altaan puhdistus?

sakke

Siis kysysin semmosta että kun kaverini puhui että kääpiökynsisammareiden alttaaseen ei tarvi olla suodatinta,ja että vain hankkii jotain omenakotiloita sinne "putsaa" sitä allasta.tietennii vettä vaihtaa ahkerasti,mut onko tää ollenkaan mahdollista? ja paljon pitäs muuten oikeesti olla sammreiden altaan koko? jos vaik olisi 4 sammista? kiitti jos vain kehtaatte auttaa mua!!

5

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zuuls

      No tuo suodattimen tarpeellisuus ja ei tarpeellisuus on mielipideasia pitkälti. Itse mielipiteenäni on, että esim 100l allas ja 2-3 tuliliskoa niin ei tarvitsisi suodatinta. Tämä ihan esimerkkinä vain.

      Omenakotilo eli pallokotilo syö levää, joten suodattimen hommaa se ei hoida vaan se on levänsyöjä ja tehokas sellainen kyllä ja sopii ainakin tuliliskon kanssa yhteen.

      Koska en ole sammakkotietoinen tarpeeksi jätän tämän altaankoon vastaamisen muille.

      Veikkaisin itse jotain n.100l allas ja 1 koiras 3 naarasta yhdistelmä siellä. Eli fiksummat korjatkaa kaikki vastaukseni. :D

      • kilpik

        zuulsille vaan ett' eikös kyse ollu kääpiökynsisammakoista?? eikä mistää tuliliskoista..


      • Zuuls
        kilpik kirjoitti:

        zuulsille vaan ett' eikös kyse ollu kääpiökynsisammakoista?? eikä mistää tuliliskoista..

        Sanoin mielestäni viestissä esimerkkinä jne..Eli käytin tuliliskoa esimerkkinä, joten se tuskin on vakavaa? :)

        Viestissä en neuvonut tuliliskonhoitoa kuitenkaan vaan kerroin mm. mitä pallokotilo tekee ja että ei aja suodattimen asiaa, joten vastasin tietojeni perusteella.

        Anteeksi, jos jotenkin häiritsi sinua vastaukseni, mutta kuten sanoin niin altaantilavuuksista ym. voisi vastata ne joilla tietoutta on enemmän. Googlella varmasti lisäinfoa löytyy paljonkin asiasta.

        Kiitos palautteestasi kuitenkin. :)


      • sakke
        Zuuls kirjoitti:

        Sanoin mielestäni viestissä esimerkkinä jne..Eli käytin tuliliskoa esimerkkinä, joten se tuskin on vakavaa? :)

        Viestissä en neuvonut tuliliskonhoitoa kuitenkaan vaan kerroin mm. mitä pallokotilo tekee ja että ei aja suodattimen asiaa, joten vastasin tietojeni perusteella.

        Anteeksi, jos jotenkin häiritsi sinua vastaukseni, mutta kuten sanoin niin altaantilavuuksista ym. voisi vastata ne joilla tietoutta on enemmän. Googlella varmasti lisäinfoa löytyy paljonkin asiasta.

        Kiitos palautteestasi kuitenkin. :)

        odottasin vastauksianne mun kysymykseen...


      • Zuuls
        sakke kirjoitti:

        odottasin vastauksianne mun kysymykseen...

        Sen mitä itse tiedän/veikkaisin..

        Eli ilman suodatinta on mahdollista periaatteessa, mutta käytännössä se on vaikeampaa, jos/ja kun yleensä on joko minimi mitoilla allas tai vähän yli. Eli, jos allas on kooltaan paljon isompi, kuin mitä eläimet vaativat voisi ajatella, että suodattimen jättää pois.

        Pallokotilosta jo sanoinkin, että ei hoida suodattimen tehtävää, mutta sinänsä on suuriapu levänsyöjänä ja ruoanjätteiden syöjänä. Enkä usko, että siitä on haittaa samppien kanssa ollessaan.

        Viimeisenä kysyit allaskokoa ja veikkasin, että neljälle olisi sellainen n.100l ok. Kaksi samppia menee 60l, joten tuosta hiukan laskellen niin kyllä se pitäisi ainakin tuota 100l luokkaa olla.

        Ehkä nyt sait napatuksi jonkin vastauksen, mutta melkein saman kirjoitin tuohon ihan alkuunkin. Toiv. vastauksista oli jotain hyötyä tällä kertaa. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe