BEDISTÄ anoreksiaan?

Tikku-Akka

eli, tilanne on nyt tämä . olen aina ollut tunnesyöjä ja kärsinyt myös ahmimiskohtauksista, joiden aikana minuun sattuu ja kipu häviää vain syömällä
(vaikea selittää, saman kokeneeet varmaan tajusivat!). näiden kohtausten aikana olen syönyt valnilijasokeritkin purkista..

no, vuosi sitten päätin muuttaa elämäni. aloin sauvakävellä, liityin kuntosalin jäseneksi. kaappiini ilmestyi rahkaa, pilttipurkkeja (maustan siis rahkan niillä), proteiinpatukoita, tummaa riisiä. tonnikalaa jne. jätin leivän pois, samoin sókerin lähes täysin. en osta MITÄÄN herkkuja, vieraitakin olen kieltänyt tuomasta sillä varmaa on, että jos kaapista löytyy keksipaketti se alkaa jossain vaiheessa huudella kutsuvasti..

no. paino tippuikin mukavasti. alotushetkellä se oli 80kg, nyt 68kg. ihmisten kehut imartelevat ja olen itsekkin erittäin tyytyväinen, mutta en täysin. haluan lisää! mielestäni luuni eivät näy, eivätkä tunnu tarpeeksi, reiteni ovat liian löysät jne.. lasken jatkuvasti kaloreita, pelkään syödä koska en halua lihoa, pidän jopa itseäni nälässä ja nyt herääkin sitten kammottava kysymys:
OLENKO KOLMEKYMPPISENÄ ONNISTUNUT HANKKIMAAN ITSELLENI ANOREKSIAN?

2

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+2=1112

      Kuinka pitkä sinä olet? Itse olen 174cm ja painan lihaksen kanssa 62kg kun menen aivan aamusti suolisto sekä vatsa tyhjänä vaa'alle.

      Minulla on ylimääräistä ja sen kertoo pelkästään se minkälaiset mittasuhteet sinulla on. Minun rintani ovat pelkkää maitorauhasta, eli ei paina mitään koska kuppikoko on A, vaikka sitä on mahdotonta sanoa koska minulla on nks. kananrinta.

      Anoreksiaan liittyy paljon muitakin asioita. Kyse on nyt vain siitä, ettet olet tottunut siihen. Itse olen painanut 56kg ja minulla ei ollut anoreksiaa, olin siis tällöin 172cm pitkä. Se on paljon kiinni myöskin estrogeenistä. Itselläni ei ole varmaankaan paljoa estrogeeniä. Lihaskasvu on nopeaa, murrosikä alkoi vanhempana, minulla on temperamenttia joka on suojeluvietti.. jnee. :> Isällä oli keskimääräistä enemmän estrogeeniä elimistössään. Todellisuudessa sukupuolet erottaa vain mies-& naishormoni. Hassua eikö? Joten älä katso sinne vaakaan, katso sinne peiliin ja mikä tärkeintä: Tunne on kehosi, yoogaa koska se on sielunvahvistusta ja käytä nyt suoritustasi hyväksi liikunnallisissa asioissa koska nyt pystyt liikkumaan paremmin jos löydät kehosi ja mielen tasapainon. Sinä tiedät.

    • rdfgersrghsrt

      Jos painoindeksi ei ole normaalia alempi, niin oireet voisivat kertoa Epätyypillisestä Syömishäiriöstä. Jos olet painoa pudottanut nopeasti niin nälkiintyneet aivot saavat pään toimimaan näin. Myös liiallinen terveellisyyden miettiminen esim. pakko liikkua 1/2-1h/ päivä ja pakko syödä vain terveellistä ruokaa jne. niin oireet voivat johtua myös ortoreksiasta. Anoreksiaa edeltää yleensä epätyypillinen syömishäiriö ja kun painoindeksi laskee alipainon puolelle, niin silloin voidaan sinua kutsua anorektikoksi. Fitnessbuumi sekoittaa myös tätä maailmaa, sillä kisoihin tähtäävillä toimintatapa saattaa muuttua hyvin ortorektiseksi ja jopa anorektiseksi, jos ei PT:tä tai valmentajaa ole mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe