Osaatteko hävetä, persut?

mikämaa

UUTISET MIELIPIDE
Mielipide: Joidenkin suomalaisten rasistinen käytös hävettää
22.4.2014 13:13 53
Maria Saari
Seisoin äskettäin ystäväni kanssa Kampin ostoskeskuksen edessä juttelemassa englannin kielellä. Meitä kohti käveli noin parikymppinen poika. Hän sylki jalkoihimme ja käveli pois. Hän oli selvin päin, ja tämä tapahtui keskellä kirkasta päivää.

Katsoin räkäläikkää jaloissamme, katsoin pois marssivaa poikaa ja katsoin ystävääni. "Tämä on Suomessa ulkomaalaisena elämisen kääntöpuoli", ystäväni kertoi minulle. Hänen kasvoilleen oli syljetty kahdesti aikaisemminkin.

Maahanmuuttokriittisyydestä on tullut nätti tapa perustella ajatuksia, jotka aikaisemmin eivät kenties olisi kestäneet päivänvaloa.

Tämä parikymppinen isänmaantoivo alitti riman. Hän osoitti täydellistä kunnioituksen puutetta toista ihmistä kohtaan. Hän osoitti, miten hänen mielestään ihmiset ovat eriarvoisia ja joidenkin ihmisten koskemattomuutta saa loukata. Hän osoitti ajattelevansa, että jotkut ihmiset ovat roskasakkia.

Näitä rimanalituksia tässä maassa riittää. Olemme viime vuosina lukeneet siitä, miten maahanmuuttajataustaisia kuljettajia on pahoinpidelty, miten aikuiset ovat solvanneet pieniä lapsia, miten jotkut joutuvat yhtenään kuulemaan peräänsä huudettuja kirosanoja ja solvauksia ja miten tässä maassa harrastetaan syrjintää asunnon- ja työnhaussa.

Eikö meitä valkoihoisia kantasuomalaisia hävetä? Minua ainakin hävettää.

Minua hävettää, suututtaa ja tunnen syvää pettymystä joka kerta, kun luen näitä tarinoita.

Minua hävettää ja suututtaa se sylkijäpoika. Minua hävettää ja suututtaa kuulua siihen enemmistöön, joka saa elää päivästä toiseen tiedostamatta, miten monet suomalaiset ja Suomessa asuvat joutuvat kärsimään syrjinnästä joka päivä.

Missä parikymppinen poika on omaksunut niin suuren vihan ja halveksunnan, että hän koki velvollisuudekseen tulla varta vasten sylkemään jalkoihimme osoittaakseen yhdellä sylkäisyllä, mitä vilpittömästi ajatteli?

http://www.hs.fi/mielipide/Mielipide Joidenkin suomalaisten rasistinen käytös hävettää/a1398045980981?ref=tf_iHSisboksi630&jako=86d0ee0986fa54f426db5adc719a643c

34

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isämmaan toivot...

Suomi. Junttien maa.

• valkoihoinen kantis

Eikö meitä valkoihoisia kantasuomalaisia hävetä? Minua ainakin hävettää....ja miten tässä maassa harrastetaan syrjintää asunnon- ja työnhaussa. KYLLÄ HÄVETTÄÄ TUOLLAINEN NEGURIEN KÄYTÖS EI MITÄÄN TAPOJA NÄILLÄ VIIDAKON ASUKEILLA..sylkeä nyt valkoihoisen jaloille hyi helvatti..

• mutikset & nekrut
        valkoihoinen kantis kirjoitti:

Eikö meitä valkoihoisia kantasuomalaisia hävetä? Minua ainakin hävettää....ja miten tässä maassa harrastetaan syrjintää asunnon- ja työnhaussa. KYLLÄ HÄVETTÄÄ TUOLLAINEN NEGURIEN KÄYTÖS EI MITÄÄN TAPOJA NÄILLÄ VIIDAKON ASUKEILLA..sylkeä nyt valkoihoisen jaloille hyi helvatti..

Hävettää tämä mutiaisten paapominen ja tyhjästä verovaroilla elättäminen vievät asunnotkin Suomalaisilta.

Sosiaalitoimisto maksaa tänne tunkevien afrikkalaisten villi-ihmisten ja muiden terrorismia tukevien rättipäiden sekoilut ja koko elämän, näitä pitäisi vielä kumarrella..

Koko "maahanmuutto" on mennyt jokapaikassa pieleen tällä planeetalla sen voi jokainen täysijärkinen helposti todeta. Hyysäreiden on aivan turha yrittää valehdella.

• älä naurata hölmö

Moi Isämmaan toivot...!

Savimajasta konttaava Suomeen elätettäväksi tunkenut villi-ihminen se vasta oikea juntti on.

Oavtko neegerit ja rättipäät mielestäsi sivistyneitä kosmopolitteja?

HAH HAH HAA.. Monet näistä Suomeenkn tunkeneet mutiaiset eivät osaa edes lukea ja niiden kalenteri on jossain 500 luvulla. Niiden ämmätkin paksuna ensimmäisistä menkoista hautaan asti.

• Monokulttuuria
        mutikset & nekrut kirjoitti:

Hävettää tämä mutiaisten paapominen ja tyhjästä verovaroilla elättäminen vievät asunnotkin Suomalaisilta.

Sosiaalitoimisto maksaa tänne tunkevien afrikkalaisten villi-ihmisten ja muiden terrorismia tukevien rättipäiden sekoilut ja koko elämän, näitä pitäisi vielä kumarrella..

Koko "maahanmuutto" on mennyt jokapaikassa pieleen tällä planeetalla sen voi jokainen täysijärkinen helposti todeta. Hyysäreiden on aivan turha yrittää valehdella.

Tässä taas valioesimerkki rasistisen monokulttuurin tuotteesta, jossa hiemankin massasta poikkeavalle tarjotaan monoa.

• Gruber

Eikö keksittyjen tarinoiden kertominen ole sääntöjen vastaista?

Ja kyllä minua valkoihoisena hävettää suomalaisten passiivisuus, että he sallivat kierojen poliitikkojen maanpetoksen nimeltä monikulttuurisuus. Olisipa tämä tarina totta, mutta ei taida olla. "Jos rasismia ei ole, niin se keksitään" on ollut hesarin motto jo hyvin pitkään.

• ⋆⊄⋆
        Gruber kirjoitti:

Eikö keksittyjen tarinoiden kertominen ole sääntöjen vastaista?

Ja kyllä minua valkoihoisena hävettää suomalaisten passiivisuus, että he sallivat kierojen poliitikkojen maanpetoksen nimeltä monikulttuurisuus. Olisipa tämä tarina totta, mutta ei taida olla. "Jos rasismia ei ole, niin se keksitään" on ollut hesarin motto jo hyvin pitkään.

ns kotouttaminen on rikollisten bisnestä. Ihmiskauppaa ja maksaja on suomalainen veronmaksaja. Moveri ja S24 ovat osa propagandakoneistoa, joka pitää tämän saastan hengissä.

Mikään asiallinen maahanmuuttaja ei tarvitse mitään kotouttamista, tai taikaseinää ja ilmaisia asuntoja. Ainoa taitaa olla kielen opiskelun tukeminen. Haittamamuilla sekin on täysin turhaa rahan haaskausta.

• 7io96

Minua hävettää se että tuollaiset Maria Saaren tapaiset saastat saavat suoltaa törkyään.

• 66666666666666666666

Kun jatketaan innokasta ja kaikkialle tunkevaa rasimintorjuntaa, niin noita tilanteita tulee yhä enemmän.
      Mahtaako se olla toimijoiden tarkoitus.

• Suvaitsemattomat

Suvaitsevaisuus ei voi tarkoittaa, sitä että huonoa käytöstä suvaitaan. Kyllä sitä ihmisten pitää tulla toimeen kaikkien kanssa yhteisten periaatteiden mukaisesti.

• 6666666666666
        Suvaitsemattomat kirjoitti:

Suvaitsevaisuus ei voi tarkoittaa, sitä että huonoa käytöstä suvaitaan. Kyllä sitä ihmisten pitää tulla toimeen kaikkien kanssa yhteisten periaatteiden mukaisesti.

Nyt sitten kymmenkertaistetaan rasismintorjunta ja varsinkin lehtiin ja televisioon laitetaan valtavasti enemmän rasismia torjuvia juttuja, niin asiahan on sillä ihan pian korjattu.
        Vai paheneeko se?

• Terramuuttokriitikko

Tätä päälle sylkemistä on saanut kokea myös moni vammainenkin. Ei tarvitse tulla sen kauempaa kuin Marssilta tai Venukselta :c.

• täysiä elukoita

Etenkin sompanssit ovat kunnostautuneet räkimisessä räkivät Suomalaisia valkoihoisia naisia naamalle, esim. moni kaupan naispuolinen kassa on saanut sompanssin räät naamalleen.

Eikö näitä ruipelo loisia saada millään opetettua ihmistavoille?

• 66666666666

Entäs minun suuntaani sylkeminen.
        Voinko mhinkään vähemmistöön kuulumattomana väittää sen johtuvan jostakin ominaisuudestani ja ettei se missään tapauksessa johdu kyseisen henkilön yleisestä huolimattomuudesta ja muista piittaamattomuudesta.

• Tauti tarttuu
        täysiä elukoita kirjoitti:

Etenkin sompanssit ovat kunnostautuneet räkimisessä räkivät Suomalaisia valkoihoisia naisia naamalle, esim. moni kaupan naispuolinen kassa on saanut sompanssin räät naamalleen.

Eikö näitä ruipelo loisia saada millään opetettua ihmistavoille?

Jos näin käy, kannattaa tehdä rikosilmoitus ja käydä tutkimuksissa. Melkoinen osa heistä nimittäin kantaa HIV:tä ja muita vaarallisia, tarttuvia tauteja jotka saattavat olla fataaleja. Kyseessä on siis tapon- tai murhayritys.

• ¢..

Moveri viimeksi eilen saarnasi, että mitään negatiivisia vihakirjoituksia täällä ei saa satuilla. Se on rassismia.

• olen r

Pitää olla ainakin rikosilmoitus todisteena.

• Marshall McCloud

"Myös keksittyjen tarinoiden, joiden motiivina on kiihottaminen kansanryhmää vastaan, kirjoittaminen palstoille on kielletty." Laitetaanpa ilmoitus ylläpidolle.

• Spermanaama

Jos tämä tarina on totta (mitä kyllä vankasti epäilen), voidaan vetää vain se johtopäätös että tämä sylkijäpoika on edistyksellisesti jo omaksunut monikulttuurisia tapoja. Noinhan käyttäytyvät tyypillisesti somalit. Näin se vain kulttuuri rikastuu.

• mette.soderman

Ottipa lujille, kun joku uskalsi osoittaa, miten Suomessa jotkut suomalaiset käyttäytyvät.

Monet muuten poikkeavat tieltään sylkeäkseen romanin päälle.

• olen rasismi

Suurkiitos heille!

Monenlaisia taapertajia tänne mahtuu, tosin usein kyse myös "uhrin" väärinymmärryksestä. Helsingissä vähän epäuskottavaa, että joku jaksaisi varta vasten mamujen kinttuihin räkiä. Uskottavampaa, että sattui nyt siihen sylkäisemään. Mutta vaikka olisi tarkoituksellistakin, niin järkyttävä kohkaus tuosta saatu aikaan. Montako suomalaista samana päivänä joutui syljetyiksi, tönityiksi, haukutuiksi?

• mette södermanni 70v

mistä mette taas tiedät sylkijän olevan suomalainen yleistäkö? -ihonväri-farkut - tms voihan sylkijä ( se oletettu) olla vaikka rys-sä tai virolainen tai swedu tai....?? "Monet muuten poikkeavat tieltään sylkeäkseen romanin päälle." miltä tieltä poiketaan Mannerheimintieltä tai ....??? ps. Olisiko sinun jo aika viedä se tietsikka vintille ja mennä vaikka bingoon ikätoveriesi kanssa.

• Propagandaa

Moni "kerjäläis"romani katsoo asiakseen sylkeä päälle jos rahan sijaan tarjoaa ruokaa. Moni somali katsoo asiakseen sylkeä päälle jos ovat isolla laumalla liikenteessä. Näitä rimanalituksia tässä maassa riittää, ja näköjään lisää tilataan joka vuosi.

Luultavasti tuo Maria Saaren (lieneekö edes oikea nimi) tarina on keksitty - sopii liian hyvin pravdan agendaan. Jos ei, hän voisi nostaa moisen äläkän esim. vasta sitten kun suomalaiset syyllistyisivät sankoin joukoin mamunaisten raiskauksiin ja silpomisiin. Sitten oltaisiin suunnilleen samalla tasolla kuin nämä kunniakansalaiset.

• Säätutka

Täysin keksitty tarina - kukaan suomalainen ei halua liata sylkeään.

• Disinformation

Jaha, taas tällainen satu. Menee samaan kategoriaan kuin junacaust. Todennäköisesti Kampin ostarillakin on kamerat - onkohan nauhat taas kateissa?

• samaa pashaa

ja tarina jatkuu ja Hesarin alamäki jatkuu....

• Wicked world

Ei yleistetä, ei!

Minunkin eteen on sylkäisty, pummattu röökiä mölisty kadulla päin naamaa ja mulkoiltu pahansuovasti "viitteiden" taholta. Olenko mahdollisesti joutunut rasismin uhriksi? Olen hoidellut normaalisti töitäni tai asioitani, enkä ole mitenkään provosoinut missään näistä tapauksista.

Asiaa voidaan myös kysäistä kadulla tummien poikien ryöstämiltä sotaveteraaneilta.

Eihän "viite" voi olla rasisti, eihän!

Tämä maailma on vain tällainen, on kestettävä se tosiasia, että kaikkia ei voi millään miellyttää.

• ₡¢₵₰­˞

nää somalit ym pitää suomalaisia pilkkanaan.

• Totta vai tarua?

Pari selventävää kysymystä - olettaen että tämä tarina ei ole täysin hihasta reväisty:
      - Mistä Maria Saari tiesi että tuo "parikymppinen poika" oli ylipäätään suomalainen, ja miten hän kykeni lukemaan "pojan" ajatukset? Mistä hän tiesi "pojan" olevan selvin päin? Kirjoituksessaan hän syyllistää kokonaisen kansan melko keveillä perusteilla.
      - Mistä sinä, nimimerkki "Osaatteko hävetä..." tiedät että tuo mahdollisesti olemassa oleva poika oli a) suomalainen b) Perussuomalaiset-puolueen jäsen?

• "Olemme viime vuosina lukeneet siitä, miten maahanmuuttajataustaisia kuljettajia on pahoinpidelty, miten aikuiset ovat solvanneet pieniä lapsia, miten jotkut joutuvat yhtenään kuulemaan peräänsä huudettuja kirosanoja ja solvauksia ja miten tässä maassa harrastetaan syrjintää asunnon- ja työnhaussa."

Myös suomalaisia kuljettajia on pahoinpidelty.
      Lasten solvaaminen ..Niitä on ehkä yhden käsin sormen laskettavissa..ei pidä liioitella, vaikka asia ei hyvä. Solvaavat aikuiset ehkä ongelmaisia.
      Ne yhet ja samatko niitä kirosanoja yms. huuteluja kuulee..jotkut..? Solvauksia ja kirosanoja huudellaan ihmisestä riippumatta.
      Asunnon haku siis on tuottanut paljonkin kodittomia maahanmuuttajia, heihin ei pidä päteä samat hakuperusteet ja asunnonvuokraajalla EI olekkaan valta päättää kelle esim. vuokraa..samoin kun työnantajilla. Mistä ne maahanmuutajat rahansa saa, jos eivät töistä, koska katukuvassa en ole köyhiä maahanmuuttajia nähnyt muita kuin kerjäläisromanit.. Kyllä muilla näyttää olevan viimesimmät IPhonet, on autot, muodikkaita vaatteita yms..niitä kai ei ihan työttömänä hankita..ettei vaan kumminkin olisi rahatahona sitten niin paljon puhuttu kela ja tukipaikat yms..josta eivät kuulemma joidenkin mukaan saa YHTÄÄN enempää, kuin suomalaisetkaan :D

ja tätä samaa tapahtuu kaikkialla..ei pidä tehä siitä jotenkin, että vain Suomessa. Minua ei ainakaan hävetä, mitä joku toinen tekee.

Toivottavasti myös suutut tapauksissa missä osapuolet ovat kääntyneet..

• ja miksi ihmeessä, otsikossa mainitaan persut..se jos joku on kiihottamista.

• Rasces

Kyllä - koko kirjoitus otsikkoineen on puhtaasti rasistinen. Se että palstan sheriffi, rasismitieteen kandidaatti muuver ei ole puuttunut asiaan, kertoo paljon.

• ehkä poikaa on suututtanut tämä monikulttuurisuus ja kielellisyys pakkosyöttö, ja kokee, että hänen kotimaansa yriteään muuttaa hysteerisellä monikulttuuri- ja ulkomaaihannoinilla sellaiseksi, millaiseksi hän ei halua kotimaansa muuttuvan. Esim. kielellisesti tänä päivänähän ihmiset todella paljon sötköttävät suomen kielen seassa englantia ja ovat, että suunnilleen, että, "Mikä se sana on suomeksi" voi ei" ja sanovat sen englanniksi.. todella huvittavaa.. nykyisyys on telkkarista opittua "maailmaa". Joillekin joku USA on tutumpi teeveen kautta kaikkinensa, kun oma hemmetin kotimaa ja tavat yms. historiat, missä ovat asuneet koko ikänsä. Naurettavaa. "Missä mää oon..ai Suomessa" oho".."eheheheh". argh..

• eksjnwh

Olikos tummaihoinen vielä ystäväsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe