Osaisiko joku kertoa kuinkavaarallista on juoda kaksikertaa viikossa itsensä humalaan? Joskus myös 3 kertaa. Eihän se tietenkään terveellistä ole mutta lähinnä haluaisin tietää että johtaako se pysyviin aivovaurioihin tai muihin vakaviin tauteihin?
Olen 20v opiskelija ja urheilen noin 2 kertaa viikossa. Poltan tupakkaa ainoastaan kun olen humalassa. Haluaisin nimenomaan vastauksia joltain joka todella tietää alkoholin vaikutuksista ihmiseen? Kiitos vastauksista.
Kysymys alkoholin vaikutuksesta?
5
1186
Vastaukset
- Esko
Kyllä se on liikaa. Siitä tulee tapa, josta ei pääse eroon. Kerrankin viikossa kännin ottava sanoo, että on mahdotonta lopettaa. Siitä tulee varmasti jotain sisäelinten sairauksia. Sellaiset juopot ei elä kovin vanhoiksi. Aika nuorenakin voi kuolla, kun joutuu erilaisiin seikkailuihin, ja varmaan ennen 60 ikävuotta. Juoppo voi kuolla yksinkertaisesti liikaa juotuaan alkoholimyrkytykseen.
Elämä menettää myös viehätyksensä, minkä raitis ihminen löytää. Tätä pitäisin tärkeimpänä pointtina. - raitis alkoholisti
No tuskin se pysyviin aivovaurioihin johtaa..mutta kuten varmaan itsekkin tiedät että aivosoluja tuhoutuu aika paljon joka humalatilassa ja muisti rupeaa pätkiin ajan myötä...enempi olisin huolestunut miksi noin usein pitää juoda itsensä humalaan...kysyt alkoholin vaikutuksesta ihmiseen? no mun mielestä sen tietää kaikki jotka ovat sitä käyttäneet..mutta jos kysyisit alkoholismi sairaudesta niin voisin kirjoittaa paljon enemmän..vaikka siitäkin kyllä olen kirjoittanut tällä osastolla.
- Maraika
Riippuvaiseksi tulet ihan varmasti. Silloin ei enää ole sinun päätettäissäsi, juotko vai et. Ja sen jälkeen alkaa mennä terveys. Sitä ennen varmaan on jo ihmissuhteet kärsineet ja raha-asiat rempallaan. Olet opiskelija, käytä aikasi paremmin! Myös nuo aiemmat vastaukset ovat asiaa, ota ne todesta!
- kädessä
Itse join opiskeluiden aikana, noin kolemen vuoden ajan, kaksi tai kolme kertaa viikossa. Viimeisinä aikoina se alkoi olemaan liikaa, eikä huvittanut niin paljon. Seurauksena aloin ajatella elämääni eteenpäin ja kuin luonnostaan juominen väheni. Nykyään juon noin kahden viikon välein. Näin on jatkunut kolme vuotta.
Eli ei se aina niin mene, että jos juot määrätyn määrän viikossa, niin tulee automaattisesti alkoholistiksi! Siihen vaikuttaa monet muutkin asiat! Ei vähiten perimä ja elämäntilanne.
Tiedän monia opiskelijoita, joiden pitäisi suoran logiigan mukaan olla alkkiksia runsaiden bileiden vuoksi, mutta niinpä vain heistäkin on tullut ihan kunnollisia veronmaksajia. - klunks
hyvä juttu kun olet havahtunut miettimään alkoholihaittoja ajoissa.tuo sinun kertomasi alkoholin määrä on varsin tuttua.
nyt olen keski-ikäinen ja työtön/työkyvytön henkilö.alkoholilla on siihen suuri syy.kuukauden olen nyt ollut raittiina antabuksen voimalla.tuskaa tää on kuitenki,mieli tekee ottaa "vain vähän".yleensä se kyllä onnistuukin muttei aina.
tee hyvä päätös,ole minua viisaampi.
hyviä opiskelukelejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760