Mahdollisuus tutustumiseen?

MikkoK

Harkitsen tyttöystäväni kanssa fretin hankkimista lemmikiksi. Ongelmana on kuitenkin minulla oleva eläinallergia, eli pitäisi päästä testaamaan oikean fretin kanssa aiheuttavatko nämäkin eläimet "vaikeuksia".

Toivoisin siis yhteydenotto(j)a frettien omistajilta väliltä Kymenlaakso - Keski-Uusimaa. Niin, yhteydenotot osoitteeseen: [email protected]

Kiitos vastanneille vaivannäöstä jo etukäteen! :)

4

442

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tzalala

muista kuitenkin että se allergia voi ilmaantua vastamyöhemin kun se fretti jo asustelee teillä.

• MikkoK

Totta, mutta nyt onkin tarkoituksena varmistaa, ettei sitä allergiaa ole jo odottelemassa. Jos on, niin sitten pitää ruveta etsiskelemään jotain muuta mahdollista lemmikkiä.

Tuo allergia "herääminen" on kuitenkin mahdollista kaikilla ihmisillä, joten jos sen varaan rupeaa rakentamaan, niin eipä paljoa tartte eläimiä harkitakkaan...

• Miina
        MikkoK kirjoitti:

Totta, mutta nyt onkin tarkoituksena varmistaa, ettei sitä allergiaa ole jo odottelemassa. Jos on, niin sitten pitää ruveta etsiskelemään jotain muuta mahdollista lemmikkiä.

Tuo allergia "herääminen" on kuitenkin mahdollista kaikilla ihmisillä, joten jos sen varaan rupeaa rakentamaan, niin eipä paljoa tartte eläimiä harkitakkaan...

siihen, että allergia 'herää' ihmisellä, jolla jo aiemmin on eläinpölylle herkkyyttä on kuitenkin suurempi kuin ihmisellä, jolla ei herkkyyksiä ole.

Kannattaa varata useampi tunti tuohon tutustumiseen ja mielummin vaikka sopia niin, että käy muutamaan kertaankin tutustumassa fretteihin.

• Carina

Ajattelin kertoa teille meidän tarinan...
      Eli minä ja avomieheni ollaan molemmat eläinallergikkoja minulla on astma, mutta kumpikaan ei ole ollut lapsesta asti eli allergia on puhjennut vanhemmalla iällä.
      Niin itse asiaan meillä on iso sisä koira ja hamsteri ja molemmat olemme hyvin ns. siedättyneet tässä vuosien varrella. Alussa ei annettu periksi ja hommattin koira ja siitä asti on hyvin mennyt. Minulla on jopa allergia arvot laskeneet vuosien kuluessa!
      Toki minun kotona on aina ollut koiria päinvastoin kuin avomieheni kotona mutta hyvin hänkin tulee toimeen koiran ja allergian kanssa.
      Ja vielä kun pitää lemmikin puhtaana niin ei tule sitä ylimääräistä pölyäkään.
      niin ja kannattaa lemmikin pääsy kieltää/estää makuuhuoneeseen näin et ole yöllä silloin herkimpänä aikana rasittamassa itseäsi eläinpölylle.
      Meillä ei koira ole koskaan ollut makkarissa se on ns. eläinpölytön paikka ja pitääkin olla jos on allergiaa tai taipumusta siihen!
      mekin ollaan ajateltu fretin laittoa ja juuri ajateltu samoin, että pitäisi käydä jonkun kasvattajan luona testaamassa kuinka käy.
      Mutta olen kuullut monelta taholta, että fretti ei aiheuttaisi allergiaa niin herkästi.
      Sillä me nyt hamsteri sitten laitettiinkin kun ei vielä ole päästy tutustumaan frettiin sellaisessa ympäristössä missä niitä olisi paljon kuten kennelissä.
      Ei muuta auta sanoa kuin aika näyttää aiheuttaako eläin allergiaa vai ei ja sekin on yksilöllistä kuinka sietää sitä pölyä.
      Minä olen hyvä esimerkki siedän nykyisin koiran pölyn mutta jos menen kaverin luo jolla on kani niin ilman astma piippua en siellä pärjää. Mutta kani ja kissa yleisesti kuuluukin niihin pahimpiin.
      Tsemppiä teille ja toivottavasti saatte ja voitte hankkia fretin! Kuten meillä on koira ja hamsu allergiasta huolimatta (vanhaenglanninlammaskoira) ja ollan tultu hyvin toimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe