Puoli vuotta elämästäni...

Ashtray Warhola

Sinä olet kypsä nuori, melkein aikuinen...en jaksa edes laskea kuinka moni on minulle niin sanonut. Itse en koe itseäni aikuiseksi, vaikka elämänkokemusta on karttunut rutkasti näin nuorellakin iällä.

Kaikki alkoi siitä kun tulin vakavasti riippuvaiseksi netistä. Olin oikeasti sairas ja apua olisi tarvittu. Chatissa minut huomasi eräs mies tai oikeastaan hän huomasi hätäni, haavoittuvuuteni. Hän uskotteli rakastavansa minua. Puoli vuotta hän hyväksikäytti minua. Olin silloin 14-vuotias ja täysin kokematon melkein kaikessa.
Viime talvena jäimme kiinni. Tai oikeammin mies jäi kiinni, minut toimitettiin psykiatriselle hoitoon. Nyt juttu on menossa syyttäjälle ja luultavammin mies saa vain ehdollista vankeutta.
Sain myös vasta tietää, että kyseinen mies on epäiltynä toisessakin seksuaalisessa hyväksikäytössä. Tunnen itseni petetyksi, mutta elämä jatkuu. Olen jo uskaltautunut seurustelemaan ja minulla on ihana poikaystävä, joka taatusti ei ole liian vanha. Poika on minua 2 vuotta nuorempi.
Haluan tarinallani varoittaa, että näinkin voi käydä. Puoli vuotta elämästäni valui täysin hukkaan.
Onneksi depressioni on saatu aisoihin ja kuten näette, pystyn olemaan netissä jäämättä koukkuun.
Ja onhan tuota järkeäkin tullut huomattavasti lisää.

Ihminen on julma.

6

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä että olet saanut elämäsi takaisin raiteilleen!Tsemppiä sillä tiellä!

• Nubba

Kiitos, valaisit huomattavasti elämääni.
      Kerroit, kuinka vakavasti minäkin olen masentuneena. Kyllä mä olen tiennyt, että olen kärsinyt masennusta jo kaksi vuotta, mutta eristä syystä.
      Olen riippuvainen netistä, mun ystävät on täällä. Toisaalta, netti on vain elämää. Mä en millään pääse pois tästä, ellei toinen tai kolmas elämäni vie. (jatkuva urheilu, tai ankara bilettäminen alkoholin kera)
      En näe ystäviäni vapaa-ajalla, ne ovat kaikki täällä. :) Mutta täällä, kaikki on aivan toisin.
      Sanoit, että sua on hyväksikäytetty, puolen vuoden ajan. En tiedä, mitä siis sulle tarkalleen tehtiin, tai muuta. Mutta kaikki voi tapahtua aivan liian lähellä. Mun luokkakaveri raiskas mut koulun yhteisellä retkellä. Tämä todellakin kuulostaa avuttomalta sääliltä, mutta mäkin olen kysynyt itseltäni, miksi juuri minä. Miten tämä voi olla mahdollista. Kaikki jotka tuntevat tämän kaverin, he ovat sanoneet: Ei olisi hänestä uskottu.

Joten niin.. Kaikilla on erilaisia masennuksia, minulla yhdenlainen. EN ole VIELÄ päässyt eroon tästä, vaikka pystyn puhumaan siitä. Mua on yritetty viedä puhumaan ammatti auttajan kans, ja on yritetty antaa lääkkeitä. Mä oon puhunut tästä nuorisotyöntekijän kanssa, mutta hän ei kuulemma ole ammattilainen.
      Kaikki ovat ammattilaisia kuuntelmaan, muttei ehkä auttamaan. :)
      Jaksakaa tekin ystäviänne, olkaa heidän tukena, ja auttakaa sen verran mitä pystytte.
      Älkää koskaan jättäkö ystäviänne pulaan, me tarvitsemme teitä!

• just joo

no et sä nyt muutenkaan ihan hirveän normaali ole jos rupeet jonkun saatanan papan kanssa jossain netissä deittailemaan... mutta mistä kukakin tykkää. joo kannattaa pysyä nuoremmissa niin ei ainakaan tule sitten syytettä.

• okei

Miten nettiriippuvuus voi liittyä siihen,että hän käytti sinua seksuaallisesti hyväkseen? Hyvä jokatapauksessa että asia on selvitetty.

• toinen masentunut

tuollainen voi käydä kenelle vain, älä syytä itseäsi tapahtuneesta. ikävää että sen piti tapahtua juuri sinulle. kyllä ihmisissä on silti myös sellaisia joihin voi todella luottaa. parempaa onnea tästä eteenpäin! se mies teki sulle väärin! :(

• essi

onnea, että olet saanut asiat kuntoon, ja että olet nyt itsein kunnossa. Onnea vaan elämään ja kiitos, että kerroit tarinas muillekin , se nimittäin varmasti varoittaa muita tän ikäsiä aika paljon kun joku aikuisten varottelu jostain "pahoista sedistä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2877
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2446
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2189
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1796
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      101
      1748
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1601
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1363
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      211
      1115
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe