Pelko liittyen kaveriin ja poikaystävään

dassdaa

Viikko sitten mulla jäi taas ihan jäätävä ahdistus ihan turhasta päälle. Yksi kaverini (Sonja) alkoi tapailemaan yhtä miestä, ja sai juuri kuulla, että hänen hyvä ystävänsä on säätänyt tämän miehen kanssa n vuosi sitten. No tämä ystävä ei ollut siitä ikinä maininnut, ja Sonja sai siis tietää tämän tapailemaltaan mieheltä.

Ruvettiin siinä sitten juttelemaan voiko näin tehdä ja niin edelleen. Olin sitä mieltä, että tollaset asiat pitäisi kyllä kaverille kertoa. Toinen ystävistäni(vaikka Marjo) sanoi, että ymmärtää kyllä tyttöä, johon vastasin, että haluaisin kyllä itse ainakin tietää ja asia tulisi ilmi kuitenkin jossain vaiheessa. Tähän Marjo ei oikeen vastannut mitään ja katsoi muualle vähän miettivän näköisenä. Kysyin, että mikä toi ilme nyt oli ja Marjo vastasi vain miettivänsä tätä keskustelunaihetta.

No,mä aloin sit pelkää et tietty Marjo on joskus säätänyt mieheni kanssa muttei ole vaan koskaan sanonut mulle siitä. Ajatus on tietysti täysin tyhjästä nyhväisty, mutta pakko-oireisena mun on vaikea päästä tästä ajatuksesta/pelosta eroon. Lisäksi pelkään, että Marjo olisi katsonut mua silleen kiusallisen anteeksipyytävästi, mitä mielestäni ei edes tapahtunut, mutta silti pelkään että se tapahtui!

Kaikki tämä sen takia, että hän oli vähän hiljainen kommenttini jälkeen ja teki jonkun ilmeen, jota en kunnolla muista. Ja nyt siis pelkään että hän olisi joskus säätänyt mieheni kanssa muttei vaan ole ikinä kertonut :D Apua. Voihan ihminen nyt tehdä millaisia ilmeitä tahansa tai olla mistä tahansa syystä hiljaa mutta mä tietenkin ajattelen heti pahinta. Miehelle jo puhuin, johon vastasi että höpsis ja että olisi kyllä mulle kertonut jos tollaista ois tapahtunu.

Vertaistukea, neuvoja? Miksi oon näin tyhmä ja miten pääsen tästä pelosta eroon? Ymmärrän itsekin tämän irrationaalisuuden mutta en pääse sitä pakoon...

1

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoni

älä laita vastaan sille tunteelle. Työstä sitä tunnetta käymällä kuvitteelisesti läpi pahin mahdollinen ( eli se että he olisivat "säätäneet" kunnolla). Mitä sen jälkeen tapahtuu? Elämä todennäköisesti jatkuu. Lopeta asian speuklointi ja luota, kunnes toisin pitävästi todistetaan. Et voi elää pelossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe