Hei, osaisitteko sanoa millä konetyypillä AM (AY) lentää fuerteventuralle, onko joku uusi konetyyppi jo käytössä. En läytänyt tietoa heidän sivuiltaan.
Joulukuussa lähdössä
Konetyyppi Fuerteventura
19
458
Vastaukset
- el Pekka
Airbus a321 ja ovat uusia.
- hyvää yötä! t. isi
Kuule sitä tiedä varmaan vielä AY itsekään millä sinun lentosi 8kk päästä operoidaan.
Taitaa olla eka kerta koneessa kun noin isojen asioiden äärellä ollaan...hyvin se menee, nyt nukkumaan!- Aika varmaa
Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.
- KKK.
Aika varmaa kirjoitti:
Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.
Viimeksi syksyllä mentiin Gran Canarialle 330:lla, kun Thaikkulan lennot eivät olleet vielä alkaneet.
- Co-pilot
Aika varmaa kirjoitti:
Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.
"Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."
Höpö höpö.
Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.
Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa. - noin just niin
Co-pilot kirjoitti:
"Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."
Höpö höpö.
Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.
Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.Upeaa että simupilotit (ne 14 vuotiaat tai sille tasolle jääneet) jakavat täällä tietämystään. Ihan oikeasti, kannattaa ensin vähän perehtyä aiheeseen ennenkuin munaa itsensä täysin. Onneksi et esiintynyt omalla nimelläsi.
- mistralll
Co-pilot kirjoitti:
"Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."
Höpö höpö.
Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.
Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.Ei voi olla mikä konetyyppi tahansa. Konetyyppi tulee olemaan 100-varmasti Airbus 321 Sharklet. Perustelen sitä sillä, että kyseinen konetyyppi lentää Finnairin lomalennot ja Aurinkomatkat käyttää Finnairin lentoja, koska on Finnairin tytäryhtiö.
On pieni mahdollisuus, siis todella pieni, että kyseinen lento lennettäisi toisen lentoyhtiön siivin, mutta se mahdollisuus on todella pieni, mitätön.
Mitä tuohon polttoainemäärään tulee, ni totta se on, että välilasku tankkaukseen on todella mahdollinen. Mutta mitä sitten, tekeekö se matkasta mahdottoman?
- airbus2
aivan varmaa on että se on leniokone kylä sillä perille pääsee, takaan sen.
Noiden uusien Airbus A321:sten penkkien selkänojat ovat ohuempia, joten jalkatilaakin on enemmän... tai ainakin oli viime talven lennoilla.
- el Pekka
If it ain´t Boeing,i´m not going : )
- boeing
737 oli viimeksi alla..
- AM Finnairilla
boeing kirjoitti:
737 oli viimeksi alla..
En usko, että boeing, ei kuulu Finnairin kalustoon. Uskoisin, että kone on A321ER. Lento lennetään kuitenkin Finnairin koneella, koska AM käyttää sitä ja lennon tunnus on AY.
- kalakukko airway
Konetyyppi on DC-3 Barbus.
- winglett
Lento lenneään mitä todennäköisimmin Finnairin uudella Airbus A321 Sharklet koneella
- Joulukuussa lähdössä
Kiitos kaikille vastanneille, kiva kun pääsee uudella koneella matkaan ????
- Jänskää...hiii!!!
Joulukuussa lähdössä kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille, kiva kun pääsee uudella koneella matkaan ????
Ei mikään varmuus että pääset millään uudella, saattaa olla mikä tahansa vempain Aeron valikoimista. Eiköhän se perille pääsy ole se pääasia?
- Kieli poskessa
Jänskää...hiii!!! kirjoitti:
Ei mikään varmuus että pääset millään uudella, saattaa olla mikä tahansa vempain Aeron valikoimista. Eiköhän se perille pääsy ole se pääasia?
Muistan vielä hyvin, kun 70-luvulla tein ekan matkani Kanarialle.
Se oli todella jännittävää ja mieleen painuvaa kaksine koneen vaihtoineen ja 12 tunnin matka-aikoineen. Jos silloin olisi ollut tämä NETTI, niin olisin ennen matkaani varmasti kysellyt paljon. Myöhemmin Kanarialle on menty Airbus A300B4:llä, A321:llä DC10:llä, ja usein 737:llä. Itse asiassa erimallisilla ja -merkkisillä turistiluokan koneilla matkustamisessa ei ole oleellista eroa. Syöminen on hankalaa, kyynärpäät tökkivät vieressä istuvan kyynärpäihin, ja muovilusikat tippuvat lattialle josta niitä on mahdoton nostaa kun otsa ottaa kiinni edessä istuvan selkänojaan. Voinappi on liian kova jotta sen saisi levitettyä leivän palalle joka halkeaa ja toinen puolikas tippuu jalkojesi väliin. Takana istuvan Ekonomi-Tradenomipariskunnan kaksivuotias juniori potkii koko ajan tuolin selkänojaan ja kiljuu verta hyydyttävästi. Ruokatarjoilu venyy niin pitkäksi että kun lopulta saat tarjottimen eteesi ja ole ehtinyt syödä vasta osan sitkeästä kalamurekkeestasi, kun koneen peräpäästä tunkeva lentoemäntä tarjoaa jo väkinäisesti hymyillen ikenet vilkkuen toista kahvikupillista-saako-olla-lisääkahvia? Vessoja on riittävästi jos ei tarvitse käydä siellä. Kuitenkin sinne tulee tarve, ja joudut jonottamaan sinne hikisenä vääntelehtien kaksikymmentä minuuttia. Juuri kun olet palannut paikallesi hinkkauduttuasi käytävällä jonottavan kahdentoista ylipainoisen ja hielle haisevan lomaihmisen ohi, haluaakin ikkunapaikalla istuva, koko alkumatkan työasioistaan kertonut turenkilainen rakennusyrittäjä lähteä jaloittelemaan, ettei jalkoihin tule veritulppia, ja joudut taas nousemaan paikaltasi, jolloin kohdalle osunut lentoemäntä kaataa tuoremehua päällesi. Epämukava istuma-asento, koneessa oleva tavallista hieman alempi ilmanpaine ja lentoateria aiheuttavat lopulta ilmavaivoja joita on vaikea pidätellä. Lähistöllä istuvat matkustajan alkavat katsella toisiaan.
Takamus puutuu, menomatkalla sen sietää kun on loma edessä. Paluumatkalla sen sietää kun tietää, että kotona muutaman tunnin kuluttua on mukavampi istua. Lennon laskeutumisvaiheessa korvat menevät tukkoon, ja aukenevat vasta silloin, kun menet suomalaisia täynnä olevaan karaokebaariin ja alat laulaa täysillä vaadittuasi ensin baarimikolta suomalaista olutta.
Joka tapauksessa, syksyllä menen taas ahtaalla lentokoneella Kanarialle ja palaan seuraavana keväänä.
Mukavaa matkaa juttuketjun aloittajalle! - kanarian matkaaja
Kieli poskessa kirjoitti:
Muistan vielä hyvin, kun 70-luvulla tein ekan matkani Kanarialle.
Se oli todella jännittävää ja mieleen painuvaa kaksine koneen vaihtoineen ja 12 tunnin matka-aikoineen. Jos silloin olisi ollut tämä NETTI, niin olisin ennen matkaani varmasti kysellyt paljon. Myöhemmin Kanarialle on menty Airbus A300B4:llä, A321:llä DC10:llä, ja usein 737:llä. Itse asiassa erimallisilla ja -merkkisillä turistiluokan koneilla matkustamisessa ei ole oleellista eroa. Syöminen on hankalaa, kyynärpäät tökkivät vieressä istuvan kyynärpäihin, ja muovilusikat tippuvat lattialle josta niitä on mahdoton nostaa kun otsa ottaa kiinni edessä istuvan selkänojaan. Voinappi on liian kova jotta sen saisi levitettyä leivän palalle joka halkeaa ja toinen puolikas tippuu jalkojesi väliin. Takana istuvan Ekonomi-Tradenomipariskunnan kaksivuotias juniori potkii koko ajan tuolin selkänojaan ja kiljuu verta hyydyttävästi. Ruokatarjoilu venyy niin pitkäksi että kun lopulta saat tarjottimen eteesi ja ole ehtinyt syödä vasta osan sitkeästä kalamurekkeestasi, kun koneen peräpäästä tunkeva lentoemäntä tarjoaa jo väkinäisesti hymyillen ikenet vilkkuen toista kahvikupillista-saako-olla-lisääkahvia? Vessoja on riittävästi jos ei tarvitse käydä siellä. Kuitenkin sinne tulee tarve, ja joudut jonottamaan sinne hikisenä vääntelehtien kaksikymmentä minuuttia. Juuri kun olet palannut paikallesi hinkkauduttuasi käytävällä jonottavan kahdentoista ylipainoisen ja hielle haisevan lomaihmisen ohi, haluaakin ikkunapaikalla istuva, koko alkumatkan työasioistaan kertonut turenkilainen rakennusyrittäjä lähteä jaloittelemaan, ettei jalkoihin tule veritulppia, ja joudut taas nousemaan paikaltasi, jolloin kohdalle osunut lentoemäntä kaataa tuoremehua päällesi. Epämukava istuma-asento, koneessa oleva tavallista hieman alempi ilmanpaine ja lentoateria aiheuttavat lopulta ilmavaivoja joita on vaikea pidätellä. Lähistöllä istuvat matkustajan alkavat katsella toisiaan.
Takamus puutuu, menomatkalla sen sietää kun on loma edessä. Paluumatkalla sen sietää kun tietää, että kotona muutaman tunnin kuluttua on mukavampi istua. Lennon laskeutumisvaiheessa korvat menevät tukkoon, ja aukenevat vasta silloin, kun menet suomalaisia täynnä olevaan karaokebaariin ja alat laulaa täysillä vaadittuasi ensin baarimikolta suomalaista olutta.
Joka tapauksessa, syksyllä menen taas ahtaalla lentokoneella Kanarialle ja palaan seuraavana keväänä.
Mukavaa matkaa juttuketjun aloittajalle!Heh, todella hyvä kirjoitus. Noinhan se menee. :)
- Matkamies27
Asiaahan voisi kysyä suoraan lentoyhtiöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068