Trexanin aloitus?

jaa3

Minulle diagnosoitiin lastenreuma, jonka vuoksi lääkäri määräsi trexanin aloituksen. Annos olisi 20mg kerran viikossa ja seuraavana päivänä tulisi ottaa foolihappo.
Kuitenkin netistä löysimme tiedon, että trexan tulisi aloittaa pienillä annoksilla ja nostaa sitä tietyn ajan välein. Voiko noin isolla annoksella aloittaa?
Olen 14vuotias tyttö.

3

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikea annos on

Estäs muu ruokavalio?

Kertoiko lääkärisi siitä mitään?

http://personal.inet.fi/koti/remeli/reuma.htm

Trexan tablettien annostus ja hoitoaika ovat yksilöllisiä ja riippuvat hoidettavasta sairaudesta. Noudata tarkoin lääkärin antamia annostusohjeita. Lääkäri voi muuttaa annosta tarvittaessa hoidon tehon ja mahdollisten haittavaikutusten mukaan.

Reuman, psoriaasin ja psoriaasiin liittyvän niveltulehduksen hoidossa lääke otetaan yleensä kerran viikossa, suun kautta, samana viikonpäivänä. Lääkkeen otto useammin, esim. päivittäin, voi aiheuttaa vakavia myrkytysoireita. Ota tabletit suun kautta. Juo vähintään lasillinen vettä kun otat lääkkeen.

Psoriaasin ja nivelreuman hoidossa tavallinen annos on 7,5–15 mg kerran viikossa. Syöpätaudeissa annos on yksilöllinen.

• .19.

Ainakin oma reumalääkärini aloitti sen 10:llä ja nosti sen 20:een hitaasti, samalla turvaverikokeita tehden. Tiedä sitten jos sinulla on joku lastenlääkäri, joka ei ole erikoistunut reumasairauksiin?

Varmista nyt ainakin, että turvakokeet tehdään normien mukaan eli alussa tiheämmin. Jos naama alka kellertää niin maksa on heikossa kunnossa.

Syö pillerit ruuan päälle, tyhjällä vatsalla saa kyllä öklön olon.

• mummikin

Minullakin Trexan aloitettiin 10mg kerran viikossa kahden viikon ajan, sitten 15mg kahden viikon ajan ja sen jälkeen 20mg kerran viikossa. Minulle on sanottu, että tuon foolihapon voi ottaa jo kuuden tunnin kuluttua Trexanista.
      Vuoden kuluttua Trexanin aloittamisesta vähennettiin annosta 15mg:iin. Joissakin tapauksissa voidaan annosta vähentää enemmänkin, mutta se on aina yksilöllistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      5968
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      61
      3615
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2779
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      2770
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2329
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      36
      2295
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      2097
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1965
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1409
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      282
      1344
    Aihe