Vai vieläkö on sellainen halpis rautatikku? Avellahan on joku premium-malli, kai siinä ainakin on?
Joko on Avensiksen konepellissä kaasujousi?
81
1118
Vastaukset
- miksi pitäisi
Ajattelitko viettää vapaa-aikasi auton konepellin alla puuhasteluun?
- Premiumautoilija
Hävettäisi aukaista konepelti huoltoasemalla kun lisää tuulilasin pesunestesäiliöön vettä ja nestettä jos siellä olisi rautatikku.
- älä yritä
Premiumautoilija kirjoitti:
Hävettäisi aukaista konepelti huoltoasemalla kun lisää tuulilasin pesunestesäiliöön vettä ja nestettä jos siellä olisi rautatikku.
Marketista kuitenkin ostat nesteet, kun saat pari euroa halvemmalla.
- Tikku toimii
Premiumautoilija kirjoitti:
Hävettäisi aukaista konepelti huoltoasemalla kun lisää tuulilasin pesunestesäiliöön vettä ja nestettä jos siellä olisi rautatikku.
Ei toyotan nokkapellejä tarvitse availla missään huoltoasemilla eikä tien pientareillakaan, niinkuin saksalaismerkkien. VAGeneista voisi jättää koko nokkapellin pois kun sitä joutuu kumminkin aukomaan useammin kuin kuskin ovea ja jakoketjuun käsin kiristettävä veivi kuin oli ennen ladassa käynnistystä varten.
- huono juttu sulta
Premiumautoilija kirjoitti:
Hävettäisi aukaista konepelti huoltoasemalla kun lisää tuulilasin pesunestesäiliöön vettä ja nestettä jos siellä olisi rautatikku.
Sulla on varmaan kaasujouset ollu syntymästä asti perseessäs ku noin laitat :DDD
- Öljytikku
Ei Avensiksen konepeltiä nostele muut kuin huoltomiehet.
Aivan sama mikä systeemi siinä on.
VAGinaattorissa kaasujousi on tärkeä kun öljyn pintaa pitää
päivittäin katsoa. Olisi parempi jos siinäkin tulisi öljytikku
konepellin lävitse ettei tavitsisi avata ollenkaan. Toivottavasti
ensi vuoden mallissa jo on.- ei tarvi tikkua
Litran kun laittaa VAGiin öljyä joka tankkauksessa, niin siinä se. Jos vielä valittaa ajossa niin sitten toinen.
- Tojo on surkea
Itsekseenkö ne tuulilasinpesunesteet lisääntyy Tojossa säiliöön?
Tojohan on kuuluisa siitä öljynsyönnistä ollut aina. - kerrntoyo
Niin se tietsikka siinä kojetaulussa kertoo jos kun lisätään öljyä ja mitä sitten jos nyt 30 000 km vaihtoväliin vaikka litran lisäisikin, keneltä se onpois ei ainakaan toyota terolta.
Ja puree nekin toyotatkin öljyä mutta koska huollossa lisätään, tämän tämä eikä niillä 30 000km mennä ilman muutamaa huoltoo.
- Biimer ykkönen
Onko Avensiksella premium-malli? Avensis premium? HAH HAH HAH HAH HAH, täyttä kuraa koko pirssi.
- Premiumia sullekin
Kyllä niin hävettää pitää omalla päänupilla konepeltiä ylhäällä samalla kun yrittää ujuttaa pesunestettä/ öljyä säiliöön, kaasujousi nimittäin lopetti toiminnan sattuneesta syystä.....
- ammatikseen tiellä
Tiesitkö, että kaasujousi on tarvittaessa vaihdettavissa, eikä vaihto kestä viittä minuuttia kauempaa.
Epäilen tosin kaasujousen vikaantumista. Itselläni on kokemusta niistä sekä konepellissä, että takaluukussa yli 15 vuoden ja yli miljoonan kilometrin matkalta, eikä yksikään ole vielä rikkoutunut. - yhtä tärkeä
ammatikseen tiellä kirjoitti:
Tiesitkö, että kaasujousi on tarvittaessa vaihdettavissa, eikä vaihto kestä viittä minuuttia kauempaa.
Epäilen tosin kaasujousen vikaantumista. Itselläni on kokemusta niistä sekä konepellissä, että takaluukussa yli 15 vuoden ja yli miljoonan kilometrin matkalta, eikä yksikään ole vielä rikkoutunut.on VAG:ssa konepellin pikakiinnitys, saa helposti aina irti konetta ja laatikkoa vaihdettaessa.
- Premiumia sullekin
ammatikseen tiellä kirjoitti:
Tiesitkö, että kaasujousi on tarvittaessa vaihdettavissa, eikä vaihto kestä viittä minuuttia kauempaa.
Epäilen tosin kaasujousen vikaantumista. Itselläni on kokemusta niistä sekä konepellissä, että takaluukussa yli 15 vuoden ja yli miljoonan kilometrin matkalta, eikä yksikään ole vielä rikkoutunut.Satunpa hyvinkin tietämään, olen itse sellaiset vaihtanut takaluukkuun.
Eurooppalainen premiumkaasujousi kesti alle 10 v, jonka jälkeen koitti "eurooppalainen takaisinkutsu" ja artisti maksoi.
- ei ole ei
Sinun Skodassasi taitaa olla kaukosäätimellä avautuva konepelti ja öljyntäyttötulppa.
- Miun Tojo-Leksu
onkin ovela peli kun takaluukun saa auki sähköllä napista tai kaukosäätimellä. Riittää kun kaukosäädin on jossain lähistöllä niin kaikki toimii. Että sellaista haitekkiä on miun Leksussa. Työ että pojat tiijä hienoista autoloista mittään.
- Pumppaa pois
Premiumissasi konepeitto haukoittelee niin usein, että kaasujousille on todellinen tarve.
- ei mitään kehitystä
Ave premiumia? Mistä kohtaa?
Muutaman kerran olen sellaisen kyydissä ollut talvipakkasilla. Startin jälkeen kone huutaa "tyhjäkäyntiä" 2000 rpm. Parin km ajon jälkeen liikennevaloissa seistessä enää 1500 rpm.
Viimeksi tällaista käytöstä tuli nähtyä 80-luvun kaasutinmoottorisen pikkuauton kanssa.- ei missään nimes
Oikeassa olet, uudella no -12 vm. vensiksella ajellu, mutta ei mitään voi kehua, laiska moottori, huono ajo-asento...ehkä lyhyille japseille tehty, ajoltaan huono.
- ei tojoja
Aveahan on aivän nössi auto muutenki, aivan sama millä pellin laittaa pystyyn.
- pernium
Avensista ja premium ovat toistensa vastakohtia.
- höyhenen kevyt
Ja halavatun painava konepelti onkin mitä on kinkin päässä pyöriny kun on tuon suunnitellu menis kattoo bimmeristä mallii
- gas spring
Mutta todella ohutta peltiä on Aven konepelti.
- Lisää nappeja
Salilla käydään ja vielä toissa vuonna vaadittiin, että kunnon autossa pitää olla mm. raskaat ovet eli koittakaa pärjätä pojat.
- sggfsdgfsdgfsdfgfd
Kaasujousi nokkapellin alla on kyllä vääriin asioihin panostamista
...jos siellä joku skodavolski spede kirjottelee niin semmoset terveiset että saisivat kaasujousenkin hinnan käyttää toimivan moottorin ja vaihdelaatikon kehittelyyn.- Tojon ohittanut
Mistäs se tojo repii rahat ruostesuojaukseen, toimiviin Dieseleihin ja ajo-ominaisuuksiin, sekä toimivaan tekniikkaan jota ei tarvitse vähän väliä parsia viranomaisten määräämillä takaisinkutsuilla. Tojo ei pysty raapimaan rahoja edes siitä kaasujousesta, kun eivät ole saaneet sitä vielä kopioitua.
- uyiktyyuytiyu
Tojon ohittanut kirjoitti:
Mistäs se tojo repii rahat ruostesuojaukseen, toimiviin Dieseleihin ja ajo-ominaisuuksiin, sekä toimivaan tekniikkaan jota ei tarvitse vähän väliä parsia viranomaisten määräämillä takaisinkutsuilla. Tojo ei pysty raapimaan rahoja edes siitä kaasujousesta, kun eivät ole saaneet sitä vielä kopioitua.
Tojolla on hybridit, dieseliin verrattavissa oleva kulutus ilman dieselin veroja.
Itse en näe mitään syytä miksi dieseleihin kannattaisi edes panostaa.
Viranomaisetko niitä takaisinkutsuja määräilee, itse olen ollut käsityksessä että ne on konsernin omaa näkemystä jälkivastuusta. Minusta se on hienoa että joku seisoo tuotteidensa takana. Samaa ei voi sanoa vw-groupin romuista.
Ruostesuojauksesta sen verran että keskitason yläpuolella ollaan ja ylimääräistä ruostesuojausta voi kuka tahansa hankkia kolmannelta osapuolelta jos kokee tarvitsevansa. Sanoisin että saksanseisojien omistajien kehittämä urbaanilegenda. Itselläni on tuossa kaksi Toyotaa pihassa, toinen melko tuore ja toinen 16 vuotta vanha, ei ole tarvinnut hitsailla ja ulkopelleissä ei ruostetta missään. - ihkhg
uyiktyyuytiyu kirjoitti:
Tojolla on hybridit, dieseliin verrattavissa oleva kulutus ilman dieselin veroja.
Itse en näe mitään syytä miksi dieseleihin kannattaisi edes panostaa.
Viranomaisetko niitä takaisinkutsuja määräilee, itse olen ollut käsityksessä että ne on konsernin omaa näkemystä jälkivastuusta. Minusta se on hienoa että joku seisoo tuotteidensa takana. Samaa ei voi sanoa vw-groupin romuista.
Ruostesuojauksesta sen verran että keskitason yläpuolella ollaan ja ylimääräistä ruostesuojausta voi kuka tahansa hankkia kolmannelta osapuolelta jos kokee tarvitsevansa. Sanoisin että saksanseisojien omistajien kehittämä urbaanilegenda. Itselläni on tuossa kaksi Toyotaa pihassa, toinen melko tuore ja toinen 16 vuotta vanha, ei ole tarvinnut hitsailla ja ulkopelleissä ei ruostetta missään.Mutta Tojon hybridi ei pärjännyt esim. Seatille testissä. Dieseleillä saa vetää raskastakin kärryä, Tojon hybridillä ei.
Tojo jäi kiinni vikojen pimittelystä ja salailusta, lupautui sitten tekemään takaisinkutsuja tarvittaessa.
Ruostesuojauksessa Tojo on aivan heikoimpien joukossa. Kolmas osapuoli ei autoa galvanoi eikä paksunna peltejä. - yvtvhyjnkk
ihkhg kirjoitti:
Mutta Tojon hybridi ei pärjännyt esim. Seatille testissä. Dieseleillä saa vetää raskastakin kärryä, Tojon hybridillä ei.
Tojo jäi kiinni vikojen pimittelystä ja salailusta, lupautui sitten tekemään takaisinkutsuja tarvittaessa.
Ruostesuojauksessa Tojo on aivan heikoimpien joukossa. Kolmas osapuoli ei autoa galvanoi eikä paksunna peltejä.Mikäs se semmonen testi oli? Esimerkiksi täräytettiinkö käymään -35asteen pakkasesta?
- Kuolemantojo
uyiktyyuytiyu kirjoitti:
Tojolla on hybridit, dieseliin verrattavissa oleva kulutus ilman dieselin veroja.
Itse en näe mitään syytä miksi dieseleihin kannattaisi edes panostaa.
Viranomaisetko niitä takaisinkutsuja määräilee, itse olen ollut käsityksessä että ne on konsernin omaa näkemystä jälkivastuusta. Minusta se on hienoa että joku seisoo tuotteidensa takana. Samaa ei voi sanoa vw-groupin romuista.
Ruostesuojauksesta sen verran että keskitason yläpuolella ollaan ja ylimääräistä ruostesuojausta voi kuka tahansa hankkia kolmannelta osapuolelta jos kokee tarvitsevansa. Sanoisin että saksanseisojien omistajien kehittämä urbaanilegenda. Itselläni on tuossa kaksi Toyotaa pihassa, toinen melko tuore ja toinen 16 vuotta vanha, ei ole tarvinnut hitsailla ja ulkopelleissä ei ruostetta missään.Moottori lehden vertailussa (maaliskuu 2014) Auris hypriidi ja Diesel Seat ja ajettiin sama koeajo lenkki molemmilla, Seatti kulutti vähemmän kuin hypriidi.
Takaisinkutsut ovat viranomaisten määräämiä korjauksia vaarallisista vioista ja suomessa Toyotalla on niitä 44 kappaletta auki ja kaksi saatu vuosien aikana valmiiksi. Toyota tuli kuuluisaksi vikojen pimittelystä jossa ehti ihmisiä kuolla ennen kuin viranomaiset puuttuivat peliin. Toyotan jälkivastuu on vitsi.
Toyota ja muut japanilaiset ovat ruostesuojauksessa huonoimmat. Tästä oli hetki sitten ruotsalainen tutkimus.
Nyt näyttää siltä, että tietoa on ammennettu Toyota Plus lehdestä. - Aivokääpiö!!
Kuolemantojo kirjoitti:
Moottori lehden vertailussa (maaliskuu 2014) Auris hypriidi ja Diesel Seat ja ajettiin sama koeajo lenkki molemmilla, Seatti kulutti vähemmän kuin hypriidi.
Takaisinkutsut ovat viranomaisten määräämiä korjauksia vaarallisista vioista ja suomessa Toyotalla on niitä 44 kappaletta auki ja kaksi saatu vuosien aikana valmiiksi. Toyota tuli kuuluisaksi vikojen pimittelystä jossa ehti ihmisiä kuolla ennen kuin viranomaiset puuttuivat peliin. Toyotan jälkivastuu on vitsi.
Toyota ja muut japanilaiset ovat ruostesuojauksessa huonoimmat. Tästä oli hetki sitten ruotsalainen tutkimus.
Nyt näyttää siltä, että tietoa on ammennettu Toyota Plus lehdestä.Takaisinkutsut voivat olla Trafin määräämiä mutta suurin osa on
valmistajan tekemiä.eli valehtelet törkeästi.
Montako kertaa olet tämän saman postannut tänne . Kymmenen kertaa
eiriitä alkuunkaan. Onko sulla kaikki inkkarit kanootissa? - Tojohönö
Aivokääpiö!! kirjoitti:
Takaisinkutsut voivat olla Trafin määräämiä mutta suurin osa on
valmistajan tekemiä.eli valehtelet törkeästi.
Montako kertaa olet tämän saman postannut tänne . Kymmenen kertaa
eiriitä alkuunkaan. Onko sulla kaikki inkkarit kanootissa?Kuules tojohönö, miksi se Toyota ei sitten tee niitä?
- avens
Ei vielä mutta männänpalautusjousi kyllä löytyy
- Ei tarvita kun kestä
Toivottavasti ei koskaan sillä käyttövarmin ja kevein on selkeä aina luotetava tuki.
Moisen turhakkeen pitäisi tehdä valinnaisevarusteeksi ja hinta sen mukaisekei että saisi pröystäillä turhuudella. - kermaperseet
Kaasujouset tuppaa kulahtamaan, eikä maksa ku satasen kpl, kyllä keppi on idiootti varma keksintö ja kestää eikä putoa luukku päähän.
- ei tunnu missään
Jos on niin tyhmä, että auton osto on kaasujousista kiinni, niin ei siinä enää muutama konepellin isku aiheuta lisää vaurioita.
- keijo50
nyt 446000km pasuunalla hyvin pelaa, mutta rouvan avensis on kotiin kutsuttuna ja muutenkin remontissa todella usein että se aina kunnossa.
- Gas spring
Ei ole mutta ehkä seuraavaan malliin saadaan kopioitua.
- Suolikaasu.....
Aloittajan kysymys kertoo enemmän aloittajan lapsellisuudesta
kuin kaasujousen tarkoituksesta. Jostakin on petterin aloitettava. - pakko olla
Onhan Premium Skodissakin kaasujouset, onhan?
- sakemannicruisaaja
Johan on taas aihe. Pakko sanoa että ainakin 98 vectrassakin on kaasujousi ettei tikkujen kanssa tarvi puljata. ihan näppärää. ja 90 w201 mersussa sellanen vastaava että pysyy ylhäällä ilman rautatikkua. tojotasta en tiä luulis nyt et niissäkin ois jo 2010 luvulla saatu kehitettyä joku muu kun rautatikku.
- johanonjussttttjust
Johan hyvinkin taas on aihe, onpa hyvinkin.
Kuulemma isoimpiin preemiumeihin on tulossa huippumalleihin kaasujousen lisäksi myös rautatikku.
Tämä sen takia, että ei tarvitse päällä pitää konepeltiä avoinna sitten kun se kaasujousi kulahtaa. - BMW kusipää
Kertokaas nyt Terojen Isät.. onko teillä tosiaan jotain antiikkisia kapistuksia uusissa autoissanne?!?! Eikö yhtään hävettänyt esitellä sukulaismiehille uutta Toyotaa ja avata konepeltti johonkin 70-luvun tikun varteen tönöttämään..
Kyllä jos ite ostais Toyotan niin palautukseen lähtisi heti, kun ensimäisen kerran joutuisi tikunnokkaan konepellin asettelemaan!- 80-luvun tekniikkaa
Hei haloo - toilootissa käytetään vielä ns. laukunmurskaajasaranoitakin takaluukussa.
Ja sellainen 1 cm korkeilla sinivihreillä ledeillä toteutettu on edelleen pop. Kuten oli jo 30 vuotta sitten.
Että on maailmassa sentään jotain pysyvää ;-D
---
Ingman saa maidon maistumaan
ja Toyota muovin ruostumaan - 80-luvun tekniikkaa
80-luvun tekniikkaa kirjoitti:
Hei haloo - toilootissa käytetään vielä ns. laukunmurskaajasaranoitakin takaluukussa.
Ja sellainen 1 cm korkeilla sinivihreillä ledeillä toteutettu on edelleen pop. Kuten oli jo 30 vuotta sitten.
Että on maailmassa sentään jotain pysyvää ;-D
---
Ingman saa maidon maistumaan
ja Toyota muovin ruostumaanJa sellainen 1 cm korkeilla sinivihreillä ledeillä toteutettu on edelleen pop.
^ kojelaudan digikello piti sanomani
----
Ingman saa maidon maistumaan
ja Toyota muovin ruostumaan - Naula päässä
Taitaa bimmerisssä konepelti olla usein "tönöttämässä" kun jaksaa
noin sivuseikat kiinnostaa. - vai ledejä
80-luvun tekniikkaa kirjoitti:
Ja sellainen 1 cm korkeilla sinivihreillä ledeillä toteutettu on edelleen pop.
^ kojelaudan digikello piti sanomani
----
Ingman saa maidon maistumaan
ja Toyota muovin ruostumaanEikös se kello ole antiikkinen 7-segmenttinen nestekidekello. Niitä on ilmeisesti jäänyt aikanaan niin paljon varastoon, että oli pakko laittaa johonkin uuteen malliin.
- kuin koti
Naula päässä kirjoitti:
Taitaa bimmerisssä konepelti olla usein "tönöttämässä" kun jaksaa
noin sivuseikat kiinnostaa.Bimmeristi asuu suorastaan konepellin alla yrittäen saada käyntiä kohdalleen kuluneesta nokka-akselista huolimatta. Tietäähän sen miten siinä käy.
- 80-luvun tekniikkaa
vai ledejä kirjoitti:
Eikös se kello ole antiikkinen 7-segmenttinen nestekidekello. Niitä on ilmeisesti jäänyt aikanaan niin paljon varastoon, että oli pakko laittaa johonkin uuteen malliin.
Totta, molempia (led/nestekide) näkyy uusissakin toilootissa.
- VW Passat
On! Monessa Passatissa näkyy olevan keulalla lisävalot ja kuskilla iästä riippumatta lippis päässä. Lisävalot duunaripoikien pippelinjatke?
- turhake....
Toivottavasti ei tulekaan koskaan. Kaasujousi on täysin turha lisuke ja hankaloittaa auton toimintaa ja lisää hintaa ilman käyttöarvoa..
- tosi turhaa...
Farkun peräluukkuun myös pitäisi laittaa rautatikut. Ihan turhaan sinne kaasujousia laittaa.
- tojo osaa tämän
tosi turhaa... kirjoitti:
Farkun peräluukkuun myös pitäisi laittaa rautatikut. Ihan turhaan sinne kaasujousia laittaa.
Joo, ja takakonttiin pitää laittaa perinteiset laukunmurskaajasaranat monimutkaisemman nivelistön sijaan.
- joko ja joko
Avensiksen hinta nousisi taivaisiin, jos siinä olisi samat varusteet vakiona kuin eurooppalaisissa. Kyllä 80-luvun varusteet saa Teroille riittää.
- bercedes
Kun lukee näitä järjenjättiläisten juttuja, ei ole ihme että liikenne Suomessa on kahjoa. Täällä takapajulassa on vielä niin uusi asia toi yksityisautoilu, että yksinkertaisempi ja tyhmempi kansanosa ei osaa suhteuttaa sitä oikeaan elämään.
Viestien kirjoitusajankohdista voi päätellä, että kortistossa oleva väki täällä aivopierujaan kirjoittelee...- Etupajula
On tämä maa kyllä autoilun takapajula. Vielä vuonna 2014 myydään autoja joissa rautatikku pitää konepeltiä ylhäällä. Vähän vaarallinenkin tuommoinen rautatikku. Tulee pelti päähän jos laittaa väärään kohti tikun pään.
- Tikku silmässä
Etupajula kirjoitti:
On tämä maa kyllä autoilun takapajula. Vielä vuonna 2014 myydään autoja joissa rautatikku pitää konepeltiä ylhäällä. Vähän vaarallinenkin tuommoinen rautatikku. Tulee pelti päähän jos laittaa väärään kohti tikun pään.
Autoilun takapajulasta en tiiedä mutta petterien takapajula on
aivan varmasti. Vähä-älyisempää tikusta asiaa tekijöitä ei voi
muualta löytyä. - mietis sitä
Meitä, jotka elämme pääomatuloilla on paljon.
- Miten niin
Tikku silmässä kirjoitti:
Autoilun takapajulasta en tiiedä mutta petterien takapajula on
aivan varmasti. Vähä-älyisempää tikusta asiaa tekijöitä ei voi
muualta löytyä.Itse en ostaisi autoa missä on vielä tikku konepellissä. 90-luvun alusta lähtien ainakin kaikissa autoissani on ollut kaasujousi.
- Tarveharkitsija
Faktaa on, että tikku on keveämpi. kuin kaasujouset. Tikku myös yleensä kestää auton eliniän. Lisäksi esim. keulakolarikorjauksessa osien hinta jää pienemmäksi.
Näin ollen auton ostohinta on pienempi, polttonesteen kulutus pienempi, elinikäiset huoltokustannukset matalammat ja vakuutusmaksut pienemmät. Miten voi kukaan haluta turhan monimutkaista ratkaisua vähäpätöiseen ja harvoin tarvittavaan tehtävään (konepellin aukipito)?- tikusta asiaa
Kai toilootissa on tikut takaluukussakin? Ettei kulu tarpeettomat kaasujouset, kun pitää peräluukkua tuulettaa niin usein.
- Että näin
tikusta asiaa kirjoitti:
Kai toilootissa on tikut takaluukussakin? Ettei kulu tarpeettomat kaasujouset, kun pitää peräluukkua tuulettaa niin usein.
Carina vm-90 liftback on muuten kaasujouset takaluukussa alkuperäiset ja toimii edelleen vaikka on 24 vuotta palvelleet. Tikku paras nokkapellissä sen verran harvoin käytetään.
- vähänkö noloa
Että näin kirjoitti:
Carina vm-90 liftback on muuten kaasujouset takaluukussa alkuperäiset ja toimii edelleen vaikka on 24 vuotta palvelleet. Tikku paras nokkapellissä sen verran harvoin käytetään.
Tikku on paras, koska kaasujouset kuluu helposti loppuun.
Takakontissa kaasujouset ovat paremmat, koska takakonttia käytetään enemmän. Takakontissa kaasujouset eivät kulu loppuun, vaikka niitä käytetään enemmän.
Asia selvä - terolla se vaan taas selittää pihlajanmarjoja happamiksi. - ennenkaikkea
vähänkö noloa kirjoitti:
Tikku on paras, koska kaasujouset kuluu helposti loppuun.
Takakontissa kaasujouset ovat paremmat, koska takakonttia käytetään enemmän. Takakontissa kaasujouset eivät kulu loppuun, vaikka niitä käytetään enemmän.
Asia selvä - terolla se vaan taas selittää pihlajanmarjoja happamiksi.Koska Toyotassa ei ole kaasujousia konepellissä, ei niitä voi pitää hyvinä, koska ne kuluvat loppuun ennen aikojaan. Kaasujousien ennenaikainen loppuun kuluminen ei koske takaluukkua, koska Toyotassa on sellaiset.
- tikkuakynnenalle
Onpahan uskomaton ja itselleni täysin vieras ylenpalttisen kiinnostuksen määrä konepellin alapuolisiin asioihin, kun joku kaasujousi on muodostunut noin tärkeäksi asiaksi.
Viittaako tämä nyt jotenkin jatkuvaan kovaan öljyn kulutukseen, syvään huoleen konepuolen kestämisestä, vai mikä pakottaa tiuhaan konepellin availun tarpeeseen ?
Onkohan tämä sitten sitä mielenrauhaa kun itse en avaa konepeltiä muulloin kun pesunesteen lisäystä varten tarpeen tullen.- tikusta asiaa
Mikäs merkki se olikaan, joihin uusittiin lyhyempiä öljytikkuja, jotta saatii täyttömäärää lisättyä?
Ennen tätä muutosta huoltoasemalla lisättiin öljyä ja tarkastettiin bensa.
Ei ihme, että tojotisteja pelottaa konepellin kaasujousien kuluminen loppuun! Vankkaa kokemusta tässäkin on taustalla ;-D - Tojon innovaatio
tikusta asiaa kirjoitti:
Mikäs merkki se olikaan, joihin uusittiin lyhyempiä öljytikkuja, jotta saatii täyttömäärää lisättyä?
Ennen tätä muutosta huoltoasemalla lisättiin öljyä ja tarkastettiin bensa.
Ei ihme, että tojotisteja pelottaa konepellin kaasujousien kuluminen loppuun! Vankkaa kokemusta tässäkin on taustalla ;-DPerinteisen öljytikun tilalle laitetaan teleskooppiöljytikku. Jos ei tikku kastu öljystä, niin tikkua voi venyttää, ei tarvitsisi lisätä öljyä. Se olisi säästöä monta kymppiä taas sekin vuodessa.
- Mie vaan
Kaasujouset asennettu auton kone peltiin vain siksi, kun Saksan raadot on aina levällään tien poskessa ja korjaamolla huoltomiehen on helpompi korjailla niitä. Kun jatkuvasti siellä on.
- 213213213
Kyllä joillakin on murheet :-)
Mitä väliä jos jonkun toisen autossa on perinteinen tukitikku?
Ottaako se niin koville vai onko elämä niin masentavaa että vain itkemällä täällä voi kokea elävänsä... taattua luuseriporukkaa. - Arabianranta
Pittääkös siellä pellinalla jottai touhuta ? Lienet audi / wwww konsernin asiakkaita joilla öljy loppuu silloin tällöin . Tohotan peltiä ei tarte nostella kesken huoltojen , on se vua ihme laite . Tietätkös että wolkkari tuottaa enemmän makkaroita kun aatoja , liekkö niisäkkii pohjaanpalaneita kuten ww vaihteistoja ja näitä tsfi vai olko sdp ,,
- noin sitä pitää
Olet Tero ottanut taas tyhjään vatsaan ja liian paljon.
- Ajakko nää
konepelti ylhäällä vai eikö sulla oo muuta hommaa kuin nostella auton konepeltiä?
- miksei sylinterit
Hydraulisylintereillä voisi nostaa jarruttaessa konepellin pystyyn, ei kuluisi jarrupalat. Voisi kehuskella ajaneensa samoilla paloilla 300-400 tkm niinkuin eräs Porinseudun mies.
- Tuskin on
Enpä usko, että on. Kaasujouset on yleensä paremman luokan autoissa. Muistan kun se tikku oli yleinen 20-30 vuotta sitten, se oli aina tiellä jos esim. polttimoa vaihtoi tai pissapoikaan lisäsi nestettä.
- asiaaa tikusta
Omistan kolme autoa joista vain yksi on Toyota. Kaikki ovat alle
15 vuotiaita mutta kaikissa on se tikku. Tosin olen omistanut jo
60-luvulla auton jossa ei tikkua ollut vaan jousimekanismi.
Kaasujousiakin on matkan varrella ollut. En kylläkään tajua,miksi
joku tekee"tikusta " asiaa,kun niin vähäpätöisellä asialla ei ole mitään merkitystä.
Kaikki muu autossa on paljon tärkeämpää.
- 350
Pettereille:
Ostaisitko Toyotan, joka voittaisi kaikki vertailut?
Ostaisitko Toyotan, jossa olisi pieni bensiiniturbomoottori?
Ostaisitko Toyotan, jonka konepellissä olisi kaasujousi?
Ostaisitko Toyota, jonka hybridillä voisi vetää raskastakin peräkärryä?
Et tietenkään. No mitä vielä sitten länkytät? - tikusta asiaa
Terolle:
Ostaisitko toilootan, vaikka se häviäisi kaikki vertailut?
Ostaisitko toilootan, vaikka siinä olisi tikut konepellissä?
Ostaisitko toilootan, vaikka siinä olisi tikut ja/tai laukunmurskaajasaranat takaluukussa?
Ostaisitko toilootan, vaikka se saattaa kiihtyä hallitsemattomasti bugin vuoksi?
Ostaisitko toilootan, vaikka valmistaja valehtelisi ja harhauttaisi kehittelemällä satuja lattiamatoista ja kaasupolkimen saranoista?
Ostaisitko toilootan, vaikka siinä olisi kehno ruostesuojaus?
Ostaisitko toilootan, vaikka sen moottori ei täyttäisi nykyisiä päästönormeja (haisu)?
Ostaisitko toilootan, vaikka siinä olisi markkinoiden lyhyimmät huoltovälit ja kalleimmat ylläpitokulut?
Ostaisitko toilootan, vaikka sen rengaspainevahdit pitää käydä huollossa ohjelmoimassa uudelleen joka renkaanvaihdon yhteydessä, kun valmistaja päätti vähän säästää muistopaikkojen määrässä?
Ostaisitko toilootan, vaikka sen kojelauta on kuin tuulahdus 80/90-luvulta piskuisine "Casio" digikelloineen (jopa malliston huipulla eli leluxissa)?
Ostaisitko toilootan, vaikka valmistaja valehtelisi turvatyynyjen määrää ylöspäin, luoden vaikutelmaa siitä, että autossa olisi myös takapenkillä sivutyynyt tai polvityynyt edessä?
No tottakai ostat, koska tero on horjumaton uskossaan ja omaa erittäin valikoivan lukutaidon .... tosin sen ansiosta viime vuosina ei ole tarvinnut lukea muuta kuin toilootan asiakaslehteä! - Kääsy
Toivottavasti ei olis missään muussakaan ajoneuvossa semmosta laitetta.
- No onko tarvis
Miksi konepellissä pitäisi olla kaasujousi? Ei sitä konepeltiä tarvitse availla yhtenään. Kurakelillä saattaa mennä pesumestettä mutta siihen se availu sitten rajoittuukin eikä sellaisia päiviä täälläpäin monia ole, enemmän pakkasta jolloin nestettä ei juuri kulu. Öljytikkuun kurkkaan pari kertaa kuussa ja aina sama juttu, ei lisäyksen tarvetta. Öljyä luonnollisesti kuluu mutta vaihtovälillä ei edes puoleen väliin ehdi pudota tikussa. Kyllä auton perusluotettavuus voittaa jonkun kaasujousen, joka on muuten havaintojen mukaan monessa autossa antanut jo periksi, etenkin farkkupassatien takaluukuissa.
- tarvis on
erään konsernin autoihin pitää lisätä öljyä jokaisella ABC-asemalla, silloin kaasujousi on jopa tarpeellinen varuste.
- Rautahevonen77
Täällähän saa nauraa vedet silmissä kun lukee näitä juttuja.. Kaasujousi vs Rautatikku..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212266
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242153Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13968Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15754Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32679