Onko yskimininen vaarallista sikiölle?

Love3

Olen raskausviikolla 15 6. Mulla on ollut flunssa ja nyt mulla on ollut yskää 4 päivää. Olen kokeillut juoda lämmintä juomaa, syödä hunajaa ja höyryhengittää, mutta niistä ei ole ollut mitään apua. Yskittää koko ajan ihan hirveästi. Yskänlääkkeitä en ole uskaltanut ottaa, kun niitähän ei vissiin saisi käyttää raskaana. Pelkään, että kun yskin koko ajan. Niin aiheutan jotain haittaa sikiölle. Onko siitä siis jotain haittaa ?
Ja töissä mun pitää nostaa tuolit pöydälle, kun siivoan lattiat. Onko tuolien nostaminen vaarallista, kun on raskaana? Pitäisikö sanoa töissä, että olen raskaana ja en voi nostaa tuolia?

5

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elä normaalisti

      Olet raskaana, et sairas. Normaalissa raskaudessa on melko vähän sellaisia asioita, joita ei noilla viikoilla voisi tehdä. Nyrkkisääntönä voi melkein sanoa, että jos ei tunnu pahalta/koske, niin voi tehdä. Voit nostaa tuoleja ja yskiä normaalisti. Jos mainitsemasi kaltaiset asiat olisivat haitallisia sikiölle, niin ihmisiä tuskin olisi tällä pallolla ihan näin paljon.

    • RV26

      :D Todella toivon että tää on provo. Jos yskiminen olisi vaarallista, ihmiskunta tuskin olisi näin hyvin menestynyt. Jos tuolin nostaminen olisi raskaana ollessa kiellettyä, ihmiskunta tuskin olisi edes olemassa. Ei siitä ole pitkääkään aikaa, kun oltiin töissä ihan synnytykseen saakka, kun ei ollut mitään laitoksia jotka maksavat elämisen äitiysloman ajan. Veikkaan että silloin nosteltiin vähän painavampiakin asioita, kuin tuoleja.

      Itse olen rv 26 ja olen kaupassa töissä. Nostelen n.20 kiloisia maito-ja banaanilaatikoita joka ikinen työpäivä ja aika monta kertaa päivässä ( kaikki muu mitä tulee hyllytettyä). Jos raskaana ollessa ei tuoliakaan saisi nostella, äitiyslomat alkaisivat vähän aikaisemmin, kaikki kun ei fyysisesti kevyissä töissä ole. Mutta toki meillä töissä on aina sillointällöin tälläisiä pikku prinsessoja, jotka eivät kykene mitään tekemään raskaaksi tultuaan.. Yksi ei pysty seisomaan pitkiä aikoja kun epäilee sen olevan vaarallista lapselle... :D

      • rinsessa76

        Onnea vaan raskaudellesi. En itse suostuisi raskaana ollessani roudailemaan yli 20 kilon tavaroita ja onneksi siihen ei pakoteta työpaikallani. Raskaiden taakkojen kantaminen lisää keskenmenoriskiä ja itse en tuota riskiä ottaisi, vaikka joku prinsessaksi kutsuisi.


    • Möhis

      Juu, hehe.. Ymmärrän toisaalta aloittajan hädän, mutta kun järjellä ajattelet asiaa niin ei noilla asioilla voi saada vauvalle mitään..
      Itse olen ensihoitaja ja nostelin monen monta potilasta päivässä, niin paareilla kun kantotuolilla.. Ja painoa ihmisellä pikkasen enemmän kun tuoli :p
      Ja ei, se yskä ei aiheuta värkkii mitään painetta eikä mitään mistä pitäs olla huolissaan, joten mietis ny muita asioita kuten vaikka ihanaa auringonpaistetta ja grillaamista :)

    • Kyllä se raskaus

      keskeytyy ilman nostelujakin. Olen minäkin koko raskauden ajan kannellut painavia kauppakasseja kotiin, pessyt ikkunoita, kävellyt pitkiä lenkkejä. Ei se normaalia elämää estä. Ellei sitten lääkäri ole jostakin syystä kieltänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe