altaan puhdistus?

sakke

Siis kysysin semmosta että kun kaverini puhui että kääpiökynsisammareiden alttaaseen ei tarvi olla suodatinta,ja että vain hankkii jotain omenakotiloita sinne "putsaa" sitä allasta.tietennii vettä vaihtaa ahkerasti,mut onko tää ollenkaan mahdollista? ja paljon pitäs muuten oikeesti olla sammreiden altaan koko? jos vaik olisi 4 sammista? kiitti jos vain kehtaatte auttaa mua!!

5

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zuuls

      No tuo suodattimen tarpeellisuus ja ei tarpeellisuus on mielipideasia pitkälti. Itse mielipiteenäni on, että esim 100l allas ja 2-3 tuliliskoa niin ei tarvitsisi suodatinta. Tämä ihan esimerkkinä vain.

      Omenakotilo eli pallokotilo syö levää, joten suodattimen hommaa se ei hoida vaan se on levänsyöjä ja tehokas sellainen kyllä ja sopii ainakin tuliliskon kanssa yhteen.

      Koska en ole sammakkotietoinen tarpeeksi jätän tämän altaankoon vastaamisen muille.

      Veikkaisin itse jotain n.100l allas ja 1 koiras 3 naarasta yhdistelmä siellä. Eli fiksummat korjatkaa kaikki vastaukseni. :D

      • kilpik

        zuulsille vaan ett' eikös kyse ollu kääpiökynsisammakoista?? eikä mistää tuliliskoista..


      • Zuuls
        kilpik kirjoitti:

        zuulsille vaan ett' eikös kyse ollu kääpiökynsisammakoista?? eikä mistää tuliliskoista..

        Sanoin mielestäni viestissä esimerkkinä jne..Eli käytin tuliliskoa esimerkkinä, joten se tuskin on vakavaa? :)

        Viestissä en neuvonut tuliliskonhoitoa kuitenkaan vaan kerroin mm. mitä pallokotilo tekee ja että ei aja suodattimen asiaa, joten vastasin tietojeni perusteella.

        Anteeksi, jos jotenkin häiritsi sinua vastaukseni, mutta kuten sanoin niin altaantilavuuksista ym. voisi vastata ne joilla tietoutta on enemmän. Googlella varmasti lisäinfoa löytyy paljonkin asiasta.

        Kiitos palautteestasi kuitenkin. :)


      • sakke
        Zuuls kirjoitti:

        Sanoin mielestäni viestissä esimerkkinä jne..Eli käytin tuliliskoa esimerkkinä, joten se tuskin on vakavaa? :)

        Viestissä en neuvonut tuliliskonhoitoa kuitenkaan vaan kerroin mm. mitä pallokotilo tekee ja että ei aja suodattimen asiaa, joten vastasin tietojeni perusteella.

        Anteeksi, jos jotenkin häiritsi sinua vastaukseni, mutta kuten sanoin niin altaantilavuuksista ym. voisi vastata ne joilla tietoutta on enemmän. Googlella varmasti lisäinfoa löytyy paljonkin asiasta.

        Kiitos palautteestasi kuitenkin. :)

        odottasin vastauksianne mun kysymykseen...


      • Zuuls
        sakke kirjoitti:

        odottasin vastauksianne mun kysymykseen...

        Sen mitä itse tiedän/veikkaisin..

        Eli ilman suodatinta on mahdollista periaatteessa, mutta käytännössä se on vaikeampaa, jos/ja kun yleensä on joko minimi mitoilla allas tai vähän yli. Eli, jos allas on kooltaan paljon isompi, kuin mitä eläimet vaativat voisi ajatella, että suodattimen jättää pois.

        Pallokotilosta jo sanoinkin, että ei hoida suodattimen tehtävää, mutta sinänsä on suuriapu levänsyöjänä ja ruoanjätteiden syöjänä. Enkä usko, että siitä on haittaa samppien kanssa ollessaan.

        Viimeisenä kysyit allaskokoa ja veikkasin, että neljälle olisi sellainen n.100l ok. Kaksi samppia menee 60l, joten tuosta hiukan laskellen niin kyllä se pitäisi ainakin tuota 100l luokkaa olla.

        Ehkä nyt sait napatuksi jonkin vastauksen, mutta melkein saman kirjoitin tuohon ihan alkuunkin. Toiv. vastauksista oli jotain hyötyä tällä kertaa. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe