Femeda- lääkäriasema Helsinki, kokemuksia?

huolestunut.......

Onko kokemuksia varhaisraskauden ultrasta yksityiseltä Femeda-lääkäriasemalta Helsingissä? Pääsen kunnallisella puolella ensimmäiseen ultraan(nt-ultra) vasta joskus kesäkuun puolivälin jälkeen, en millään jaksa odottaa sinne asti! Stressaan jatkuvasti onko kaikki hyvin, nyt vasta viikolla 6, joten varmaan parin viikon päästä vasta kannattaisi mennä varhaisultraan..Pelkään ihan hirveästi, että jokin vialla...oireet todella vähäisiä, ei pahoinvointia edes ole ollut..:/

6

4289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä paikka

Olen käynyt kahdesti Femedassa, molemmilla kerroilla eri lääkäri. Miellyttäviä ja asiallisia ovat molemmat olleet ja aion jatkossakin asioida heidän kanssaan. Toisella (Heidi jotain) kävin juurikin varhaisultrassa. Mulla oli takana keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin yksityisellä kun halusin käydä tarkastuttamassa tilanteen ennen np-ultraa. Panikoin siis nyt aika paljon, mutta lääkäri suhtautui siihen tosi hyvin ja ymmärtäväisesti. Valitettavasti en muista paljonko koko lysti maksoi...

• aöljk

Femeda on hyvä. Lääkärit laskuttavat siellä tosi eri hintoja varhaisultrasta, joten kannattaa kysyä edullisempaa lääkäriä respasta kun soittaa ja varaa ajan. Kaikki joilla olen käynyt on olleet tosi päteviä.

Ja joo, ei kannata mennä vielä. Syke ei välttämättä näy.

• onnea!

Kävin juuri varhaisultrassa Femedassa. Kysyin edullisinta lääkäriä ja hinta oli 100e-kelakorvaus. Oikein mukava ja pätevä lääkäri oli, suosittelen lämpimästi.

Kannattaa mennä vasta kun voidaan todeta sydämmenlyönnit eli rv 7. Jos menet aiemmin voidaan todeta vain onko alkio oikeassa paikassa. Keskenmenoriski on enää pari prosenttia kun sydämenlyönnit todetaan.

Yritä ajatella muita asioita, älä stressaa. Nauti, kun ei ole pahoinvointia. Joillekin onnekkaille ei sitä ei edes tule. Voit tehdä monia asioita, kun ei ole pahoinvointia. Itse olen ollut pahoinvoinnin ja väsymyksen takia sängyssä 3 viikkoa, ei tämäkään lystiä ole. Ja km voi tulla oli pahoinvointia tai ei.

• oma kok

Näkyy kyllä ennen rv 7 sydämen syke.

• onnea!
        oma kok kirjoitti:

Näkyy kyllä ennen rv 7 sydämen syke.

Syke siis voi näkyä jo aiemminkin, kuin rv7. Jos taas näkyy vasta myöhemmin, liian aikainen ultra voi aiheuttaa turhaa huolta ja joutuu käymään 2 kertaa.

http://www.aava.fi/palvelu/gynekologiset-ultraaanitutkimukset/varhaisraskauden-ultraaanitutkimus

• No voi helevetti

sinuna vain odottaisin sitä kunnallista ultraa. Pelkkää rahan tuhlausta. Voithan saada keskenmenon jo heti seuraavana päivänä, kun olet käynyt siellä yksityisellä. Lopeta skitsoominen ja ota rennosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe