Apua ahmintaan

tyttövaillaapua

Hei! Oon nyt 15 v tyttö (pituus 159 cm ja paino 48-53 kg. Ongelmanani on ahmiminen. Haluaisin painaa tuon 48-50 kg, mutta aina kun olen pässyt pahimmasta vaiheesta yli, alan taas ahmimaan. Ns. laihdutuspäivinä syön noun 1500 kcal, mikä on normaalille naiselle ihan hyvä määrä(??), mutta silti...? Miten pääsen eroon? En jaksa enää, tätä on jatkunut jo kohta vuoden ja painoni vaan nousee. En siis paastoa, ihan terveellisesti elelen.

Voisiko joku lisäksi tehdä minulle ateriasuunnitelman jota voisin noudattaa sitten kun olen sen 48kg? Kuinka paljon kaloreita tarvitsen? Liikun n. 4-5 kertaa viikossa noin tunnin kerrallaan.
KIITOS!!

7

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vielä...

      Tässä kuvailen hypoteettisesti päivän syömisiä (näin söin eilen)

      Aamupala
      2 ruisleipää, margariinia, kurkkua
      lasi suklaasoijajuomaa

      Lounas
      jauhelihakeittoa, muhku-sämpylä margariinilla, kirsikkatomaatteja, lasi vettä

      Välipala (uintitreein jälkeen)
      proteiinirahka 200g, banaani, mandariini, vettä

      Päivällinen
      itse tehty kasvispizza, vissyä

      Iltapala/jälkkäri koska viikonloppu :)
      kulhollinen jäätelöä, teetä

    • tyttövaillaapua

      Voiko kukaan auttaa....?:(

      • ...

        voi kuule, kun apua tarvitsisin itsekin :-(


    • Anorektikko?

      Ruokavalio on tuon perusteella "nyt tekee mieli tuota, nyt tekee mieli tätä" -tyylinen, alkuun ainakin panotasin myös proteiinin saantiin ja ravinnon laatuun eli helppoa on alottaa lautasmallista eli 1/4 lihaa/kalaa/kanaa/kananmunaa ja vähintään puolet salaattia, viljatuotteita saman verran tai jos haluaa elää vähähiilihydraattisella dieetillä niin korvaa ton viljan öljyllä esim. 1rkl kookosöljyä (auttaa makeanhimoonkin). Vettä kannattaa juoda ainakin 2 litraa päivässä ja suolaa pitää syödä ainakin se 5g päivässä ja jos paljon liikkuu ja hikoilee niin tietysti enemmän, parasta suolaa on merisuola. Ruokavalion tulisi koostua siis puhtaasta ruoasta eli marinoimatonta/maustamatonta lihaa/kanaa/kalaa, kananmunia, kasviksia, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, öljyä, rahkaa/raejuustoa/maitoa, täysjyväpastaa/-riisiä, perunaa/bataattia jne. Proteiinin riittävä saanti on tärkeää, sillä se auttaa rakentamaan/säilyttämään lihasmassaa, sillä mitä suurempi lihasmassa, niin sen suurempi kulutus. Itse painoin joskus 45kg ja nyt painan yli 50kg ja rasvaprosentti on nyt pienempi kuin silloin kun painoin 45g!!! Sun painoinen kuluttaa päivässä suunnilleen sen 2000kcal, jos siis liikut, koulu-/työpäivinä se tulee normaalisti täyteen jos ei aineenvaihdunnan kanssa oo mitään ongelmaa. Suosittellen ainakin ennen mitään laihdutusdieettien aloittamista että pyrit 1-2 viikkoa pitämään painon samassa, näin on helpompi arvioida kulutus eli kokeile alkuun vaikka että teet lihaskuntotreeniä ja lenkkeilet/pyöräilet sen max 6 päivänä viikossa ja syöt sen 2000kcal päivässä, sitten mittaa painon vaikka joka päivä ja laskee viikonlopussa keskiarvon ja jos paino on samassa niin kulutus on arvioitu oikein, jos paino laskee on kulutus suurempaa ja jos nousee niin on kulutus pienempää, helppoa? =D Voin laittaa oman ruokasuunnitelmani tohon alle, kun ollaan melkein samanpainosia ja itse jos en pitäs joka viikonloppu "herkkupäiviä" niin laihtusin näillä mun ruokamäärillä. Käyn siis 4 krt viikossa salilla ja 4-5krt viikossa lenkillä.... :D Sit yleensä lauantaina tai sunnuntaina pidän totaalin lepopäivän ja syön mitä ikinä tekeekään mieli. :D

      • tyttövaillaapua

        Kiitos paljon! Voit kyllä laittaa suunnitelmasi, jos vain ehdit kirjoittelemaan. :)


      • tyttövaillaapua
        tyttövaillaapua kirjoitti:

        Kiitos paljon! Voit kyllä laittaa suunnitelmasi, jos vain ehdit kirjoittelemaan. :)

        Moi! En enää haluakaan laihduttaa, sillä ihan sairasta tää oman terveyden pilaaminen kun käsistä se kuitenkin jossain vaiheessa lähtee! Kuukautisetkaan ei välttämättä tule jos kehossa ei ole riittävästi rasvaa. Mutta laita vaan se ateriasuunnitelma tänne, niin voin siitä ottaa mallia ja varmistaa että paino ei tipu.


      • tyttövaillaapua
        tyttövaillaapua kirjoitti:

        Moi! En enää haluakaan laihduttaa, sillä ihan sairasta tää oman terveyden pilaaminen kun käsistä se kuitenkin jossain vaiheessa lähtee! Kuukautisetkaan ei välttämättä tule jos kehossa ei ole riittävästi rasvaa. Mutta laita vaan se ateriasuunnitelma tänne, niin voin siitä ottaa mallia ja varmistaa että paino ei tipu.

        Ehditkö...? Sori, oon tosi malttamaton, tää ahmiminen ahistaa niin :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe