Mitsubishi FN25 ilmalämpöpumpun sisäyksikkö pitää voimakasta naksumista. Häiritsee yöunta. Voiko pumpulle tehdä muuta kuin sammuttaa, jotta naksuminen loppuisi?
Mitsun naksuminen
53
23293
Vastaukset
- klapi.
Naksuminen on mitsun FN tyyppivika. Johtuu muoviosien laajenemisesta. Naksumista ei saa loppumaan, kuin sammuttamalla pumpun. Mitsun SF malli on taas aivan onneton pakkasilla. Syykin selvisi, on vain yksirivinen kenno ulkoyksikössä. Toinen surkimus on panasonic. Sulattelee ulkoyksikköä. vaikka ei ole huurussa ollenkaan.
- batu.
EI VOI!
- k.auppalehti
Mitsun maahantuojaa on saneerattu aika lailla. Väkee laitettu pellolle, ja jälleenmyyjiä karsittu. Myyntikuntoon on laitettu. Uusi omistaja ei enää vanhoista takuista vastaa.
- Aaron.
Pari vuotta sitten oli mitsulla hyvät pumput GE35 ja FD25. U udet mallit ovat surkeita. Pienemmällä ei tee mitään pakkasilla, surempi naksuu kuin ompelukone. Mitsujen myyntiosuus on pudonnut.
- FD35
Nykyisin Thaimaassa tehtyjä napsuttimia ovat Mitsut! Itsellä on FD35 joka napsuttelee melkolailla pakkasilla ja velipojalla on FH35 mikä napsumisen lisäksi surisee vielä kaupanpäälle vähänväliä.. Talvella häiritsee yö aikaan niin paljon ,että samutettava on vaikka matkaa makuuhuoneeseen on 8 metriä.
- napsaaja
Yhden talven mulla mitsu napsunut.. Nyt on irti seinältä ja tilalle tulee pana,tai hitachi. Niin mitsun napsutin lähti arvoiseensa paikkaan, autokorjaamoa lämmittämään.
- Mikko J
FH 25 ostettu syksyllä 2013. Talven ajan napsunut ja alkuun piti kovaa surinaa. Asentaja kävi katsomassa otti i-see toiminnon pois jolla surinan sai pois ,mutta nyt lämpö ei ohjaudu kuin suoraan. Tosin surina ja se jurnutus loppui. Napsuminen jäi vaikka asentaja laittoi sisäyksikön kiinnityskohtiin rasvaa. Napsuminen on kuulemma perusominaisuus asentajan mukaan FH mallissa eikä sitä saa pois.
- H.Kalliokoski
I-see toiminnan vuoksi olen pumpun ostanut, että lämpö leviäisi laajemmalle. Jos maahantuoja tietää naksumisesta, niin miksi yhä kauppaa näitä kiinan naksuttimia? Mulle tarjottiin tilalle halvempaa SF 35 mallia. Sillä taas ei tee pakkasilla mitään, kun on vain yksirivinen kenno ulkoyksikössä. Seuraavan pumpun kun hankin, niin ei se ainakaan ole mitsu.
- Mitsu on myydyin
Meille laitettiin myös syksyllä FH35 ja on heti seuraavassa huoneessa makuuhuoneen oven yläpuolella. Meitä ei ainakaan tuo naksuminen häiritse. Ehkä alussa muutaman kerran ihmettelin ääniä. Tottumiskysymys se on. Muuten toiminta ja käyttö ollut hyvä. Ja säästössä sen tietysti näkee.
Ihmettelen näitä hemmoja, jotka sitten tosta vaan ostavat uuden toisen merkkisen pumpun. Taitaa tulla aika kalliiksi ja tuolloin jo mietityttää yleensäkin pumpun ostaminen. Itse ainakin ostin pumpun säästääkseni sähköä... - poks shiii
Ihmiset ovat tottuneet vain kaukosäätimensä napsuihin,kaikki muu vie unet.
niin ja kaljapurkin sihaus on toki tuttu ääni mikä ei häiritse. - Jukkapoika
Mitsu on myydyin niinkuin perus Skooda tai Golf . Mersua jos haluaa niin pitää olla valmis maksamaan muutama satku lisää hiljaisemmasta ja paremmasta laitteesta.
- Pääsiäisen pashaa
Miten jaksatte aina jauhaa pashaa. Minulla on Mitsu. Olen siihen täysin tyytyväinen ja se on jo aikaa maksanut itsensä takaisin- Tiedän lisäksi muitakin tyytyväisiä ko. merkin omistajia.
- armas pulla
Ei ole enää vuoteen ollut mitsu myydyin pumppu. Myynti on tippunut, kuin kanan lento. Ennen oli ge-ja fd- mallit. Ne olivat hyviä pumppuja. Entäs nyt? Ge-mallin tilalle tuli SF- malli. Pumpulla ei tee yhtikäs mitään pakkasilla, on ulkoyksikössä vain 1-rivinen kenno. Hintaa 1200euroa. 500 euron ultit hakkaa mitsun mennen tullen. Entäs tämä FN-malli. Surkeuden huippu. Ruma kuin mikä. Mainostetaan I-see toimintaa, jota ei surinan vuoksi voi käyttää, kiitos viallisen moottorin. Tämä voimakas naksuminen on tyyppivika sanoi asentaja. Ei korjaudu vaseliinillä, eikä muilla poppakonsteilla, vain kun sammuttaa pumpun.
- PK verstas
armas pulla kirjoitti:
Ei ole enää vuoteen ollut mitsu myydyin pumppu. Myynti on tippunut, kuin kanan lento. Ennen oli ge-ja fd- mallit. Ne olivat hyviä pumppuja. Entäs nyt? Ge-mallin tilalle tuli SF- malli. Pumpulla ei tee yhtikäs mitään pakkasilla, on ulkoyksikössä vain 1-rivinen kenno. Hintaa 1200euroa. 500 euron ultit hakkaa mitsun mennen tullen. Entäs tämä FN-malli. Surkeuden huippu. Ruma kuin mikä. Mainostetaan I-see toimintaa, jota ei surinan vuoksi voi käyttää, kiitos viallisen moottorin. Tämä voimakas naksuminen on tyyppivika sanoi asentaja. Ei korjaudu vaseliinillä, eikä muilla poppakonsteilla, vain kun sammuttaa pumpun.
Ostin mitsun FN 35 pumpun maahantuojalta, joka on jo lopettanut merkin maahantuonnin. Takuupapereissa oli lisätty maininta, ettei maahantuoja vastaa sisäyksikön naksumisesta. Pumppu on hyvä. Pakkasilla riittää lämpöä. Naksuuhan se pumppu, mutta ei haittaa, kun on asennettu isoon halliin, jossa muutenkin on meteliä. Pelkkä pumppu on pitänyt hallin lämpöisenä jopa -25 asteen pakkasissa. Olen ollut pumppuun tyytyväinen.
- Aatu.
PK verstas kirjoitti:
Ostin mitsun FN 35 pumpun maahantuojalta, joka on jo lopettanut merkin maahantuonnin. Takuupapereissa oli lisätty maininta, ettei maahantuoja vastaa sisäyksikön naksumisesta. Pumppu on hyvä. Pakkasilla riittää lämpöä. Naksuuhan se pumppu, mutta ei haittaa, kun on asennettu isoon halliin, jossa muutenkin on meteliä. Pelkkä pumppu on pitänyt hallin lämpöisenä jopa -25 asteen pakkasissa. Olen ollut pumppuun tyytyväinen.
Naksuminen on Mitsun FN-mallien tyyppivika. Vikaa ei voi korjata, muuten kuin mallia vaihtamalla. Maahantuojalla ei vain ole kunnollista pumppua tarjota tilalle. SF 35 on surkea pakkaspumppu, en suosittele. Kauppaa voi aina yrittää perua, vedoten virheelliseen tuotteeseen.
- outo napsutauti
No onko kukaan vaivautunut ottamaan selvää mikä tämä mullistava napsuminen on miehiään, mistä se tulee ja millä se lakkaa !
EIkös se nyt ole vaan ihmisten tekemä muovihököte mikä sitä estää itse parantelemasta ?!- orsila
Pumpun asentanut on käynyt kerran ja totesi, että tyyppivika ei voi tehdä muuta kuin vaihtaa uusi pumppu. Maahantuoja levittelee käsiään, on asentajan vika. Jos rupee itse etsimään vikaa, niin menee takuut. Mitäs teet?
- Asentelija
Tallissa tai halleissa toimivia . Siellä ei Mitsubishin napsuminen ja surina haittaa. Kotiin sitten joku hiljaisempi premium tason pumppu.
- Kateikko
Mitsubishin maahantuojalla ei ole yhtäkään kelvollista ilmalämpöpumppua. SF-malli ei lämmitä pakkasilla. FN-malli lämmittää pakkasilla, mutta naksuu ja sirisee. Ennen oli hyviä pumppuja, kuten GA-ja FA-mallit. Sitten GEjaFD-mallit. Huonosti on nyt asiat.
- toshibisti
Kateikko kirjoitti:
Mitsubishin maahantuojalla ei ole yhtäkään kelvollista ilmalämpöpumppua. SF-malli ei lämmitä pakkasilla. FN-malli lämmittää pakkasilla, mutta naksuu ja sirisee. Ennen oli hyviä pumppuja, kuten GA-ja FA-mallit. Sitten GEjaFD-mallit. Huonosti on nyt asiat.
Laita Toshiba, ei naksu ja lämmittää hyvin.
- Anonyymi
toshibisti kirjoitti:
Laita Toshiba, ei naksu ja lämmittää hyvin.
Mulla on vuoden vanha toshiba 25 premium . 3 ulkoyksikköä vaihdettu takuuseen kun ei aina käynnisty sulatuksen jälkeen. Tosi äänekäs sulatus ja naksuu aivan s....nasti. Hermot menee . 2000€ oli asennettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on vuoden vanha toshiba 25 premium . 3 ulkoyksikköä vaihdettu takuuseen kun ei aina käynnisty sulatuksen jälkeen. Tosi äänekäs sulatus ja naksuu aivan s....nasti. Hermot menee . 2000€ oli asennettuna.
Sulla on vuoden vanha ja tuo kirjoitus oli kuusi vuotta vanha. Mitä luulet ovatko kuusi vuotta vanhan mallin ominaisuudet samat kuin uuden?
Kannattaisi varmaankin lukea juttujen päiväyksiä.
- Asentelija
Mitsubishin taso on tippunut rajusti samoin niiden myynti. Nitinöiden ,napsumisien ja surinoiden lisäksi korkea mininimiantoteho on takallisissa ja pienemmissä huusholleissa ongelma katkokäynnin muodossa. Laadukasta kotiin ,jos haluaa niin Hitachi ,Toshiba ,Daikin tai Panasonic VE -sarja. Scanofficen tuotteista mielummin Scanvarm 12 alias Innova H121N. Scanvarm/Innova :ssa saa rahalle huomattavasti paremmin vastetta kuin Mitsussa.
- vaahteramäki
Ihmettelen iso pohjoismainen ketju Scanoffice, eikä ole yhtäkään kelvollistä ilmalämpöpumppua myynnissä.. Ja kun muita merkkejä ei ole, on tilanne kyllä aika surkea. Mitsun varaan maine rakennettu ja nyt on maine mennyt. Surkeaa.
- Hömppäääää
Nyt on myynnissä siis FH mallit. Ne on todella energiatehokkaita ja toimivat kovimmillakin pakkasilla erittäin hyvin. Turha arvostella noita vanhoja malleja. Ja tietääkseni Mitsu electric on edelleen myydyin pumppu ja hyötysuhteeltaan todella kilpailukykyinen-
- v.ainiola
Vanhemmat mitsu-mallit olivat tehokkaampia (ge-mallit) ja hiljaisempia (FD-mallit).
Ei ole Mitsubishi enää ollut myydyin pumppu pariin vuoteen. Tämä vuosi ollut vielä surkeampi. Taitaa se ultimate toistaiseksi olla eniten myydyin pumppu ja hyvänä kakkosena panasonic.
- äänekäs
Hiljaista sisäyksikköä haluavan ei kannata ainakaan tätä Mitsu FH 25 mallia hommata. varsinainen puhallus ei ole kovin suri ääninen ,mutta ne sivu äänet mitä laite tekee ovat todella ärsyttäviä. Nitisee ,napsuu ,narisee ,surraa ja puhallus pätkii ja pumppaa eikä ole tasaista ,muuta kuin kovemmilla pakkasilla. Ainoastaan kesällä jäähdytys käytöllä olen ollut jollainlailla tyytyväinen Mitsuun. Ei sovellu lämmitys käyttöön ainakaan lähelle makuu tai oleskelu tiloja.
- Vantaan ykköslämpö
Meillä mitsubishi SF-35 napsuu ja paukahtelee. Kuulostaa kun olis varkaita ovella yöllä. Yritetty korjata jo 2 kertaa, 3 kerta jo sovittu. Meille tämä myytiin hiljaisempana kuin daisekai-6. Harmi etten huomannut lukea etukäteen.
Jos ei tule kuntoon niin kaupan purku edessä virheellisestä mainonnasta....Ihmettelen että kukaan ei ole puuttunut tuohon scanofficen mainontaan ?- raatikko
Mulle laitettiin viime keväänä mitsun FH 25 ilmalämpöpumppu. Naksuminen alkoi jo seuraavana yönä. Asentaja kävi pari kertaa. Kun ei naksuminen loppunut, käskin asentajan hakea naksuttimensa pois. Vetosin 10 päivän palautusoikeuteen. Laki on laki totesin. Seuraavana päivänä ilmestyi asentaja pihaan ja pumppu häipyi mukaan. Tilalle tuli toshiba, joka ei naksu.
- Seniori.
raatikko kirjoitti:
Mulle laitettiin viime keväänä mitsun FH 25 ilmalämpöpumppu. Naksuminen alkoi jo seuraavana yönä. Asentaja kävi pari kertaa. Kun ei naksuminen loppunut, käskin asentajan hakea naksuttimensa pois. Vetosin 10 päivän palautusoikeuteen. Laki on laki totesin. Seuraavana päivänä ilmestyi asentaja pihaan ja pumppu häipyi mukaan. Tilalle tuli toshiba, joka ei naksu.
Minulla oli ensimmäinen ilppi Shap/IVT muuten hyvä pumppu mutta oli kylmäaineen suunnan vaihdon jälkeen ( sulatus ) myös naksutusta melko pitkään.
Nyt on 5 vuotta ollut myös Toshiba RAS - 10 joka ei naksuttele ainoastaan pieni muljahdus/lorina kun nelitieventtiili vaihtaa suuntaa sulatuksen alkaessa.( ei häiritsevä ). Tyytyväinen toistaiseksi jos kestäisi vähintään saman kun Sharp 7 v.
- haloo siellä
Miksi ei maahantuoja kommentoi tai anna jotain jrkevää apua näihin naputaiteihin !?
- 300 mitsua laittanut
Napsuminen ja surina on Mitsubishin ominaisuus ei vika. Surinan saa pois I-see poistamalla käytöstä ,mutta napsumista ei muuten kuin sammuttamalla laitteen.
- Pumppua ostamassa
300 mitsua laittanut kirjoitti:
Napsuminen ja surina on Mitsubishin ominaisuus ei vika. Surinan saa pois I-see poistamalla käytöstä ,mutta napsumista ei muuten kuin sammuttamalla laitteen.
Itsekin olin tähän viestiketjuun uskoa kun pumppua olen tässä ostamassa. Mutta katsokaapas viestien lähetysaikoja. Yksi ja sama kirjoittaja oletettavasti kaikissa. Kaverilla ollut mukavaa pääsiäispuuhaa.
- Mitsu OK
Pumppua ostamassa kirjoitti:
Itsekin olin tähän viestiketjuun uskoa kun pumppua olen tässä ostamassa. Mutta katsokaapas viestien lähetysaikoja. Yksi ja sama kirjoittaja oletettavasti kaikissa. Kaverilla ollut mukavaa pääsiäispuuhaa.
Joo joo. Mitsubishin pumppu on ainakin minulla olut tosi hyvä. Noin vuosi sitten laitettiin FH35 malli ja toimi talvella koko ajan pysähtymättä kovimmillakin pakkasilla. Kesällä pari kertaa myös viilennystä. Naksuuhan se, mutta kaikkeen tottuu...
- salokuja
Pumppua ostamassa kirjoitti:
Joku kyrpiintynyt tosissaan mitsun pumppuun ja naksumiseen. Ei ole saanut enää kauppaa peruttua.
- Anonyymi
Mitsu OK kirjoitti:
Joo joo. Mitsubishin pumppu on ainakin minulla olut tosi hyvä. Noin vuosi sitten laitettiin FH35 malli ja toimi talvella koko ajan pysähtymättä kovimmillakin pakkasilla. Kesällä pari kertaa myös viilennystä. Naksuuhan se, mutta kaikkeen tottuu...
Kyllä Mitsubishi 35 on hyvä hyvin tulee pakkasilla lämmintä ja kesällä viilentää pikku napsut ei haittaa kohta palvellut 8v.t.Keke
- Vantaanykköslämpö
Eipä ole tilanne muuttunut noiden paukkeiden kanssa mitsu fh35. Pitäis ottaa itseään niskasta ja tehdä asialle jotain. Nyt kun tuli yöpakkaset niin taas heräilee et kuka kolistelee oven takana. Sitä tosiaan on useampi kerta yritetty myyjäliikkeen toimesta saada loppumaan. Heti ensimmäisenä päivänä tein ensimmäisen reklamaation....
Toinen riivaus on toi katkokäynti....... - Kokemustaon
300 FH pumppua asentaneena ei yhtään reklamaatiota, ihmetyttää moiset valitukset, taitaa olla sama hemmo kokoajan kommentoimassa.
- Katkaisuhoitoon
Mikä hemmetin katkokäynti, ihan joka pumppu tekee sitä kun minimiteho on isompi kun tarve. V.... Dorka.
- outojuttu
tyyppi vika ja toinen on se "periskooppi".
- oikeapaikka
En laittais FH Mitsua lähelle makuuhuonetta isojen sulatusäänien vuoksi. Meille on tullut noista ääni reklamaatioita.Samoin ei makuuhuoneen seinän taakse ulkoyksikköä. Sulatusääniltä ja ulkoyksikön pakkasääniltä löytyy Mitsua huomattavasti hiljaisempia pumppu vaihtoehtoja ,jos tulee asennus makuuhuoneen ympäristöön.
- hermotmenee
Kyllä todella naksuu. Aivan raivostuttavaa on, pätkiessäkin naksuu vaikkei pakkasista tietoakaan. Puhallusääni on hiljainen. Harmittaa etten tiennyt tästä tyyppiviasta ts ongelmasta aiemmin. Vaihtaisin toiseen jos olisi rahaa. Lämmöntuotto on hyvä. Jos olisi tilassa jossa ei oleskella jatkuvasti niin toimisi varmaan hyvin.
- Mietomies
Naksuu täälläkin tuo FH25, toki taitaa tehdä sitä vain kun ulkolämpötila on pakkasen puolella. Se ääni muistuttaa sähkökiukaan naksumista kun sen laittaa pois päältä, ei onneksi ihan niin kova ääni kuitenkaan ole. Mutta helposti häiritsee yöunia.
- PR1
Naksuu FH. Olisin kuvitellut et vaikka kannen pehmikkeillä, ruuvaamalla ym kokeiltu mut ei auta.
- Anonyymi
Lohdutuksen sana: meilläkin tuo fn25 rupesi naksumaan niin että meinasin seota. Ääni tulee korvatulpista suoraan läpi. Ja plus 3-10 ollut koko ajan, ei johtunut edes pakkasista (joskin huomasin että tämä onkin kova poika sulattelemaan kun sulattelee jo plussakeleillä). Joka tapauksessa, myyjä lähetti asiaan erikoistuneen huoltomiehen paikalle. Hän totesi että uretaania seinän aukon eristeenä liikaa (vääntää runkoa) ja lisäksi sisälmykset piti ”pakata eri tavalla”, jotta paketti on ”tiukempi”. Joo ei oo kovin tekninen selitys (annettu naiselle ;-)) mutta niin vaan lakkasi helvetinkone naksumasta!!! Nyt se on suorastaan äänetön! Onneksi valitin. Tuohon aiempaan ääneen ei voi tottua joten vähättelijät vaietkoon ja toivottavasti joku muukin saa pumppunsa näillä tiedolla korjautettua. Ainakin tämä asentaja oli onnistunut 100%:sti ja samanlainen keikka oli kuulemma viikottain. Eli kyllä tälle jotain voi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohdutuksen sana: meilläkin tuo fn25 rupesi naksumaan niin että meinasin seota. Ääni tulee korvatulpista suoraan läpi. Ja plus 3-10 ollut koko ajan, ei johtunut edes pakkasista (joskin huomasin että tämä onkin kova poika sulattelemaan kun sulattelee jo plussakeleillä). Joka tapauksessa, myyjä lähetti asiaan erikoistuneen huoltomiehen paikalle. Hän totesi että uretaania seinän aukon eristeenä liikaa (vääntää runkoa) ja lisäksi sisälmykset piti ”pakata eri tavalla”, jotta paketti on ”tiukempi”. Joo ei oo kovin tekninen selitys (annettu naiselle ;-)) mutta niin vaan lakkasi helvetinkone naksumasta!!! Nyt se on suorastaan äänetön! Onneksi valitin. Tuohon aiempaan ääneen ei voi tottua joten vähättelijät vaietkoon ja toivottavasti joku muukin saa pumppunsa näillä tiedolla korjautettua. Ainakin tämä asentaja oli onnistunut 100%:sti ja samanlainen keikka oli kuulemma viikottain. Eli kyllä tälle jotain voi!
Mitsuhan on lähes äänetön. Lähempänä makuuhuonettamme oleva Vivax rutisee paljon enemmän. Eipä tuo haittaa. Ääni tavallaan kertoo että laite toimii. Molemmissa on seinän läpiviennissä vuorivillaa.
Vanhassa talossa on muutenkin erilaisia ääniä. Hyvä kun kuuloni on selektiivinen!
- Anonyymi
Nuo rutinat ja naksumiset saa pois kun purkaa muoviosat ja voitelee liitokset silikonirasvalla.
- Anonyymi
Meille asenennettiin Mitsun LN 25 elokuun alussa 2021. Hyvin on pelittänyt. Pientä napsumista on kuulunut, muistuttaa tilannetta kun korviin menee vettä ja korvat alkavat poksua kun vesi tulee pois korvasta. Hetki sitten aloin kuunnella tarkemmin mistä ääni oikeasti tulee. Paikallistin tuo napsumisen tauluun joka on Kreikasta ostettu joskus vuosia sitten. Taulu on metallilangalla sisäyksikön alapuolella. Otin taulun pois ja laitoin takaisin paikoilleen enää ei kuulu tätä sivuääntä, olispa tuon hokassut tehdä aiemmin. Olkkarissa tämä sisäyksikkö. Tässäkin tuo kaikkinäkevä silmä ja wifi yhteys myös jota ei ole otettu vielä käyttöön, ei oo koettu tarpeelliseksi vielä. Pumppu tilattiin jo alkukesästä mutta eivät tosiaan saaneet laitteita kovin nopeasti. Asentaja mainitsi että heillä asentajilla on kaikilla tämä sama malli kotona kun kävi meillä alkukesästä katsomassa mihin sisäyksikkö kannattaa sijoittaa. Tuo takkatoiminto circulator pitää makkarin myös sopivan lämpöisenä vaikka matkaa tulee reilut 10m sinne. Lämpöpumppu kannattaa muuten tilata jo keväällä jos haluaa sillä viilentää huonetta. Helteillä ei kukaan ehdi tulla kotikäynnille eikä vastata puhelimeen
Sähköposteihin kuitenkin yleensä vastaavat kun kiireiltään ehtivät. Moni asentaja tekee yli 12 tunnin päiviä tuon kiiresesongin aikana.- Anonyymi
Mitsut vm 2020 ja vm 2021 norm ja isompi Scanoffice tuo maahan ha hyvät jälleenmyyjät! Ehkä maailman paras pumppu!
Joskus kotona naksuu
Ja huvilalla pienillä kierroksilla sirisee,
mutta ongelmansa ne on muillakin!
- Anonyymi
Sama ihminen kommentoi kaikki nuo naksumiset. 10v ollut mitsu ja tulee uusikin olemaan.
- Anonyymi
Naksuminen Mitsussa ei ole vika, se on OMINAISUUS.
- Anonyymi
On heikosta kuulosta näköjään jotain hyötyäkin!
- Anonyymi
Spaniolan flamenco-malli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019