Pelko liittyen kaveriin ja poikaystävään

dassdaa

Viikko sitten mulla jäi taas ihan jäätävä ahdistus ihan turhasta päälle. Yksi kaverini (Sonja) alkoi tapailemaan yhtä miestä, ja sai juuri kuulla, että hänen hyvä ystävänsä on säätänyt tämän miehen kanssa n vuosi sitten. No tämä ystävä ei ollut siitä ikinä maininnut, ja Sonja sai siis tietää tämän tapailemaltaan mieheltä.

Ruvettiin siinä sitten juttelemaan voiko näin tehdä ja niin edelleen. Olin sitä mieltä, että tollaset asiat pitäisi kyllä kaverille kertoa. Toinen ystävistäni(vaikka Marjo) sanoi, että ymmärtää kyllä tyttöä, johon vastasin, että haluaisin kyllä itse ainakin tietää ja asia tulisi ilmi kuitenkin jossain vaiheessa. Tähän Marjo ei oikeen vastannut mitään ja katsoi muualle vähän miettivän näköisenä. Kysyin, että mikä toi ilme nyt oli ja Marjo vastasi vain miettivänsä tätä keskustelunaihetta.

No,mä aloin sit pelkää et tietty Marjo on joskus säätänyt mieheni kanssa muttei ole vaan koskaan sanonut mulle siitä. Ajatus on tietysti täysin tyhjästä nyhväisty, mutta pakko-oireisena mun on vaikea päästä tästä ajatuksesta/pelosta eroon. Lisäksi pelkään, että Marjo olisi katsonut mua silleen kiusallisen anteeksipyytävästi, mitä mielestäni ei edes tapahtunut, mutta silti pelkään että se tapahtui!

Kaikki tämä sen takia, että hän oli vähän hiljainen kommenttini jälkeen ja teki jonkun ilmeen, jota en kunnolla muista. Ja nyt siis pelkään että hän olisi joskus säätänyt mieheni kanssa muttei vaan ole ikinä kertonut :D Apua. Voihan ihminen nyt tehdä millaisia ilmeitä tahansa tai olla mistä tahansa syystä hiljaa mutta mä tietenkin ajattelen heti pahinta. Miehelle jo puhuin, johon vastasi että höpsis ja että olisi kyllä mulle kertonut jos tollaista ois tapahtunu.

Vertaistukea, neuvoja? Miksi oon näin tyhmä ja miten pääsen tästä pelosta eroon? Ymmärrän itsekin tämän irrationaalisuuden mutta en pääse sitä pakoon...

1

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoni

      älä laita vastaan sille tunteelle. Työstä sitä tunnetta käymällä kuvitteelisesti läpi pahin mahdollinen ( eli se että he olisivat "säätäneet" kunnolla). Mitä sen jälkeen tapahtuu? Elämä todennäköisesti jatkuu. Lopeta asian speuklointi ja luota, kunnes toisin pitävästi todistetaan. Et voi elää pelossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe