Moikka.
Kävin viime vuonna laskettamassa veroprosenttiani verotoimistossa ja ilmoitin samalla vuokratuotot ja lainojeni korot osakehuoneistostamme. Eli oletin, että ne oli laskettu nyt esitäytettyyn veroilmoitukseenkin jonka sain.
En löydä niitä ilmoituksesta eikä puolisonikaan ilmoituksestakaan joka omistaa 25% osakehuoneistostamme joka siis vuokralla.
Onko niitä huomioitu jo nyt verotuksessa kuten ilmoitimme (ja oletimme), vai pitääkö "pelätä" mätkyjä?
Yt,
Vuokratulot eivät näy esitäytetyssä ilmoituksessa?
3
97
Vastaukset
- ilmoitanyt
Ei ne näykään. Toteutuneet vuokratulot ilmoitatte nyt veroilmoituksella.
Vuokrille ja yhtiövastikkeille kannattaa olla eri pankkitili josta seiskalomakkeelle kerää kuukausittaiset vuokralaisten suoritukset ja taloyhtiöille maksetut vastikkeet.
Parhaiten nuo kerää taulukkolaskentaan jota pohjaa voi sitten käyttää seuraavinakin vuosina.
Hei ja kiitos kysymyksestä ja kommentista!
Aivan kuten nimimerkki "ilmoitanyt" tuossa sanookin, eli vuokratulot pitää ilmoittaa nyt vaikka ne olisi huomioitu jo ennakkoperinnässä.
Lue täältä lisää: http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Vuokratulot/Ilmoita_vuokratulot_Verohallintoon
Ystävällisin terveisin
EijaP Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329