407, näyttävin ja paras auto!

Hulluko olen?

Olen ajellut 3 vuotta Pösön 407:lla, jossa on kaksi litrainen HDI-moottori. Väri on tumma metallinhohtoinen harmaan vihreä. Mittarissa on jo 200.000km johtuen 60.000km:n vuotuisesta suoritteesta.

Nyt alkaa olla jo vaihdon aika, mutta mitä tilalle? Pösö on vanhempanakin niin upea auto, että siihen suorastaan rakastuu. Tyylikäs, helppohoitoinen kestävä ja pienikulutuksinen auto, jossa on miellyttävät moottoritieominaisuudet.

Olen testannut muun muassa Volvon dieseleitä, mutta miksi mennä vaihtamaan autoon, joka ei näytä hyvältä, eikä tarjoa mitään muita etuja, kuin uuden auton takuun?



Onko meitä muita hulluja, jotka ovat rakastuneet omaan 407:n?

9

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,s,s,soooo

      En ole kuullut rakastuneista, mutta tyytyväisiä käyttäjistä olen kuullut. Peugeotteja valmistetaan edelleen,joten "rakastuneilla" valoisa tulevaisuus. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin seuraavaksi tänne tunkee tasapainottomia kirjoittajia,,,,,,huonoa sanottavaa kaikesta mitä ranskassa tehdään. PSA tekee kestäviä autoja..

      • Avensis ex

        407 on kieltämättä erittäin hyvän näköinen auto ja kestävä.

        Minulla on 260 tuhatta mittarissa eikä autossa ole juuri esiintynyt vikoja. Laturit, iskarit, laakerit, nivelet ja pumput ovat kaikki alkuperäisiä. Tuulilasi ja jarrut ovat oikeastaan ainoita korjattuja kohteita. Tosin katsastaja huomautti jo toisen etupyörän laakerin alkavasta väljyydestä.

        Paras ja kestävin auto, mitä minulla on koskaan ollut.


      • jokumuu.
        Avensis ex kirjoitti:

        407 on kieltämättä erittäin hyvän näköinen auto ja kestävä.

        Minulla on 260 tuhatta mittarissa eikä autossa ole juuri esiintynyt vikoja. Laturit, iskarit, laakerit, nivelet ja pumput ovat kaikki alkuperäisiä. Tuulilasi ja jarrut ovat oikeastaan ainoita korjattuja kohteita. Tosin katsastaja huomautti jo toisen etupyörän laakerin alkavasta väljyydestä.

        Paras ja kestävin auto, mitä minulla on koskaan ollut.

        Kaikki nivelet ja laakerit alkuperäisiä? Myös alatukivarsien laakerit?

        Täällä ei ole kestänyt yhtä hyvin. Välillä 110-160 tkm on vaihdettu

        - etujarrulevyt ja palat
        - takajarrulevyt ja palat
        - molemmat alatukivarsien laakerit
        - molemmat taustapeilien lasit, lämmittimet pimenivät
        - molempien takaovien tuulihaat, lakkasivat pitämästä ovia auki-asennossa
        - kaksi parkkitutkan anturia
        - toisen takaoven ikkunannostin
        - tuulilasi
        - talvirenkaat

        Lisäksi ohjaustehostin sylkee joskus öljyä pihalle, takavalojen lisämaadoituksista ja etu-umpioiden maadoitusten rassaamisesta huolimatta palaneista valoista tulee vääriä hälytyksiä ja kytkin ravistaa.

        Urissa ja tuulisella kelillä auto tuntuu aika leijalta. Pitäisi varmaan säädättää pyöränkulmat.

        Ei ole kyllä ollut minun autoistani paras tai kestävin.


      • s,s,s,oooo
        jokumuu. kirjoitti:

        Kaikki nivelet ja laakerit alkuperäisiä? Myös alatukivarsien laakerit?

        Täällä ei ole kestänyt yhtä hyvin. Välillä 110-160 tkm on vaihdettu

        - etujarrulevyt ja palat
        - takajarrulevyt ja palat
        - molemmat alatukivarsien laakerit
        - molemmat taustapeilien lasit, lämmittimet pimenivät
        - molempien takaovien tuulihaat, lakkasivat pitämästä ovia auki-asennossa
        - kaksi parkkitutkan anturia
        - toisen takaoven ikkunannostin
        - tuulilasi
        - talvirenkaat

        Lisäksi ohjaustehostin sylkee joskus öljyä pihalle, takavalojen lisämaadoituksista ja etu-umpioiden maadoitusten rassaamisesta huolimatta palaneista valoista tulee vääriä hälytyksiä ja kytkin ravistaa.

        Urissa ja tuulisella kelillä auto tuntuu aika leijalta. Pitäisi varmaan säädättää pyöränkulmat.

        Ei ole kyllä ollut minun autoistani paras tai kestävin.

        Siinä sen näkee kuin suuri ero käyttäjissä. Ois toki hyvä jos ranskalaisissa ei renkaat kuluis.


      • jokumuu.
        s,s,s,oooo kirjoitti:

        Siinä sen näkee kuin suuri ero käyttäjissä. Ois toki hyvä jos ranskalaisissa ei renkaat kuluis.

        Joo, käyttäjän aiheuttamiahan ne.

        Näin jatkoa ajatellen, neuvoisitko miten pitää käyttää esimerkiksi peilinlämmittimiä, tuulihakoja tai parkkitutkaa etteivät ne menisi rikki?


      • ss,ss,oooo
        jokumuu. kirjoitti:

        Joo, käyttäjän aiheuttamiahan ne.

        Näin jatkoa ajatellen, neuvoisitko miten pitää käyttää esimerkiksi peilinlämmittimiä, tuulihakoja tai parkkitutkaa etteivät ne menisi rikki?

        Ei ne kaikki käyttäjien syytä, ei. Itsellä noista Pösö autoista 45 vuoden kokemus, jotain menee rikki kun paljon ajetaan, se kuuluu asiaan. Enimmillään ajomäärät yli 600tkm per, auto.


      • ss,s.ooo
        ss,ss,oooo kirjoitti:

        Ei ne kaikki käyttäjien syytä, ei. Itsellä noista Pösö autoista 45 vuoden kokemus, jotain menee rikki kun paljon ajetaan, se kuuluu asiaan. Enimmillään ajomäärät yli 600tkm per, auto.

        Paljon isompiakin huolia näyttää joissakin merkeissä tänäpäivänä olevan. Kahtapuolta 10 tonnia.


      • jokumuu.
        ss,s.ooo kirjoitti:

        Paljon isompiakin huolia näyttää joissakin merkeissä tänäpäivänä olevan. Kahtapuolta 10 tonnia.

        Olen huomannut, että jos Pösöstä jotain hajoaa, sitä on

        1. käytetty väärin
        2. huollettu huonosti
        3. ja lisäksi muista autoista hajoaa enemmän ja kalliimpaa.

        Eikö voisi ihan vaan myöntää että laadussa on joiltakin osin puutteita? Omassa kärryssä montaa nippeliä on hajonnut lyhyellä aikavälillä kaksin kappalein, eli näyttäisi se laatu myös olevan aika tasaista. Jostain syystä vaan osalla käyttäjistä ei mikään paikka hajoa koskaan.

        Minulla on ollut parikymmentä eri autoa, ja kaikissa niissä on ollut murheensa. Yleensä niistä murheista on voinut myös keskustella rakentavassa hengessä ilman että brezhneviläisesti yritetään poistaa ongelma kieltämällä sen olemassaolo.


      • ex206gti paloi...
        jokumuu. kirjoitti:

        Olen huomannut, että jos Pösöstä jotain hajoaa, sitä on

        1. käytetty väärin
        2. huollettu huonosti
        3. ja lisäksi muista autoista hajoaa enemmän ja kalliimpaa.

        Eikö voisi ihan vaan myöntää että laadussa on joiltakin osin puutteita? Omassa kärryssä montaa nippeliä on hajonnut lyhyellä aikavälillä kaksin kappalein, eli näyttäisi se laatu myös olevan aika tasaista. Jostain syystä vaan osalla käyttäjistä ei mikään paikka hajoa koskaan.

        Minulla on ollut parikymmentä eri autoa, ja kaikissa niissä on ollut murheensa. Yleensä niistä murheista on voinut myös keskustella rakentavassa hengessä ilman että brezhneviläisesti yritetään poistaa ongelma kieltämällä sen olemassaolo.

        Kerrankin järkevä kommentti, pösilöitten palstalla..peugeot forumillakin sanoivat tuota 407 mallia vidun heikoksi ja se on paljon sisäsiit fanaatikko porukassa sanotuksi..mutta heikkoja ne kaikki on...pösöt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe