minkälainen sisustus pitäis olla tuliliskoaltaassa?
sisustus?
1
236
Vastaukset
- Zuuls
Haluatkohan nyt vinkkejä sisustukseen vai yleisesti? Annan yleisesti lyhyen kaavan mukaan. :)
Hiekka on ns. eläimen päänkokoista, kasveja on oltava, että biologisesti allas on ok (sekaan saa toki laittaa muovikasvejakin), maa-alue on oltava niin iso, että sille mahtuvat kaikki tuliliskot samaan aikaan, jos haluavat, piilopaikkoja, suodatin (mutta ei ns. virtausta), vettä pitäisi olla syvimmällä kohdalla ainakin 15-20cm, lämpötila on ihanne 20, mutta 22 on ihan ok. Kunhan lämpö ei ylitä 24:jää.
Tuossa ns. pääpiirteittäin sisustusta/allasta. Sitten taas toteutustapoja piilopaikkoina ym. on tolkuttoman paljon. :)
Itse suosin puuta ja luonnonmukaisuutta ja maa-alue koostuu juurakosta puusta korkkilautta, piilopaikkoina on puuta ja lisäksi kasveja (aitoja) on ympäri allasta, koska nekin luovat suojaa, jota tosin minun tularini eivät edes niin kaipaisi, kun niitä on viisikin samassa kasassa välillä. :) Lisäksi ovat hulluina kiipeilemiseen (panosta siis siihen verkkosysteemiin minkä teet altaan päälle :) ), joten om myös tukevampaa kasvia ja lisäksi koko altaan pinta on kokonaan ns. minilumpeen peitossa.
Jos olet hankkimassa tuliliskoa suosittelen lämpimästi lukemaan tuliliskosta kertovat sivut. Linkki sivulle on:
http://www.matelijat.info/tulilisko
Toivottavasti oli edes jotakin apua. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540