Osaisiko joku kertoa kuinkavaarallista on juoda kaksikertaa viikossa itsensä humalaan? Joskus myös 3 kertaa. Eihän se tietenkään terveellistä ole mutta lähinnä haluaisin tietää että johtaako se pysyviin aivovaurioihin tai muihin vakaviin tauteihin?
Olen 20v opiskelija ja urheilen noin 2 kertaa viikossa. Poltan tupakkaa ainoastaan kun olen humalassa. Haluaisin nimenomaan vastauksia joltain joka todella tietää alkoholin vaikutuksista ihmiseen? Kiitos vastauksista.
Kysymys alkoholin vaikutuksesta?
5
1186
Vastaukset
- Esko
Kyllä se on liikaa. Siitä tulee tapa, josta ei pääse eroon. Kerrankin viikossa kännin ottava sanoo, että on mahdotonta lopettaa. Siitä tulee varmasti jotain sisäelinten sairauksia. Sellaiset juopot ei elä kovin vanhoiksi. Aika nuorenakin voi kuolla, kun joutuu erilaisiin seikkailuihin, ja varmaan ennen 60 ikävuotta. Juoppo voi kuolla yksinkertaisesti liikaa juotuaan alkoholimyrkytykseen.
Elämä menettää myös viehätyksensä, minkä raitis ihminen löytää. Tätä pitäisin tärkeimpänä pointtina. - raitis alkoholisti
No tuskin se pysyviin aivovaurioihin johtaa..mutta kuten varmaan itsekkin tiedät että aivosoluja tuhoutuu aika paljon joka humalatilassa ja muisti rupeaa pätkiin ajan myötä...enempi olisin huolestunut miksi noin usein pitää juoda itsensä humalaan...kysyt alkoholin vaikutuksesta ihmiseen? no mun mielestä sen tietää kaikki jotka ovat sitä käyttäneet..mutta jos kysyisit alkoholismi sairaudesta niin voisin kirjoittaa paljon enemmän..vaikka siitäkin kyllä olen kirjoittanut tällä osastolla.
- Maraika
Riippuvaiseksi tulet ihan varmasti. Silloin ei enää ole sinun päätettäissäsi, juotko vai et. Ja sen jälkeen alkaa mennä terveys. Sitä ennen varmaan on jo ihmissuhteet kärsineet ja raha-asiat rempallaan. Olet opiskelija, käytä aikasi paremmin! Myös nuo aiemmat vastaukset ovat asiaa, ota ne todesta!
- kädessä