KERTOKAA MINULLE HELPOSTI KASVAVA KÖYNÖS.

Toivoisin nopeaa vastausta ja kallio kielekkeen juurelle laittaisin useammannan

rinnettä kkiipelemään mummon silmän iloksi. KIITOS


IKIKUKKA SAISI OLLA siis moni vuotinen.

12

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eedenistä itään

      Joku kärho eli clematis voisi olla sopiva, jos erityisesti kukkivaa köynnöstä kaipaa. kannattaa valita kestävä lajike. Jos taasen on tarkoitus että köynnös kiipeää kalliota pitkin, niin sitten imukärhövilliviini. Villiviiniä ostaessa pitää ihan itse taimimyymälässä tarkistaa, onko todella imukärhö, siis kunnon patit kärhöjen päissä.

      • merihuisku1

        Kiitoksia lähdemmekin pääsiäisen ajaksi taimimyymälän kautta mökille.-

        kiitos.


    • mariiko

      Hei.
      Käypä Muhevaisen sivuilla.Siellä on jos jotakin.
      Kärhöt ovat nopeita.
      Ja paras.Laita Googlen hakuruutuun kysymys:Nopeasti kasvavat köynnökset.

    • 12456

      jos juuret ei saa levitä johonkin suuntaan yli5 metriä tai naapurin puoleen tai omiin muihin istutuksiin niin äläpä ainakaan villiviiniä laita, on ikuinen harmi, olen kaivanut jo pariperäkärrillistä pois muitten istutusten alta... kun muitten kasvu näyttää kärsivän niin tietää jotta on alla villiviinin juuri.

    • suorasaNaine

      suikeroalpi - on kiitollinen vähästä - ei loukkaannu "verisesti nurmikonajostakaan -
      helppo istuttaa - lapiolla viilto kasvupaikalle ja kasvi viiltoon -
      lehtisilmujen päälle multaa - tekee siihen juuret ja kasvaa - silmänilo.

      • suorasanaine

        suomalainentaimi.fi/suikeroalpi‎


      • köynnös se ei ole

        Hyvä maanpeitekasvi, mutta ei se lähde kalliolle ylämäkeen kiipeämään. Jos ylös istuttaa, niin ehkä pyrkis alamäkeen...


    • paras köynnös

      Istutappa köynnöshortensia, se menee kalliota ylöspäin, ottaa siihen kiinni , kukkii myös kauniisti.

    • 147

      pitää olla vaan suht'varjoisa paikka... ei viihdy suorassa paahteessa.

    • ei pidä paikkaansa

      Mulla on kaksi köynnöshortensiaa täydessä auringossa ja tosi kuumassa paikassa, hyvin on kasvanut ja menestynyt.

      Älä nyt ainakaan suikeroalpia laita, tänään juuri kirosin ja revin sitä pois, yksi piru, pitäis lailla kieltaa sen myynti.

      • Vastauksistanne olen kiitollinen...Olen ostanut useaa mainitsemaanne kärhöä- alku näyttää hyvältä.....


    • itselaittaisin

      En muista nimeä, mutta kaupungin istutuksissa kalliota vasten kasvaa todella upeita vihreävalkolehtisiä kasveja ja kestävät talvetkin kurjissa oloissa. En ole huomannut kukkivan, mutta lehdet kauniita. Saman näköistä pensaanakin, varmaan mukava myös muiden kasvien lisänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe