painan 42 ´ja olen 163 pitkä. tiedän että olen hoikka mutta en omasta mielestäni kärsi anoreksiasta. ihmiset kyllä huomauttavat siitä lähes päivittäin. syön kunnolla jokapäivä, mutta painoa ei tunnu tulevan lisää.
anoreksiaako?
5
1063
Vastaukset
- tyttö
minä kirjoitin saman tapaisen vietin sulla oli sama otsikko ei samasta ongelmasta tarvii kysyä kahta kertaa! olet läski etkä kärsi anoreksiasta!
- Läpi käynyt
Painoindeksisi on 15,8, mikä tarkoittaa, että olet selvästi alipainoinen. Normaalipainoisen indeksi on 18,5-24,9. Näitä viitearvoja voi käyttää 18-60-vuotiailla naisilla. Painoindeksin voit mitata osoitteessa www.tohtori.fi.
Ihminen voi olla hoikka, vaikka hän söisi terveellistä ruokaa aivan normaalisti. Ja niinhän kerroit syöväsi. Muista, että riittävän aamu- ja iltapalan lisäksi tarvitset päivässä kaksi lämmintä ateriaa ja välipaloja tarpeen mukaan.
Mieti, syötkö terveellisesti, liikutko terveellisesti ja onko suhteesi ja asenteesi ruokaan ja liikuntaan normaali. Jos asia askarruttaa mieltäsi, ota yhteyttä esim. kouluterveydenhoitajaasi ja keskustele hänen kanssaan asiasta. - sanna
tytölle : tää palsta on tehty tätä varten! en pahemmin käynyt tutkimassa muita viestejä.
läpi käynyt: kiitos rakentavasta palautteesta. :) - Ansku
Mielestäni et sairasta anoreksiaa kun kerta voit syödä ihan normaalisti.
- Åsa
Et sairasta anoreksiaa, mikäli tavoiteenasi on saada lisää painoa ja mikäli syöt normaalisti. Alipainoinen voi olla ilman anoreksiaakin, muistakaa se!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481229Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101169- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753