Ajokortin teoriakoe, susi?

18+13

Voiko teoriakokeesta saada palautteen siten, että saa tulosteen tekemistään virheistä? Valitusoikeushan on, mutta millä voi muistaa mikä kuva tai kysymys oli kyseessä mistä virheet ovat tulleet?
Kymmenen sekunnin aikaraja tehtävissä ei tue muuta kuin hosumiseen opettelua. Kuvat ovat muuten hyviä opetuksessa ja myös kokeessa, mutta aivan liian nopeasti pitäisi ratkaista kuvat. Itsellä n. 700000 ajokilometriä takana ja olen tätä mieltä.

34

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77996556

      Ei niitä saa itselleen tulosteena.

      Ja aikaraja on yksi ja sama, koska kyseessä on suurelta osin kompatehtäviä.

      Eli jos toimisi oikeassa liikenteessä kuten kokeessa VAADITAAN, saattaisi pelti rytistä ja henkiä mennä :)

      Ja oikeassa elämässä pitää joskus tehdä ratkaisut alle sekunnissa.... No teoriakoe ei ole oikeaa elämää

      • Kuvaharjoittelija

        Jos noita tehtäviä on yhtään harjoitellut, niin ei niihin 10 sekuntia per kuva mene. Ei liikenteessä juuri ole aikaa jäädä noin pitkäksi aikaa tilanteita miettimään. 37 vuotta autokortti ollut ja nyt taas kokeeksi noita tehtäviä olen netissä tehnyt kun on tuossa yksi ajo-opetettavakin taas. Hän läpäisikin jo teorian.
        Ne kuvat kannattaa katsella rauhassa se 10 sekkaa ja sitten vastata kolmen sekunnin aikana.
        Tässäkin tuota voi harjoitella, kuvien taso kovin vaihteleva:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288670914873.html


      • Vääri ment
        Kuvaharjoittelija kirjoitti:

        Jos noita tehtäviä on yhtään harjoitellut, niin ei niihin 10 sekuntia per kuva mene. Ei liikenteessä juuri ole aikaa jäädä noin pitkäksi aikaa tilanteita miettimään. 37 vuotta autokortti ollut ja nyt taas kokeeksi noita tehtäviä olen netissä tehnyt kun on tuossa yksi ajo-opetettavakin taas. Hän läpäisikin jo teorian.
        Ne kuvat kannattaa katsella rauhassa se 10 sekkaa ja sitten vastata kolmen sekunnin aikana.
        Tässäkin tuota voi harjoitella, kuvien taso kovin vaihteleva:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288670914873.html

        Rankaistaanko liikenteessä jos:

        -Et lähde ohittamaan auto keltaisella katkoviivalla ylämäkeen

        - Et lähde ohittamaan kun peilistä näkyy vetistä suttua

        - Et aja vasemmalta alamäkeen pyöräilevän lapsen yli

        - Vieraassa paikassa ajatkin vahingossa suoraan, vaikka olisit saanut kääntyä oikeaan

        - Et pysäköi epämääräiseen väliin, johon auto ehkä mahtuu

        - Pysähdyt kun suojatielle on tulossa pyöräilijä

        Aivan, liikenteessä mikään noista ei ole virhe tai vaaratilanne... Teoriakokeessa KAIKKI noista lasketaan virheiksi.

        Lisäksi liikenteessä käytetään tuntoaistia, kuuloaistia, näköaistia, käännellään päätä, ja silmiä ja nähdään muiden autojen liikkeet, ja tilanteet tulee sopivaa vauhtia eteen, ja usein vielä tutussa ympäristössä... Ikinä en ole niin kännissä ajanut että olisin yhtäkkiä havahtunut että olen paikassa X mitä en ole koskaan nähnyt, ja pitäis ratkaista mitä tekee... Teoriakoehan on juuri tätä


      • diipadaii
        Kuvaharjoittelija kirjoitti:

        Jos noita tehtäviä on yhtään harjoitellut, niin ei niihin 10 sekuntia per kuva mene. Ei liikenteessä juuri ole aikaa jäädä noin pitkäksi aikaa tilanteita miettimään. 37 vuotta autokortti ollut ja nyt taas kokeeksi noita tehtäviä olen netissä tehnyt kun on tuossa yksi ajo-opetettavakin taas. Hän läpäisikin jo teorian.
        Ne kuvat kannattaa katsella rauhassa se 10 sekkaa ja sitten vastata kolmen sekunnin aikana.
        Tässäkin tuota voi harjoitella, kuvien taso kovin vaihteleva:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288670914873.html

        Sepä se. Niitä pitää harjoitella. Mutta kyllä oikeasti liikenteessä on paljon enemmän aikaa miettiä ja tehdä ratkaisuja.


      • Ei näi
        diipadaii kirjoitti:

        Sepä se. Niitä pitää harjoitella. Mutta kyllä oikeasti liikenteessä on paljon enemmän aikaa miettiä ja tehdä ratkaisuja.

        Milläs harjoittelet? niitä kuvia kun ei saa harjoittelukäyttöön mistään.

        Ja oikeasti joskus pitää liikenteessä tehdä nopeita ratkaisuita, mutta se ei liity kokeeseen mitenkään


      • -87k
        Vääri ment kirjoitti:

        Rankaistaanko liikenteessä jos:

        -Et lähde ohittamaan auto keltaisella katkoviivalla ylämäkeen

        - Et lähde ohittamaan kun peilistä näkyy vetistä suttua

        - Et aja vasemmalta alamäkeen pyöräilevän lapsen yli

        - Vieraassa paikassa ajatkin vahingossa suoraan, vaikka olisit saanut kääntyä oikeaan

        - Et pysäköi epämääräiseen väliin, johon auto ehkä mahtuu

        - Pysähdyt kun suojatielle on tulossa pyöräilijä

        Aivan, liikenteessä mikään noista ei ole virhe tai vaaratilanne... Teoriakokeessa KAIKKI noista lasketaan virheiksi.

        Lisäksi liikenteessä käytetään tuntoaistia, kuuloaistia, näköaistia, käännellään päätä, ja silmiä ja nähdään muiden autojen liikkeet, ja tilanteet tulee sopivaa vauhtia eteen, ja usein vielä tutussa ympäristössä... Ikinä en ole niin kännissä ajanut että olisin yhtäkkiä havahtunut että olen paikassa X mitä en ole koskaan nähnyt, ja pitäis ratkaista mitä tekee... Teoriakoehan on juuri tätä

        "Aivan, liikenteessä mikään noista ei ole virhe tai vaaratilanne... Teoriakokeessa KAIKKI noista lasketaan virheiksi."

        ei muuten pidä paikkaansa.Onko sulla lukihäiriö, vai etkö ymmärrä lukemaasi tekstiä.
        Onko sinun VÄISTETTÄVÄ yhtä tai useampaa kuvassa näkyvää...
        - Et aja vasemmalta alamäkeen pyöräilevän lapsen yli.
        Väistäminen ja vahingon välttäminen ovat eri asioita.

        saan jatkaa suoraan ajaen tätä kaistaa...
        - Vieraassa paikassa ajatkin vahingossa suoraan, vaikka olisit saanut kääntyä oikeaan.
        ryhmitysmerkki MÄÄRÄÄ kääntymään oikealle
        i.


      • rtgertgert
        -87k kirjoitti:

        "Aivan, liikenteessä mikään noista ei ole virhe tai vaaratilanne... Teoriakokeessa KAIKKI noista lasketaan virheiksi."

        ei muuten pidä paikkaansa.Onko sulla lukihäiriö, vai etkö ymmärrä lukemaasi tekstiä.
        Onko sinun VÄISTETTÄVÄ yhtä tai useampaa kuvassa näkyvää...
        - Et aja vasemmalta alamäkeen pyöräilevän lapsen yli.
        Väistäminen ja vahingon välttäminen ovat eri asioita.

        saan jatkaa suoraan ajaen tätä kaistaa...
        - Vieraassa paikassa ajatkin vahingossa suoraan, vaikka olisit saanut kääntyä oikeaan.
        ryhmitysmerkki MÄÄRÄÄ kääntymään oikealle
        i.

        "Onko sinun VÄISTETTÄVÄ yhtä tai useampaa kuvassa näkyvää..."

        Jos väistän, en aja päälle, tulee virhe. Oikeassa elämässä jos ei väistä, niin sakkoa siitä pukkaa kun lapsen tappaa :)

        Eli teoriakokeessa rankaistaan varovaisuudesta


      • -87k
        Ei näi kirjoitti:

        Milläs harjoittelet? niitä kuvia kun ei saa harjoittelukäyttöön mistään.

        Ja oikeasti joskus pitää liikenteessä tehdä nopeita ratkaisuita, mutta se ei liity kokeeseen mitenkään

        Ei saa kuvia ei, mutta VÄITTEET on saatavissa ja etukäteen luettavissa. kuvaosiossahan ei kysytä muuta


      • kylläkyllä
        -87k kirjoitti:

        Ei saa kuvia ei, mutta VÄITTEET on saatavissa ja etukäteen luettavissa. kuvaosiossahan ei kysytä muuta

        Niin? Mitä siitä sitten? meinaatko että vastauskaava on aina sama tyyliin

        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei


      • ei ole kysymyksiä
        kylläkyllä kirjoitti:

        Niin? Mitä siitä sitten? meinaatko että vastauskaava on aina sama tyyliin

        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei
        kyllä
        kyllä
        ei
        kyllä
        ei

        "Mitä siitä sitten? meinaatko että vastauskaava on aina sama"

        En meinaa, mutta väittet on:

        Tilannetehtävät
        1. Saan ajaa suoraan tätä kaistaa.
        2. Saan kääntyä oikealle tältä kaistalta.
        3. Saan kääntyä vasemmalle tältä kaistalta.
        4. Ajan suoraan. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
        5. Käännyn oikealle. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
        6. Käännyn vasemmalle. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
        7. Saan lähteä ohittamaan edellä ajavan ajoneuvon.
        8. Saan vaihtaa kaistaa.
        9. Minun on pysähdyttävä.
        10. Kuvassa näkyvä (valk/vihr/pun /musta.) auto on pysäköity oikein.


      • fewfewr
        ei ole kysymyksiä kirjoitti:

        "Mitä siitä sitten? meinaatko että vastauskaava on aina sama"

        En meinaa, mutta väittet on:

        Tilannetehtävät
        1. Saan ajaa suoraan tätä kaistaa.
        2. Saan kääntyä oikealle tältä kaistalta.
        3. Saan kääntyä vasemmalle tältä kaistalta.
        4. Ajan suoraan. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
        5. Käännyn oikealle. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
        6. Käännyn vasemmalle. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
        7. Saan lähteä ohittamaan edellä ajavan ajoneuvon.
        8. Saan vaihtaa kaistaa.
        9. Minun on pysähdyttävä.
        10. Kuvassa näkyvä (valk/vihr/pun /musta.) auto on pysäköity oikein.

        Esim kohdassa 2 saa kääntyä oikealle, mutta jatkaakin suoraan, se on virhe, tosielämässä ei aiheuta mitään vaaraa

        Sama juttu 3 kohdan kanssa

        4 kohdassa ei pitäisi väistää sitä pyöräilijään, jos väistät, se on virhe

        sama juttu 5 ja 6 tehtävän kanssa, ei siitä rankaista oikeassa elämässä jos turhaan antaa tilaa jollekin, ja näin välttää vaaratilanteen

        7 pitäisi lähteä ohittamaan kun peilissä näkyy vetistä suttua, jos ei lähde, on se virhe...


      • Ajatusvirhe?
        fewfewr kirjoitti:

        Esim kohdassa 2 saa kääntyä oikealle, mutta jatkaakin suoraan, se on virhe, tosielämässä ei aiheuta mitään vaaraa

        Sama juttu 3 kohdan kanssa

        4 kohdassa ei pitäisi väistää sitä pyöräilijään, jos väistät, se on virhe

        sama juttu 5 ja 6 tehtävän kanssa, ei siitä rankaista oikeassa elämässä jos turhaan antaa tilaa jollekin, ja näin välttää vaaratilanteen

        7 pitäisi lähteä ohittamaan kun peilissä näkyy vetistä suttua, jos ei lähde, on se virhe...

        Minusta kuulostaa, että tässä on joku käsitysvirhe. Jos vastaat vaikka kohdass 2. että et saa kääntyä, niin onhan se virheellinen vastaus. Vaikka tosielämässä ajaisit suoraan. Autoilijan oikeuksista lain mukaan on kyse tentissä eikä sosiaalisesta, toiset huomioivasta tosielämästä ;-) Lopulta kaikki on pähkinänkuoressa Tieliikennelaissa:
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267


      • efwefe
        Ajatusvirhe? kirjoitti:

        Minusta kuulostaa, että tässä on joku käsitysvirhe. Jos vastaat vaikka kohdass 2. että et saa kääntyä, niin onhan se virheellinen vastaus. Vaikka tosielämässä ajaisit suoraan. Autoilijan oikeuksista lain mukaan on kyse tentissä eikä sosiaalisesta, toiset huomioivasta tosielämästä ;-) Lopulta kaikki on pähkinänkuoressa Tieliikennelaissa:
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

        Siis ymmärrätkö asian? Teoriakokeessa RANKAISTAAN myös jos on varovainen liikenteessä


      • aja vastaantuleville
        Kuvaharjoittelija kirjoitti:

        Jos noita tehtäviä on yhtään harjoitellut, niin ei niihin 10 sekuntia per kuva mene. Ei liikenteessä juuri ole aikaa jäädä noin pitkäksi aikaa tilanteita miettimään. 37 vuotta autokortti ollut ja nyt taas kokeeksi noita tehtäviä olen netissä tehnyt kun on tuossa yksi ajo-opetettavakin taas. Hän läpäisikin jo teorian.
        Ne kuvat kannattaa katsella rauhassa se 10 sekkaa ja sitten vastata kolmen sekunnin aikana.
        Tässäkin tuota voi harjoitella, kuvien taso kovin vaihteleva:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288670914873.html

        Eräs hieno esimerkki oli tapaus, jossa Ajovarman mukaan saa lähteä ohittamaan sateella rekkaa, ylämäkeen.

        Vaikka ihan hyvin läpi pääsinkin, ovat kuvat mielestäni muutenkin todella huonolaatuisia ja rakeisia, Myös aivan suotta pistetty ns. kompakysymyksiä.


      • Opetusluvalla opetta
        Ei näi kirjoitti:

        Milläs harjoittelet? niitä kuvia kun ei saa harjoittelukäyttöön mistään.

        Ja oikeasti joskus pitää liikenteessä tehdä nopeita ratkaisuita, mutta se ei liity kokeeseen mitenkään

        Saahan niitä harjoitustestejä netistä muutamalla eurolla. Niitä kun viikon paukuttaa läpi muutaman kerran illassa niin testin saa läpi helposti. Eikä se teoria koe ole vaikea. Useimmat kuvat helppoja ja mukana muutama kompa. Virheitä saa olla 8 kpl ja se riittää kyllä jos yhtään viitsii harjoitella.


      • tgreregt
        aja vastaantuleville kirjoitti:

        Eräs hieno esimerkki oli tapaus, jossa Ajovarman mukaan saa lähteä ohittamaan sateella rekkaa, ylämäkeen.

        Vaikka ihan hyvin läpi pääsinkin, ovat kuvat mielestäni muutenkin todella huonolaatuisia ja rakeisia, Myös aivan suotta pistetty ns. kompakysymyksiä.

        Mutta pointti on se, että se lasketaan virheeksi jos EI LÄHDE OHITTAMAAN sitä rekkaa kun peilissä näkyy vain vesi suttua.

        Eli "ylivarovaisuudesta" voisi antaa esim 0,5 pistettä.

        Noita teoriakokeen virheitä teen liikenteessä päivittäin kymmeniä, aiheuttamatta vaaraa


      • 7778
        Opetusluvalla opetta kirjoitti:

        Saahan niitä harjoitustestejä netistä muutamalla eurolla. Niitä kun viikon paukuttaa läpi muutaman kerran illassa niin testin saa läpi helposti. Eikä se teoria koe ole vaikea. Useimmat kuvat helppoja ja mukana muutama kompa. Virheitä saa olla 8 kpl ja se riittää kyllä jos yhtään viitsii harjoitella.

        Niitä kysymyksiä ei saa MISTÄÄN harjoittelukäyttöön, vastaavia kuvia voi saada


      • Ajatusvirhe?
        efwefe kirjoitti:

        Siis ymmärrätkö asian? Teoriakokeessa RANKAISTAAN myös jos on varovainen liikenteessä

        Minun on tunnustettava että en ymmärrä. Mielestäni on selvää että vastaus on väärä jos luovut oikeudesta, joka sulle tilanteessa lain mukaan kuuluu. Liikenteessä sitten joutuu oikeasti joustamaan oikeuksistaan jotta ei tule kolhuja. Siellä on "sokeita" tienkäyttäjiä mukana.


      • 456456456
        Ajatusvirhe? kirjoitti:

        Minun on tunnustettava että en ymmärrä. Mielestäni on selvää että vastaus on väärä jos luovut oikeudesta, joka sulle tilanteessa lain mukaan kuuluu. Liikenteessä sitten joutuu oikeasti joustamaan oikeuksistaan jotta ei tule kolhuja. Siellä on "sokeita" tienkäyttäjiä mukana.

        Eli jos liikenteessä toimisi kuten teoriakokeessa, pelti kolisisi ja ruumita tulisi.

        Ei poliisilla sulle sakkoa anna vaikka annat tilaa jollekin risteyksessä, vaikka ei pitäisi. Koe siis yhtä tyhjän kanssa


      • Ajatusvirhe?
        456456456 kirjoitti:

        Eli jos liikenteessä toimisi kuten teoriakokeessa, pelti kolisisi ja ruumita tulisi.

        Ei poliisilla sulle sakkoa anna vaikka annat tilaa jollekin risteyksessä, vaikka ei pitäisi. Koe siis yhtä tyhjän kanssa

        Teoriakoe perustuu oletukseen että kaikki ovat täydellisiä, siis myös muut tienkäyttäjät noudattavat tismalleen lakipykäliä. Näinhän ei sitten tien päällä ole. Kevyelle liikenteelle annan mielelläni useinkin tietä jopa vähän ennakoiden. Autojen kanssa vaan on niin, että muut odottavat sinun noudattavan liikennesääntöjä vaikkapa risteyksissä joten turha kohteliaisuus aiheuttaa helposti vain seisahtuneita tilanteita ja viivytyksiä. Muut osapuolet kun eivät osaa ajatuksiasi lukea. Tavallaan pitää olla jopa vähän röyhkeä että liikenne soljuu jouhevasti.


      • fwffwerfre
        Ajatusvirhe? kirjoitti:

        Teoriakoe perustuu oletukseen että kaikki ovat täydellisiä, siis myös muut tienkäyttäjät noudattavat tismalleen lakipykäliä. Näinhän ei sitten tien päällä ole. Kevyelle liikenteelle annan mielelläni useinkin tietä jopa vähän ennakoiden. Autojen kanssa vaan on niin, että muut odottavat sinun noudattavan liikennesääntöjä vaikkapa risteyksissä joten turha kohteliaisuus aiheuttaa helposti vain seisahtuneita tilanteita ja viivytyksiä. Muut osapuolet kun eivät osaa ajatuksiasi lukea. Tavallaan pitää olla jopa vähän röyhkeä että liikenne soljuu jouhevasti.

        Mutta miksi teoriakokeessa rankaistaan asioista, mistä ei rankaista oikeassa liikenteessä tai edes ajokokeessa?


      • lue
        7778 kirjoitti:

        Niitä kysymyksiä ei saa MISTÄÄN harjoittelukäyttöön, vastaavia kuvia voi saada

        ei ole kysymyksiä1.5.2014 17:03 on täydellinen lista väitteistä.


      • niin minäkin
        tgreregt kirjoitti:

        Mutta pointti on se, että se lasketaan virheeksi jos EI LÄHDE OHITTAMAAN sitä rekkaa kun peilissä näkyy vain vesi suttua.

        Eli "ylivarovaisuudesta" voisi antaa esim 0,5 pistettä.

        Noita teoriakokeen virheitä teen liikenteessä päivittäin kymmeniä, aiheuttamatta vaaraa

        Olet oikeassa jos väite olisi.
        -Lähtisin ohittamaan edellä ajavan ajoneuvon.


    • 18+13

      "77996556 29.4.2014 19:37" Kirjoitit: "Ei niitä saa itselleen tulosteena."
      -Tässähän oikeusturvan kannalta risti riita kun palautemonisteessa luvataan valitusajan olevan niin ja niin kauan voimassa. Miten voit valittaa jollei ole valokuvamuistia?

      "Vääri ment 29.4.2014 22:44"
      -Kiteytit erittäin hyvin kokeen, hmmmm.... päättömyyden!

      • -87k

        --"Miten voit valittaa jollei ole valokuvamuistia?"
        Palauteosiossa näet vastauksesi, paina mieleesi ne kuvat joista olet erimieltä, suorituksesi tallentuu Trafin tiedostoon, joten vastalause on helppoa, muutama kuva on jopa poistettu valituksen seurauksena.

        Kirjallisissa kysymyksissä vastauksen
        määräaika on 30 sekuntia ja kuvallisissa kysymyksissä 10 sekuntia, jonka ajan kysymys tai kuva on näkyvissä.
        Järjestelmä rekisteröi lisäksi myöhässä annetun vastauksen vielä kolmen sekunnin ajan.

        Palauteosassa kerrotaan kokeen tulos ja käydään läpi virheelliset vastaukset.
        Kokeen suorittajalle annetaan kirjallinen palaute.


    • dyakfhs

      Ne kuvat on yksinkertaisesti sanottuna aivan vammasia. Ei ne ongelma ollut mutta tänä päivänä väärä tapa testata osaamista. Liikkuvaa kuvaa olisi helpompi tyhmänkin tulkita. Teoriakoe on mennyttä aikaa ollut jo pitkään.

      • edistystä

        Kuviem laadussa on varmasti huomautettavaa. Liikkuvan kuvan käyttö kokeessa ei kuitenkaan ole ongelmatonta edes simulaattorissa. Onneksi kehitys on edennyt, ettei tarvitse vastailla kysymyksiin jotka edusti tasoa:

        "Liikennemerkki jolla varoitetaan risteyksestä, jossa risteävää tietä käyttävällä on liikennemerkillä osoitettu väistämisvelvollisuus, on numero."


      • Opetusluvalla opetta

        On toi testi kuitenkin parempi kuin vanhat ABC valinnat paperilla. Ne oli pelkkää ulkoa opettelua.


      • ABCE,,
        Opetusluvalla opetta kirjoitti:

        On toi testi kuitenkin parempi kuin vanhat ABC valinnat paperilla. Ne oli pelkkää ulkoa opettelua.

        Mutta se paperiversio tuki AJATTELUA ja sillä testattiin ymmärtääkö oppilas liikennesäännöt. Nyt 10 sekunnin aikaraja tukee HOSUMISTA.


      • -87k
        ABCE,, kirjoitti:

        Mutta se paperiversio tuki AJATTELUA ja sillä testattiin ymmärtääkö oppilas liikennesäännöt. Nyt 10 sekunnin aikaraja tukee HOSUMISTA.

        "Nyt 10 sekunnin aikaraja tukee HOSUMISTA." Varsinkin mikäli keskittyy aikapalkkiin so. ajan kulumiseen. vertaile ajan kulumista ajettaessa, 80km/ = 22m/s, 10s. aikana etenet 220m. eli aikaa on varmasti riittävästi.


      • Niinpä niin
        -87k kirjoitti:

        "Nyt 10 sekunnin aikaraja tukee HOSUMISTA." Varsinkin mikäli keskittyy aikapalkkiin so. ajan kulumiseen. vertaile ajan kulumista ajettaessa, 80km/ = 22m/s, 10s. aikana etenet 220m. eli aikaa on varmasti riittävästi.

        Liikenteessäkin päätökset pitää tehdä heti. Joko lähdet ohittamaan sillä sekunnilla kuin paikka on tai et. Parin sekunnin päästä tilanne on aivan toinen eikä ohittaminen ehkä enää ole mahdollista. Suurin osa kuvista on helppoja. Turhaa narinaa testistä joka on kaikille sama eikä sen läpäisy vaadi kuin pientä valmistautumista. Kohtuullista on että uusi kuljettaja osaa liikennesäännöt hyvin me vanhemmat pärjätään vanhoilla opeilla ja maltilla mikä on vuosien myötä kertynyt. Ja läpäisin minäkin tuon testin viime vuonna opetusluvan takia. Testi on vielä vaikeampi koska opetuslupakysymykset mukana.


    • saan lähteä...

      Hävettää huomata, miten paljon tällä palstalla on kommentoijia, joiden luetun ymmärtäminen on hakoteillä. Teoriakokeessa testataan liikennesääntöjen tuntemista.

      Jos väitteessä sanotaan, että saan kääntyä oikealle tätä kaistaa ajaen, niin siinä ei todellakaan tarkoiteta, että saan mennä myös suoraan.

      Jos väitteessä sanotaan, että saan lähteä ohittamaan edellä kulkevaa ajoneuvoa, niin väithän ei tarkoita sitä, että minun on pakko ohittaa.

      Mikäli teillä kriittisillä ihmisillä on noin suppea taju ymmärtää asioita, niin sääliksi käy.

      • vihdoooiiinnn

        Viimein joku osas pukea sen sanoiks. Just tästä on kyse, kiitos.


    • B-ope

      Aloittajan kommentti oli että nykyinen teoriakoe aiheuttaa lähinnä hosumista.
      Olen täysin samaa mieltä, ja opettajan teoriakoe vielä enemmän. Ei tuo mitään turvallisuusajattelua ainakaan edistä.
      Nykysysteemi on tehty rahastuksen vuoksi, Trafi ja Ajovarma yhteistuumin. Jopa kaikkitietävä Liikenneturva kritisoi nykymallia.

      Linkissä muutama vinkki, voitte täydentää listaa muistikuvien perusteella. Pidetään oppilaiden puolta tällä tavoin koska mitään kuluttajansuojaa tutkinnoissa ei ole.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12044726

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

      Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

      Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

      Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

      Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

      Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe