Onko täällä kenelläkään pienen lapsen äidillä tai isällä epilepsiaa,
joka ei pysyisi lääkkeillä kurissa? Jos on miten arkenne
sujuu? Tai miksipä ei myös henkilöä joka olisi
kohtauksista huolimatta mikäli niitä ei ole saatu
haltuun synnyttänyt lapsen.
Itselläni on 1, 5 vuotias lapsi ja epilepsia on
puhjennut noin vuosi sitten.
lapsia?
2
161
Vastaukset
- Cyril
Epilepsia on ollut diagnosoituna kuusi vuotta, mutta oireita oli jo paljon aiemmin. Lapsia on kolme, 10, 8 ja 2 vuotiaat. Nyt just nostettiin lamictalin annostusta ja oon aiheuttanut perkeleenmoiset kolmisen viikkoa perheelleni, kaikki ärsyttää ihan älyttömästi, tekis mieli vaan huutaa ja raivota ja hajottaa paikkoja. :( Tänään päätin jättää sen yhden tabletin ottamatta ja huomenna soitan neurolle asiasta. Lääkitystä nostettiin, kun alkoi olla lieviä oireita, jotka hävisivätkin annostuksen nostolla. Arki on ollut välillä tasasta ja välillä todella rankkaa, vanhemmat lapset näkivät yhden kohtaukseni muutama vuosi sitten ja edelleen siitä joskus puhuvat. Aina on vähän pelko siitä, jos saankin kohtauksen ollessani tuon pienimmän kanssa kaksin, mutta onneks niin ei ole käynyt. Varsinaisia kohtauksia en ole saanut n.kolmeen ja puoleen vuoteen, kun lääkitykseksi vakiintui keppra lamictal. Pieniä oireiluja on alkanut tulla uudestaan; huimausta, päänsärkyä, tavaroiden tiputtelua, hetkellistä sekavuutta, jotka nekin olivat pitkään poissa. Välillä tuntuu ettei tätä paskaa jaksa, mutta lasten vuoksi sitä jaksaa taas olla positiivinen, ainakin useimmiten!
- Epilepsiaa 10v
Mulla puhkesi epilepsia raskausaikana. Vauvan kanssa kuljin aluksi koko ajan puhelin mukana ja mies ja muut lähimmät soitteli päivän aikana useita kertoja. Vauvaa en kannellut sylissä turhaan vaan istualtaan pitelin sylissä. Kuitenkin ajan kanssa aloin kulkemaan puistoissa, kerhoissa yms. kuten muutkin äidit ja ja kerroin jollekin sairaudestani, jottei mahdollinen kohtaukseni tulisi kaikille yllätyksenä. Välillä on ollut pitkiäkin kohtauksettomia jaksoja kunnes taas joku selittämätön tapahtuma on aloittanut uuden kierteen. Nyt kuitenkin lapsi kohta 10v ja minä harjoittelen työelämää,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446