Minulla on tapana

Narsisti

kaivaa toisen heikkouksia ja huonoja puolia ja ottaa ne esille, jotta voin paistatella omassa erinomaisuudessani.

Yritän myös iskeä toisten miesten naiset, jos nainen on tyhmä niin pyrin tekemään vaikutuksen komealla ulkonäölläni ja jos nainen on fiksu niin pyrin tekemään vaikutuksen korkealla älykkyydelläni ja erittäin laajalla yleissivistykselläni ja yleensäkin tekemällä selväksi, että olen kaikin puolin parempi mies kuin heidän nykyisensä.

Selvitän myös naisen kiinnostuksen kohteet ja esitän asiantuntijaa niissä asioissa tehdäkseni vaikutuksen. Jos nainen on fitnessurheilija niin luennoin hänelle treenaamisesta ja kaikesta siihen liityvästä, jos nainen on elokuvaharrastaja niin luennoin elokuvista, jos nainen on koiraihmisiä niin luennoin koirista.

Koska omaan paljon älyllistä kapasiteettia niin voin keskustella viisaasti lähes aiheesta kuin aiheesta.

Kerran baarissa pöytäämme tuli mies, joka halusi jutella urheilusta, lähinnä jalkapallosta. Sanoin nöyrästi, että en ole koskaan ollut jalkapallofani mutta puhuin kuitenkin aiheesta kuin paraskin tietäjä ja mies heti sanoi että sinähän olet fiksu

9

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä netissä

"Koska omaan paljon älyllistä kapasiteettia niin voin keskustella viisaasti lähes aiheesta kuin aiheesta."

Täällä netissä nyt voi kuka tahansa väittää mitä tahansa. Minä sinua en usko. Toivon, että lakkaat häiriköimästä narsismi -palstaa. Ketään ei kiinnosta, mitä sinä olet ja mitä sinä et ole. Olet pelkkä häirikkö.

• Narsisti

Minä olen ainut, joka täällä ei häiriköi. Minä olen narsisti ja kuulun narsismi-palstalle.

Sen sijaan, että kehotat minua häipymään, sinun pitäisi esittää minulle kysymyksiä narsismista koska minä osaan vastata niihin parhaiten.

• "sinun pitäisi esittää minulle kysymyksiä narsismista koska minä osaan vastata niihin parhaiten."

Niin, en tiedä mitä kysyisin, mutta toki voisit tuoda tiettäväksi tällä palstalla enemmänkin sitä narsistin ns. surkeaa puolta, kateutta, arvottomuuden tunnetta, yms.

Tuo olen suuri, paras, älykkäin yms. ei kauheasti herätä kiinnostusta, suhtaudun siihen tyyliin joo joo, mutta se ei ny vielä kerro narsistista todellisuudessa yhtikäs mitään...

Ymmärrän kyllä, että narsisti tarvitsee illuusionsa, mutta sanoisinko, että me tavikset tarvitsimme jotain muuta " tietoa" kuin tuon pelkän illuusion...

Että tavallaan eikö teillä "olen narsisti tyypeillä" ole muuta tarjottavaa tälle palstalle kuin tuo illuusio "olen suurin, kaunein, paras, älykkäin, ansaitsen erityiskohtelua...

Että mieluusti voisin kehoittaa lukemaan myös narsisteista, koko käsite on paljon muutakin kuin tuo pelkkä illuusio...

• En olisi tuota
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"sinun pitäisi esittää minulle kysymyksiä narsismista koska minä osaan vastata niihin parhaiten."

Niin, en tiedä mitä kysyisin, mutta toki voisit tuoda tiettäväksi tällä palstalla enemmänkin sitä narsistin ns. surkeaa puolta, kateutta, arvottomuuden tunnetta, yms.

Tuo olen suuri, paras, älykkäin yms. ei kauheasti herätä kiinnostusta, suhtaudun siihen tyyliin joo joo, mutta se ei ny vielä kerro narsistista todellisuudessa yhtikäs mitään...

Ymmärrän kyllä, että narsisti tarvitsee illuusionsa, mutta sanoisinko, että me tavikset tarvitsimme jotain muuta " tietoa" kuin tuon pelkän illuusion...

Että tavallaan eikö teillä "olen narsisti tyypeillä" ole muuta tarjottavaa tälle palstalle kuin tuo illuusio "olen suurin, kaunein, paras, älykkäin, ansaitsen erityiskohtelua...

Että mieluusti voisin kehoittaa lukemaan myös narsisteista, koko käsite on paljon muutakin kuin tuo pelkkä illuusio...

En olisi tuota paremmin osannut sanoa. Jotenkin epämääräisesti ajattelin samaa, mutten saanut sitä näppiksestä ulos...

• waterlily1

Mikä on sinun funktiosi kirjoittaa tänne? "Minä olen narsisti ja kuulun narsismipalstalla". Narsisti luonnollisesti kuuluu palstalle jolla korostuneista narsistisista persoonallisuuspiirteistä/ narsistisesta persoonallisuushäiriöstä lääketieteellisen diagnoosin saaneet voivat keskustella narsismistaan. Tälläisiä vertaistukipalstoja on mm. epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsiville, bibolaarihäiriöisille jne. Olisi väärin sanoa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiville, koska se on asosiaalisen persoonallisuushäiriön ohella häiriö, josta kärsivä ei itse tiedä kärsivänsä, muut kärsivät hänen puolestaan.

Koska omaat niin paljon "älyllistä kapasiteettia" huomaat varmaan tämän palstan rakenteen. Se ei ole tarkoitettu narsisteille, ei diagnosoiduille eikä diagnosoimattomille jos tarkoituksena on esiintuoda omaa patologista narsismiaan. Niinkuin sinulla. Miksi kukaan haluaisi kysyä sinulta mitään? Olet tekstisi perusteella varsinainen prototyyppi ihmisestä, jonka minän kehittyminen on vaurioitunut jo hyvin varhaisella iällä, ja josta seuraa epäterve narsismi. Et voi tuntea aidosti empatiaa ja tunteita koska jos tuntisit, tuhoutuisit minän rakenteellisen haurauden vuoksi. Siksi sinä olet sinä. Siksi olet narsisti. Se on sinun pelastuksesi. Se on myös sinun kirouksesi, koska sinua ei ole. Tiedäthän, ilman toista ihmistä sinua ei ole olemassa. "Erittäin laaja yleissivistyksesi" on vain pintaa, niinkuin sinä itsekin. Mukaudut kuin kameleontti ihmisiin, opettelet ulkoa tietoja jotta voit toimia kuin muut, kokea sen ainoa joka on lähimpänä inhimillistä tunnetta; oman puuttuvan minuutesi heijastuksen toisen ihmisen kautta.

Kun ns.tavallinen ihminen, jokainen tietysti olemme osaltaan ainutlaatuisia, masentuu hän kohtaa helvetin, toivottomuuden ja merkityksettömyyden autiomaan. Sinun sisimmässäsi narsistinen persoonallisuushäiriö kehittyi pitämään tuon helvetin piilossa. Ja jos sinun peilisi ikinä särkyy, ja näet totuuden, näet tuon helvetin. Ammatissani olen muutaman kerran nähnyt narsistisen persoonan romahtamisen, ja silloin ihmisen psyyken rakenteet, koska ne eivät ole kehittyneet, tulevat esiin psykoottisina oireina. Liian kehittymätön minä ei pysty pysymään tilanteessa pirstaloitumatta.

Vaikein elämänvaihe narsistiselle ihmiselle on keski-ikä ja vanhuus. Koska sisällä ei ole mitään, merkitsee ulkokuoren menetys pientä kuolemaa. Sitä täytyy juosta karkuun niin kauan kuin voi, niin pitkälle kuin pystyy. Se vaatii toisia ihmisiä, miehen tapauksessa nuoria naisia joilla karkoittaa kuolemattomuuttaan ja tyhjyyttään, naisilla päinvastoin. Mutta...lopulta, sitten kun kaikki ovat raaputtaneet pintasi, kun kukaan ei ole jäänyt luoksesi, kun kukaan ei enää halua sinua. Kun sen lisäksi ettei sinua ollut koskaan henkisellä tasolla olemassa, lakkaat olemasta myös fyysisellä tasolla, "komea mies". Mikä sinä sitten olet?

Pitäisikö minun sääliä sinua? Luultavasti säälinkin. Mitä kaikkea sinusta olisikaan voinut tulla ilman sitä, mikä aiheutti sen, että sinun minuteesi ei päässyt kehittymään. Miten syvästi olisit mahdollisesti osannut rakastaa tai ottaa rakkautta vastaan, olisit ollut hyvä, ilman että sinun täytyy heijastaa kaikki muista ihmisistä. Se on surullista. Sinä elät tyhjänä ja sitten häviät tyhjyyteen. Eikä kukaan voi koskaan koskettaa sinua, koska sinua ei ole.

Kun elämäsi päättyy, voit lopussa todeta asian, mitä me muut emme, nimittäin: "Omatuntoni on puhdas, se on käyttämätön".

• waterlily1 kirjoitti:

Mikä on sinun funktiosi kirjoittaa tänne? "Minä olen narsisti ja kuulun narsismipalstalla". Narsisti luonnollisesti kuuluu palstalle jolla korostuneista narsistisista persoonallisuuspiirteistä/ narsistisesta persoonallisuushäiriöstä lääketieteellisen diagnoosin saaneet voivat keskustella narsismistaan. Tälläisiä vertaistukipalstoja on mm. epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsiville, bibolaarihäiriöisille jne. Olisi väärin sanoa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiville, koska se on asosiaalisen persoonallisuushäiriön ohella häiriö, josta kärsivä ei itse tiedä kärsivänsä, muut kärsivät hänen puolestaan.

Koska omaat niin paljon "älyllistä kapasiteettia" huomaat varmaan tämän palstan rakenteen. Se ei ole tarkoitettu narsisteille, ei diagnosoiduille eikä diagnosoimattomille jos tarkoituksena on esiintuoda omaa patologista narsismiaan. Niinkuin sinulla. Miksi kukaan haluaisi kysyä sinulta mitään? Olet tekstisi perusteella varsinainen prototyyppi ihmisestä, jonka minän kehittyminen on vaurioitunut jo hyvin varhaisella iällä, ja josta seuraa epäterve narsismi. Et voi tuntea aidosti empatiaa ja tunteita koska jos tuntisit, tuhoutuisit minän rakenteellisen haurauden vuoksi. Siksi sinä olet sinä. Siksi olet narsisti. Se on sinun pelastuksesi. Se on myös sinun kirouksesi, koska sinua ei ole. Tiedäthän, ilman toista ihmistä sinua ei ole olemassa. "Erittäin laaja yleissivistyksesi" on vain pintaa, niinkuin sinä itsekin. Mukaudut kuin kameleontti ihmisiin, opettelet ulkoa tietoja jotta voit toimia kuin muut, kokea sen ainoa joka on lähimpänä inhimillistä tunnetta; oman puuttuvan minuutesi heijastuksen toisen ihmisen kautta.

Kun ns.tavallinen ihminen, jokainen tietysti olemme osaltaan ainutlaatuisia, masentuu hän kohtaa helvetin, toivottomuuden ja merkityksettömyyden autiomaan. Sinun sisimmässäsi narsistinen persoonallisuushäiriö kehittyi pitämään tuon helvetin piilossa. Ja jos sinun peilisi ikinä särkyy, ja näet totuuden, näet tuon helvetin. Ammatissani olen muutaman kerran nähnyt narsistisen persoonan romahtamisen, ja silloin ihmisen psyyken rakenteet, koska ne eivät ole kehittyneet, tulevat esiin psykoottisina oireina. Liian kehittymätön minä ei pysty pysymään tilanteessa pirstaloitumatta.

Vaikein elämänvaihe narsistiselle ihmiselle on keski-ikä ja vanhuus. Koska sisällä ei ole mitään, merkitsee ulkokuoren menetys pientä kuolemaa. Sitä täytyy juosta karkuun niin kauan kuin voi, niin pitkälle kuin pystyy. Se vaatii toisia ihmisiä, miehen tapauksessa nuoria naisia joilla karkoittaa kuolemattomuuttaan ja tyhjyyttään, naisilla päinvastoin. Mutta...lopulta, sitten kun kaikki ovat raaputtaneet pintasi, kun kukaan ei ole jäänyt luoksesi, kun kukaan ei enää halua sinua. Kun sen lisäksi ettei sinua ollut koskaan henkisellä tasolla olemassa, lakkaat olemasta myös fyysisellä tasolla, "komea mies". Mikä sinä sitten olet?

Pitäisikö minun sääliä sinua? Luultavasti säälinkin. Mitä kaikkea sinusta olisikaan voinut tulla ilman sitä, mikä aiheutti sen, että sinun minuteesi ei päässyt kehittymään. Miten syvästi olisit mahdollisesti osannut rakastaa tai ottaa rakkautta vastaan, olisit ollut hyvä, ilman että sinun täytyy heijastaa kaikki muista ihmisistä. Se on surullista. Sinä elät tyhjänä ja sitten häviät tyhjyyteen. Eikä kukaan voi koskaan koskettaa sinua, koska sinua ei ole.

Kun elämäsi päättyy, voit lopussa todeta asian, mitä me muut emme, nimittäin: "Omatuntoni on puhdas, se on käyttämätön".

waterlily1 on mielestäni sisäistänyt tämän narsisti asian silloin kun puhutaan ns. paksunahkaisesta narsistista hyvin,

Tiedä sitten onko se loppu noin "kaikkien" narsistien kohdalla, olettaisin, että heissäkin on erilaisia varioita sen suhteen kuinka paljon noita ja minkä tyyppisiä narsistisia piirteitä itse kukin omaa, plus "se kaikki" muu, sukupuoli, yhteisk. asema, älykkyys, muut ihmiset, elämän kokemukset ovat vaikuttaneet...

Käsittääkseni narsisteissakin on ns. todellisia tekijöitä, elämässään ulkoisesti menestyneitä, kuin ns. tavallisia tallaajia, kuin marginaalissa eläviäkin ja kaiketi ruumiillinen ja älyllinen narsistikin poikkeavat toisistaan, unohtamatta ohutnahkaistakaan narsistia...

• Oletetaan, että

"kysymyksiä narsismista koska minä osaan vastata niihin parhaiten. "

Oletetaan, että olisit narsisti. Mistä saakka narsistit ovat tulleet luotettaviksi? Ehkä siitä, kun sinä ilmestyit palstalle. Ennemminkin vaikutat yltiöavoimelta huonoitsetuntoiselta.

• BloodSuckerr

Jos olisit narsisti tiedostaessasi sen, ymmärtäisit varmaan että narsismi on heikkous. Kuka tahansa osaa manipuloida, kusettaa, hyväksikäyttää, nauraa toisen heikkouksille, saada erityiskohtelua, tuntea paremmuutta jne. Mutta meille ketkä emme ole narsisteja ei jää minkäänlaista katumusta koskaan siitä että tekisimme väärin. Meillä ei ole tarvetta tai riippuvuutta kusettaa, manipuloida, hyötyä, erityiskohteluun, paremmuudentuntemuksiin koska olemme oppineet elämään toista kunnioittaen. Jos toista ihmistä ei arvosta tai kunnioita ja tekee kaiken vain itseään varten, et voi elää täällä kuten tasapainoinen ihminen. Jos et kunnioita toista, miten koskaan kuvittelisit että vakuuttaisit ketään puhuessasi itsestäsi? Totuus on vain se, etteivät narsistit piittaa ihmisten reaktioissa kuin siittä että vakuuttaako tämä hänet vaiko ei, totuus on se että vaikka ei vakuuttaisikaan niin pystyy normaalikin ihminen valehtelemaan/peittämään tunteensa ja huomaa kyllä että jotakin on pahasti pielessä kun oma perce on niin paljon esillä.

Normaalilla ihmisellä on intuitio joka kertoo mikä on väärin ja mikä ei. Se on kuudes aisti ja se kertoo kaiken mitä ihmisen normaalit aistit eivät kerro, se on psyykkeellinen aisti joka tuntee energia-aallot. Narsisteilta tämä aisti puuttuu, koska mitä tunteellisempi ihminen on- sitä isompi intuitio tällä on. Siksi narsisti valitseekin joskus väärän uhrin. Narsisti rampautuu kun hänen ympärillään tapahtuu sellaisia asioita joista hän ei voi käsittää/älyperäistää ja tässä on eräs narsistin heikko kohta. Uhri voi ymmärtäessään kaiken teeskennellä että tämä uskoo kaiken ja että on vakuuttunut narsistista. Hän pystyy seuraamaan tämän ihmisen eleitä sekä puheenkorkeuksia, liikkeitä, reaktioita, keskusteluja muiden ihmisten kanssa sekä analysoimaan hänen tasapainoaan, se on jo niin että uhri on tehnyt osan parantumisestaan vielä ollessaan tämän ihmisen uhri. Narsisti ei koskaan tiedä mitä on meneillään todellisuudessa. Ei aikaakaan kun hänen pilkkana pitämänsä ihminen lähtee vit.tuun ja löytää ne ihmiset ketkä kertovat minkälainen tämä uhri oikeasti on. Pieni aika menee ja kohta ilmenee että narsisti ottaa uhrin pelkästään kateudesta. Nämä uudet ihmiset kertovat kuinka kaunis, aito, luotettava, persoonallinen, lahjakas tämä uhri oli ja kukaan ei koskaan kerro narsistille tosissaan samalla tavalla mitään koska puoliverinen ei ymmärrä täysveristä ikinä.

• totta00

"Normaalilla ihmisellä on intuitio joka kertoo mikä on väärin ja mikä ei. Se on kuudes aisti ja se kertoo kaiken mitä ihmisen normaalit aistit eivät kerro, se on psyykkeellinen aisti joka tuntee energia-aallot. Narsisteilta tämä aisti puuttuu, koska mitä tunteellisempi ihminen on- sitä isompi intuitio tällä on."

Tämä on muuten niin totta. Tätä olenkin miettinyt. Ex-poikaystävänarsistilla ei ollut minkäänlaista intuitiota tai hyvin vähäinen. Jos minä joskus kerroin intuitiostani tai siitä että aistin esim. että toisella ihmisellä on paha olla tai että tunsin että joku ei pitänyt minusta, piti hän minua mielipuolena, koska häneltä itseltään se puoli puuttui. Siis tunneälykkyys ja -herkkyys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1143
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      856
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      657
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      94
      618
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      598
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      538
    Aihe