Garmin imukuppi

Vaari44

Tuulilasissa oleva imukuppi on alkanut irtoilla.
Lasin kiinnityskohtaa on puhdistettu mutta ei aina auta.
Onko hyvää konstia jolla pysyy kiinni ?

15

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Glyseriini

      Osta apteekista Glyseriinia, imukuppi lievästi märäksi, ja paina kiinni, varmasti pysyy. Itse olen kokeillut kaikkia mahdollisia, mutta tämä parasta, ei tahraa ja on vesiliukoista. ( ei ole mikään liima)
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Glyseriini

      • Vaari44

        Laitoin kevyesti glyserolia imukuppiin ja puhdistin lasin lasinpuhdistuspyyhkeellä ( umpiopakkaus ) .
        Tuntuu olevan tukevasti kiinni, saa nähdä kuinka kaun !


      • Molemmat puolet
        Vaari44 kirjoitti:

        Laitoin kevyesti glyserolia imukuppiin ja puhdistin lasin lasinpuhdistuspyyhkeellä ( umpiopakkaus ) .
        Tuntuu olevan tukevasti kiinni, saa nähdä kuinka kaun !

        Pitää puhdistaa myös imukuppikin!


      • huolimatomuuden syy
        Molemmat puolet kirjoitti:

        Pitää puhdistaa myös imukuppikin!

        pilattua imukupin pitopintaa ei hyväksi saa ja sen saa pilattua todella helposti ja on yleinen ongalma. Itse laitan kelmun imukupin päälle jos otan sen pois ikkunasta ja mitään ongelmaa ei tule.


      • Vaari44
        huolimatomuuden syy kirjoitti:

        pilattua imukupin pitopintaa ei hyväksi saa ja sen saa pilattua todella helposti ja on yleinen ongalma. Itse laitan kelmun imukupin päälle jos otan sen pois ikkunasta ja mitään ongelmaa ei tule.

        Kuka on sanonut, että imukupin pitopinta olisi pilattu ?


      • jänkkäjääräkö?
        Vaari44 kirjoitti:

        Kuka on sanonut, että imukupin pitopinta olisi pilattu ?

        no jos se ei pysy lasissa ilman virityksiä, niin imukuppi on pilalla.
        Ilmeisesti et ymmärrä kuinka herkkä se pitoalueen pinta on?


    • jokohan se pysyy

      Minä laitoin perämoottorin akselivaseliinia lasiin ja imukuppi siihen päälle.
      Pysyy huonosti, valuu alaspäin kun vaseliini on niin liukasta.
      Seuraavaksi kokeilen hangata keitettyä perunaa lasiin.

      • Vaari44

        Oletko mielestäsi hauska ?


      • Vanha konsti
        Vaari44 kirjoitti:

        Oletko mielestäsi hauska ?

        Glyseriini on vanha tyvä tapa elvyttää kimi ja muovipintoja, olen aina laittanut sitä heti uusiin imukuppipintoihin. Ennen auton renkaiden myyjät uudisti vanhat renkaat uuden näköiseksi hankaamalla Glyseriinia rätillä pintaan.


      • Vaari44
        Vanha konsti kirjoitti:

        Glyseriini on vanha tyvä tapa elvyttää kimi ja muovipintoja, olen aina laittanut sitä heti uusiin imukuppipintoihin. Ennen auton renkaiden myyjät uudisti vanhat renkaat uuden näköiseksi hankaamalla Glyseriinia rätillä pintaan.

        Tiukasti on pysynyt glyserolin voimalla !!


    • imukuppi

      siitä kepsin kiinnityksestä tuulilasiin voi pahimmillaan päästä vaikka uusinta katsastukseen. Laissa löytyy pykälät mitä tuulilasiin saa kiinnittää.

      • harhainen juttu

        klassikko harhaluulo.


    • mmmmm1

      Saakos glyseriiniä apteekista ja alle 18v?

    • helppoa huolenpitoa

      mulla on pala tuorekelmua autossa ja laitan sen imukupin suojaksi jos irroitan lasista ja muutama vuosi on näin menty ja laite pysyy lasissa kuin uutena.
      Tavarat tykkää kun niistä pidetään huolta. Kulunut ja naarmuinen imupinta on menetetty pinta, eikä elvy millään aineella.

    • kuppi-imu

      Ulkopuolelta kun ruuvaat pienellä ruuvilla niin pysyy, ensin pitää poraa reikä lasiin, laita vielä araltiittiä väliin.
      Vastaus on yhtä tyhmä kuin kysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe