Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Konetyyppi Fuerteventura

Mikätyyppi

Hei, osaisitteko sanoa millä konetyypillä AM (AY) lentää fuerteventuralle, onko joku uusi konetyyppi jo käytössä. En läytänyt tietoa heidän sivuiltaan.

Joulukuussa lähdössä

19

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • el Pekka

      Airbus a321 ja ovat uusia.

    • hyvää yötä! t. isi

      Kuule sitä tiedä varmaan vielä AY itsekään millä sinun lentosi 8kk päästä operoidaan.

      Taitaa olla eka kerta koneessa kun noin isojen asioiden äärellä ollaan...hyvin se menee, nyt nukkumaan!

      • Aika varmaa

        Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.


      • KKK.
        Aika varmaa kirjoitti:

        Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.

        Viimeksi syksyllä mentiin Gran Canarialle 330:lla, kun Thaikkulan lennot eivät olleet vielä alkaneet.


      • Co-pilot
        Aika varmaa kirjoitti:

        Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.

        "Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."

        Höpö höpö.

        Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.

        Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.


      • noin just niin
        Co-pilot kirjoitti:

        "Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."

        Höpö höpö.

        Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.

        Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.

        Upeaa että simupilotit (ne 14 vuotiaat tai sille tasolle jääneet) jakavat täällä tietämystään. Ihan oikeasti, kannattaa ensin vähän perehtyä aiheeseen ennenkuin munaa itsensä täysin. Onneksi et esiintynyt omalla nimelläsi.


      • mistralll
        Co-pilot kirjoitti:

        "Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."

        Höpö höpö.

        Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.

        Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.

        Ei voi olla mikä konetyyppi tahansa. Konetyyppi tulee olemaan 100-varmasti Airbus 321 Sharklet. Perustelen sitä sillä, että kyseinen konetyyppi lentää Finnairin lomalennot ja Aurinkomatkat käyttää Finnairin lentoja, koska on Finnairin tytäryhtiö.

        On pieni mahdollisuus, siis todella pieni, että kyseinen lento lennettäisi toisen lentoyhtiön siivin, mutta se mahdollisuus on todella pieni, mitätön.

        Mitä tuohon polttoainemäärään tulee, ni totta se on, että välilasku tankkaukseen on todella mahdollinen. Mutta mitä sitten, tekeekö se matkasta mahdottoman?


    • airbus2

      aivan varmaa on että se on leniokone kylä sillä perille pääsee, takaan sen.

    • Noiden uusien Airbus A321:sten penkkien selkänojat ovat ohuempia, joten jalkatilaakin on enemmän... tai ainakin oli viime talven lennoilla.

    • el Pekka

      If it ain´t Boeing,i´m not going : )

      • boeing

        737 oli viimeksi alla..


      • AM Finnairilla
        boeing kirjoitti:

        737 oli viimeksi alla..

        En usko, että boeing, ei kuulu Finnairin kalustoon. Uskoisin, että kone on A321ER. Lento lennetään kuitenkin Finnairin koneella, koska AM käyttää sitä ja lennon tunnus on AY.


    • kalakukko airway

      Konetyyppi on DC-3 Barbus.

    • winglett

      Lento lenneään mitä todennäköisimmin Finnairin uudella Airbus A321 Sharklet koneella

      • Joulukuussa lähdössä

        Kiitos kaikille vastanneille, kiva kun pääsee uudella koneella matkaan ????


      • Jänskää...hiii!!!
        Joulukuussa lähdössä kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille, kiva kun pääsee uudella koneella matkaan ????

        Ei mikään varmuus että pääset millään uudella, saattaa olla mikä tahansa vempain Aeron valikoimista. Eiköhän se perille pääsy ole se pääasia?


      • Kieli poskessa
        Jänskää...hiii!!! kirjoitti:

        Ei mikään varmuus että pääset millään uudella, saattaa olla mikä tahansa vempain Aeron valikoimista. Eiköhän se perille pääsy ole se pääasia?

        Muistan vielä hyvin, kun 70-luvulla tein ekan matkani Kanarialle.
        Se oli todella jännittävää ja mieleen painuvaa kaksine koneen vaihtoineen ja 12 tunnin matka-aikoineen. Jos silloin olisi ollut tämä NETTI, niin olisin ennen matkaani varmasti kysellyt paljon. Myöhemmin Kanarialle on menty Airbus A300B4:llä, A321:llä DC10:llä, ja usein 737:llä. Itse asiassa erimallisilla ja -merkkisillä turistiluokan koneilla matkustamisessa ei ole oleellista eroa. Syöminen on hankalaa, kyynärpäät tökkivät vieressä istuvan kyynärpäihin, ja muovilusikat tippuvat lattialle josta niitä on mahdoton nostaa kun otsa ottaa kiinni edessä istuvan selkänojaan. Voinappi on liian kova jotta sen saisi levitettyä leivän palalle joka halkeaa ja toinen puolikas tippuu jalkojesi väliin. Takana istuvan Ekonomi-Tradenomipariskunnan kaksivuotias juniori potkii koko ajan tuolin selkänojaan ja kiljuu verta hyydyttävästi. Ruokatarjoilu venyy niin pitkäksi että kun lopulta saat tarjottimen eteesi ja ole ehtinyt syödä vasta osan sitkeästä kalamurekkeestasi, kun koneen peräpäästä tunkeva lentoemäntä tarjoaa jo väkinäisesti hymyillen ikenet vilkkuen toista kahvikupillista-saako-olla-lisääkahvia? Vessoja on riittävästi jos ei tarvitse käydä siellä. Kuitenkin sinne tulee tarve, ja joudut jonottamaan sinne hikisenä vääntelehtien kaksikymmentä minuuttia. Juuri kun olet palannut paikallesi hinkkauduttuasi käytävällä jonottavan kahdentoista ylipainoisen ja hielle haisevan lomaihmisen ohi, haluaakin ikkunapaikalla istuva, koko alkumatkan työasioistaan kertonut turenkilainen rakennusyrittäjä lähteä jaloittelemaan, ettei jalkoihin tule veritulppia, ja joudut taas nousemaan paikaltasi, jolloin kohdalle osunut lentoemäntä kaataa tuoremehua päällesi. Epämukava istuma-asento, koneessa oleva tavallista hieman alempi ilmanpaine ja lentoateria aiheuttavat lopulta ilmavaivoja joita on vaikea pidätellä. Lähistöllä istuvat matkustajan alkavat katsella toisiaan.
        Takamus puutuu, menomatkalla sen sietää kun on loma edessä. Paluumatkalla sen sietää kun tietää, että kotona muutaman tunnin kuluttua on mukavampi istua. Lennon laskeutumisvaiheessa korvat menevät tukkoon, ja aukenevat vasta silloin, kun menet suomalaisia täynnä olevaan karaokebaariin ja alat laulaa täysillä vaadittuasi ensin baarimikolta suomalaista olutta.
        Joka tapauksessa, syksyllä menen taas ahtaalla lentokoneella Kanarialle ja palaan seuraavana keväänä.
        Mukavaa matkaa juttuketjun aloittajalle!


      • kanarian matkaaja
        Kieli poskessa kirjoitti:

        Muistan vielä hyvin, kun 70-luvulla tein ekan matkani Kanarialle.
        Se oli todella jännittävää ja mieleen painuvaa kaksine koneen vaihtoineen ja 12 tunnin matka-aikoineen. Jos silloin olisi ollut tämä NETTI, niin olisin ennen matkaani varmasti kysellyt paljon. Myöhemmin Kanarialle on menty Airbus A300B4:llä, A321:llä DC10:llä, ja usein 737:llä. Itse asiassa erimallisilla ja -merkkisillä turistiluokan koneilla matkustamisessa ei ole oleellista eroa. Syöminen on hankalaa, kyynärpäät tökkivät vieressä istuvan kyynärpäihin, ja muovilusikat tippuvat lattialle josta niitä on mahdoton nostaa kun otsa ottaa kiinni edessä istuvan selkänojaan. Voinappi on liian kova jotta sen saisi levitettyä leivän palalle joka halkeaa ja toinen puolikas tippuu jalkojesi väliin. Takana istuvan Ekonomi-Tradenomipariskunnan kaksivuotias juniori potkii koko ajan tuolin selkänojaan ja kiljuu verta hyydyttävästi. Ruokatarjoilu venyy niin pitkäksi että kun lopulta saat tarjottimen eteesi ja ole ehtinyt syödä vasta osan sitkeästä kalamurekkeestasi, kun koneen peräpäästä tunkeva lentoemäntä tarjoaa jo väkinäisesti hymyillen ikenet vilkkuen toista kahvikupillista-saako-olla-lisääkahvia? Vessoja on riittävästi jos ei tarvitse käydä siellä. Kuitenkin sinne tulee tarve, ja joudut jonottamaan sinne hikisenä vääntelehtien kaksikymmentä minuuttia. Juuri kun olet palannut paikallesi hinkkauduttuasi käytävällä jonottavan kahdentoista ylipainoisen ja hielle haisevan lomaihmisen ohi, haluaakin ikkunapaikalla istuva, koko alkumatkan työasioistaan kertonut turenkilainen rakennusyrittäjä lähteä jaloittelemaan, ettei jalkoihin tule veritulppia, ja joudut taas nousemaan paikaltasi, jolloin kohdalle osunut lentoemäntä kaataa tuoremehua päällesi. Epämukava istuma-asento, koneessa oleva tavallista hieman alempi ilmanpaine ja lentoateria aiheuttavat lopulta ilmavaivoja joita on vaikea pidätellä. Lähistöllä istuvat matkustajan alkavat katsella toisiaan.
        Takamus puutuu, menomatkalla sen sietää kun on loma edessä. Paluumatkalla sen sietää kun tietää, että kotona muutaman tunnin kuluttua on mukavampi istua. Lennon laskeutumisvaiheessa korvat menevät tukkoon, ja aukenevat vasta silloin, kun menet suomalaisia täynnä olevaan karaokebaariin ja alat laulaa täysillä vaadittuasi ensin baarimikolta suomalaista olutta.
        Joka tapauksessa, syksyllä menen taas ahtaalla lentokoneella Kanarialle ja palaan seuraavana keväänä.
        Mukavaa matkaa juttuketjun aloittajalle!

        Heh, todella hyvä kirjoitus. Noinhan se menee. :)


    • Matkamies27

      Asiaahan voisi kysyä suoraan lentoyhtiöstä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe