Farkku-Marean tyyppivikoja?

Eka Fiiu?

Olen hankkimassa Marea 155 Weekendiä, 1,8-litrainen, vuoden 2000 mallia. MIllainen auto ko. on? Ajo-ominaisuudet, etenkin talvella? Entä onko muita ongelmia kuin ns. koiranluut, joista monilla palstoilla valitellaan?
Kiitos asiallisista vastauksista.
J

8

2440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molopää

Marea 155 on 2.0 5-sylinterinen. Marea 115 on 1.8-litranen. Muutapa tietoa autosta ei ole, eli ihan vaan tiedoksi.

• vmk

Alatukivarret tai oikeastaan niiden helat menee helposti väljiksi.Jos auto on 155 niin se on 2,0 ltr.Jakopääremontti maksaa maltaita,katso että on tehty ajallaan.

• kallista

tuo malli tulee kalliiksi huoltaa. anteeksi mutta jos siis olen oikeassa kone sama kone kuin bravo hgt:ssä? tuo 5-pyttynen n.140 heppanen?? sen osat maksavat paljon.. kokemusta on.. jakopään hihna tosiaan tosi paskamainen homma..

• murre

Pari kuukautta marea weekendin nyt omistanut ja pirun tyytyväinen edelleenkin siihen.Takaluukun kahva tuppaa jäämään jumiin,mutta se on itsekin helppo korjata jos viitsii vähän askarrella.Ne koiranluutkin on helppo itse vaihtaa,eikä niiden hintakaan päätä huimaa,n.25e/kpl.Ohjaus on vähän ylitehostettu,mutta siihen tottuu nopeasti.Kannattaa käydä katsomassa sivulla www.fiatforum.fi ,siellä on paljon hyödyllistä tietoa fiudeista.

• Petteri L

ajanut nyt moisella (1.6) vuoden ja 20 tkm (108 -> 128 tkm).

Käy ja kukkuu, mutta pikkuriesaa:

- tuo takaluukun kahva; eilen purin, putsasin ja rasvasin, mutta on niin ääliömäinen konstruktio, että saas nähdä kauanko toimii. Huollon resepti oli: uusi kahva, osan hinta 250 e!!
        - oven aukipitorajoitin katkesi, kun toinen ruuvi oli päässyt suojakumin alla löystymään
        - ovenkahvan ruuvi piti kiristellä takaisin
        - uusintaan mennyt nuo alatukivarret ja koiranluut

• teemu

Ajellut farkku marealla reilun vuoden ja olen todella tyytyväinen.

- takaluukun kahvasta revin muovikahvan päällä olevan kuymilärpäkkeen pois, ei ole juminut...
      - alatukivarret ja koiranluut uusittu
      - katsastin hiljattain eikä ollut mitään sanomista

• pois

Niin, mulla oli tommoinen auto 2v. Oikeasti se on 2 litrainen 5 pyttynen. Kuten yllä on mainittu, jakohihnan vaihto maksaa aivan törkeesti. Kone pitää ottaa irti ja kyseinen homma kesti silloin kolme päivää. Silloinen hinta oli noin 7500 mk. ja huollot päälle yht. noin 9500 mk. Muuten pelasi aivan mainiosti ei mitään vikaa ollut. Kulkee ihan tyydyttävsti ja äänikin on ihan jees. Vikoja ei ollut muuta, kuin takaluukun lukkomekanismi jäätyi talvella. Mutta voitelut auttaa asiaan.

• Terves!

Mitä noi koiranluut tarkottaa? Kiitos etukäteen tiedosta =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe