Chrysler sebring 2.7 -06 moottorin vika valo syttyi

Sebringimies

hei, olen ollut -06 chrysler sebringiin muuten todella tyytyväinen mutta nyt ilmeni pieni juttu johon tarvitsisin apua.

Syttyi moottorin vikavalo mutta moottori käy hyvin ja ei mitään outoja ääniä kuulu ja muutenkin moottori vaihteisto yhdistelmä toimii hyvin eli ei mitään ongelmaa. Ohjekirjassahan sanottiin että jos moottorivikavalo välkkyy niin heti huoltoon mutta nyt se valo palaa koko ajan. Onko kellään ollut samanlaista juttua ja missäköhän vika vai onko vaan suosiolla vietävä lasipalatsiin :) kiitos vastauksista

29

6130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avatonta

      siihen useita syitä.googleta key dance niin voit koodit avaimella katella.

    • sebringimies

      Nyt moottorin häiriövalo hävisi koska tankkasin 98 bensiiniä. Outoa eikö uusi E10 bensa muka käy sebringiin ainakin netissä väitetään että käy??


      mitä te olette tankanneet sebringiin itsellä tosiaan se 2.7 moottorilla

      • Obd

        aja vaan 95:lla, ei se häiriövalo bensiinin takia sammunut. Käy luetuttamassa vikakoodit, niin selviää häiriön aiheuttaja.


    • Sebringimies

      Vika ei viel oo selvinny mut ens viikol uudestaan tuli mieleen kun netissä luki useimmilla tyypeillä että nokka-akselin asentoanturi olis hajonnu. Mut tiedä häntä ens viikolla varmaan selviää

      • ghjtujkliöoälikuy

        asentoanturit on yleisin vikavalon aiheuttaja suurimmassa osassa automerkkejä.


      • Anonyymi

        Asentoanturi laitettu kaikki pakoputken lampatat pakokaasun kierätys ventiili ecu ei vaikutusta sitten on ruiskut seuraavana


    • Näitä sattuu

      Arvailut viasta ovat yleisintä auton omistajilla, jotaka eivät osaa viedä autoaan vikakoodinlukuun. Yllä näkyy myös olevan ohje, millä voi hakea itsekkin vikakoodit Sebringistä.

    • Sebringimies

      Joo sytytystulpat oli huonossa hapessa ei sen kummempaa :) outoa ettei edellinen omistaja ole vaihdattanut tulppia

      sytyskatkoksia ilmeni mut nyt asia kunnossa

      • Anonyymi

        Eikös se ilman haitumis järjestelmä lian korkea eli egr tai vuoto jossakin


    • Näitä sattuu

      Paljonko ajettu? Tuo tulpanvaihtohan taitaa tulla vasta 150tkm kohdalla huoltokaaviossa?

    • Sebringisti 71

      Mulla aluksi syttyi liian hätäisen esilämmityksen jälkeen pakkasilla parikertaa, no tossa vuodenaika huomioiden ei siitä liene kysymys, tohon on kuulemma joku softan päivitys olemassa, joka poistaa vaivan, ite en oo viittiny sitä teetättää, Sitten parikertaa kesälläkin syttynyt aina jonkun parin metrin auton siirron jälkeisen käynnistyksen yhteydessä. Mä jo ekalla kerralla irroitin akkukaapelit ja odotin min 10 minuuttia, sitten ne takaisin kiinni, ja kas, kaik oli poissa.. niin häiriövalo, kuin vikakooditkin seuraavassa vuosikatsastuksessa. Mitään elektroniikansekoamista ei seurannut, kellon ajastusta lukuunottamatta, siis mulla.

      Jokainen tietysti tämän tekee omalla vastullaan, mä en viitti kalliiita korjaamoja tolaisesta elättää. Kuulemma pienemmät häiriöt sammuttavat valot myös itsestään, eikä vika muistiin välttämättä jää mitään, näin eräs katsastaja mua valisti myös.

      Oma päätelmäni on että nyky autot tarvii tuota nollausta siinä missä kännykätkin ja modeemit, virrat pois ja Kaikki Hyvin ? :)

      • Anonyymi

        Minulla palaa kanssa ja vikagooti p0499 eli sillä saa hyvin tietoa joku takaisin paluu luan suuri liekkö pakokaasu vai bensiini


    • ihmettelijä

      Uskomatonta. Mulla paloi moottorin vikavalo, kun tankinkorkki ei ollut kunnolla kiinni. Ohjekirjassakin luki, että voi siitä johtua..

    • laca

      koodi näkyy trippimittarin kohdalla kun kääntää virtaavainta virratpäälle ja pois 3 kertaa jonka jälkeen tulee vikakoodi näkyviin sitten pitää selvittää mikä vika on kyseessä

      • Anonyymi

        Ei todellakaan näy


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan näy

        ...Tainnut kaveri muistella keskuslukituksen kaukosäätimen ohjelmointikokeilujaan.
        Ei nimittäin tosiaankaan tule trippimitttarin näyttöön moisia salaperäisiä koodeja...LOL!


      • Anonyymi
        tohvertti kirjoitti:

        ...Tainnut kaveri muistella keskuslukituksen kaukosäätimen ohjelmointikokeilujaan.
        Ei nimittäin tosiaankaan tule trippimitttarin näyttöön moisia salaperäisiä koodeja...LOL!

        Riippuu autosta.

        Chryslerin tuotteet 2005 - 2010 toiminee ainakin joissakin malleissa (ellei sitten jopa kaikissa):

        https://www.youtube.com/watch?v=Oah4oYx7TJw


    • vanhakahmu2

      Moi porukat. Onks joku vaihtanut happi tunnistuksen neljiin , onko paha homma ja mitä suurinpiirtein maksaa

    • ................

      Mulla on nyt muutaman tuhannen kilometriä ollut Sebring tuolla 2.7 -koneella. Työnsinköhän kädet paskaan? Vilkuttelee kuumalla koneella öljynpainevaloa tyhjäkäynnillä ja luin että tuo on todella yleinen ongelma, tosin harvassa kertomuksessa on kuitenkaan moottori hajonnut. Mutta onhan tuo ärsyttävä kun valvontajärjestelmä ei näytä oikein.

      Samoin tänä aamuna ihmettelin, miksi autossa hädin tuskin ikkunat pysyvät huurteettomana. Vilkaisin jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliöön ja vajettahan siellä oli ja lisäsin punaista nestettä 9 desilitraa, jos nyt töistä lähtiessä tuottaisi lämpöäkin kun ei ole pelkkää ilmataskua koko järjestelmä.

      Tosin enpä jaksa tuosta stressiä ottaa kun en ns. markkinahintaa autostakaan maksanut, joten taitaa olla niin että 250 tuhatta kun mittariin on rullattu, siirtopyörät alle, kauppailee rengassarjat erikseen ja ruotoa paaliin.

    • cruise control

      No jos et maksanut "käypää" hintaa ostaessasi. Eli oli muihin vastaaviin selkeästi halvempi, niin tiesit jo ostaessasi, että jotain vikaahan siinä on oltava. Kyllä sebring kestää ihan huoletta nuo kilometrit, mikäli sitä on huollettu ja muuten ylläpidetty.

      Jäähdytysjärjestelmästä pitää muistaa poistaa ilmat, jos se on niin tyhjä ollut, että ei ole lämpöä edes sisään tullut. Eli nesteen laiton jälkeen moottori pitää käyttää lämpöiseksi, jonka jälkeen moottori sammuksissa pitää avata ilmausruuvi ja antaa ilman poistua. Tämä toimenpide pari kertaa, eli kunnes ei tule enää ilmaa vaan nestettä pois. Ilmausruuvi löytyy siitä moottorin päältä oikealta sivulta.

      Toivottavasti oli vanhakin neste punaista. Näissä on ollut myös sellaista lähes väritöntä nestettä ja ainakaan minä uskaltaisi sitä sekoittaa punaiseen tai vihreään nesteeseen. No eipä ole tarvinnut lisäilläkkään. Nesteen säännöllisen vaihdon olen teettänyt pajalla, joka osaa näihin laittaa oikeat aineet.

      • ..............

        Punaista oli, eli edelliset omistajat olivat sentään ymmärtäneet, mitä nestettä kannattaa alumiinikansien kanssa käytellä.


    • OBD

      Sebringin 2,7-01 OBD valo syttyi ajon aikana.Korjaamolla todettiin syyksi nokka-akselin kulmatunnistimen häiriö,tunnistinta ei ole vielä vaihdettu.

    • dhrdhdhdrh

      Katso saatko vikakoodin esille, omassa chryslerissä vikakoodit voi katsoa käyttämällä virtaavainta ACC on ja ON asennon välissä kolmekertaa silleen että virtaavain jää sitten ON asentoon, vikakoodit tulee trippimittarinäyttöön.

      • Anonyymi

        Ei varmasti tule


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti tule

        Kyllä varmasti tulee


    • Anonyymi

      Usa kakkia tuotu euro alueelle.🤠

    • Anonyymi

      Minulla on ja laitoin pakokaasun kierätys ventiilin mutta ei vielä kummennut yritän nyt pois vikagootia

    • Anonyymi

      sama vika lukee että järjestelmän tuuletusventiili pitäisi uusia mutta missä kohtaa se sijaitsee

    • Anonyymi

      Meillä tuuletus venttiili on vessan seinässä.
      Aika ajoin se pitää puhdistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe