihtiläisiin kisoihin.
- Entinen kuski
Karting on hieno laji, jonka harrastamiseen tulisi olla mahdollisuus myös muilla kuin raharikkailla. Hienoa, että kuskeilla on edelleen mahdollisuus ajaa jossain myös vanhoilla kunnon raket 85-koneilla.
Moottoreissa on eroja ja rahalla saa menestystä oli ne moottorit mitä hyvänsä. Kaikki 2000-luvulla rakettia ajaneet näki kuinka yksi mies haali rahalla kaikki hyvät moottorit ja päätti kuka saa menestyä. Uudet koneet ei tee lajista sen tasapuolisempaa, moottoreissa on aina eroja. Raket 85-moottoreiden tulisi antaa pysyä uuden moottorin rinnalla ja kisoja tulee järjestää molemmille moottoreille. - aina vaan
Ongelmana on, että harraste yammu- ja raketluokkien "arvokilpailut" viety monelle harrastajalle liian raskaiksi ja kalliiksi.
Samasta syystä normi kansallisiin ei tahdo löytyä näihin luokkiin kilpailijoita.
Ei jakseta ja säästyy rahat seuraavaan arvokisaan.
Eli edullisemmat kansalliset kisat harrasteluokissa raket ja yammu puuttuu kokonaan.
Ketään ei kuitenkaan huvita lähteä parin sadan kilsan päähän ajamaan 5:n kilpailijan lähtöjä. ( pois lukien pori)
Tällä periatteella kartingliiton mestaruussarja harrastajille on ihan ok.
Eli normi kansallisista kisoista kerättävät mestaruuspisteet.
Pitäiskö tätä kehittää jotenkin, niin ei olisi tarvetta lähteä kauas, kauan ja kalliisiin arvokisoihin.- penninvenyttäjä
Miten ne raketluokkien "edullisemmat kansalliset kisat" olisivat halvempia harrastajalle kuin "raskaat ja kalliit arvokilpailut" ?
Tulee mieleen pakollinen rengassarja, mutta menishän se kansallisissakin. Matkat, majoitus, osallistumismaksut jne suurinpiirtein samat.
- näin
Siten, että kisapäivä on sunnuntai ja treenipäivä lauantai.
Näin ei palaisi aikaa torstaista lähtien.
Kaikille ei vain ole mahdollista osallistua jo töidensä puolesta.- venyy
Voithan sä treenata perjantaina iltapäivästäkin, kun kerran noin lähellä kisoja asut. Ja mahdollista kiertää kaikki kiertueet ja cupit lisäksi, jotka on keskellä viikkoa?
Me ja useat muut ajetaan useita satoja kilometrejä kisoihin. Ne viikonloput jää kyllä välistä joissa vain yks päivä olis kilpailut Samalla naftarahalla menee kaksikin kisapäivää ja vielä se treenipäiväkin.
Joo, kaikilla ei ole mahdollista. On se rankkaa
- vanuu
Kyllä tekin ajelisitte ns. yhden päivän kisoihin, jos ei harrasteluokissa muuta vaihtoehtoa olisi.
Ja niin ajelisi monet muutkin jotka nyt ei ajele.
Kyllä sitä sitten sm-tasolla ehtii halukkaat kiertää .
Mutta harrastuksen pitäisi tehdä mahdollisimman helpoksi ja ei liian kalliiksi, jolla saatais lajiin harrastajia lisää.
Olisko rankkaa?- Näin on
Kaksipäiväisiä kisoja taitaa kannattaa vain kaikkein intohimoisin porukka jotka tykkäävät majottautua asuntovaunuissaan rataalueella.Tämä porukka taitaa olla kuitenkin pienempi osa harrastajista, mutta se eniten kantaaottava. Tuntuu vähän että osaltaan voimakkaasti aiheuttavat vääriäkin ratkaisuja ja vaikutavat koko lajin harrastajamäärää alentavasti.
- mie vaa
kahden päivän kisat on ihan ok, jos ei tarvii kerjätä vapaita töistä :). mutta kun pelkkä sunnuntai kisakin saattaa olla vaikea osallistua.
nyt kun kuski on kesätöissä, niin ei kaksipäiväisiin kisoihin ole mahdollisuutta, kuten ei aikuisharrastajillakaan suurimmaksi osaksi.
lisäksi on kisan loppuajankohtakin tärkeä. jos kisoista pääsee lähtemään sunnuntaina 18 jälkeen niin ei kovin montaa sataa kilometriä saa olla välissä, että herää aamulla kuudeksi töihin. - ero vihdistä
Näyttäis tuo ero Kartingliitosta toimivan .Vihtiläisittäin
151 kuljettajaa Kuopio Kartingliiton kilpailu
52/ 7-luokkaa kuljettajaa Vihti kansallinen
edellisvuonna yli 50 kuskia pelkästään jo mini60SMK Suomen Kartingliiton lähdössä
58 kuljettajaa Joensuu SM Yamaha ja Raket KFJ
Oliskohan pikkasen pitänyt kuitenkin harkita tuota eroa, ja seuran nuorisotyötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846