Narsistista eroaminen ja suru erosta

Laitampa tähän

Laitanpa tähän linkin Vakninin sivuston tähän kohtaan. Asia on ajankohtainen monelle. Itsellenikin vuosia kestäneen prosessin viimevaiheissa, jossa narsisti on muuttumassa pikkuhiljaa enää kliseeksi itselleni.

Tässä linkki.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq68.html

Omassa erossani narsistista on muutamia poikkeuksia tavanomaiseen kaavaan, esim. se, että olen itse halunnut pitää häneen fyysisen suhteen, vaikka eroprosessi on muuten edennyt lähes kaavan mukaan. Todellisuudessa narsisti ei enää merkitse minulle juuri mitään ja tapahtumat ovat muuttuneet kertomukseksi menneisyydessä.

Olen siirtynyt suhteesta narsistiin pois omalle alueelleni. Omat harrastukset ja menot täyttävät elämääni.

Tunnistatko sinä lukija näitä vaiheita omassa suhteessasi/eroprosessissasi?

24

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsisti-psykop.

      "Suhteen alussa narsisti on taivas maan päällä."

      Narsisti-psykopaattini oli kehittänyt huippuunsa valloittamistaitonsa ja myös hänen erittäin kiehtova ulkonäkönsä loi tälle kaikelle liiankin hyvät puitteet.

      "Tästä ihannekuvasta irti päästäminen on hirvittävän vaikeaa." "narsisti on pitänyt minua vaihtokelpoisena, vaihdettavana ja pois heitettävänä esineenä."

      Kiihkeä seurusteluvaihe päättyi, niin kuin se narsistin kanssa aina päättyy. Tuskani oli vertaansa vailla.

      "Tämän uuden tietämyksen hyväksyminen on kauhistuttava prosessi, jota ei useinkaan pystytä käsittelemään loppuun asti. "

      Minäkään en ole pystynyt enkä jaksanut kaikesta pohdiskelusta huolimatta käydä loppuun asti sitä tosiasiaa, että se toisinaan iloisen, toisinaan surullisen näköinen ihmisenhahmoinen mies ei ole sellainen ihminen kuin me muut, vaikeinta on juuri hyväksyä se tunteettomuus.

      "Narsistin menettäminen ei eroa millään lailla muista suurista elämämme menetyksistä. Se käynnistää menetyksen ja suremisen jakson "

      Narsisti ehti tunkeutua minun tunne-elämääni niin voimakkaasti, että suru oli ihan shokkimaista ja tunne tuosta kaikesta aivan sietämätöntä.

      "Tässä jaksossa on neljä vaihetta: kieltäminen, raivo, suru ja hyväksyminen."

      • Anonyymi

        Totta


    • Kopioin kieltäm.

      "Muut kieltävät narsistin todellisen narsistisen luonteen. He selittävät hänen vahingollisen käyttäytymisensä tietämättömyydellä, kiusanteolla, itsehillinnän puutteella (lapsuuden traumoista tai väärinkohtelusta johtuen), tai hyväntahtoisilla aikeilla. Tämä puolustusmekanismi saa heidät uskomaan, että narsisti ei ole todella narsisti, vaan joku joka on tietoinen "todellisesta" olemuksestaan, joku joka viattomasti vain pelkästään nauttii mielikuvien luomisesta ja ihmisten elämällä leikkimisestä, tai tahaton osa mustaa salaliittoa, jonka tarkoitus on pettää ja käyttää hyväkseen herkkäuskoisia uhreja

      Usein narsistia pidetään pakkomielteisenä tai riivattuna - vankina "keksimässään" olotilassa, jonka syvyyksien sisällä hän on kuitenkin mukava, hellä ja rakastettava ihminen. Kieltämisreaktioiden terveemmässä päässä on klassinen menetyksen kieltäminen - epäusko, toivo että narsisti vielä palaisi, ja kaiken päinvastaisen informaation vaimentaminen ja torjunta." Vakninin tekstiä.

      Kopioin kieltämisestä tuon osan, koska juuri noita ratkaisumalleja täällä palstalla käytetään eniten. Tunnistan omanikin tuosta: se on tuo tietämättömyys, itsehillinnän puute ja jopa hyväntahtoiset aikeet... Jopa pakkomielteinen riivaus on minun listallani. Käytän usein vertausta "pyörre vie miestä"...

      Niin, ompa vaikeaa ymmärtää, mitä se narsismi sitten oikein on, kun se ei ole mitään tuosta...

    • Tuosta voin lukea

      "Henkisesti terveissä ihmisissä kieltäminen muuttuu pian raivoksi. Raivoa on muutamia tyyppejä. Raivo voi olla keskitettyä ja suunnattua narsistia kohtaan, muita menetykseen osallistuneita - kuten narsistin rakastajaa - kohtaan, tai tiettyjä olosuhteita kohtaan. Se voi olla itseen suunnattua - mikä johtaa usein masennukseen, itsemurha-ajatuksiin, itsen vahingoittamiseen ja joissakin tapauksissa itsemurhaan. Tai se voi olla hajanaista, kaiken läpitunkevaa, kaikkialla läsnä olevaa ja tukahduttavaa. Tällainen menetyksen synnyttämä raivo voi olla kiihkeää ja purskahtelevaa, tai se voi olla huomaamatonta ja tunkeutua koko emotionaaliseen sielunmaisemaan." -Vakninin tekstiä

      Tuosta voin lukea heti ainakin itseäni helpottavan alun... : ).

      Ikävä kyllä olen käynyt läpi kuvatun raivon kaikki vaiheet erittäin raskaasti, mitään pois unohtamatta. Ainoastaan itsemurhaa en käynyt toteuttamaan, vaikka sekin mielessä kävi : (.

      • Anonyymi

        Onneksi et


    • Niin tuttua.

      "Raivo antaa tilaa surulle. Se on ansaan joutuneen eläimen surua, eksistentiaalista pelkoa sekoittuneena akuuttiin masennukseen. Siihen kuuluu huonovointisuus (kykenemättömyys iloita, olla optimistinen tai odottava), kykenemättömyys mielihyvän kokemiseen ja elämän tarkoituksen menetys. Se on halvaannuttava kokemus, joka hidastaa koko ihmisen ja verhoaa kaiken sattumanvaraisuuden harmaaseen vaippaan. Kaikki näyttää merkityksettömältä ja tyhjältä." -Vakninin tekstiä

      Niin tuttua. Minulla kuitenkin jo suurimmaksi osaksi takana. Eli toivoa on. Narsistin jälkeen toivoa on valtava määrä, jopa enemmän kuin ennen.

      "Tämä puolestaan antaa tilaa vähittäiselle hyväksynnälle, uudistuneelle energialle ja aktiivisuuden puuskille."

      Tästä kaikesta olen päässyt osalliseksi varsinkin tänä keväänä.

      "kokonaisuutena narsisti on muuttunut kertomukseksi, symboliksi, yhdeksi elämänkokemukseksi, tai (ikävystyttäväksi) kliseeksi."

      Tätä vaihetta kohti olen kulkenut määrätietoisesti ja nyt se on saavutettu.

      " Hänen haamunsa ei ole enää läsnä kaikkialla, eikä hänen entinen uhrinsa enää elättele harhakuvia suhteen yksipuolisesta ja tuhoavasta luonteesta, eikä sen uudelleen heräämisen mahdollisuudesta tai toivottavuudesta."

      Vähän näiden vaiheiden järjestys voi näköjään vaihdella. Tämä ihan viimeinen juttu tuosta uudelleen heräämisen mahdollisuudesta ja toivottavuudesta on ollut poissa jo pitkään, mutta yhtä kaikki. Nyt se on finaalissa. : D.

    • Vaikka en ole

      Vaikka en ole tavannut enää narsisti-psykopaattiani pariin kuukauteen, pidän mahdollisena, että hän voi käydä luonani joskus... En aio vuosien tapailemisen jälkeen perustaa suurimittaista draamaa suhteen lopettamisesta.

      Nyt tuo tauko on tullut erilaisten sekalaisten syiden seurauksena, kuten flunssat, muut vierailut, kiireet yms. Mutta aion jatkaa samaa rataa. En kuitenkaan ihan flunssaa toivo, mutta muita menoja ja kiireitä on niin paljon, että narsistille ei ole enää aikaakaan.

      Käytännössä voi olla vielä edessä meidän tapauksessa seksisuhteen lopettaminen... Miten saan hänet ymmärtämään, että en halua enää, että hän on minun Jack in the box... , mikä rooli hänellä on ollut pitkään.

      Yhtä kaikki, kaikkein tärkeintä on, että ero on näin pitkällä. Lähden kesälomalle yksin ja minulla on lomallani runsaasti ohjelmaa. Kuka ties, saatan löytää vaikka uuden miesseuralaisen, ainakin ystäväksi. Ehkä useammankin ystävän. Meidän iässä (50 ) voi jo suhtautua vähän vapaammin ja ymmärtävämmin elämään ja uusiin suhdekandidaatteihin. Aion seurustella pitkään ennen kuin hyväksyn ketään elämääni lähemmin.

    • tunteet sekaisin

      Olipas tuttua tekstiä ja kaikkea tuota on käyty läpi. Eniten kuitenkin tämä jäänyt elämään.

      "Hänen vanavetensä jättämä tyhjyys vielä sattuu, ja pahoitteluun ja toivoon liittyviä kipuja on vielä jäljellä"

      Elimme siis on/off suhdetta ja annoin useasti anteeksi ja halusin luottaa jotta narsisti muuttuisi. Se alku aikojen ihana taivas tulee usein mieleen ja silloin sattuu. Ikävä sellaista mikä ei ollut todellisuutta.

    • Lilja2

      Kyllä, näinhän se menee. Käsittämättömän raivon kautta johonkin harmaaseen olotilaan, jossa mikään ei ole mitään.
      Jatkuva tekeminen pitää ajatukset hetkellisesti muualla, mutta usein havahdun epätodelliseen tilaan, että ero ei ole todellista (vaikka se siis on).
      Hetkellisesti myös pelkään tulevaa. Sitä, etten enää koskaan tapaa ketään, jota voisin rakastaa niin paljon...
      Ymmärrän kyllä, että ajatukset ovat turhia, mutta ne ovat todellisia, ei niitä voi vain ohittaa.

      • Anonyymi

        Mäkin selvisin tuosta tilasta


    • Jostakin syystä

      "Hetkellisesti myös pelkään tulevaa. Sitä, etten enää koskaan tapaa ketään, jota voisin rakastaa niin paljon..."

      Jostain syystä minä olen yhtäkkiä lakannut tuota pelkäämästä. Minulla oli myös tuo pelko, oikeammin tieto. On ilmeisesti narsistien uhreilla tavallinen, kuuluu kuvioon. Olen alkanut ajatella, että paljon, niin hirveän paljon tärkeämpää on löytää vierelle joku kumppani, joka on oikeasti elossa ja jonka kanssa voi jutella ihan normaalisti, joka istuu kahvilassa vastapäätä ja yhdessä kahvitellaan tai viinitellään...

      Löytyisi ihminen, joka tulisi lentokoneeseen vierelle ja jonka kanssa haettaisiin lentokenttäbussia ja jonka kanssa tutkittaisiin kaupunkikarttaa ja päätettäisiin minne mennään ja käveltäisiin yhdessä vieraassa maassa ja kaupungissa. Mentäisiin museoihin ja keskusteltaisiin siitä mitä nähdään. Voisi nähdä sen toisen silhuetin ja tietäsi, että se miettii mennyttä historiaa ja näkemäänsä...

      Tuon tahdon. En narri-narsistia.

    • irmaa34

      kaikesta pääsee yli kun työstää selviytymistään ja hakee apua itselleen.
      minä tein niin ja olen jälleen ehjä elämästä nauttiva nais ihminen ja tunnen voivani hyvin.
      kokemuksena karmaiseva ja tuo linkki oli hyvää luettavaa, juurikin näin on mennyt ja meni oman narsistin kohdalla.

      huomiota hän vielä yrittää jollain tavoin saada ja hakea minultakin mutta en välitä ja hän ei ole minulle enää yhtään mitään ja minkäänlaista lähdettä ei tule enää saamaan minulta.
      antakoon toiset sitä, sitähän ne tarvii niin suuren määrän.
      pelottavan suuren määrän ja ilman sitä huomiota ja valtaahan ne ei tunne olevansa mitään.
      sekin oli helpottavaa selviytymisprosessini aikana kun käsiteltiin tätä huomion tarve asiaa ja sain purettua omia kokemuksiani narsistin käytöksestä, hyvin nopeasti oivalsi mikä on normaalia tervettä ja mikä on täysin sairasta huomion etsimistä ja hakemista.
      narsisti on vaikka valmis samantien hyppäämään petiin jonkun toisen kanssa jos hän siitä vaan oman huomiopalansa saa :)

    • 5+11

      Menee pitkälti ton kaavan mukaan.

      • ....

        Olen eroni jälkeen luekellut täältä ja muualta narsismista ja todennut itse olevani sellainen ja että ex oli sitä yhtä paljon,hyväksikäyttö ja kiusaaminen ilmeni vain eri tavoilla..itse asian myönnän ja käyn sitä läpi tuntien syyllisyyttä ja toisaalta olo on aivan samankaltainen kuin nimimerkki Lilja2 kirjoituksessa..koko päivän tulee olla täysi toimintaa tai aika nopeasti uppoaa sen oman syyllisyyden ajatteluun tai kiroiluun siitä etten vuosia sitten ymmärtänyt asiasta lukea..moni riita ja harmi tai kuolemanhiljaisuus olisi jäänyt kokematta.
        Omasta puolestani olen ne käytännön eroasiat hoitanut ja edessäpäin on paljon työtä ja toivottavasti normaalimpi parisuhde..varsinkin kun tunnistan narsistin itsessäni ja muissa.


      • Et ainakaan paksun.
        .... kirjoitti:

        Olen eroni jälkeen luekellut täältä ja muualta narsismista ja todennut itse olevani sellainen ja että ex oli sitä yhtä paljon,hyväksikäyttö ja kiusaaminen ilmeni vain eri tavoilla..itse asian myönnän ja käyn sitä läpi tuntien syyllisyyttä ja toisaalta olo on aivan samankaltainen kuin nimimerkki Lilja2 kirjoituksessa..koko päivän tulee olla täysi toimintaa tai aika nopeasti uppoaa sen oman syyllisyyden ajatteluun tai kiroiluun siitä etten vuosia sitten ymmärtänyt asiasta lukea..moni riita ja harmi tai kuolemanhiljaisuus olisi jäänyt kokematta.
        Omasta puolestani olen ne käytännön eroasiat hoitanut ja edessäpäin on paljon työtä ja toivottavasti normaalimpi parisuhde..varsinkin kun tunnistan narsistin itsessäni ja muissa.

        "todennut itse olevani sellainen"

        Et ainakaan paksunahkainen narsisti ole, siis sellainen totaalisen vaikea ja empatiaton, joista täällä palstalla kirjoitellaan. Paksunahkaisessa ei koskaan ole omasta mielestään mitään vikaa.

        Sensijaan ohutnahkainen narsisti, eli läheisriippuvainen tunnistaa oireensa.

        "..itse asian myönnän ja käyn sitä läpi tuntien syyllisyyttä "

        Empatiakyvytön narsisti ei tunne syyllisyyttä, hänestä vika on aina muissa, aivan aina.

        "aika nopeasti uppoaa sen oman syyllisyyden ajatteluun tai kiroiluun siitä etten vuosia sitten ymmärtänyt asiasta lukea..moni riita ja harmi tai kuolemanhiljaisuus olisi jäänyt kokematta."

        Klassinen narsisti ajattelee ainoastaan hyötyä ja yhä enemmän hyötyä.

        "edessäpäin on paljon työtä ja toivottavasti normaalimpi parisuhde.."

        Narsisti etsisi rikkaamman jota voisi kupata enemmän...

        Itseasiassa hiukan käsittämätön kirjoitus, mutta hyvää jatkoa itsellesi joka tapauksessa. Narsistisia piirteitä on kaikissa, mutta persoonallisuushäiriönä NPH on harvinainen. NPH poikkeaa erittäin paljon normaalista ja määritelläänkin niin.


      • ....
        Et ainakaan paksun. kirjoitti:

        "todennut itse olevani sellainen"

        Et ainakaan paksunahkainen narsisti ole, siis sellainen totaalisen vaikea ja empatiaton, joista täällä palstalla kirjoitellaan. Paksunahkaisessa ei koskaan ole omasta mielestään mitään vikaa.

        Sensijaan ohutnahkainen narsisti, eli läheisriippuvainen tunnistaa oireensa.

        "..itse asian myönnän ja käyn sitä läpi tuntien syyllisyyttä "

        Empatiakyvytön narsisti ei tunne syyllisyyttä, hänestä vika on aina muissa, aivan aina.

        "aika nopeasti uppoaa sen oman syyllisyyden ajatteluun tai kiroiluun siitä etten vuosia sitten ymmärtänyt asiasta lukea..moni riita ja harmi tai kuolemanhiljaisuus olisi jäänyt kokematta."

        Klassinen narsisti ajattelee ainoastaan hyötyä ja yhä enemmän hyötyä.

        "edessäpäin on paljon työtä ja toivottavasti normaalimpi parisuhde.."

        Narsisti etsisi rikkaamman jota voisi kupata enemmän...

        Itseasiassa hiukan käsittämätön kirjoitus, mutta hyvää jatkoa itsellesi joka tapauksessa. Narsistisia piirteitä on kaikissa, mutta persoonallisuushäiriönä NPH on harvinainen. NPH poikkeaa erittäin paljon normaalista ja määritelläänkin niin.

        Kiitos..ehkä hieman käsittämätön kirjoitus..mutta se oman syyllisyyden tunteminen tosiaan vaihtelee sen tosiasian kanssa että tunnen voimakasta inhoa exää kohtaan..
        Huonossa parisuhteessa ihmistä voi kontrolloida niin monella tapaa..seksi,raha,puheet,puhumattomuus,halveksunta,jatkuva oman minän pönkittäminen kehuilla..onko tämä hyvä..pidätkö antamastani lahjasta..jne ja aina täytyy vastata positiivisesti..koska negatiivisia asioita ei käsitellä ja ne piilotetaan muulta maailmalta silläkin uhalla että lopputulos on henkinen ja taloudellinen katastrofi,,kaikkiin näihin asioihin syyllistyimme molemmat.


      • ....
        .... kirjoitti:

        Kiitos..ehkä hieman käsittämätön kirjoitus..mutta se oman syyllisyyden tunteminen tosiaan vaihtelee sen tosiasian kanssa että tunnen voimakasta inhoa exää kohtaan..
        Huonossa parisuhteessa ihmistä voi kontrolloida niin monella tapaa..seksi,raha,puheet,puhumattomuus,halveksunta,jatkuva oman minän pönkittäminen kehuilla..onko tämä hyvä..pidätkö antamastani lahjasta..jne ja aina täytyy vastata positiivisesti..koska negatiivisia asioita ei käsitellä ja ne piilotetaan muulta maailmalta silläkin uhalla että lopputulos on henkinen ja taloudellinen katastrofi,,kaikkiin näihin asioihin syyllistyimme molemmat.

        Löytyisi ihminen, joka tulisi lentokoneeseen vierelle ja jonka kanssa haettaisiin lentokenttäbussia ja jonka kanssa tutkittaisiin kaupunkikarttaa ja päätettäisiin minne mennään ja käveltäisiin yhdessä vieraassa maassa ja kaupungissa. Mentäisiin museoihin ja keskusteltaisiin siitä mitä nähdään. Voisi nähdä sen toisen silhuetin ja tietäsi, että se miettii mennyttä historiaa ja näkemäänsä...
        Tuo oli hyvin kirjoitettu..tosin asiat joita haluan tulevaisuudessa parisuhteelta on hiukka erilaista tekemistä..mutta pointti yhdessä tekemisestä on niin tärkeä..avioliitossani sitä ei ollut..eikä olisi tullut olemaan..


      • loppuisi tuska jo
        .... kirjoitti:

        Löytyisi ihminen, joka tulisi lentokoneeseen vierelle ja jonka kanssa haettaisiin lentokenttäbussia ja jonka kanssa tutkittaisiin kaupunkikarttaa ja päätettäisiin minne mennään ja käveltäisiin yhdessä vieraassa maassa ja kaupungissa. Mentäisiin museoihin ja keskusteltaisiin siitä mitä nähdään. Voisi nähdä sen toisen silhuetin ja tietäsi, että se miettii mennyttä historiaa ja näkemäänsä...
        Tuo oli hyvin kirjoitettu..tosin asiat joita haluan tulevaisuudessa parisuhteelta on hiukka erilaista tekemistä..mutta pointti yhdessä tekemisestä on niin tärkeä..avioliitossani sitä ei ollut..eikä olisi tullut olemaan..

        Itseäni eniten sattuu Se, että hän pystyy ottamaan uuden ihmisen elämäänsä välittömästi. Ei mitään suruaikaa. Narskuthan tunnetusti pystyy ottamaan heti uuden, kun eivät pysty olemaan yksin. Exäni valehtelee niin sujuvasti, mutta välillä jää niistä vieläkin kiinni. Vaikka en edes asu samalla paikkakunnalla, minulle on kerrottu mitä hän on tehnyt.

        Toivon todella, että pian tulee aika kun en ole hänen kanssaan missään tekemisissä ja pystyn jatkamaan elämääni. Luulen, että jos asuisin lähellä, kävisin tarkkailemassa hänen kotiaan. Onneksi en ole. Pystyn ehkä nopeammin irtautumaan hänestä.

        Elämä kaiken koetun jälkeen ei ole helppoa. Kun joudun hymyilemään, niin hymy ei ulotu silmiin, enkä kestä minkäänlaista eripuraa lähelläni. Mutta, kyllä tämä tästä.


      • ....
        loppuisi tuska jo kirjoitti:

        Itseäni eniten sattuu Se, että hän pystyy ottamaan uuden ihmisen elämäänsä välittömästi. Ei mitään suruaikaa. Narskuthan tunnetusti pystyy ottamaan heti uuden, kun eivät pysty olemaan yksin. Exäni valehtelee niin sujuvasti, mutta välillä jää niistä vieläkin kiinni. Vaikka en edes asu samalla paikkakunnalla, minulle on kerrottu mitä hän on tehnyt.

        Toivon todella, että pian tulee aika kun en ole hänen kanssaan missään tekemisissä ja pystyn jatkamaan elämääni. Luulen, että jos asuisin lähellä, kävisin tarkkailemassa hänen kotiaan. Onneksi en ole. Pystyn ehkä nopeammin irtautumaan hänestä.

        Elämä kaiken koetun jälkeen ei ole helppoa. Kun joudun hymyilemään, niin hymy ei ulotu silmiin, enkä kestä minkäänlaista eripuraa lähelläni. Mutta, kyllä tämä tästä.

        Samankaltainen tilanne..onneksi lähdin toiselle paikkakunnalle..
        Kun kävin vielä vanhassa kodissa huomasin minua ärsytettävän juuri niillä asioilla jotka koin tärkeäksi ja uusista suhteista en enää piittaa..mutta jos olisin samalla paikkakunnalla en tietäisi mitä tekisin..


      • 6+13=?
        loppuisi tuska jo kirjoitti:

        Itseäni eniten sattuu Se, että hän pystyy ottamaan uuden ihmisen elämäänsä välittömästi. Ei mitään suruaikaa. Narskuthan tunnetusti pystyy ottamaan heti uuden, kun eivät pysty olemaan yksin. Exäni valehtelee niin sujuvasti, mutta välillä jää niistä vieläkin kiinni. Vaikka en edes asu samalla paikkakunnalla, minulle on kerrottu mitä hän on tehnyt.

        Toivon todella, että pian tulee aika kun en ole hänen kanssaan missään tekemisissä ja pystyn jatkamaan elämääni. Luulen, että jos asuisin lähellä, kävisin tarkkailemassa hänen kotiaan. Onneksi en ole. Pystyn ehkä nopeammin irtautumaan hänestä.

        Elämä kaiken koetun jälkeen ei ole helppoa. Kun joudun hymyilemään, niin hymy ei ulotu silmiin, enkä kestä minkäänlaista eripuraa lähelläni. Mutta, kyllä tämä tästä.

        ”Itseäni eniten sattuu Se, että hän pystyy ottamaan uuden ihmisen elämäänsä välittömästi. Ei mitään suruaikaa”.

        Samanlaisia tuntemuksia täällä. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta kun toinen jatkaa elämäänsä iloisena ja huoletonna ja toinen joutuu työstämään tunteitaan ja suremaan, mutta ehkä se on vain kateutta?

        Kannattaa kuitenkin pitää mielessä se, että patologinen narsisti toisin kuin uhri ei voi koskaan löytää eheyttävää tasapainoa elämässään. Hän on kuolemaansa asti rikkinäinen sielu. Riittävän julma tuomio.


      • loppuisi tuska jo
        6+13=? kirjoitti:

        ”Itseäni eniten sattuu Se, että hän pystyy ottamaan uuden ihmisen elämäänsä välittömästi. Ei mitään suruaikaa”.

        Samanlaisia tuntemuksia täällä. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta kun toinen jatkaa elämäänsä iloisena ja huoletonna ja toinen joutuu työstämään tunteitaan ja suremaan, mutta ehkä se on vain kateutta?

        Kannattaa kuitenkin pitää mielessä se, että patologinen narsisti toisin kuin uhri ei voi koskaan löytää eheyttävää tasapainoa elämässään. Hän on kuolemaansa asti rikkinäinen sielu. Riittävän julma tuomio.

        Meidän uhrien on turha kuvitella, että voisimme "parantaa" narskun. Olin kiltteydessäni, jopa valmis tapaamaan hänet, koska hän osasi puhua jälleen niin hyvin, että menin lankaan.

        No, kuinka ollakaan, tuli tunne, ettei kaikki ole sitä mitä hän sanoo. Löysin nettisivulta hänen tekemän profiilin. Tein itse feikin ja nalkkiin jäi. Siellä hän tyynesti kirjoitti, että on ollut yksin vuoden vaikka totuus oli kaksi viikkoa. Näin he siis valehtelevat meille uhreille. Pahinta tässä on, ettemme pysty pelastamaan seuraavia uhreja. Pitää vain toivoa, että he ovat viisaampia kuin minä olin. Olin liiaan luottavainen.

        Kuten sanoit 6 13=?, niin taitaa se olla kateutta, että me joudumme työstämään tunteitamme ja suremaan, mutta he jatkavat huoletonta elämää. Mutta siinähän se meidän normaalien ja narskujen ero juuri piilee. Me tunnemme jotain. He eivät mitään. Sanoinkin hänelle, että hän tulee olemaan aina yksin ja puolisot vaihtuvat tiuhaan, koska jokainen suhde päättyy loppujen lopuksi aina eroon. Hänen kaikki naisensa ovat lähteneet.

        Tämän viimeisen valehtelukierroksen jälkeen, olen pistänyt eston hänen numeroonsa. Enään en halua saada häneltä yhtään viestiä, enkä puhelua, koska mihinkään ei voi luottaa. Ohi on !


      • 65kg
        .... kirjoitti:

        Löytyisi ihminen, joka tulisi lentokoneeseen vierelle ja jonka kanssa haettaisiin lentokenttäbussia ja jonka kanssa tutkittaisiin kaupunkikarttaa ja päätettäisiin minne mennään ja käveltäisiin yhdessä vieraassa maassa ja kaupungissa. Mentäisiin museoihin ja keskusteltaisiin siitä mitä nähdään. Voisi nähdä sen toisen silhuetin ja tietäsi, että se miettii mennyttä historiaa ja näkemäänsä...
        Tuo oli hyvin kirjoitettu..tosin asiat joita haluan tulevaisuudessa parisuhteelta on hiukka erilaista tekemistä..mutta pointti yhdessä tekemisestä on niin tärkeä..avioliitossani sitä ei ollut..eikä olisi tullut olemaan..

        Kyllä narsistin kanssakin voi matkustella, eihän se sitä pois sulje. Meillä tietysti mieluiten minun maksamanani. Jos mies maksaa, saan siitä kyllä kuulla. Hänen mielestään on mukavaa matkustella minun kanssani. Minä en kyllä saa itselleni mitään katsoa, puhumattakaan tuliaisista lapsille. Muuten kyllä pärjätään, tykätään käydä museoissa ja sellaista. Viime viikolla kysyin, haluaako hän olla naimisissa kanssani, jo 35 yhteistä vuotta takana, hän vastasi kyllä. Kysyin miksi, hän vastasi, koska haluan asua tässä kodissa ja sun kanssa on kiva matkustella. Se oli VÄÄRÄ VASTAUS. Enköhän ole jo kärsinyt tarpeeksi ja saanut läskiksi haukkumisia kuunnella. Taitaa olla aika lähteä. Ihan hirveeltä kuitenkin tuntuu, pitää jättää oma koti. Narsistihan ei lähde. Mutta kun ei olisi rahaa lähteä. Mutta on pakko, kuolee muuten pois. Kuolee varmaan sittenkin.


      • En tiedä muista
        65kg kirjoitti:

        Kyllä narsistin kanssakin voi matkustella, eihän se sitä pois sulje. Meillä tietysti mieluiten minun maksamanani. Jos mies maksaa, saan siitä kyllä kuulla. Hänen mielestään on mukavaa matkustella minun kanssani. Minä en kyllä saa itselleni mitään katsoa, puhumattakaan tuliaisista lapsille. Muuten kyllä pärjätään, tykätään käydä museoissa ja sellaista. Viime viikolla kysyin, haluaako hän olla naimisissa kanssani, jo 35 yhteistä vuotta takana, hän vastasi kyllä. Kysyin miksi, hän vastasi, koska haluan asua tässä kodissa ja sun kanssa on kiva matkustella. Se oli VÄÄRÄ VASTAUS. Enköhän ole jo kärsinyt tarpeeksi ja saanut läskiksi haukkumisia kuunnella. Taitaa olla aika lähteä. Ihan hirveeltä kuitenkin tuntuu, pitää jättää oma koti. Narsistihan ei lähde. Mutta kun ei olisi rahaa lähteä. Mutta on pakko, kuolee muuten pois. Kuolee varmaan sittenkin.

        En tiedä muista narsisteista sen tarkemmin kuin omasta narsisti-psykopaatistani. Ei tämä kpl ole ihminen siinä mielessä kuin minä tarkoitan.

        Narsistin kanssa ei pitäisi syntyä yhteyttä. Jos syntyy niin ei ole sitten narsisti. Kuvaukseni on sekä koettu että symbolinen. Kerron siinä, miltä minusta tuntuu ja näyttää luottamus...

        On ihan eri asia kuin se, että voidaanko ostaa matkaliput ja käyttää ne. Minulla on matkakokemusta esim. eräästä nuoruudenaikaisesta suhteesta. Pakko sanoa, että kaikki ne matkat olin yksin, vaikka muodollisesti ja muiden silmissä näytti siltä, että minulla oli seuraa.

        Nuoruudenajan "seuran" ja narsistin väliin osui pitkäaikainen kumppani, jota kuvauksessani ajattelin.


    • Masa18

      Netti on narskun temmellyskenttä. Facebook ja nettideitit mahdollistavat lähes kaiken. Minäkin aikoinaan sain exäni kiinni erilaisista deittiprofiileista ja facebook-sivuja hänellä on monta eri nimillä. Kun hän jäi niistä kiinni, niin hän selitti, ettei hän ole tehnyt mitään vaan kaverit ovat hänen kiusakseen niitä tehneet. Hänellä oli myös takana ja jälkeeni vain lyhyitä max muutaman vuoden kestäneitä suhteita, joista kumppani on aina lähtenyt. Niihinkin hän oli omasta mielestään syytön. Oman selityksensä mukaan kumppanit eivät ymmärtäneet häntä. Näin varmaan olikin. Ei kukaan ymmärrä narsistisen ihmisen suhdepelejä. Narsistinen ihminen ole syyllinen mihinkään - omasta mielestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe