Olen raskausviikolla 15 6. Mulla on ollut flunssa ja nyt mulla on ollut yskää 4 päivää. Olen kokeillut juoda lämmintä juomaa, syödä hunajaa ja höyryhengittää, mutta niistä ei ole ollut mitään apua. Yskittää koko ajan ihan hirveästi. Yskänlääkkeitä en ole uskaltanut ottaa, kun niitähän ei vissiin saisi käyttää raskaana. Pelkään, että kun yskin koko ajan. Niin aiheutan jotain haittaa sikiölle. Onko siitä siis jotain haittaa ?
Ja töissä mun pitää nostaa tuolit pöydälle, kun siivoan lattiat. Onko tuolien nostaminen vaarallista, kun on raskaana? Pitäisikö sanoa töissä, että olen raskaana ja en voi nostaa tuolia?
Onko yskimininen vaarallista sikiölle?
5
2853
Vastaukset
- Elä normaalisti
Olet raskaana, et sairas. Normaalissa raskaudessa on melko vähän sellaisia asioita, joita ei noilla viikoilla voisi tehdä. Nyrkkisääntönä voi melkein sanoa, että jos ei tunnu pahalta/koske, niin voi tehdä. Voit nostaa tuoleja ja yskiä normaalisti. Jos mainitsemasi kaltaiset asiat olisivat haitallisia sikiölle, niin ihmisiä tuskin olisi tällä pallolla ihan näin paljon.
- RV26
:D Todella toivon että tää on provo. Jos yskiminen olisi vaarallista, ihmiskunta tuskin olisi näin hyvin menestynyt. Jos tuolin nostaminen olisi raskaana ollessa kiellettyä, ihmiskunta tuskin olisi edes olemassa. Ei siitä ole pitkääkään aikaa, kun oltiin töissä ihan synnytykseen saakka, kun ei ollut mitään laitoksia jotka maksavat elämisen äitiysloman ajan. Veikkaan että silloin nosteltiin vähän painavampiakin asioita, kuin tuoleja.
Itse olen rv 26 ja olen kaupassa töissä. Nostelen n.20 kiloisia maito-ja banaanilaatikoita joka ikinen työpäivä ja aika monta kertaa päivässä ( kaikki muu mitä tulee hyllytettyä). Jos raskaana ollessa ei tuoliakaan saisi nostella, äitiyslomat alkaisivat vähän aikaisemmin, kaikki kun ei fyysisesti kevyissä töissä ole. Mutta toki meillä töissä on aina sillointällöin tälläisiä pikku prinsessoja, jotka eivät kykene mitään tekemään raskaaksi tultuaan.. Yksi ei pysty seisomaan pitkiä aikoja kun epäilee sen olevan vaarallista lapselle... :D- rinsessa76
Onnea vaan raskaudellesi. En itse suostuisi raskaana ollessani roudailemaan yli 20 kilon tavaroita ja onneksi siihen ei pakoteta työpaikallani. Raskaiden taakkojen kantaminen lisää keskenmenoriskiä ja itse en tuota riskiä ottaisi, vaikka joku prinsessaksi kutsuisi.
- Möhis
Juu, hehe.. Ymmärrän toisaalta aloittajan hädän, mutta kun järjellä ajattelet asiaa niin ei noilla asioilla voi saada vauvalle mitään..
Itse olen ensihoitaja ja nostelin monen monta potilasta päivässä, niin paareilla kun kantotuolilla.. Ja painoa ihmisellä pikkasen enemmän kun tuoli :p
Ja ei, se yskä ei aiheuta värkkii mitään painetta eikä mitään mistä pitäs olla huolissaan, joten mietis ny muita asioita kuten vaikka ihanaa auringonpaistetta ja grillaamista :) - Kyllä se raskaus
keskeytyy ilman nostelujakin. Olen minäkin koko raskauden ajan kannellut painavia kauppakasseja kotiin, pessyt ikkunoita, kävellyt pitkiä lenkkejä. Ei se normaalia elämää estä. Ellei sitten lääkäri ole jostakin syystä kieltänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061