Moikka.
Kävin viime vuonna laskettamassa veroprosenttiani verotoimistossa ja ilmoitin samalla vuokratuotot ja lainojeni korot osakehuoneistostamme. Eli oletin, että ne oli laskettu nyt esitäytettyyn veroilmoitukseenkin jonka sain.
En löydä niitä ilmoituksesta eikä puolisonikaan ilmoituksestakaan joka omistaa 25% osakehuoneistostamme joka siis vuokralla.
Onko niitä huomioitu jo nyt verotuksessa kuten ilmoitimme (ja oletimme), vai pitääkö "pelätä" mätkyjä?
Yt,
Vuokratulot eivät näy esitäytetyssä ilmoituksessa?
3
92
Vastaukset
- ilmoitanyt
Ei ne näykään. Toteutuneet vuokratulot ilmoitatte nyt veroilmoituksella.
Vuokrille ja yhtiövastikkeille kannattaa olla eri pankkitili josta seiskalomakkeelle kerää kuukausittaiset vuokralaisten suoritukset ja taloyhtiöille maksetut vastikkeet.
Parhaiten nuo kerää taulukkolaskentaan jota pohjaa voi sitten käyttää seuraavinakin vuosina.
Hei ja kiitos kysymyksestä ja kommentista!
Aivan kuten nimimerkki "ilmoitanyt" tuossa sanookin, eli vuokratulot pitää ilmoittaa nyt vaikka ne olisi huomioitu jo ennakkoperinnässä.
Lue täältä lisää: http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Vuokratulot/Ilmoita_vuokratulot_Verohallintoon
Ystävällisin terveisin
EijaP Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165313
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212751- 352163
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella392045Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332006Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme91358- 1641282
- 381270
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257