http://kasvosokeus.us3.list-manage.com/subscribe?u=f3ef6c864762fd31fa7ea5b05&id=178ef70624
Kaikella mahdollisella sitä yritetäänkin rahastaa.
Laitanpa AS-infoon tietopaketin aiheesta ja ihan ilmaiseksi vieläpä kaikkien luettavaksi.:)
Kasvosokeus eli prosopagnosia
7
190
Vastaukset
- mikä sun nimi olikaa
Itse kärsin "nimisokeudesta". Onko se rinnastettavissa kasvosokeuteen?
- ihan oikeasti mieti
MIetipä sitä idiootti. ÄOsi ei taida yltää edes normaalin rajoihin, teinityperys.
- :'D
ihan oikeasti mieti kirjoitti:
MIetipä sitä idiootti. ÄOsi ei taida yltää edes normaalin rajoihin, teinityperys.
Haha ja tällainen vastaus mielestäsi kielii älykkyydestä sitten? : D No sainpahan hyvät naurut ainakin.
- ei ole
Miksi täällä huutelet? Kysyisit mieluummin liiton palveluneuvonnasta tai ihan suoraan tj:lta. Soittaessasi kannattaa ensin esitellä itsensä omalla nimellään.
- ihmettelen862
Miksi pitää perustaa miljoona eri foorumi kun kaiken saman voisi kirjoitella vaikka Aspergerinfoon? Tämänkin aiheen aloittaja ja jäsenet, jotka kuuluvat Aspergerinfon ylläpitäjiin/käyttäjiin ei todennäköisimmin kiinnostu foorumeista, jotka keskittyvät johonkin sellaiseen yksistään, mistä on netti jo ennestäänkin infoa täynnä. Ja jos jollain esim. assilla on aiheesta omakohtaista kokemusta, miksei sitä voi kirjoittaa Aspergerinfo-foorumille, jonne ei tarvitse edes rekisteröityä tai tänne?
- .......
Eipä vois vähempää kiinnostaa koko kasvosokeus kun sille ei mitään edes voi käytännössä tehdä. Kuten eläimetkin, ihminen tunnistaa vastapuolen hyvin eleistä, ruumiin asennoista, kävelytyylistä. Kasvojen tarkalla muistamisella ei vuorovaikutuksen kannalta ole mitään merkitystä. Ja kukapa assi ei tunnistaisi esim. vihamielistä katsetta tai ivallista hymyä ystävällisyydellisyydestä?
Itselläni prosopagnosia ilmenee siten, etten tunnista ihmisiä keitä olen aiemmin tavannut useitakin kertoja vaikka jossain kadulla tai joiden kanssa olen jutellut jotain; tutut vuosia tuntemani henkilöt tunnistan sekä perheenjäsenet. Vaistoan todella herkästi ihmisen eleistä heidän tarkoitusperänsä, kuten eläimetkin, siihen ei kasvojentunnistuskykyä tarvita. - aösldfjs
Brad Pittillä on kasvosokeus, onkohan hänellä muita asperger-piirteitä, ei sinänsä vaikuta mitenkään aspergerilta kylläkään?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421269Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271072- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49865Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62857Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43743