Jos sokkatappi katkeilee ilman että ajaa kiveen tai matalaan niin on kai se jonkinmoinen mysteeri. Perässä on 20 heppaa ja tappi katkeilee. Vika tapissa vai motissa vai missä?
Miksi sokka katkeilee
6
1611
Vastaukset
- On helpottanu mulla
9,9 jammu oli mulla jossa samanlainen ongelma.
Väljät laakerit söi sokan lyhyessä ajassa.
Kannattaa tarkastaa.- Katsastusmies-1
Siksi sokista on luovuttu kun ne ovat niin epäluotettavia. Sokan täytyy olla heikko toimiakseen toivotulla tavalla, eli estääkseen potkuri ja akseli vauriot. Riittää että potkuri jostakin syystä ventiloi, niin sokka katkeaa. Kumivulkanointi on korvannut nykymoottoreissa sokan. Aivan pinitehoisissa moottoreissa niitä vielä käytetään.
Mikäli moottorissa on sokka, pitää niitä olla useampia varalla vesillä liikuttaessa. - Kad 42
Katsastusmies-1 kirjoitti:
Siksi sokista on luovuttu kun ne ovat niin epäluotettavia. Sokan täytyy olla heikko toimiakseen toivotulla tavalla, eli estääkseen potkuri ja akseli vauriot. Riittää että potkuri jostakin syystä ventiloi, niin sokka katkeaa. Kumivulkanointi on korvannut nykymoottoreissa sokan. Aivan pinitehoisissa moottoreissa niitä vielä käytetään.
Mikäli moottorissa on sokka, pitää niitä olla useampia varalla vesillä liikuttaessa.Tervehdys volvo penta asiantuntijat! Olen hankkinut veneen jossa Volvo Kad 42 kone vuosimallia-97. Olen kuullut jälkeenpäin mallissa olleista kannen tiivisteiden vuoto-ongelmista yms. Konetta pidetään kuitenkin hyvin vahvana ja luotettavana. Onko kokemuksia koneesta ja mahd. muista vioista/vahvuuksista? Omallani ajettu vain 385 tuntia ja säännöllisesti huollettu. Perävetolaite on 290DP.
- Heikkouttaan katkeilee
Ne alkuperäiset sokat ovat aivan höttöä mitälie-metallia!
Sahaa uusi sokka sopivanpaksuisesta kunnon teräksestä niin johan rupesi kestämään!!!
Jos haluat välttyä korroosio-ongelmilta merioloissa, niin rst tai hst sitten.
Älkääkä tulko minulle sanomaan, ettei sulakkeita saa korjata paksulla kuparilangalla!
:•) - sisu
Jos sokka on vähän väljä reikäänsä niin se ei kestä kovin pitkään, ainakin mulla oli reikä kulunut hieman väljäksi ja kone katkoi sokkia koko ajan.Rupesin käyttämään naulanpätkää sokkana ja se toimi.
- Mies 50+
Viel vanha terhi hengissä,se ryryytti niitä urakalla poikki,ei muuta kuin teräslanka kylmän viileesti tilalle,ja nivaska tappia matkaan,luulen että se koneen epätasainen käynti paukutti niitä poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006544
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313910törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303335Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3821794- 331418
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471073Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889