Autismiliitto on vittumaisin liitto ikinä

vastauksia?

Poistattivat viestiketjun täältä syrjien siihen kirjoittaneita sekä estäen sananvapauden. Viestiketju on lähetetty HS-toimittajalle jo etukäteen ja siitä tullaan vielä keskustelemaan.

Taitaa käydä huonosti mikäli liiton nimestä ei sana Asperger ala poistua. Miksi se yleensä siihen koskaan liitettiin, vaikka alusta asti liiton tavoite on ollut syrjiä aspergereita?

22

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläköön liitto

Olet oikeassa: LIITTO ON PARAS! ja RAKAS!

• Tottahan se on

Tottahan se on. Autismi- ja aspergerliitto on todella hyvä ja toimiva liitto. Vain yksi netissä, mm. Suomi24:ssä, valepsykiatrina ja valepsykoanalyytikkona esiintynyt tunnettu henkilö on asiasta toista mieltä.

• Faktat esiin

Kertoisitko kuka on se "yksi" ja "tunnettu" henkilö? Eipä taida rahkeet riittää kertomaan. Millaista apua olet itse liitosta saanut? Kertoisitko taustastasi, ongelmistasi arjessa ja sen mikset ole itsenäisesti pystynyt hakemaan itsellesi apua aspergerina?

• nimiä adressiin

Aloittaja on oikeassa. Heti jos joku kritisoi autismiliittoa tai joitain sen työntekijöitä täällä kaikki viestit poistuvat eli sensuuri toimii mallikelpoisesti. Ei anna kovin hyvää kuvaa liiton arvoista, joita kuitenkni julkisesti virallisella sivustolla mainostetaan. Koko sivuston anti siis perustuu valheeseen, mihin jotkut typerykset vielä uskovat.

• näköjään osui

Nimimerkki "Tottahan se on" osui näköjään oikeaan. Sitä ei ole vaikea päätellä "vastauksista".

• Kiitos liitolle!

Ehkä se, että joku näyttää jopa sekoavan alatyyliin kertoessaan liitosta, on merkki siitä, että joku on odottanut kuin uhmaikäinen lapsi liitolta apua omahyväisiin egoistisiin megalomaanisiin trippeihinsä, jotka vievät ihmistä vain kohti henkilökohtaista tragediaa. Kiitos Autismi- ja Aspergerliitolle hyvästä ja ansiokkaasta toiminnasta!

• hyödytön liitto

Kuka on seonnut? Onko liitto sulle joku jumala? Oletko aikuisassi?

• Liitto on hyvä!

Liitto on hyvä. Minulla ja ystävilläni on samanlaisia kokemuksia liitosta. Siellä on hyviä ihmisiä. Olemme heille kiitollisia.Liitto on näemmä yhdelle raapustelijalle täällä suomi24/7:ssa melkein kuin hyvän jumalan vastakohta. Onkohan tuo raapustelija vieläpä aikuisassi.Voi raasua!

• big picture

Jotkut AS-henkilöt sairastuvat ylimielisyyteen ja silloin he alkavat sairaalloisesti vihata kaikkia liittoja ja kaikkia muitakin yhteisöjä, jotka eivät sokeasti ylistä heitä eivätkä sokeasti tanssi juuri heidän pillinsä mukaan. Tuossa em. adressissa on kysymys juuri tällaisesta tapauksesta.

• Asperger-kansalainen

Ovatklo kaikki AS-aikuiset mielestäsi sairastuneet ylimielisyyteen? Perustelisitko kannanottosi. Sinun pieneen päähäsi ei taida mahtua muuta kuin omat asiasi, mitä näet ainoina oikeina tarpeelliseksi ajaa eteenpäin.Jos/kun sinulla on lapsia, et tipan vertaa ole kiinnostunut siitä, kuinka paljon aikuisassit esim. liitosta saavat tukea ongelmiinsa. Mikäli SINUN lapsesi eivät koskaan mistään olisi tukea saaneet, käyttäytyisitkö siitä huolimatta yhtä huonosti väärinkohdeltua ihmisryhmää kohtaan?

Autismiliitto tukee autististen lasten perheitä, eikä suvaitse keitään muunlaisia yksilöitä pikkupiireihinsä. Kuinka autististen lasten vanhemmat voivat olla noin pikkusieluisia, ettei heille merkitse mikään muu kuin oman perheen hyvinvointi jotain?

RAYN tuella.

Jos olisin autistisen lapsen vanhenmpi tai Autismiliiton toiminnoista vastaava, häpeäisin syvästi.

• big picture +8

Useat AS-lasten vanhemmat sairastuvat ylimielisyyteen, vaikka eivät ole osanneet tehdä yhtään mitään yhteisen hyvän eteen. He tuudittautuvat "liittoihin", koska ovat itse kädettömiä hankkimaan mistään tietoa itsenäisesti. Sitten he tulevat tänne ylistämään jotain tahoa, joka on heidän puolestaan hoitanut asioita, mihin he itsekin olisivat pystyneet jos vähänkin olisi viitsimystä löytynyt.

Yhteiskunnan varojen väärinkäyttöä parhaimmillaan.

Kuinka suhtautuisit, sinä autistin vanhempi aikuiseen asperger-henkilöön, jonka elämänhallinta on nolla? Kuinka tällaista ihmistä pyrkisit auttamaan? Vai pyrkisitkö mitenkään, koska vain oma perheesi on sinulle tärkein, viis muiden hyvinvoinnista.

• korjatkaa virheenne.

Mitään liittoja ei tarvita yhtään mihinkään. Täällä on useasti ollut puhetta siitä kuinka liitoissa on tapana toimia. Vedä siitä johtopäätökset miksi jotkut eivät tahdo liittoihin liittyä - jos osaat.

Mikäli liitosta löytyy osaamista edes hivenen vertaa se muuttaa toimintatapojaan radikaalisti lähiaikoina. Näistä tehtävistä ja toimintatapojen muutoksista on toiminnanjohtajalla hyvin paljon tietoa olemassa vuosien ajalta.

• luureista

Tulkitsen näitä tekstejä täällä lähinnä siitä näkökulmasta, että jotkut assit odottavat asioiden olevan juuri sitä mitä niiden sanotaan olevan, tai jossakin tekstissä lukee. Olen itse kuulunut sillälailla asioita tulkitseviin ihmisiin. Petetty olo on aika valtava, kun joutuu huomaamaan, että juuri mikään ei ole juuri sitä mitä sen on sanottu olevan.

Esim. ihmiselle annetaan puhelinnumero: "Soita tänne, täällä sinua tuetaan ja autetaan."

Sitten, jos sellaisiin numeroihin soittaa, eikä mitään konkreettista apua henkilölle ole tarjolla, ja henkisestikin kohtelu on sellaista, ettei se edes saa iloisemmalle mielelle mitenkään, niin se tuntuu niin oudolle kaikki ne luurit, joissa aina ja aina vaan väitetään olevan jotakin apua tarjolla.

Tuosta joutuu ihmeelliseen pyöritykseen.

Jos lopulta ehdottaa jossakin luurissa, että olisikohan aika lopettaa kaikki luurit, niin sieltä vastataan tyyliin: "Ei missään nimessä, sinulla on ollut vain huono tuuri".

En ole ikinä soittanut autismiliiton palveluneuvontaan.
      Minä en tiedä mitä siellä niinkuin olisi tarjolla, että missä tarkoituksessa sinne kuuluisi soittaa.

• @O@

Sieltä ohjataan eteenpäin. Kuinka voit kirjoittaa ajatukseni noin tarkkaan julki?

• Liitolle suurkiitos!

Autismi- ja aspergerliitto on minun ja läheisteni kokemuksen mukaan erittäin osaava liitto. Apua olemme saaneet paljon. Kiitos auttaneille! Yhteistyömme jatkuu ja tapanani on lämpimästi suositella liittoa aivan kaikille autismikirjoperheille.

Olen kuullut, että joku aikuinen autismikirjolainen käy sotaa liittoa vastaan. Sellainen sota lienee hänen omassa päässään täysin oikeutettua. Toivon, että hän näkisi myös jotain sellaista, mikä on hänen oman päänsä ulkopuolella.

Hyvää kesää kaikille!

• kommentaattori

Mistäs olet kuullut?
        Kattattaako kaikkiin juoruihin uskoa?

• Pohdinvaan

Tästä viestistä ilmenee, että liitto koetaan hyväksi autismikirjoperheille.
        Voisiko kuitenkin olla, että esim. yksinäiset aspergeraikuiset eivät koe toimintaa heille soveltuvaksi, ja ovat siitä pettyneitä ?

• Aspergerinfo
        Pohdinvaan kirjoitti:

Tästä viestistä ilmenee, että liitto koetaan hyväksi autismikirjoperheille.
        Voisiko kuitenkin olla, että esim. yksinäiset aspergeraikuiset eivät koe toimintaa heille soveltuvaksi, ja ovat siitä pettyneitä ?

Täysin samaa täällä pohdin ja mielestäni asia on juuri noin.

Sen enempää tämän yhden herjaajan syyllistämisiin puuttumatta, voisiko näin käyttäytyvällä aikuisassilla olla jonkinlaista tuentarvetta tunteidensa hallintaa koskien ja mitä ilman jäätyään hänen vihansa kohdistuu hänelle tuntemattomiin ihmisiin silmittömällä raivolla?

• Asperger.
        Aspergerinfo kirjoitti:

Täysin samaa täällä pohdin ja mielestäni asia on juuri noin.

Sen enempää tämän yhden herjaajan syyllistämisiin puuttumatta, voisiko näin käyttäytyvällä aikuisassilla olla jonkinlaista tuentarvetta tunteidensa hallintaa koskien ja mitä ilman jäätyään hänen vihansa kohdistuu hänelle tuntemattomiin ihmisiin silmittömällä raivolla?

Oletettavasti Mirjami ei tuota ymmärrä tai sitten hän ei siitä välitä. Kysymys siis kuuluu, miksei? Tähän ei todennäköisimmin koskaan tule löytymään vastausta. Joten?

Kopio: HS (toimittaja X/privaatti)

• Erittäin hyvä liitto

Täällä meidänkin mielestämme Autismi- ja aspergerliitto on erittäin hyvä.
      Terveisin Petra, Paula, Risto, Kati ja pikku-Sonja.

• ^^^^

^ tuossakin otaksuttavasti on yjs salanimellä "Petra, Paula, Risto, Kati ja pikku-Sonja"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe