Tosiaan tuo saamani kirjelmä ei todellakaan sisällä ollenkaan sanaa "Jeesus", vaan Leo Meller toistaa vain sanaa "Kristus" (voideltu).
Tämän juuri tulleen lehdykän otsake on; Ei paikkaa maapallolla jossa sana Kristuksesta EI KUULU JOKA HETKI - kiitos sähköisen median.
Mistä tämä outo muutos Leon kirjoittamaan "ystäväkirjeeseen"johtuu? Entä onko tuo Mellerin mainitsema" Kristus" Jeesus, vaiko kenties Antikristus?
Sain Melleriltä kerjuukirjeen, jossa puhuu VAIN Kristuksesta
16
225
Vastaukset
- hellari...
Jos olisi vain pelkkä nimi Jeesus, minua huolestuttaisi, koska Jeesus-nimi on ollut Itämailla suosittu miehen nimi. Niin kertoi jo aikoinaan uskonopekin. Nimenomaan Kristus ja isolla kirjoitettuna ratkaisee. Hän on voideltu Messias Jeesus Kristus.
- Opiskelkaa Raamattua
jukka.finland kirjoitti:
>>Hän on voideltu Messias Jeesus Kristus
Voi , tosiaan muistan Paavo Hiltusta niin hyvällä. Kun tulin uskoon v. 1986, luin paljon Paavo Hiltusen kirjoja ja osittain ajatusrakennelmani perustuu hänen opetuksiinsa Raamatusta sekä tietenkin oman silloisen srk:n opit, joista olen myös enemmän kuin kiitollinen, sillä sain tavallista paremman ja syvällisemmän perustuksen uskoni perustaksi Raamattu Puhuu srk:sta.
Nytemmin en ole tuosta "kerran pelastunut, aina pelastunut"-opista samaa mieltä, mutta kaikki muut kyllä suurin piirtein allekirjoitan, joskin RP:ssa oli 80-luvulla tosi tiukka kuri miesten ja naisten välillä, en tiedä miten nykyään. Liene joskus aihellistakin, eipä sen puoleen...
Mutta kiitollisin mielin muistelen siskoja ja veljiä Helsingin Raamattu Puhuu srk;ssa edelleen ja heitä on ihan turhaan arvosteltu mm. nauruherätysseurakuntien arvostelelemisesta - Loppujen lopuksi huomattiin, Dr.Carl Stevensin olleen oikeassa, kun hän sanoi, että älkää olko MISSÄÄN tekemisissä tuo Toronton nauruherätysporukan kanssa, muitta mitäs me uskottiin, mentiin vaan ja poltimme sydämemme ja sielumme harhaoppien tiimellyksissä.
Onneksi Herra oli taas uskollinen ja toi takaisin kaidalle tielle - näin ainakin uskon ja toivon, että sitä käyn.
- Älä vääristä suoraa
Evankeliumin julistuksesta kaikille kansoille on kysymys kirjeessä. Herra antanut hänelle, kuten muillekin tehtäviä julistaa evankeliumia. Syksyllä One Way mission avaa nettitv:n, Patmoksella se jo on ja nyt lisää radiokanavia, joten Jeesuksen paluun pitää olla lähellä. Samoin näyttää pahakin pitävän kiirettä.
- nimistä puhe...
Vaikka en fanita Melleriä lainkaan, niin huomaan aloittajan kirjoituksessa mielenkiintoisen ajatusrakenteen. Jeesus, ja Kristus sanojen käsitteissä.
Toteaisin aloittajalle, että ajassa on näitä Jeesuksia monia eri persoonallisuuksia eläen, mutta kun sana kohdennetaan käsittämään Kristus Voideltu, niin silloin sillä on raamatullisen Jeesuksen kohde, eli Lunastaja.
Eli parempi käyttää sanaa voideltu, Kristus jne. se kohde on silloin tämä Jumalan Poika. ...... näin Jeesuksia sitten löytyy maailmasta ja niille ei kannata painoarvoa antaa. Saattaa kantaja olla kuka tahansa. - tode*
en ota kantaa kirjeen sisältöön, koska en ole lukenut sitä kokonaan. Sensijaan kerron mielipiteeni keräyksistä, jotka toteutetaan ulkopuolella seurakunnan.
Jeesus antoi testamentissaan lähetyskäskyn seurakunnille, eikä meidän uskovien tulisi kävellä yli tuon Jumalan säädöksen tukemalla mitä erilaimpia yhteisöjä ja järjestöjä, jotka eivät ole sitoutuneet mihinkään paikallisseurakuntaan ja sen tekemään evankeliumin työhön. - Asiaan hetimmiten
Oletko seurannut, että mitä varoilla tehdään. Minä seuraan ja kuuntelen ja tiedän, että Jumalan työhön. Seurakunta käsite ei ole sama kuin ev.lut srk, helluntai srk. Ei ollenkaan. Jumalan seurakunta on Jeesuksen omat eri maaalllisista seurakunnista.
Minä olen viinipuu ja te olette oksat. Meller on kuuluisa rahankeräyksistään, joilla hän on luonut myös itselleen hyvän maallisen elämän. Aina eivät Mellerin rahankeräykset ole menneet toivotulla tavalla, vaan ahneus on iskenyt itse keräyksen puuhamieheen. Meller on tuomittu oikeudessakin rahasotkuista.
Mellerin oma kilvoituskaan ei kestä päivänvaloa. Meller on tunnettu naisseikkailuistaan, joita hän itse ei ole millään tavalla kommentoinut. Meller on uhannut sen sijaan asian paljastaneita kunnianloukkaussyytteillä. En suosittele antamaan rahaa enkä ostamaan mitään Mellerin porukoilta. Aivan liian paljon on epäselvää tuossa miehessä.Minäkin sain tuon kirjeen, kuten olen vuosien ajan saanut. Olen myös kannattanut rahallisesti. Mutta olen tullut mietteliääksi. Hän ilmoittaa pitävänsä opetuksen D.Herzogista. (tuliko nimi oikein). Kuitenkin olen varovainen, tämä H. ei edusta raitista kristillisyyttä, vaan harhaa. Kannattaa lukea esi. Petri Paavolan artikkeli,(netistä löytyy Paavolan kotisivulta) hän on tutkinut asiaa Raamatulla. Kyllä täytyy olla varovainen tänä aikana, on niin paljon ekstytystä. Tutkikaa hyvät ihmiset kaikki Jumalan Sanalla. Sitten nimestä. Vain Jeesus-nimi pelastaa. Enkellihän ilmoitti jo Joosefille unessa tuon nimen. Olkaa tarkkoja. Jeesus-nimessä on Voima. eikös teosofeillakin ole joku kristus opissaan.
- aina sama poppoo?
Siis tarkoitatko, että Meller on samaa porukkaa Herzin kanssa? Enpä yhtään ihmettele vaikka olisikin saman sakin porukkaa. Amerikasta oppinsa kun on hakenutkin ja on myös Hinnin kaveri.
Vuosien ajan kannatin Patmoksen työtä ja sain varmaan viikoittain postia. Jatkuva rahan pyytäminen alkoi lopulta aivan ahdistaa kun huomasin, että aina oli vajausta tavoitteista ja uskon nojalla luvattu vaikka mitä.
Kyllä järkytyin kuullessani, miten suuria summia palkkaa LM itselleen oli kahminut, yli kohtuuden. Avustuskohteeni on nykyään ihan muualla, siellä missä varmasti tiedän joka euron menevän kohteesee, johon tarkoitus eikä jonkun välikäden taskuun.
- mikkelinmies1
Sain myös veli Leo Mellerin kirjeen 23.4.2014liittyen tähän radio Patmoksen käynnistyneeseen toimintaa.. En havainnut mitä epäraamatullisuutta.Päivänvastoin nostin jälleen kerran hattuani että veli jaksaa Sanoman kanssa. Olen täysin vakuuttunut, että veli Meller tuntee Jeesuksen, jopa henkilökohtaisena Vapahtajanaan. Kummallista pohdiskelua avaajalta "Antikristusko" ja kysynkin, tunnetko sinä Kristuksen? En ole havainnut myöskään noin 40 vuoden aikana että Meller keräisi itselleen rahaa, kuten tämä Mazdels epäilee.
Itse mietin sitä, onko Patmosradio nyt oikea satsaus Jumalan valtakunnan työhön, kun näitä jo on radiodei, Irrtv, avainmedia ym. Eikö näitä voitaisi Patmoksessa käyttää hyväksi, eikä satsata runsaasti rahaa teknisten välineiden hankkimiseen yms.? Myöskin mietin kuinka henkilökunnan resurssit riittävät?Turunen, Mäkelä, Vuorinen, Meller, Säilä, Rantanen ovat samoja jotka jo tekevät laajasti Patmostyötä. Mistä heille tulee työaikaa tähän uuteen satsaukseen? Etteivät
vaan pala loppuun?
Olen uskollinen patmosystävä, mutta myös mm. Avainmedian, IRRTV, Stefanusyhdistyksen, KAN:n, Fida ry, Israelin ystävät, ja pari kummilastakin on. Pyrin avustamaan kuukausittain. Epäilen jonkin verran median kaikkivoipaisuutta.- Money Talks
"Kummallista pohdiskelua avaajalta "Antikristusko" ja kysynkin, tunnetko sinä Kristuksen? Kummallista pohdiskelua avaajalta "Antikristusko" ja kysynkin, tunnetko sinä Kristuksen?"
Kyllä, olen seurannut Jeesusta Kristusta jo 28 vuotta. Olin myös Mellerin kannattaja 25 vuotta, mutta viimeiset vuodet olen huomannut Mellerin huijariksi.
Hän mm. komppaa suurhujari Benny Hinniä, joka sanoo saavansa "voimansa" rukoilemalla haudoilla ja kristityistä riivaajia ajavan Pirkko Jalovaaran sanoo olevansa hyvä ystävänsä. Järkytyin myös suuresti Mellerin suuresta palkasta, se on jo todella ahneutta.
Meller on aina puhunut yli kirjoitusten omia "profetioitaan", jotka eivät ole koskaan toteutuneet ja pelottelemalla saanut ihmisten kukkaroiden nyörit aukeamaan. Hän on myös aina syyllistänyt ihmisiä lähettämällä suurisilmäisten nälkiintyneiden lasten kuvia, jotka on napannut jostain netistä.
Myös Mellerin krokotiilin kyyn eleet tunnetaan, mies on loistava kolehtipuhuja ja näyttelijä. Jos näitä esiin tuodaan, hän uhkailee ettei voideltuun saa koskea - Ei vaikka vääryyttä on runsaasti hänessä havaittu...
- -------
Helluntailaiset ovat aina hyökänneet "Kristus"-nimitystä kohtaan, sillä sen käyttö edellyttää kunnioittavaa asennetta, sekä korottaa Jeesuksen pelkkää profeettaa ylemmäs, antaa jumalallisuuden kehän.
"Jeesus" on miehen etunimi ja tuo Jeesuksen alas, samalle tasolle ihmisten kanssa, "häntä ei tarvitse kunnioittaa". Hänen nimeään voi väärinkäyttää erilaisissa huijauksissa.
Mutta Kristuksen edessä helluntailainen kohtaa jotain suurempaansa, Jumalan Pojan, Messiaan, jota hän ei kykene pilkkaamaan. Kristus vaientaa helluntailaisen. Siksi tämä kadotuksenlahko herjaa "kristus"-nimeä käyttäviä kristittyjä.
Tuo aloittajan Kristus-vastainen hyökkäys edustaa jo vanhaa helluntaiopetusta.- Jeesus-nimi pelastaa
"Helluntailaiset ovat aina hyökänneet "Kristus"-nimitystä kohtaan, sillä sen käyttö edellyttää kunnioittavaa asennetta, sekä korottaa Jeesuksen pelkkää profeettaa ylemmäs, antaa jumalallisuuden kehän."
Olen 28 vuotta ollut uskossa Jeesukseen Kristukseen, mutta hellarina en ole ollut yhtään vuotta elämästäni.
Monet pitävät "voideltuna saarnaajana" milloin ketäkin huijaria ja on tosiaan myös tuo antikristus, mutta Jeesuksesta puhuttaessa käytetään nimitystä Jeesus Kristus tai kuten messiaaniset juutalaiset käyttävät nimeä Yeshua.
Onhan Jeesus nimi ihanin, sielulle uskovalle...
- Sydän ei sanat
Meidän ei tule lainkaan kiistellä siitä, mikä on oikea nimitys rukoillessamme ja kääntyessämme Jumalan puoleen. Alkuseurakunnan lyhyt uskontunnustus oli ”Jeesus on Herra”. Käytimme sitten sanaa Jeesus tai sanaa Kristus, sydämen asenne ratkaisee – onko Hän meidän elämämme Herra, jolle olemme antaneet elämämme? Valheveljillä ja uskonnollisilla ihmisillä ei ole vaikeuksia käyttää oikeita nimityksiä ja sanoja – me kuulemme ulkoiset sanat, mutta Jumala näkee sydämeen.
Nimim. Hellari…: ”Jos olisi vain pelkkä nimi Jeesus, minua huolestuttaisi, koska Jeesus-nimi on ollut Itämailla suosittu miehen nimi. Niin kertoi jo aikoinaan uskonopekin. Nimenomaan Kristus ja isolla kirjoitettuna ratkaisee. ”
Älä huolestu, jos joku puhuu Jeesuksesta ja rukoilee Häntä. Usko Jeesuksen ristillä suorittamaan syntien sovitukseen ratkaisee; nimen Kristus käyttö eikä se, että se ”nimenomaan” on osattu näpytellä isolla kirjaimella eivät ratkaise. Tietenkin me kirjoitamme nimet isoilla kirjaimilla, kuten aina ja tässä tapauksessa – Jeesus Kristus – mutta Jumalan edessä niiden kirjoitustavoilla ei ole iankaikkisuuden kannalta ratkaisevaa merkitystä. Joskus sattunut virhe näpyttelyssä ei ole esillä viimeisellä tuomiolla.
Nimnim. Money Talks: ”…Jos näitä esiin tuodaan, hän uhkailee ettei voideltuun saa koskea.”
Tämä on hyvä huomio. Olin kerran töissä kristillisessä järjestössä, jonka johtaja oli useiden todistajien mukaan narsisti ja hän teki talousasioissa jatkuvasti vääryyksiä ja oli uskonveljiä ja –sisaria kohtaan henkisesti väkivaltainen. Kaikki arvostelu oli kiellettyä. Osittain siksi, että narsisti ei salli minkäänlaista negatiivista arviota ja osittain siksi, että johtajan sanottiin olevan Herran tehtävään voitelema. Myös Meller on tuonut esille sen, ettei Herran voideltuun saa koskea. 1. Sam. 26:23 ”Herra palkitsee jokaiselle hänen vanhurskautensa ja uskollisuutensa. Sillä Herra antoi sinut tänä päivänä minun käsiini, mutta minä en tahtonut satuttaa kättäni Herran voideltuun.”
Samasta asiasta kirjoitti myös nimim. Jeesus-nimi pelastaa: ”Monet pitävät "voideltuna saarnaajana" milloin ketäkin huijaria ja on tosiaan myös tuo antikristus, mutta Jeesuksesta puhuttaessa käytetään nimitystä Jeesus Kristus tai kuten messiaaniset juutalaiset käyttävät nimeä Yeshua.” Erityisessä voitelussa on sanottu olevan mm. Markku Koivisto ja Benny Hinn – vain muutaman mainitakseni. Keskeistä monien ”voideltujen” toiminnassa on näkyvä voimankäyttö, mutta ei ristin sanoma, evankeliumi, vaikka juuri sana rististä on Jumalan voima. Meillä kaikilla, jotka uskomme Jeesukseen Kristukseen on Pyhä Henki ja se on meidän voitelumme Herralta.
Näillä palstoilla on ollut keskustelua Suomessa toimivasta ryhmästä, jonka mukaan Jumala kuulee vain niitä, jotka käyttävät nimeä Yeshua ja lausuvat sen oikein. Jeesus-nimen käyttävän rukoukset kaikuvat tyhjille seinille. Eräs yhteisön kannataja sanoi minulle, että ”ethän sinäkään kuule, jos joku kutsuu tai puhuttelee sinua aivan eri nimellä kuin mitä sinä todellisuudessa olet”.
Voi tätä pimeyttä! Voi tätä sanoista kiistelyä, kun kaiken ratkaisee sydämemme uudestisyntyminen ja meille ristin työn perusteella lahjoitettu usko! Ajatteleeko joku uskova vakavasti, että koska suuri englanninkielinen maailma käyttää ja lausuu nimen Jesus eri tavalla kuin me käyttäessämme sanaa Jeesus, sillä olisi Jumala-suhteen kanssa merkitystä?- Voihan vitalis.
Patmos bloki 3.7.2013. Katumus mainitaan Raamatussa 21 kertaa, valhetta mainitaan 1 kertaa. Helvetti mainitaan 11 kertaa, taas valhetta. Helvettiin mainitaan 7 kertaa. Mammona mainitaan 90 kertaa, taas valhetta. Mainitaan 4 kertaa. Matt.6:24. Luuk.16:9.- 16:11. 16:13. Raamatun haku, paljastaa Mellerin kusetuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832