Kuopio, Levänen, kaupungin vuokratalo(t)

tuleva kuopiolainen

Heippa, kertokaa kuopiolaiset, millainen alue Levänen on lapsiperhenäkökulmasta? Onko kaupungin vuokratalot siellä rauhallisia/ rauhattomia esim. Myllärintiellä? Meillä muutto Kuopioon edessä viimeistään syksyllä ja nyt etsitään siis meille sopivaa asuinaluetta. Onko päiväkodit ja koulut lähellä, palveut ym. Kiitos paljon vastauksista!

20

2568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttuukoihminen

      Jos todella haluat tietoa siis todella ei tämä paikka ole se josta sitä saat. Vai yritätkö kalastella kunnon haukkujaisia taas jostain asuinalueesta. Sellaista tietoa kyllä täältä löytyy enkä suosittele uskomaan näitä juttuja mistään asuinalueesta. Kuopion kaupungin sivuilta saat asiallista tietoa palveluista ym. Talojen rauhattomuudestakaan ei kellään ole varmaa tietoa se on yleensä mutua ja mustamaalausta. Jos tämä on em. kalastelua niin please, keksi muita harrastuksia...

    • tuleva kuopiolainen

      Kuopion sivuilta tuskin löytyy kokemusperäistä tietoa ko. asiasta ja sen vuoksi juuri kysyn asiaa tältä palstalta. Enkä ole mitään muuta kalastellutkaan paitsi kokemusperäistä tietoa asiasta.

      • tuleva kuopiolainen

        Niin ja kysyin kokemuksia juuri Leväsestä, en "jostain asuinalueesta". Edelleen kokemuksia kiitollisena kyselen. Vieraalle paikkakunnalle muutto on kuin ostaisi sian säkissä asuinalueiden suhteen esim., mikäli sallitte ilmaisun :)


    • kuopiolainen..

      Itse asuin muutama vuosi sitten Myllärintiellä ja enkä voi moittia asuinaluetta oikein mitenkään. Vaikka siinä on ne opiskelija-asuntolat niin eipä nuista koskaan haittaa ollut. Rauhallinen (suorastaan tylsän rauhallinen) paikka asua. Asukkaita alueella on aikalailla joka ikäluokasta. Toinen suositeltava alue on Julkula, tosin täällä on pitkälti omistusasuntoja mutta jonkinverran myös vuokra asuntoja löytyy :) Erittäin rauhallinen asuinpaikka.

      • tuleva kuopiolainen

        Ok, eli voisi olla hyvä alue lapsiperheelle. Tylsän rauhallinen kelpaa minulle hyvin :-)


      • kuopiolainen..
        tuleva kuopiolainen kirjoitti:

        Ok, eli voisi olla hyvä alue lapsiperheelle. Tylsän rauhallinen kelpaa minulle hyvin :-)

        Kyllä mielestäni sopii hyvin lapsiperheen asuinpaikaksi, samoin kuin koko leväsen/jynkän alue. Itse en olisi sieltä muuten halunnut pois muuttaakkaan mutta oma asunto löytyi ihan eri puolelta kuopiota. Petosta ja Neulamäkeä kannattaa välttää ihan viimeiseen asti.


      • no tulihan se sieltä
        kuopiolainen.. kirjoitti:

        Kyllä mielestäni sopii hyvin lapsiperheen asuinpaikaksi, samoin kuin koko leväsen/jynkän alue. Itse en olisi sieltä muuten halunnut pois muuttaakkaan mutta oma asunto löytyi ihan eri puolelta kuopiota. Petosta ja Neulamäkeä kannattaa välttää ihan viimeiseen asti.

        Saatiin taas kerran tällaisella kyselyllä haukuttua Petosen aluettakin. Vaikka siellä on oma terveyskeskus, kirjasto, kouluja, päiväkoteja,aktiivisia asukasyhdistyksiä, uimahallikin on aika lähellä ja mainiot pyöräilyreitit lenkkeilystä puhumattakaan...kaikki eteläisen Kuopion ostospaikat ym..ym..ja huom! haukkujat ei nyt kannata laittaa mitään epäsosiaalisesta aineksesta, koska sitä on joka kaupunginosassa.....ei muuten ole kauan kun oli tällainen vastaava kysely ja tuloksen arvaa hauhauhau


      • ihmettelen vaan
        no tulihan se sieltä kirjoitti:

        Saatiin taas kerran tällaisella kyselyllä haukuttua Petosen aluettakin. Vaikka siellä on oma terveyskeskus, kirjasto, kouluja, päiväkoteja,aktiivisia asukasyhdistyksiä, uimahallikin on aika lähellä ja mainiot pyöräilyreitit lenkkeilystä puhumattakaan...kaikki eteläisen Kuopion ostospaikat ym..ym..ja huom! haukkujat ei nyt kannata laittaa mitään epäsosiaalisesta aineksesta, koska sitä on joka kaupunginosassa.....ei muuten ole kauan kun oli tällainen vastaava kysely ja tuloksen arvaa hauhauhau

        sori ei tuo logiikka tullut ihan selväksi, siis että kuinka tällä kyselyllä on haukuttu petosta? Taitaa olla jollekin vähän herkkä paikka tuo petonen, paistaa läpi tekstistä..


      • kuopiossa
        no tulihan se sieltä kirjoitti:

        Saatiin taas kerran tällaisella kyselyllä haukuttua Petosen aluettakin. Vaikka siellä on oma terveyskeskus, kirjasto, kouluja, päiväkoteja,aktiivisia asukasyhdistyksiä, uimahallikin on aika lähellä ja mainiot pyöräilyreitit lenkkeilystä puhumattakaan...kaikki eteläisen Kuopion ostospaikat ym..ym..ja huom! haukkujat ei nyt kannata laittaa mitään epäsosiaalisesta aineksesta, koska sitä on joka kaupunginosassa.....ei muuten ole kauan kun oli tällainen vastaava kysely ja tuloksen arvaa hauhauhau

        Ap kyselee Leväsen asuinalueesta sen rauhallisuudesta ja palveluista ym. Keskustelua ei ole käyty Petosesta, jos otat vaan ihan rauhallisesti.. Jos ei palstan keskustelut ym. miellytä ja tuntuu Petonen liian herkältä aiheelta, niin ei sinun ole pakko täällä palstalla käydä :-)


    • ei koulua lähellä

      Eipä ole koulua lähellä. Jynkän koulu on ollut käyttökiellossa ja kuljetukset bussilla muihin kouluihin.

      • "väärästä päästä"

        No kai se mikä tahansa talo homehtuu, jos ei ole ilmanvaihto päällä vuoden ympäri.

        Tässäkin Jynkän koulun tapauksessa säästettiin ns "väärässä paikassa"

        Tai kuviteltiin, että ollaan jotenkin viisaita, mutta ei kuitenkaan oltu mitenkään viisaita.

        "säästöyritys" toi vaan lisää kuluja.


      • tuleva kuopiolainen

        Tuota, onko tuo bussikuljetukset muihin kouluihin ja käyttökielto kuinka pysyviä, vai onko koulu remontissa tms? Mites muuten terveyspalvelut, on varmaan oma terveyskeskus alueella vai?


      • asuja leväseltä
        tuleva kuopiolainen kirjoitti:

        Tuota, onko tuo bussikuljetukset muihin kouluihin ja käyttökielto kuinka pysyviä, vai onko koulu remontissa tms? Mites muuten terveyspalvelut, on varmaan oma terveyskeskus alueella vai?

        Terveyspalvelut ovat keskustassa. En ole muusta kuullut ja siellä käyn itse. Tulliportinkadulla keskustassa lääkäri ja näytteet rtg...

        Leväselle on tulossa uusi peruskoulurakennus, mutta ei ole kuulunut tarkempaa ajankohtaa.

        http://yle.fi/uutiset/jynkan_alakoulua_ei_aiota_korjata_-_uusi_koulu_levaselle/6392391


    • leväsen leipoi

      Itse olen asunut leväsellä jo 13 vuotta eikä kyllä ole pahaa sanottavaa alueesta. Löytyy hyvät yhteydet bussilla minne tahansa. Palvelut on kohtuu vieressä. Lenkkipolut löytyy ääreltä ja talvella toki hiihtoladutkin. Joten eikun tervetuloa vaan tänne. Ja mainostetaan nyt että onhan tuossa melko hyvä grillikin vieressä ;)

      • tuleva kuopiolainen

        Kiitos :-) hyvä kuulla, että aluevalinta osumassa nappiin.


    • jep2

      Leväsellä asunut 6 vuotta ja erittäin hyvin olen viihtynyt. Kaikki tarvittava löytyy läheltä (lenkkipolut, Citymarket, huoltsikka yms.) Näppärästi pääsee myös keskustaan tai Matkukseen. Pidän myös tosiaan siitä, että esim. ilta-aikaan on rauhallista. Monella alueella olen Kuopiossa asunut, mutta Levänen ehdottomasti paras.

      • tuleva kuopiolainen

        Sitä minäkin katsoin kartasta, että citymarket on lähellä ja ilmeisesti hoplopkin. Se, että alue on rauhallinen päivä- ja ilta-aikaan on tärkeää minulle näin "lapsellisena". Kiitos kaikille kommenteista, on mukavampi muuttaa kun on hieman kokemusperäistätietoa alueesta :-)


    • Varositä

      Kotakaari on pahin.

    • KhKhKh67

      Olen asunut Leväsellä neljä vuotta ja nyt 15 vuotta viereisellä asuinalueella Jynkässä. Molemmat asuinalueet ovat rauhallisia ja Jynkässä ainakin on paljon lapsiperheitä. Koulukyyti ei ole ollut ongelma. Lääkärit, myös hammaslääkäri keskustassa tai sitten yliopistolla. Tuo onkin ainoa miinus, koska ennen nuokin palvelut olivat lähellä. En juurikaan löydä moitittavaa Leväsen alueesta.

    • Anonyymi

      Lieppo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe