Eläkeikä lähestyy

eläkesijoittaja

Haluaisin kuulla mielipiteen sijoittamisesta osakkeisiin eläkepäivien varalle.
Rahaa on kertynyt säästöön 150.000 € ja aloin sijoittelemaan sitä koska ei pankkitilillä tuottanut mielestäni tarpeeksi.

Parhaiten tällä hetkellä tuottaneet sijoitukset ovat Nokia, AMD ja pari muuta jenkki osaketta. Nyt sitten kysyisin onko muita hyvin tuottavia osakkeita markkinoilla.

Perusteluja. AMD ei näytä nousevan yli 4.5$ hinnan. Nokia taas ei todennäköisesti nouse yli 10€ millään ilveellä. Epäilen pikemmin että se tulee vakiintumaan noin 5€ tasoon. Mistä siis saisi parhaan mahdollisen tuoton sijoitetulle pääomalle?
AMD:n kohdall olen jo siirtynyt päiväkauppaan. Ostan silloin kun se halpaa on ja myyn kun nousu pysähtyy. Tällä tavoin olen tehnyt hyviä tuottoja aina kun kurssi nousee. Tappiota ei juurikaa ole tullut. Olen ostanut 20-30.000 osaketta.
Helposti näyttää tekevän 1000-3000$ voittoa /päivä silloin kun kurssi on nousu johteinen. Ajatuksena saavuttaa vakaa taloudellinen aema ennen eläkeikää. Ensimmäinen miljoona siis tavoitteena.

6

2611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikatemies

      Kerro heti täällä sitten kun ensimmäinen miljoona täyttyy.

    • oikeat_lottonumerot

      Hanki aikakone...

    • Anonyymi

      Olisit tuhlannut ne 150.000e , eläkkeet menee kulutukseen .

    • Anonyymi

      Juu olisi kiinnostavaa tietää miten kävi.
      Mulla vähän toinen tilanne.
      Reilu 10v sitten piti päättää miten järjestän lisätienestiä eläkkeelle.
      Rahaa ei ollut ylimääräistä, vakuuksia löytyi.
      Oikeastaan ainoa sijoituskohde oli asunnot.
      Ensi vuonna pankkilainat on maksettu joten reilu 1000€ hoitokulut jää omaan käyttöön.
      Reilu ½ taloyhtiölainoista on maksettu (= 270 000€).
      Vielä olisi 9v eläkeikään mutta viime kuussa jäin omalle eläkkeelle (lisäksi osa-aikainen eläke).
      Sijoitukseni ei tuota miljoonaa mutta 20v perioodilla ollaan siinä 400 000 -500 000€ korvilla (asuntojen arvo).
      Sen jälkeen asuntojen tuotto n. 25 000€/v

    • Anonyymi

      Timon Listan yläpäätä kannattaa katsella:
      * Martela (tuottopotentiaali 89%)
      * Reka (tuottopotentiaali 86%)
      * Tulikivi (tuottopotentiaali 78%)
      piksu.net/timon-lista/

      • Anonyymi

        Tuottopotenttiaali?
        Puhutaan paljon siitä paljonko on mahdollista tienata.
        Miten se oikea tuotto?
        Myös tuollainen jälkikäteen spekulointi että jos olisin laittanut oikeisiin osakkeisiin rahaa 20v sitten olisin nyt monimiljonääri on oikeasti haihattelua.

        Kyllä tiedän että osakkeilla voi tienata, äitivainajan perunkirjoituksessa huomattiin.
        Kolminkertaisti sijoitukset ja meille vero vain perintövero tuotosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe