Veneeni on pystykeulainen ja keulakaiteet taipuvat sisäänpäin reilusti. Laiturille nousua helpottamaan löytyy tikkaita mutta ajattelin jotain näppärää keulatasoa jonka saisi kuitenkin irti. Tietääkö kukaan vaihtoehtoa kiinteälle ankannokalle(hp 65) ? keulassa on delta -ankkuri johon kai saisi tikkaat kiinni, kuka tietää mistä sellaiset saa? Haluaisin keula-ankkurin pois. Saisiko ankkuritelineeseen jotain fiksua viritelmä?Keksiikö joku hyvän idean?
Keulatasoankannokka
13
1676
Vastaukset
- Erilainen idea
Life saver taittuva askelma tai vaikka kaksi keulaan . Vestek.
- Käsityötä
Arifin tekee ihan sellaisen kuin haluat ja laittaa ankkurin sen alle.
- DeltaPortaat
Vestek myi minulle Delta ankkuuriin sopivat portaat.
Kannattaa ensin tsekata kestääkö se ankkuriteline 150 Kg kuormaa
Kalliit (~400 ege) mutta toimii ihan hyvin.
Eikä tarvitsee laittaa sitä pirun rumaa ankannokkaa.- Suomalaista7
Arifin teki minulle ankkurirullan ja kaikki härpäkkeet eikä tarvinnut itse ottaa mittoja tai pohtia. Lisäksi se on kotimaista työtä.
- suosin kotinaista
Suomalaista7 kirjoitti:
Arifin teki minulle ankkurirullan ja kaikki härpäkkeet eikä tarvinnut itse ottaa mittoja tai pohtia. Lisäksi se on kotimaista työtä.
Satutko muistamaan hintaa ?
Hyvä pointti. Meillä ei ankkurirauta kestänyt siihen itse rakennetun tason kuormitusta, vaan pulttien rei'istä alkoi vuotaa vettä keulan sisään. Nyt keula on vahvistettu epoksoimalla vanerin tilalle lasikuitulevy.
Jos sulta löytyy hitsaustaitoinen kaveri, niin ankkurirautaan voi tehdä melkein mitä vaan, ja siihen sitten tiikit päälle.- Kysy heiltä
suosin kotinaista kirjoitti:
Satutko muistamaan hintaa ?
Tonnin päälle mentiin, mutta sitä ei voi pitää mittarina koska tuntimäärä vaikuttaa enemmän kuin metallin määrä.
Kysy Arifiniltä, saat heiltä arvion. Hyvin tehty ei harmita myöhemmin eikä sitä tarvitse viritellä. - gkvvolhg
jsk1234 kirjoitti:
Hyvä pointti. Meillä ei ankkurirauta kestänyt siihen itse rakennetun tason kuormitusta, vaan pulttien rei'istä alkoi vuotaa vettä keulan sisään. Nyt keula on vahvistettu epoksoimalla vanerin tilalle lasikuitulevy.
Jos sulta löytyy hitsaustaitoinen kaveri, niin ankkurirautaan voi tehdä melkein mitä vaan, ja siihen sitten tiikit päälle."Jos sulta löytyy hitsaustaitoinen kaveri, niin ankkurirautaan voi tehdä melkein mitä vaan, ja siihen sitten tiikit päälle. "
Keulassa olevaan ankkurirullaan kohdistuu ankkurikäytössä alaspäin vievä voima. Jos siihen kiinnittää tason niin vääntö on ylöspäin ja ruuvakset/pulttaukset eivät kestä. Siispä ottaisin ankkurirullan pois, niin omatekoisen keulatason levyn saa tuettua kanteen. Neljällä reiällä veneeseen selviää, 2 reikää tulee vinotuen U-helan läpipulttaukseen ja yksi reikä kummalekin puolelle keulaa levyn kiinnitykseen läpipulttaamalla.
- bnsdf
"Haluaisin keula-ankkurin pois."
Tällöin jää todella pieni nypy veneen keulaan johon astua. Siksi kiinteä keulataso on hyvä ja portaat sen alle luonnollinen ratkaisu. Itse tehden alumiiniputkista ja muovilevystä saa tehtyä tason ja tikkaat murto osalla hp 65 tikkaat hinnasta. Liitokset popniiteillä, kaarikiinnikkeillä ja pulteilla.
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Asennustarvikket/Muut/Kaarikiinnike-2-kpl-251374/
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Vari-ja-Saumaus/Tyokalut/Teleskooppivarsi-36296/- asdfghjjhv
Olisikohan itsetehdyn lopputuloksesta kuvia?
- hieno
asdfghjjhv kirjoitti:
Vanhaan veneeseeni tei mielestäni ihan hyvän ja tyylikkään rosteri levystä.
Ei nyt tarkkoja mittoja mutta jotenkin nän. Rosteri levy olikohan leveyttän. 15 cm ja pituutta voi olla jopa 1m. Tämä taivutettiin kauniille kaarelle ja kiinnitettiin keulan kylkiin monella mutterilla. Keulan ulkopuolelle jäi sitten tämä U kaari. Tämä oli itkään ilman mitään tiikkipäällystä ja toimi hyvin. Myöhemmin kiinnitin siihen palan tiikkiä kulmaraudoilla. Tämä oli jopa kaunis. - Taso delphia
hieno kirjoitti:
Vanhaan veneeseeni tei mielestäni ihan hyvän ja tyylikkään rosteri levystä.
Ei nyt tarkkoja mittoja mutta jotenkin nän. Rosteri levy olikohan leveyttän. 15 cm ja pituutta voi olla jopa 1m. Tämä taivutettiin kauniille kaarelle ja kiinnitettiin keulan kylkiin monella mutterilla. Keulan ulkopuolelle jäi sitten tämä U kaari. Tämä oli itkään ilman mitään tiikkipäällystä ja toimi hyvin. Myöhemmin kiinnitin siihen palan tiikkiä kulmaraudoilla. Tämä oli jopa kaunis.Delphiassa on keulan sivuun tehty taso,olisiko siinä itua? Rosterista jalkapohjan kokoinenen taso kylkeen kiinni, tiikkilevy päälle.
asdfghjjhv kirjoitti:
Tässä pari kuvaa.
http://bayliner265.blogspot.fi/p/ankannokka-bow.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693