Hello märkäkorvat ja muut alaa opiskelevat.
Monessa varustamossa on ylimmässäkin päällystössä jo ulkomainen miehitys.
Skandinaavinen päällystö on onneksi työmoraalin sekä ammattitaidon puolesta haluttua muualla maailmalla.
Nämä miehityssekoilut tulevat vielä kalliiksi monellatapaa jatkossa.
Ulkoistus, ulostus vai alasajo.
2
132
Vastaukset
- Tuumasin minä
Voipa tullakin.?
Meissä on paljon hyviä, osaavia ja tunnollisia työntekijöitä. Hyvä niin, sillä nuo ominaisuudet ovat ainoa tie menestykseen. Ja sieltä se varmasti löytyy.
Mutta muistakoon jokainen, että osaajia ja hyviä ihmisiä on muuallakin. Kuinka suurta osuutta maailman merenkulusta on hoidettu, hoidetaan tai tullaan hoitamaan suomalaisin voimin? Minimaalisesti. Tai edes pohjoismaalaisten toimesta?
Hyvä oppimishalu, tunnollisuus &c takaa tulevaisuudessakin mahdollisuuksia työhön. Työhän ei tekemälläkään lopu.
Siitä vaan nuoretkin yrittämään ja ponnistelemaan myös merenkulun parissa. Ei se hassumpi vaihtoehto ole.- sokea umpisokea
Varustamot saavat pitää ilman ikälisiä vierasperäisen työvoiman könttipalkoilla ja säästävät vaihtokuluissa jonkinverran vuositasolla.
Erittäin lyhytnäköistä toimintaa.
Toiset varustamot ovat alkaneet ulkoistaa myös maatoimintoja muualle, miehitys.
Tämäkö on sitten hyvä merkki tulevaisuutta ajatellen.
Aikanaan kun aloittelivat virolaisilla eivät suostuneet maksamaan heille ikälisiä ollenkaan vaan ainoastaan silloisen merenkulkuhallituksen seilausote oli kaikki kaikessa. Samaa linjaa vetävät vieläkin toiset varustamot. Myös muiden vierasperäisten kanssa.
Harjoittelijoista on tehty oiva työvoimareservi ja töitä suunnitellaankin tehtäviksi niitäkin silmälläpitäen.
Nykyporukka haistattelee liitoilla potaskat ja liittyy loimaan kassaan.
Työ ei tosiaan tekemällä lopu mutta se onkin eri asia kuka sen tulee tulevaisuudessa tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995