Rungon värit kirkkaaksi

haalea

Miten lasikuituveneen haalistuneen värit saa kiiltäviksi? Saahan noilla erilaisilla rubbingeilla ja vahoilla hetkeksi, mutta miten saisi maalaamatta pitemmän vaikutuksen?
Muistaakseni Vene-lehdessä oli joskus juttu ammattilaisen tekemästä Flipper510:n lasikuitupintojen ehostuksesta.

8

2659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse sain oman veneeni haalistumat pois myllyttämällä,ensin autoglymin 4.tahnalla ja karkeammalla kiilloituslaikalla,sen jälkeen 2 tahnalla ja hienommalla laikalla,lopuksi vielä ykkösellä,sen jälkeen vahasin kolmeen kertaan ja hyvin on pysynyt,tosin joka kevät ja syksy nykyään olen vahannut,tuo uv-säteily syö pintaa aikas paljon,mutta itse kyllä tyytväinen työntulokseen ja kestävyyteen olen ollut,toki keinoja varmasti muitakin,mutta tämä ainakin yksi..

• haalea

Miten monta kautta pinta on kestänyt hyvänä täysellisen Autoglym-käsittelyn jälkeen?
        Kyllähän setti on hintavakin, mutta jos sen vaikutus todella kestää, niin se on pieni hinta.
        Onko jollain kokemuksia Star Brite -tuotteista?

• haalea kirjoitti:

Miten monta kautta pinta on kestänyt hyvänä täysellisen Autoglym-käsittelyn jälkeen?
        Kyllähän setti on hintavakin, mutta jos sen vaikutus todella kestää, niin se on pieni hinta.
        Onko jollain kokemuksia Star Brite -tuotteista?

Tämä kolmas kesä,tosin joka syksy ja kevät olen vahannut,pysyy parempana,toki varmaan saa huonoksi jo seuraavana vuonna jollei huolta pidä,itselläni jonkin verran kokemusta star briten tuotteista,ja todennut autoglymin olevan parempi... ja kyllä ammattilaisellakin aikaa menee riippuen toki kuinka pahasti on haalistunut,jonkinmoinen kokemus tullut,n 30 veneen jälkeen..

• noniin

Oikealla kiillotus koneella oikeilla aineilla (ei biltema ym).Mikä tärkeintä kaveri joka on tekee homman ammattitaidolla(ei matti meikäläinen).

• matti meikäläinen

Kovastipa tuli kiiltäväinen vaikka ihan matti meikäläisenä kiillottelin. Ehkäpä se sitten vain näyttää kiiltävältä, mutta ei oikeasti ole koska en ole alan ammattilainen...

• daycruiser
        matti meikäläinen kirjoitti:

Kovastipa tuli kiiltäväinen vaikka ihan matti meikäläisenä kiillottelin. Ehkäpä se sitten vain näyttää kiiltävältä, mutta ei oikeasti ole koska en ole alan ammattilainen...

kyllä eri vahoilla on hyvä tullut, säännöllinen
        käyttö auttaa ettei aina ole kovin iso homma mutta toki sen voi itse tehdä,tietysti.

• noniin
        daycruiser kirjoitti:

kyllä eri vahoilla on hyvä tullut, säännöllinen
        käyttö auttaa ettei aina ole kovin iso homma mutta toki sen voi itse tehdä,tietysti.

Tulee kiiltävä kyllä kotikonstein mutta siinäpä se juju onkin kun kaikki valittavat että kiilto ei kestä.Jos joku väittää olevansa yhden veneen tai auton kiillotuksen jälkeen jollakin parinkympin koneella olevansa ammattilainen niin puhuu pas.... Kunnon vahoja ja kiillotus laitteita ei edes saa kun tukuista.Jos kerran biltemasta ym, muista pilipali kaupoista saa kunnon vehkeet niin miksiköhän ammattilaisille tehdään kalliita koneita ja aineita joita ei myydä normikaupoissa.

• matti meikäläinen
        noniin kirjoitti:

Tulee kiiltävä kyllä kotikonstein mutta siinäpä se juju onkin kun kaikki valittavat että kiilto ei kestä.Jos joku väittää olevansa yhden veneen tai auton kiillotuksen jälkeen jollakin parinkympin koneella olevansa ammattilainen niin puhuu pas.... Kunnon vahoja ja kiillotus laitteita ei edes saa kun tukuista.Jos kerran biltemasta ym, muista pilipali kaupoista saa kunnon vehkeet niin miksiköhän ammattilaisille tehdään kalliita koneita ja aineita joita ei myydä normikaupoissa.

Minä en väitä olevani ammattilainen. Ammattilaisella on tietoa ja taitoa paljon enemmän kuin minulla, mutta se ei estä minua saamasta venettäni kiiltämään. Halpa pilipalikoneeni ei tietenkään kelpaa ammattilaiselle, koska ammattilainen tarvitsee kestävän koneen. Minulle riittää että kone kestää ne muutamat käyttökerrat kun sitä tarvitsen. Tehoa koneessani ei myöskään ole läheskään niin paljon kuin ammattilaisella, mutta eipä minulla ole ammattilaisen kiirettäkään.

Ja mitä siihen kiillon kestoon tulee, niin ei se ymmärtääkseni kiillottajasta riipu. Kiillottaessa pinta hioutuu kiiltävän sileäksi. Sama se on, miten lopputulokseen on päästy. Jos ei veneestään pidä huolta, niin kyllä se ammattilaisenkin aikaansaama kiilto katoaa.

Niin, ja olen minä niillä kunnon koneilla ja aineillakin kiillottanut. Silloin tosin purjelentokonetta enkä venettä, mutta samaa materiaaliahan ne ovat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe