Sivupersoonat avausten kirjoittajina.

pers. non grata

On oikein käyttää eri nikkejä jos siihen on pätevät syyt. Mutta helluntailainen tietää kyllä jotain sivupersoonista ja että ne voivat kirjoittaa omistamassaan kohteessaan eri persoonina. Joku korostaen vihaa joku toinen esiintyy pyhänä valkeuden lapsena ja joku kolmas uskonnolliseen hurskauteen pukeutuneena sutena tai rottana aiheuttamalla esim. helluntaipalstalle tulehdusta muistuttavan tilan.
Olisi hyvä jos palstalla olisi muutama nk. "uskonpuhdistaja"
maltillinen ja rehellinen normaali ihminen koska ylläpito ja luotsit näyttävät asettuneen sivupersoonien jatkeeksi ?

12

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi!

Mitä tarkoittaa sivupersoonan jatke? :)

Tulee mieleen Jope Ruonansuun sivupersoona-hahmo. Mikä se olikaan nimeltään?

Kyllähän täällä keskustella saa vaikka itsensä kanssa. Suotavaa olisi silti, että sekä ego, että superego osaisivat puhella keskenään sivistyneesti ja toista kohti hyökkäämättä! Ja mielellään vielä helluntailaisuudesta!

• pers. non grata

kirjoitan aina helluntailaisuudesta ja siihen liittyvästä.
        Esim. luterilaisissa uskovissa on helluntailaisuutta enempi kuin luterilaisuutta, mutta nuukuus ja vaimo estää liittymästä h-laisuuteen.
        Sivup. jatke on sivupersoonien lievempi muoto joka perustuu ihmisyyteen kun taas sivupersoonat tietääkseni ovat demoneja.
        Ainakin uskovien piireissä.
        Itsensä kanssa puhun kyllä kun se ei ole minua vastaan.
        Luotsi voisi olla tasapuolinen vaikka se on vaikeata.
        Isken välittömästä jos syytä ilmenee.
        Luulen että kolmin. kieltäjät ja muut ei hellarit tekevät kaikkensa että saisivat palstan hiljaiseksi.
        Raamatun käsittäminen kaiketi kuuluu helluntailaisuuteen, muista asioista en mielelläni keskustele,
        Esim. seksi, urheilu, naisten alushousumainokset ja muut maalliset yllykkeet eivät ole alaani.
        Sivupersoonat ja nukkumatti joskus öisin saattavat minut kierähtämään laattialle, mutta himot ne on hiirelläkin, ennen poikana sanoimme.
        ps. taidan kuumeta jos lausutaan vääriä todisteita.
        Niistä olisi kertomista.
        Jopea olen kyllä katsellut ja kuunnellut masennuksen iskiessä.

• Kaaleb

"Kyllähän täällä keskustella saa vaikka itsensä kanssa. "
      Tällaista tuntuu todellisuudessa myös tapahtuvan.
      Muutama täällä esiintyvä nimimerkki on takuulla yksi ja sama henkilö!
      Eihän se rikos ole mutta palsta haisee aika ummehtuneelle kun ei ole raikasta mielipiteiden vaihtoa.
      Asiallinen kommunikointi olisi mukavaa luettavaa, mutta taitaa olla liikaa pyydetty.

• Kliseen lausumisen uhallakin joudun toteamaan, että "hyvän keskusteluilmapiirin luo jokainen keskustelija".

• tode*
        nebukadnessar kirjoitti:

Kliseen lausumisen uhallakin joudun toteamaan, että "hyvän keskusteluilmapiirin luo jokainen keskustelija".

tämä palsta on ollut jo pitemmän aikaa ilmapiiriltään Raamattu -palstan veroinen: Sen annettiin muuttua palstaksi, jonka aihe on kaikkea muuta kuin Raamattu. Parin öykkärin annettiin mesoa yötä päivää omia juttujaan ja maailman paras aihe jäi auttamatta sivuun. Täällä ilmapiiri on samansuuntainen ja varmasti muutama omasta tarkoitusperästään motivoitunut kirjoittaja on saavuttanut haluamansa.

Olisi mielenkiintoista keskustella ihan oikeasti kaikesta (KAIKESTA) helluntailaisuuteen liittyvästä, mutta meidän on tyytyminen siihen tapaan, jonka "kriittisesti kirjoittavat" sanelevat. Asiallinen kommunikointi on tosiaan liikaa pyydetty.

• tode* kirjoitti:

tämä palsta on ollut jo pitemmän aikaa ilmapiiriltään Raamattu -palstan veroinen: Sen annettiin muuttua palstaksi, jonka aihe on kaikkea muuta kuin Raamattu. Parin öykkärin annettiin mesoa yötä päivää omia juttujaan ja maailman paras aihe jäi auttamatta sivuun. Täällä ilmapiiri on samansuuntainen ja varmasti muutama omasta tarkoitusperästään motivoitunut kirjoittaja on saavuttanut haluamansa.

Olisi mielenkiintoista keskustella ihan oikeasti kaikesta (KAIKESTA) helluntailaisuuteen liittyvästä, mutta meidän on tyytyminen siihen tapaan, jonka "kriittisesti kirjoittavat" sanelevat. Asiallinen kommunikointi on tosiaan liikaa pyydetty.

tode*n totta! Alkaa kypsyttää melko tavalla ainaiset vänkäämisaiheet.

esimerkkejä tuhat kertaa nähdyistä tuloksettomista paasaamisista:

- kolminaisuusopin vastustaminen (eikö tästä voisi paasata Jumala-keskustelussa?)
        - evoluutio/kreationismi (tätäkin varten on oma palstansa)
        - PORIN tilanne!! USKOTAAN!
        - "sinä loukkasit minua ja minä ilmoitan poliisille"
        - homothomothomothomothomot
        - jumala on mielikuvituksen tuotetta
        - jeesus on essealainen sotilasmessias

ym. ym. ym. ym. ym.

Eikö oikeasti osata tai vain haluta viedä keskusteluita niille varattuun paikkaan?

Eipä täällä enää juuri kirjoitella jaksakaan. Välillä löytyy silti joitain helmiä.

• tode*
        jan-hus kirjoitti:

- kolminaisuusopin vastustaminen (eikö tästä voisi paasata Jumala-keskustelussa?)

ym. ym. ym. ym. ym.

Eikö oikeasti osata tai vain haluta viedä keskusteluita niille varattuun paikkaan?

Eipä täällä enää juuri kirjoitella jaksakaan. Välillä löytyy silti joitain helmiä.

tämä palsta on alusta alkaen ollut kaikenlaisen moskan kaatopaikka. Ei ollut yllättävää ollenkaan, että tänne on nyt ilmaantunut jo "Maltan uutisia".

Kunhan Porin uutisoija sivupersoonineen saa pidetyksi taukoa tiedottmisestaan, niin epäilen rajun homokeskustelun saavan taas sijaa palstalla. Tämä palsta on myös provosoijien temmellyskenttää, ja sitä lajiahan viimeisin Maltan uutinen edustaa.
        Kaipa jollekin on tärkeää saada uskovilta vihamielisiä viestejä, eikä sellaisia tarvitse kauan lypsää, kun oikein mojova aihe saadaan ujutettua palstalle.

• Tama
        jan-hus kirjoitti:

ym. ym. ym. ym. ym.

Jan-hus kirjoitti:

"Alkaa kypsyttää melko tavalla ainaiset vänkäämisaiheet.

- jeesus on essealainen sotilasmessias"

Huomioi, jan-hus, että palstalla vierailee paljon ihmisiä päivittäin ja viikoittain, niin uskovaisia kuin uskomattomia. Tietyt kysymykset, kuten homokysymys ja kreationismi ym, kiinnostavat suurta osaa näistä vierailijoista, siksi niistä usein kysellään ja herätetään keskustelua. Eivät vierailijat voi tietää, että mistä aiheista täällä on jo tuhat kertaa keskusteltu ja mihin aiheisiin sinä olet kyllästynyt.

Tämä on nettipalsta, jossa keskustelijat vaihtuvat koko ajan - ei yhteisöpalvelin, jossa vain samat tutut ihmiset viikosta toiseen keskustelevat keskenään.

• person. non grata

Sellaisiakin avauksia mitkä koskettavat Raamattua ovat poistettu koska ne eivät selityksen mukaan koske helluntailaisuutta?
      Raamattu ja helluntailaisuus ovat näköjään eri asioita, kuitenkin ihmettelen kuinka hengellä niiiin täytetty ei osaa vastata hänellekin asetettuun avaukseen.
      Poliiseilla on hauskaa kun sisään kömpii suopunki olkapäällään mies kuin toisesta maailmasta.

• Raamattu -keskustelupalsta on erikseen. On toki selvää, että Raamattu on helluntailaisuuden ohjekirja, kuten tuhansien muidenkin kristinuskon ja kristinuskon pohjalta syntyneiden uskonliikkeiden kohdalla. Raamattu -aiheisissa kirjoituksissa voisi mainita myös helluntailaisen uskonkäsityksen (myös oman uskonkäsityksen ja vertailla sitä helluntailaioppiin) aiheesta, koska ollaan helluntailaisuus -palstalla.

En itse pidä siitä, että jotkut linkittävät täällä pelkkiä raamatunlauseita (ja lisäksi jotkut linkittävät pelkkää Petri Paavolaa), kertomatta itse mitä he kirjoittamastaan ovat mieltä ja miten aihe liittyy helluntailaisuuteen tai aihetta sovelletaan helluntailaisuudessa.

• pers.non grata
        mazdels kirjoitti:

Raamattu -keskustelupalsta on erikseen. On toki selvää, että Raamattu on helluntailaisuuden ohjekirja, kuten tuhansien muidenkin kristinuskon ja kristinuskon pohjalta syntyneiden uskonliikkeiden kohdalla. Raamattu -aiheisissa kirjoituksissa voisi mainita myös helluntailaisen uskonkäsityksen (myös oman uskonkäsityksen ja vertailla sitä helluntailaioppiin) aiheesta, koska ollaan helluntailaisuus -palstalla.

En itse pidä siitä, että jotkut linkittävät täällä pelkkiä raamatunlauseita (ja lisäksi jotkut linkittävät pelkkää Petri Paavolaa), kertomatta itse mitä he kirjoittamastaan ovat mieltä ja miten aihe liittyy helluntailaisuuteen tai aihetta sovelletaan helluntailaisuudessa.

Minä olen kyllä kirjoitellut helluntailaisuudesta varsinkin sen kielteisistä puolista.
        Ainakin se on helluntailaisuutta ja aiheet eivät näköjään lopu.
        Mitä merkitsee ohjekirja kun käsket painumaan Raamattupalstalle.
        Ymmärrän kyllä että kun erotetaan usko ja kaste niin on helluntailaisuutta ja mazdelsiläisyyttä erottaa Raamattu helluntailaisuudesta.

• pers.non grata kirjoitti:

Minä olen kyllä kirjoitellut helluntailaisuudesta varsinkin sen kielteisistä puolista.
        Ainakin se on helluntailaisuutta ja aiheet eivät näköjään lopu.
        Mitä merkitsee ohjekirja kun käsket painumaan Raamattupalstalle.
        Ymmärrän kyllä että kun erotetaan usko ja kaste niin on helluntailaisuutta ja mazdelsiläisyyttä erottaa Raamattu helluntailaisuudesta.

Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluun helluntailaisuudesta. Tarkoitin sanoa sitä, että jos tälle palstalle kirjoittaa Raamatusta tai vaikka muusta asiasta niin viestistä pitäisi selvitä lukijalle se, miksi se on kirjoitettu juuri helluntailaisuus -keskustelupalstalle eikä esim Raamattu-, adventismi-, jehovantodistajat- tms. keskustelupalstalle.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe