Voiko niin sanoa? Olen nyt 16-vuotias tyttö, ja sairastin lapsuusiän epilepsian. Lääkitys lopetettiin jo 2005, eikä sen jälkeen ole tietääkseni kohtauksia tullut. Mulla ne oli kouristuskohtauksia, meni taju pois jne. Voiko epilepsiasta parantua kokonaan, vai jääkö siitä joku alttius etc?
Epilepsiasta kokonaan parantuminen?
2
288
Vastaukset
- ep_
Periaatteessa kyllä, epilepsia voi painua syrjemmälle, eikä se enää sotke sähköjäsi, mutta herkkyys saada kohtaus jäänee koskaan sairastumattoman tasosta suuremmaksi. Oikeampaa tietoa saat neurologilta, vaikka ennustajia hekään eivät ole.
- cyril
Mulla oli alle kouluikäisenä epilepsia, lääkitys lopetettiin ennen kouluun menoa. Parikymppisenä sain taas yksittäisen kohtauksen, kaikissa testeissä kaikki kunnossa. Neljä vuotta myöhemmin raju tajuttomuus-kouristuskohtaus ja epilepsiadiagnoosikouraan. Siitä alkoi muutaman vuoden lääkekokeilurumba, vihdoin saatiin sairaus aisoihin mutta vieläkin aina jollain tapaa muistuttelee olemassaolollaan. Vähintään tolla yhdeksän pilleriä päivässä- menolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1275705
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3952499- 1312400
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv42042- 56976
- 10952
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍8932- 51872
- 76795
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101765