Hevosen omistaminen

jasmin3

Hej! Olen 34 vuotias perheen-äiti Helsingistä. Olen aina halunnut omistaa hevosen mutta koskaan en ole ollut niin innostunut ratsastuksesta tai muista hevoslajeista. Onko mahdollista ostaa hevonen siten että en itse tarvitse käydä tallilla säännöllisesti hoitamassa vaan että käyn vaikka about parisen kertaa viikossa tallilla katsomassa ja oleskelemassa hevosen kanssa, mutta että joku muu hoitaa ratsastuksen ja tarkkailee suurimman osan hevosen terveydestä. Eli voinko laittaa hevoseni vuokralle ylläpitoon siten että minä maksan kaikki hevosen ruuat, tallivuokrat ja muut kulut mutta että joku toinen hoitaa hevosta ja ratsastaa sillä. Olisi kivaa myös jos joku voisi kisata hevosella ja saisi mennä vain mukaan seuraamaan kisoihin miten oma hevonen pärjää. Melko kallista tämä kyllä varmaan on mutta olen sen verran hyvässä työssä että raha ei nyt ole suurin ongelma. En siis ole kumminkaan mikään täysin tietämätön hevosista sillä nuorena kävin aika paljon tallilla ja olen ratsastanut parisen vuotta mutta sitten lopetin kun ei ollut oikeen minun juttuni se ratsastus mutta hevoset kumminkin kiinnostavat. Tietoa tulemaan kiitos! :)

8

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasmin3

      Enkä siis halua ravihevosta!

    • jasmin3

      Yleisin tapa vuokrata hevonen on vuokrata se ylläpitokuluja vastaan. Tällöin kaikki hevosesta aiheutuvat kulut ja hevosen hoito on vuokralaisen vastuulla. Tämäm luin yhdeltä sivulta ja tämäkin kuullostaa oikeen hyvälle mutta olen ajatellut yhtä lähellä olevaa tallia mihin haluaisin hevoseni ja siinä talli vuokra lähes 800ekk joten löytyyköhän sellaista joka haluaa maksaa niin paljon hevosen vuokraamisesta? Mutaa voihan sen jollain toisella tavallakin järiestää.

    • jasmin3

      Omistamasi hevonen toisen ratsuna
      Aina eivät tasan käy onnenlahjat, sanotaan. Jollain on rahaa, jollain on lahjoja. Ihanteellisia urheilullisia tuloksia saadaan aikaiseksi, jos pystytään yhdistämään molemmat elementit.

      Monet ovat kokeneet palkitsevaksi hankkia hevosen jollekin lahjakkaalle nuorelle tai kokeneemmalle kilparatsastajalle, vaikka itse ei aktiivisesti, tai lainkaan, ratsasta hevosta. Hevosen omistaminen "koukuttaa" ja lajiin jää usein pysyvästi kiinni jo nuoruusvuosista. Moni ei osaa olla ilman omaa hevosta. Tällöin tiimin kaikki osapuolet parhaimmillaan saavat hyötyä yhteistyöstä.

      Mikäli ostettava hevonen on nuori ja sitä tarjotaan kilparatsastajalle treeniin ja edelleen kilpailutettavaksi, on todennäköistä, että suunnitelmien onnistuessa hevosen arvo nousee matkan varrella. Mitä tarkemmat ja kunnianhimoisemmat intressit osapuolilla on hevosen ja ratsukon tulevaisuudesta, sitä tarkemmin asioista kannattaa sopia ja kirjata paperille ylös. Kuka maksaa ja kenelle; minkälaisia oikeuksia ratsastajalla on hevoseen; miten hevosen hoito on järjestetty; kuka vastaa mistäkin kuluista; kuka saa palkintorahat; kuuluuko ratsastajalle osa hevosen mahdollisesta arvonnoususta myynnin yhteydessä tai esimerkiksi sijoitusten perusteella laskennallisesti jne. Näihin kysymyksiin ei ole ainoita oikeita vastauksia, sillä tilanteet ovat erilaisia. Tärkeää on, että nämä asiat ovat selvät, jotta turhalta ja usein henkilösuhteita hiertävältä jälkikinastelulta vältytään. Tälläinenkin löytyi ja tämä kuullostaa juuri siltä miltä olenkin ettinyt! mutta yhä haluaisin teidän mielipiteitä ja tietoja tästä :)

      • jasmin3

        Haluaisin myös kysyä mitä tallia suosittelette koska minulla olisi kolme vaihtoehtoa Riverbank Horses Vantaalla, Boe Gård Porvoossa ja Peuramaa Horse Kirkkonummella. Eniten kiinnostaa tuo Boe gård vaikka siellä koskaan en ole käynyt toisin kun muissa talleissa olen ainaki kerran käynyt käväisemässä ja todella hienoja ja siistejä ovat olleet kummatkin. Vuokrat kai siinä about 800ekk kaikissa näissä talleissa. Mitä te suosittelette näistä talleista jos teillä on jotain mielipiteitä näistä talleista?


    • tjusterby

      Kommentoin vain tuohon talliin...asun itse Boen lähellä ja en suosittele. Boen lähellä on toinenkin talli Tyysterissä(Erika Janssonin talli) ja siellä on esim.mun oma hevonen. Todella tykätty talli ja erittäin hyvä tallihenki ja asiantunteva tallinomistaja.

    • sara02

      Kyl mä uskon et se olis mahdollista, misikäs ei? Huomaathan kumminkin että se kävisi kalliimmaksi kuin että vuokraisit hevosta sen pari kertaa viikossa.

    • jooopaaaaajooo

      Hevosen oston hyvät puolet

      -On oma hevonen ja sillä voi kehuskella....
      Huonot puolet
      -kallista lystiä 800e kuukaus plus jos loukkaa itsensä 100-5000e
      -hevosen omistajalla aina jotain murheita
      -itse kun et liikuta hevosta niin sille etsiä liikuttaja.
      -plus paljon muuta..
      kannattaa miettiä hyviä ja huonoja puolia. Onko järkeä hankkia hevosta jos et itse sitä liikuta. Sama kuin laittaisit rahaa ilmaan.. Ja eikö kannattais hankkia yksityis tallia hepolle halvempaa ja yksi ihminen huolehtii. Hevonen on ihana eläin ja itse omistan hevosen mutta se vie rahaa paaaljon vaikka hevonen on omassa pihassa. Hevonen on ihmisen luotto ystävä ja sillä pitää olla se yksi ihminen joka sitä rakastaa ja arvostaa. Hevonen ei oo tarkotettu aitaukseen seisomaan eikä karsinaan. Mutta hanki vapaasti elä lannistu

    • 12hepan12vuotiasystävä

      Ei missään nimessä noilla perusteilla hevosta kannata ostaa. Hevonen on onneton jos se eläisi tuollaista elämää. Se kiintyisi ratsastajaansa ja se pakotettaisiin olemaan sinun seurassasi. Olen aivan kauhuissani että edes harkitset hevosen ostamista tuollaisin perustein. Voit ihan hyvin käydä jollain tallilla hoitamassa hevosia mutta omaa ei MISSÄÄN NIMESSÄ. Hevosen pitäminen on tosi kallista ja jos olet vielä perheenäiti niin suosittelen että et omaa hevosta ostaisi. Sitäpaitsi jos "joskus nuorena on käynyt vähän tallilla" niin ei kyllä hevosta kannata ottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe