Kylläpä TM haukkui tämän uuden Dacian perhefarkun melkolailla maanrakoon. Mm. meluisa, huonot jarrut, kori nitisee ja taipuilee, vanhanaikainen yms. yms. Lukekaa uusin TM niin tiedätte. Meinasin jo lähteä koeajolle ja ostattelemaan mutta tulin toisiin ajatuksiin tuon lehtijutun jälkeen. Ei ole Daciasta vielä näköjään perinteisten valtamerkkien kilpailijaksi laadulla.
Dacia Logan MCV TM-koeajossa
63
3787
Vastaukset
- yllättääkö?
terve järki sanoo, halpa hinta/halpa laatu.
- Hyvältä vaikuttaa
Kylläpä kehuttiin kovasti. Ruhtinaalliset tilat, hyvä ajettava ja moderni.
- Ihan oikeastiko ?
Jokainen näemmä lukee arvosteluista vain ne asiat, jotka haluaa. Paitsi että modernista ei kyllä kirjoitettu pätkääkään, eikä ajo-ominaisuuksiakaan kauheasti kehuttu.
"Logan MCV on luokassaan erittäin avara auto, ja ainakin tällä varstelulla se on sisältä mukava ja toimiva. Halpuudesta johtuen monet rakenteelliset osat kuitenkin edustavat selvästi vanhentunutta tekniikkaa, ja joiltain osin suunnittelun laadussa säästäminen näkyy tai tuntuu. Ajo-ominaisuuksiltaan auto on vanhahtava, ja suorituskyky on hintaluokan mukainen. Käytettyyn samankokoiseen autoon verrattuna suurin etu on tietenkin uuden auton takuu, mutta riittäkö sen vetovoima ihan oikeasti?" - älä valehtele
Ihan oikeastiko ? kirjoitti:
Jokainen näemmä lukee arvosteluista vain ne asiat, jotka haluaa. Paitsi että modernista ei kyllä kirjoitettu pätkääkään, eikä ajo-ominaisuuksiakaan kauheasti kehuttu.
"Logan MCV on luokassaan erittäin avara auto, ja ainakin tällä varstelulla se on sisältä mukava ja toimiva. Halpuudesta johtuen monet rakenteelliset osat kuitenkin edustavat selvästi vanhentunutta tekniikkaa, ja joiltain osin suunnittelun laadussa säästäminen näkyy tai tuntuu. Ajo-ominaisuuksiltaan auto on vanhahtava, ja suorituskyky on hintaluokan mukainen. Käytettyyn samankokoiseen autoon verrattuna suurin etu on tietenkin uuden auton takuu, mutta riittäkö sen vetovoima ihan oikeasti?""OHJAAMO on toimintojen suhteen suorastaan askeettinen, mutta muotoilun päälinjat ovat moderneja eikä muovisuuskaan haittaa liikaa. Etuistuimet ovat reilun kokoiset ja varsin mukavat. Takamatkustajien tilat ovat melkeinpä ruhtinaalliset. Polvitilaa on reilusti, eikä istuinmukavuuttakaan pääse moittimaan muusta kuin tavalliseen tapaan sivuttaistuen puutteesta."
- ihan oikeastiko?
älä valehtele kirjoitti:
"OHJAAMO on toimintojen suhteen suorastaan askeettinen, mutta muotoilun päälinjat ovat moderneja eikä muovisuuskaan haittaa liikaa. Etuistuimet ovat reilun kokoiset ja varsin mukavat. Takamatkustajien tilat ovat melkeinpä ruhtinaalliset. Polvitilaa on reilusti, eikä istuinmukavuuttakaan pääse moittimaan muusta kuin tavalliseen tapaan sivuttaistuen puutteesta."
En valehtele, lehdestä siteerasin ihan sanasta sanaan, etkö osaa lukea? Haluatko lisää irtolainauksia:
-Pakoputki kulkee yhtenä osana katalysaattorilta äänenvaimentimelle asti, ja tämä huvittavan ohut pilli oli 7000 kilometriä ajetussa autossa päässyt jo hyvään ruostumisen alkuun
-Myös suojamassan kohdistuminen suurpiirteisesti metalli- ja muovipinnoille herätti hilpeyttä
-Väistökokeessa koettiin myös aivan uusia ja poikkeuksellisia asioita. Ensin lasinpesunestettä loiskahteli jostain välistä ulos säiliöstään. Sitten takakontin lukko aukesi, mikä paljastui avoimesta ovesta varoittavan merkkivalon kautta. Jos tämä johtui rasituksessa vääntelehtivästä korirakenteesta, niin ei ihme, että auto on kevyt.
-desibelimittauksen perusteella Logan MCV on meluisa auto
- Logan ei yritä olla luokkansa paras, vaan luokkansa halvin.TM:n vertailussa hinta ei ole arvosteluperuste, ja siksi tavoitteet ja pelisäännöt eivät kohtaa. - hjfjhk
ihan oikeastiko? kirjoitti:
En valehtele, lehdestä siteerasin ihan sanasta sanaan, etkö osaa lukea? Haluatko lisää irtolainauksia:
-Pakoputki kulkee yhtenä osana katalysaattorilta äänenvaimentimelle asti, ja tämä huvittavan ohut pilli oli 7000 kilometriä ajetussa autossa päässyt jo hyvään ruostumisen alkuun
-Myös suojamassan kohdistuminen suurpiirteisesti metalli- ja muovipinnoille herätti hilpeyttä
-Väistökokeessa koettiin myös aivan uusia ja poikkeuksellisia asioita. Ensin lasinpesunestettä loiskahteli jostain välistä ulos säiliöstään. Sitten takakontin lukko aukesi, mikä paljastui avoimesta ovesta varoittavan merkkivalon kautta. Jos tämä johtui rasituksessa vääntelehtivästä korirakenteesta, niin ei ihme, että auto on kevyt.
-desibelimittauksen perusteella Logan MCV on meluisa auto
- Logan ei yritä olla luokkansa paras, vaan luokkansa halvin.TM:n vertailussa hinta ei ole arvosteluperuste, ja siksi tavoitteet ja pelisäännöt eivät kohtaa.Itse ruiskutin massat alustaan a15e kustannus ja 1h työaikaa.
Takaluukku kannataa säätää kuntoon niin ei aukea,
omassa en ole sitä koskaan vielä saanut ajossa auki.
Myös pesunestesäiliön korkki kannataa laittaa kunnolla kiinni.
Taisi olla tumpelot testaamassa. - tähhh
hjfjhk kirjoitti:
Itse ruiskutin massat alustaan a15e kustannus ja 1h työaikaa.
Takaluukku kannataa säätää kuntoon niin ei aukea,
omassa en ole sitä koskaan vielä saanut ajossa auki.
Myös pesunestesäiliön korkki kannataa laittaa kunnolla kiinni.
Taisi olla tumpelot testaamassa.Mitä tarkoittaa kannataa?
- justus1952
Ostin äsken MCV- 2010 105hkr. Aivan hyvä perusauto hyvillä ajo ominaisuuksilla istuimet sopivat hyvin lyhyemmälle vartalolle,hyvät tilat , metelistä puheenollen täytyy muistaa että Saab 9-3 yhdeksänkymmetäluvun loppupuolella omaa samat desibelit . Viitosen välitys voisi olla enemmän sopiva moottoritielle mutta paljonko niitä kilometrejä prosenttuaalisesti tulee ,voi päättää itse. 3000/r -95km/h./
- tehthetheh
Toimittajat vain tottuneet ajamaan avo Ferrareilla ja ökyautoilla joiden hankinnasta täällä joutuisi äkkiä suvun holhoukseen joten käyttöautot karvaita paloja.
- TM = VW-sanomat
Tietysti jos valitset auton TM:n testaajien mieltymysten mukaan, se mentävä ostamaan Volkswagen Golf tai joku Skodan malleista. Japnilaiset, Korealaiset ja Ranskalaiset Dacia mukaanlaukien kannattaa unohtaa jos TM:ää uskominen.
Jutussa haisi kyllä vähän turhan läpinäkyvästi se, että Loganin lyömättömälle edullisuudelle haluttiin löytää ikäänkuin väen vängällä joku selitys. Ketä kiinnostaa alustan osien "painavalta vaikuttava" karkeatekoisuus tai minkä paksuinen on 0,9 kuutioisen moottorin pakoputki?? Myös luokkansa suurin tavaratila lytättiin yksioikoisesti, koska avausnappi ei ollut toimittajan mielestä hieno sähköinen, vaan perinteinen mekaaninen painonappi.
Toki mittauksien valossa jarrut ja ääritilannekäytös olisivat saaneet olla paremmat.
Olihan siinä paljon hyvääkin, tilat, suuntavakavuus, penkit, kulutus sekä simppeli mutta muodoiltaan moderni kojelauta. Myös varustelua kehuttiin kyseisessä malliversiossa täysin riittäväksi. Siinä yhteydessä mainiota medianavia kehuttiin, mutta sekin jotenkin kuitattiin siihen tyyliin, että se on valmistajalleen halvempi ratkaisu kuin tavallinen radio??? Miksei kaikissa autoissa, sitten ole vakiovarusteena navigaattori-mediasoitinta isolla kosketusnäytöllä jos se on halvempi kuin tavallinen radio??
TM:n toimittajalla oli selvästi palava halu tuoda autosta esiin niitä piirteitä, jolla hintaa on saatu karsittua.
Jos tilavaa Daciaa kaipailee ja koeajaa autot TM:n suosittelemana, kannattaa kokeilla Lodgyä. Sitä puolestaan kehuttiin syksyn TM:ssä ja se sai kokonaisuutena huomattavasti paremmat arvostelut. Aika monet asiat, jotka Loganissa olivat huonommalla tolalla, olivat Lodgyssä kiitoksen arvoisia: jarrut saivat kiitosta, moottoria kehuttiin, jousitusta, ääritilannekäytöstä, sekä ESP saivat Lodgyssä erityistä kiitosta jne. Hälyäänet eivät vaivanneet, eikä jo reilusti ajetussa koeajoautossa ollut kulumia tai nitinöitä. Myös melutaso sai positiivista palautetta Lodgyssä. Tilathan siinä on luokkansa parhaat eli todella suuret. Ja kyllä, se takakontinkin nappi toimii mainiosti.- tuotaa
Eikös se Logan ole kauniissa ja rohkeissa? että miten sitä on muka arvosteltu TM:ssä?
- Dino Dokker
tuotaa kirjoitti:
Eikös se Logan ole kauniissa ja rohkeissa? että miten sitä on muka arvosteltu TM:ssä?
Sehän on kelvannut isälle, pojalle ja pojanpojalle sekä vieraille.
Ihan samoin se on Dacian kanssa. Täällä vaan rahattomat Kymcolla ajelijat itkee. - Hanuristi 4
Ei edes TM:n toimittaja voi eikä uskalla vääristellä totuutta !
- Nippondeeku
Hanuristi 4 kirjoitti:
Ei edes TM:n toimittaja voi eikä uskalla vääristellä totuutta !
Siksi kehuivatkin !
- Onko testattu ?
Onko yksikään Dacia ollut minkäänlaisessa kolaritestissä ?
Jääkö mitään jäljelle jos sattuu ajamaan nokkakolarin 50 km/h nopeudella esim. samanpainoisen ei-ranskalaisvalmisteisen auton kanssa ?- Speedster
Jos vastassa on Toyota tai joku muu riisipaperista kötöstetty härpäke ei siitä härpäkkeestä jää mitään jäljelle.
- euro-ncap:ssa
Kyllä Euroopassa myytävän auton täytyy täyttää jonkinlaiset turvallisuusnormit, että sitä voi myydä täällä. Daciat perustuvat Renaulteihin ja myydäänkin joillain markkina-alueilla Renaulteina. Renault taas puolestaan tunnetaan kolariturvallisista autoista. Laguna oli aikanaan ensimmäinen viiden tähden saavuttanut auto.
Onhan nuo kaikki uudemmat Daciat testattu euro-ncap:ssa. Tulokset ovat olleet vaativassa nykytestissä mallista riippuen 3-4 tähden luokkaa, eli ei huippuhyviä, muttei aivan huonojakaan. Suurimmat pisteitä tiputtavat puutteet ovat olleet autojen testaushetkellä ESP:n puuttuminen vakiovarusteena joiltain markkina-alueilta, sekä turvaverhojen puute, jolloin automattisesti on tullut yhden tähden pudotus. Lapsiturvallisuus on ollut mallista riippumatta hyvää tasoa ja koritkin ovat olleet törmäysvoimia kestäviä. Myös sivutörmäyksiä autot ovat kestäneet hyvin, joten koritekniikka on turvallisuuden kannalta nykyaikaisella tasolla testatuissa Dacioissa. Lodgyssä taisi etutörmäyksessä takalattian kanssa olla jotain sanomista, mutta muuten senkin kori selvisi testistä kohtuu hyvin. Pitkä akseliväli ja korkea kori on ollut aina haastava rakenne törmäystestin kannalta.
Suomessa uudet Daciat ovat aina varustettu ESP ASR:llä. Myös muutenkin uusien Dacioiden turvallisuusvarusteet alkavat Suomen myyntimallistossa olla suht hyvällä tasolla. Suomessa omistajat voivat ikäänkuin kuvitella yhden tähden tuloksiin lisää.
Yleisestiottaen upouusi Dacia on moninverroin turvallisempi kuin ne ikääntyneet autot, joilla suomalaiset keskimäärin ajavat. - tuotaa
euro-ncap:ssa kirjoitti:
Kyllä Euroopassa myytävän auton täytyy täyttää jonkinlaiset turvallisuusnormit, että sitä voi myydä täällä. Daciat perustuvat Renaulteihin ja myydäänkin joillain markkina-alueilla Renaulteina. Renault taas puolestaan tunnetaan kolariturvallisista autoista. Laguna oli aikanaan ensimmäinen viiden tähden saavuttanut auto.
Onhan nuo kaikki uudemmat Daciat testattu euro-ncap:ssa. Tulokset ovat olleet vaativassa nykytestissä mallista riippuen 3-4 tähden luokkaa, eli ei huippuhyviä, muttei aivan huonojakaan. Suurimmat pisteitä tiputtavat puutteet ovat olleet autojen testaushetkellä ESP:n puuttuminen vakiovarusteena joiltain markkina-alueilta, sekä turvaverhojen puute, jolloin automattisesti on tullut yhden tähden pudotus. Lapsiturvallisuus on ollut mallista riippumatta hyvää tasoa ja koritkin ovat olleet törmäysvoimia kestäviä. Myös sivutörmäyksiä autot ovat kestäneet hyvin, joten koritekniikka on turvallisuuden kannalta nykyaikaisella tasolla testatuissa Dacioissa. Lodgyssä taisi etutörmäyksessä takalattian kanssa olla jotain sanomista, mutta muuten senkin kori selvisi testistä kohtuu hyvin. Pitkä akseliväli ja korkea kori on ollut aina haastava rakenne törmäystestin kannalta.
Suomessa uudet Daciat ovat aina varustettu ESP ASR:llä. Myös muutenkin uusien Dacioiden turvallisuusvarusteet alkavat Suomen myyntimallistossa olla suht hyvällä tasolla. Suomessa omistajat voivat ikäänkuin kuvitella yhden tähden tuloksiin lisää.
Yleisestiottaen upouusi Dacia on moninverroin turvallisempi kuin ne ikääntyneet autot, joilla suomalaiset keskimäärin ajavat.Kyllä ne tähdet on taivaallla, eikä niitä autolla saavuteta.
- Wanha Erkki
euro-ncap:ssa kirjoitti:
Kyllä Euroopassa myytävän auton täytyy täyttää jonkinlaiset turvallisuusnormit, että sitä voi myydä täällä. Daciat perustuvat Renaulteihin ja myydäänkin joillain markkina-alueilla Renaulteina. Renault taas puolestaan tunnetaan kolariturvallisista autoista. Laguna oli aikanaan ensimmäinen viiden tähden saavuttanut auto.
Onhan nuo kaikki uudemmat Daciat testattu euro-ncap:ssa. Tulokset ovat olleet vaativassa nykytestissä mallista riippuen 3-4 tähden luokkaa, eli ei huippuhyviä, muttei aivan huonojakaan. Suurimmat pisteitä tiputtavat puutteet ovat olleet autojen testaushetkellä ESP:n puuttuminen vakiovarusteena joiltain markkina-alueilta, sekä turvaverhojen puute, jolloin automattisesti on tullut yhden tähden pudotus. Lapsiturvallisuus on ollut mallista riippumatta hyvää tasoa ja koritkin ovat olleet törmäysvoimia kestäviä. Myös sivutörmäyksiä autot ovat kestäneet hyvin, joten koritekniikka on turvallisuuden kannalta nykyaikaisella tasolla testatuissa Dacioissa. Lodgyssä taisi etutörmäyksessä takalattian kanssa olla jotain sanomista, mutta muuten senkin kori selvisi testistä kohtuu hyvin. Pitkä akseliväli ja korkea kori on ollut aina haastava rakenne törmäystestin kannalta.
Suomessa uudet Daciat ovat aina varustettu ESP ASR:llä. Myös muutenkin uusien Dacioiden turvallisuusvarusteet alkavat Suomen myyntimallistossa olla suht hyvällä tasolla. Suomessa omistajat voivat ikäänkuin kuvitella yhden tähden tuloksiin lisää.
Yleisestiottaen upouusi Dacia on moninverroin turvallisempi kuin ne ikääntyneet autot, joilla suomalaiset keskimäärin ajavat."Suomessa omistajat voivat ikäänkuin kuvitella yhden tähden tuloksiin lisää."
Buhahaa. Vapaasti voi kuvitella vaikka seitsemän tähteä Otavasta, mutta viralliset testit ovat virallisia, ja niissä Daciat eivät ole vielä kertaakaan saaneet täyttä viittä tähteä, joka miltei kaikille muille nykyautoille on iisi biisi.
On kyllä hienoa propagandaa. "Daciat perustuvat Renaulteihin ja myydäänkin joillain markkina-alueilla Renaulteina. Renault taas puolestaan tunnetaan kolariturvallisista autoista". Mutta mutta. Daciat on kuitenkin ihan eri planeetalta kuin Renut. TM:n väistötestissä Logan MCV:n takaluukku aukesi, kun kori on niin veltto. Ei hyvältä kuulosta.
Kehutaanko sitten vasta kun jotain kehumista on. - euro-ncap:ssa
Wanha Erkki kirjoitti:
"Suomessa omistajat voivat ikäänkuin kuvitella yhden tähden tuloksiin lisää."
Buhahaa. Vapaasti voi kuvitella vaikka seitsemän tähteä Otavasta, mutta viralliset testit ovat virallisia, ja niissä Daciat eivät ole vielä kertaakaan saaneet täyttä viittä tähteä, joka miltei kaikille muille nykyautoille on iisi biisi.
On kyllä hienoa propagandaa. "Daciat perustuvat Renaulteihin ja myydäänkin joillain markkina-alueilla Renaulteina. Renault taas puolestaan tunnetaan kolariturvallisista autoista". Mutta mutta. Daciat on kuitenkin ihan eri planeetalta kuin Renut. TM:n väistötestissä Logan MCV:n takaluukku aukesi, kun kori on niin veltto. Ei hyvältä kuulosta.
Kehutaanko sitten vasta kun jotain kehumista on.Huomaa että kuulune joukkoon joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan...Dacia ei ole saanut viittä tähteä, eikä tule edes teoriassa saamaankaan niin kauan kuin strategiassa on myydä autoja kehitysmaihin ilman ESP:tä - tai kaikkia länsimyyntimalleihin saatavia yleisempia turvavarusteita. Testin virallisuutta ei kukaan tietenkään epäile. Euroncap:n periaate on, että jo yksinään ESP:n puute vakiovarusteenasuurimmassa osassa myyntimaita pudottaa yhden tähden, vaikka kori kestäisi ydinpommin. Dacia kärsii tähdissä juurikin tästä kehitysmaamallien karsitusta filosofiasta. siitä huolimatta ollaan mallista riippuen 3-4 tähdessä, jota ei voi pitää aivan kehnona suorituksena.
Käänteisesti voidaan sanoa, että kun nykytesti tuli muistaakseni vuoden 2010 alussa, moni ennen tuota ajankohtaa 5 tähteä saanut auto, ei saisi nykyään 5 tähteä vaan painisi suunnilleen samassa tähtiluokituksessa kuin Daciat. Esimerkiksi vuonna 2007 "vanhemmassa" löysemmässä euroncap:ssa testattu ensimmäinen 5 tähden korealaisauto Kia Cee´d ei saisi nykyään 5 tähteä, kun siinä ei ollut alkuun ESP:tä vakiovarusteena kaikissa malleissa. Suosittu edellisen polven Octavia oli 4 tähden auto, eli se sai samat tähdet kuin Sandero sai nykyisessä huomattavasti tiukemmassa ja vaativammassa ja monipuolisemmassa testissä. Siitä voi päätellä kumpi on turvallisempi auto.
Jutut lukemalla testatut Daciat kuitenkin menestyivät korirakenteisiin liittyvissä asioissa kohtuu hyvin ja siinä suhteessa ovat varmasti turvallisempia kuin suurin osa vanhemmista käytetyistä autoista joilla suurin osa suomalaisista ajaa.
Sitä mukaa kun tietyt yksittäiset turvavarusteet pakollistuvat kaikissa maanosissa, 5 tähden aikakin Dacialla vielä tulee, se on varma.
Vai propagandaa.... Jos samat Dacia-mallit myydään Länsi-Euroopan ulkopuolella Renault merkkisenä, Renault liikkeistä, miten voi niiden sanoa olevan eri planeetalta kuin Renut jos ne ovat Renuja!!! Joitain Dacia-malleja on myyty ja myydään jopa Nissan merkkisinä. :) Dacioissa Renun leimat löytyvät jokapuolelta autoa. Jopa vetokoukku on Renault-merkkinen. Dacian merkki löytyy ohjekirjan kannesta, ratista ja keulasta. Muuten autot ovat 100% Renaulteja ja myydäänkin mm. Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Lähi-Idässä ja Venäjällä Renaulteina..
Tuo takaluukun aukeaminen TM:n testissä on vähän niin ja näin. Toimittaja nyt vaan heitti kommentin ivallisesti korin elämisen piikkiin, kun muuta ei keksinyt, eikä tuo tiettävästi edes toistunut. Kyse voi olla yhtähyvin huolimattomasti suljetusta luukun kannestakin. On niitä aukeillut muissakin autoissa ajossa, kun luukku ei ole ollut kunnolla kiinni. Tuota en nielisi, ennenkuin sama toistuu useamman kerran myös muillakin autoyksilöillä. uskokoon ken tahtoo ja mitä tahtoo. Logan MCV:n pohjana on kuitenkin 4 euroncap-tähden Dacia Sandero malli, jonka kori kesti törmäyksen hyvin.
Jos kehumisella viittaat TM: testiin, kehutaan vaan. Siinä kehuttiin mm. tiloja ja mukavuutta, tiloja niin takana kuin peräkontissakin (tavatilan tilavuudeksi mitattiin jopa enemmän kuin valmistaja ilmoittaa), suuntavakavuutta, stabiilia ajettavuutta, mediakeskusta, varustelua, modernia vähäkulutuksista moottoria, vaimeita moottoriääniä, kohtuullisia 8 arvosanan valoja, ESP:tä joka toimii sitä paremmin mitä enemmän siltä vaaditaan...jne.
Jokainen voi poimia testistä mitä haluaa. Yleensä provot poimivat vain huonot puolet kärjistetysti ja Dacia kannattajat päinvastoin. Siltä väliltä pitää löytää se oikea sanoma. Parhaiten se selviää koeajolla. - tähhh
euro-ncap:ssa kirjoitti:
Huomaa että kuulune joukkoon joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan...Dacia ei ole saanut viittä tähteä, eikä tule edes teoriassa saamaankaan niin kauan kuin strategiassa on myydä autoja kehitysmaihin ilman ESP:tä - tai kaikkia länsimyyntimalleihin saatavia yleisempia turvavarusteita. Testin virallisuutta ei kukaan tietenkään epäile. Euroncap:n periaate on, että jo yksinään ESP:n puute vakiovarusteenasuurimmassa osassa myyntimaita pudottaa yhden tähden, vaikka kori kestäisi ydinpommin. Dacia kärsii tähdissä juurikin tästä kehitysmaamallien karsitusta filosofiasta. siitä huolimatta ollaan mallista riippuen 3-4 tähdessä, jota ei voi pitää aivan kehnona suorituksena.
Käänteisesti voidaan sanoa, että kun nykytesti tuli muistaakseni vuoden 2010 alussa, moni ennen tuota ajankohtaa 5 tähteä saanut auto, ei saisi nykyään 5 tähteä vaan painisi suunnilleen samassa tähtiluokituksessa kuin Daciat. Esimerkiksi vuonna 2007 "vanhemmassa" löysemmässä euroncap:ssa testattu ensimmäinen 5 tähden korealaisauto Kia Cee´d ei saisi nykyään 5 tähteä, kun siinä ei ollut alkuun ESP:tä vakiovarusteena kaikissa malleissa. Suosittu edellisen polven Octavia oli 4 tähden auto, eli se sai samat tähdet kuin Sandero sai nykyisessä huomattavasti tiukemmassa ja vaativammassa ja monipuolisemmassa testissä. Siitä voi päätellä kumpi on turvallisempi auto.
Jutut lukemalla testatut Daciat kuitenkin menestyivät korirakenteisiin liittyvissä asioissa kohtuu hyvin ja siinä suhteessa ovat varmasti turvallisempia kuin suurin osa vanhemmista käytetyistä autoista joilla suurin osa suomalaisista ajaa.
Sitä mukaa kun tietyt yksittäiset turvavarusteet pakollistuvat kaikissa maanosissa, 5 tähden aikakin Dacialla vielä tulee, se on varma.
Vai propagandaa.... Jos samat Dacia-mallit myydään Länsi-Euroopan ulkopuolella Renault merkkisenä, Renault liikkeistä, miten voi niiden sanoa olevan eri planeetalta kuin Renut jos ne ovat Renuja!!! Joitain Dacia-malleja on myyty ja myydään jopa Nissan merkkisinä. :) Dacioissa Renun leimat löytyvät jokapuolelta autoa. Jopa vetokoukku on Renault-merkkinen. Dacian merkki löytyy ohjekirjan kannesta, ratista ja keulasta. Muuten autot ovat 100% Renaulteja ja myydäänkin mm. Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Lähi-Idässä ja Venäjällä Renaulteina..
Tuo takaluukun aukeaminen TM:n testissä on vähän niin ja näin. Toimittaja nyt vaan heitti kommentin ivallisesti korin elämisen piikkiin, kun muuta ei keksinyt, eikä tuo tiettävästi edes toistunut. Kyse voi olla yhtähyvin huolimattomasti suljetusta luukun kannestakin. On niitä aukeillut muissakin autoissa ajossa, kun luukku ei ole ollut kunnolla kiinni. Tuota en nielisi, ennenkuin sama toistuu useamman kerran myös muillakin autoyksilöillä. uskokoon ken tahtoo ja mitä tahtoo. Logan MCV:n pohjana on kuitenkin 4 euroncap-tähden Dacia Sandero malli, jonka kori kesti törmäyksen hyvin.
Jos kehumisella viittaat TM: testiin, kehutaan vaan. Siinä kehuttiin mm. tiloja ja mukavuutta, tiloja niin takana kuin peräkontissakin (tavatilan tilavuudeksi mitattiin jopa enemmän kuin valmistaja ilmoittaa), suuntavakavuutta, stabiilia ajettavuutta, mediakeskusta, varustelua, modernia vähäkulutuksista moottoria, vaimeita moottoriääniä, kohtuullisia 8 arvosanan valoja, ESP:tä joka toimii sitä paremmin mitä enemmän siltä vaaditaan...jne.
Jokainen voi poimia testistä mitä haluaa. Yleensä provot poimivat vain huonot puolet kärjistetysti ja Dacia kannattajat päinvastoin. Siltä väliltä pitää löytää se oikea sanoma. Parhaiten se selviää koeajolla.miten auto voi saada tähtiä?
- ölkköäökk
euro-ncap:ssa kirjoitti:
Huomaa että kuulune joukkoon joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan...Dacia ei ole saanut viittä tähteä, eikä tule edes teoriassa saamaankaan niin kauan kuin strategiassa on myydä autoja kehitysmaihin ilman ESP:tä - tai kaikkia länsimyyntimalleihin saatavia yleisempia turvavarusteita. Testin virallisuutta ei kukaan tietenkään epäile. Euroncap:n periaate on, että jo yksinään ESP:n puute vakiovarusteenasuurimmassa osassa myyntimaita pudottaa yhden tähden, vaikka kori kestäisi ydinpommin. Dacia kärsii tähdissä juurikin tästä kehitysmaamallien karsitusta filosofiasta. siitä huolimatta ollaan mallista riippuen 3-4 tähdessä, jota ei voi pitää aivan kehnona suorituksena.
Käänteisesti voidaan sanoa, että kun nykytesti tuli muistaakseni vuoden 2010 alussa, moni ennen tuota ajankohtaa 5 tähteä saanut auto, ei saisi nykyään 5 tähteä vaan painisi suunnilleen samassa tähtiluokituksessa kuin Daciat. Esimerkiksi vuonna 2007 "vanhemmassa" löysemmässä euroncap:ssa testattu ensimmäinen 5 tähden korealaisauto Kia Cee´d ei saisi nykyään 5 tähteä, kun siinä ei ollut alkuun ESP:tä vakiovarusteena kaikissa malleissa. Suosittu edellisen polven Octavia oli 4 tähden auto, eli se sai samat tähdet kuin Sandero sai nykyisessä huomattavasti tiukemmassa ja vaativammassa ja monipuolisemmassa testissä. Siitä voi päätellä kumpi on turvallisempi auto.
Jutut lukemalla testatut Daciat kuitenkin menestyivät korirakenteisiin liittyvissä asioissa kohtuu hyvin ja siinä suhteessa ovat varmasti turvallisempia kuin suurin osa vanhemmista käytetyistä autoista joilla suurin osa suomalaisista ajaa.
Sitä mukaa kun tietyt yksittäiset turvavarusteet pakollistuvat kaikissa maanosissa, 5 tähden aikakin Dacialla vielä tulee, se on varma.
Vai propagandaa.... Jos samat Dacia-mallit myydään Länsi-Euroopan ulkopuolella Renault merkkisenä, Renault liikkeistä, miten voi niiden sanoa olevan eri planeetalta kuin Renut jos ne ovat Renuja!!! Joitain Dacia-malleja on myyty ja myydään jopa Nissan merkkisinä. :) Dacioissa Renun leimat löytyvät jokapuolelta autoa. Jopa vetokoukku on Renault-merkkinen. Dacian merkki löytyy ohjekirjan kannesta, ratista ja keulasta. Muuten autot ovat 100% Renaulteja ja myydäänkin mm. Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Lähi-Idässä ja Venäjällä Renaulteina..
Tuo takaluukun aukeaminen TM:n testissä on vähän niin ja näin. Toimittaja nyt vaan heitti kommentin ivallisesti korin elämisen piikkiin, kun muuta ei keksinyt, eikä tuo tiettävästi edes toistunut. Kyse voi olla yhtähyvin huolimattomasti suljetusta luukun kannestakin. On niitä aukeillut muissakin autoissa ajossa, kun luukku ei ole ollut kunnolla kiinni. Tuota en nielisi, ennenkuin sama toistuu useamman kerran myös muillakin autoyksilöillä. uskokoon ken tahtoo ja mitä tahtoo. Logan MCV:n pohjana on kuitenkin 4 euroncap-tähden Dacia Sandero malli, jonka kori kesti törmäyksen hyvin.
Jos kehumisella viittaat TM: testiin, kehutaan vaan. Siinä kehuttiin mm. tiloja ja mukavuutta, tiloja niin takana kuin peräkontissakin (tavatilan tilavuudeksi mitattiin jopa enemmän kuin valmistaja ilmoittaa), suuntavakavuutta, stabiilia ajettavuutta, mediakeskusta, varustelua, modernia vähäkulutuksista moottoria, vaimeita moottoriääniä, kohtuullisia 8 arvosanan valoja, ESP:tä joka toimii sitä paremmin mitä enemmän siltä vaaditaan...jne.
Jokainen voi poimia testistä mitä haluaa. Yleensä provot poimivat vain huonot puolet kärjistetysti ja Dacia kannattajat päinvastoin. Siltä väliltä pitää löytää se oikea sanoma. Parhaiten se selviää koeajolla.Kyllä uudella kolmoskopan Octavialla on törmäystestistä täydet viisi tähteä ilman mitään selityksiä.
Renault on Renault mutta Datsia on Datsia. Eri tehtaissahan ne tehdään, ja Dacian filosofia on säästää hinnassa, eikö se jo kerro mistä on kysymys.
jos pitäydyttäisiin asiassa eikä aleta solvaamaan toisia - tuotaa
euro-ncap:ssa kirjoitti:
Huomaa että kuulune joukkoon joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan...Dacia ei ole saanut viittä tähteä, eikä tule edes teoriassa saamaankaan niin kauan kuin strategiassa on myydä autoja kehitysmaihin ilman ESP:tä - tai kaikkia länsimyyntimalleihin saatavia yleisempia turvavarusteita. Testin virallisuutta ei kukaan tietenkään epäile. Euroncap:n periaate on, että jo yksinään ESP:n puute vakiovarusteenasuurimmassa osassa myyntimaita pudottaa yhden tähden, vaikka kori kestäisi ydinpommin. Dacia kärsii tähdissä juurikin tästä kehitysmaamallien karsitusta filosofiasta. siitä huolimatta ollaan mallista riippuen 3-4 tähdessä, jota ei voi pitää aivan kehnona suorituksena.
Käänteisesti voidaan sanoa, että kun nykytesti tuli muistaakseni vuoden 2010 alussa, moni ennen tuota ajankohtaa 5 tähteä saanut auto, ei saisi nykyään 5 tähteä vaan painisi suunnilleen samassa tähtiluokituksessa kuin Daciat. Esimerkiksi vuonna 2007 "vanhemmassa" löysemmässä euroncap:ssa testattu ensimmäinen 5 tähden korealaisauto Kia Cee´d ei saisi nykyään 5 tähteä, kun siinä ei ollut alkuun ESP:tä vakiovarusteena kaikissa malleissa. Suosittu edellisen polven Octavia oli 4 tähden auto, eli se sai samat tähdet kuin Sandero sai nykyisessä huomattavasti tiukemmassa ja vaativammassa ja monipuolisemmassa testissä. Siitä voi päätellä kumpi on turvallisempi auto.
Jutut lukemalla testatut Daciat kuitenkin menestyivät korirakenteisiin liittyvissä asioissa kohtuu hyvin ja siinä suhteessa ovat varmasti turvallisempia kuin suurin osa vanhemmista käytetyistä autoista joilla suurin osa suomalaisista ajaa.
Sitä mukaa kun tietyt yksittäiset turvavarusteet pakollistuvat kaikissa maanosissa, 5 tähden aikakin Dacialla vielä tulee, se on varma.
Vai propagandaa.... Jos samat Dacia-mallit myydään Länsi-Euroopan ulkopuolella Renault merkkisenä, Renault liikkeistä, miten voi niiden sanoa olevan eri planeetalta kuin Renut jos ne ovat Renuja!!! Joitain Dacia-malleja on myyty ja myydään jopa Nissan merkkisinä. :) Dacioissa Renun leimat löytyvät jokapuolelta autoa. Jopa vetokoukku on Renault-merkkinen. Dacian merkki löytyy ohjekirjan kannesta, ratista ja keulasta. Muuten autot ovat 100% Renaulteja ja myydäänkin mm. Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Lähi-Idässä ja Venäjällä Renaulteina..
Tuo takaluukun aukeaminen TM:n testissä on vähän niin ja näin. Toimittaja nyt vaan heitti kommentin ivallisesti korin elämisen piikkiin, kun muuta ei keksinyt, eikä tuo tiettävästi edes toistunut. Kyse voi olla yhtähyvin huolimattomasti suljetusta luukun kannestakin. On niitä aukeillut muissakin autoissa ajossa, kun luukku ei ole ollut kunnolla kiinni. Tuota en nielisi, ennenkuin sama toistuu useamman kerran myös muillakin autoyksilöillä. uskokoon ken tahtoo ja mitä tahtoo. Logan MCV:n pohjana on kuitenkin 4 euroncap-tähden Dacia Sandero malli, jonka kori kesti törmäyksen hyvin.
Jos kehumisella viittaat TM: testiin, kehutaan vaan. Siinä kehuttiin mm. tiloja ja mukavuutta, tiloja niin takana kuin peräkontissakin (tavatilan tilavuudeksi mitattiin jopa enemmän kuin valmistaja ilmoittaa), suuntavakavuutta, stabiilia ajettavuutta, mediakeskusta, varustelua, modernia vähäkulutuksista moottoria, vaimeita moottoriääniä, kohtuullisia 8 arvosanan valoja, ESP:tä joka toimii sitä paremmin mitä enemmän siltä vaaditaan...jne.
Jokainen voi poimia testistä mitä haluaa. Yleensä provot poimivat vain huonot puolet kärjistetysti ja Dacia kannattajat päinvastoin. Siltä väliltä pitää löytää se oikea sanoma. Parhaiten se selviää koeajolla.Miten dacia voi olla 100% renault? Mikäli jossain on dacian merkki niin eikös prosenttien pitäisi tippua?
- ansaittu solvaus
ölkköäökk kirjoitti:
Kyllä uudella kolmoskopan Octavialla on törmäystestistä täydet viisi tähteä ilman mitään selityksiä.
Renault on Renault mutta Datsia on Datsia. Eri tehtaissahan ne tehdään, ja Dacian filosofia on säästää hinnassa, eikö se jo kerro mistä on kysymys.
jos pitäydyttäisiin asiassa eikä aleta solvaamaan toisiaNo, mikähän auto se sitten on tämä?? Kyllä siinä minusta ainakin ihan selvä salmiakkimerkki on nokalla?? Kovasti kyllä muistuttaa myös Dacia nimellä kulkevaa Dusteria. Voihan ne logiikallasi toki olla täysin eri autojakin. Yhdennäköisyys on kyllä hätkähdyttävä niin sisältä, kuin ulkoakin.
http://www.carsbase.com/photo/Renault_Duster_model_10704.html
Hassua kyllä, eräs Dacia Dokkerkin muistutta todella paljon tätä Renault Dokkeria ja tehdään jopa samassa tehtaassakin Marokossa..
http://renault.autocentre.ua/dokker/
Tangerin uusi tehdas valmistaa Dacia Lodgyä ja edellä mainittua Dokkeria....ja jopa ihan Renault merkilläkin....joten "eri tehtaissa" tuntuu vähän kummalta väitteeltä. Kyllä tuossa tehtaan kyltissäkin lukee ihan selvästi lukee Renault-Nissan, vaikka haluisi uskoa vaikka mitä. Dacia on Renault eri nokkamerkillä tai 'Renault Dacia eri nokkamerkillä, ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka saivartelisi. aivan kuten Fiat Sedici on sama auto kuin Suzuki SX4.
Uusi Octavia sai viisi tähteä toki. Edelleen korostan, että suomalaiset ajavat keskimäärin uutta Daciaa turvattomimmilla autoilla. Jopa edellinen Octavia, joita on todella paljon liikenteesä, ja joita myytiin uutena vielä vuosi sitten on turvallisuudeltaan esim. uutta Sanderoa turvattomampi auto, jos euro-ncap-luokitteluun uskoo. Punainen lanka on siis se, että Dacia ei ole liikenteessä mitenkään poikkeuksellisen turvaton auto. Käytettyjen kilpailijoiksihan noita enimmäkseen on tituleerattu. Haliatko ymmärtää tahallaan väärin vai miksi intät?? - joustetaan vähän.
tuotaa kirjoitti:
Miten dacia voi olla 100% renault? Mikäli jossain on dacian merkki niin eikös prosenttien pitäisi tippua?
Ok, se on 97% Renault.
-1 % Ratin keskiössä olevasta Dacia-merkistä.
-1% Keulalla olevasta Dacia-merkistä
-1% Takaluukussa olevasta Dacia-merkistä.
Kaikki muu onkin sitten Renaultia. - Laatoittaja 4
tuotaa kirjoitti:
Miten dacia voi olla 100% renault? Mikäli jossain on dacian merkki niin eikös prosenttien pitäisi tippua?
Ihan samaa pas kaa kumpikin. Joku ihme vika niissä on kun jos vilkaiseekin kumpaa romuläjää hyvänsä niin alkaa oksettamaan ja laatta lentää samantien !
Erittäin ikävä "oksetusvika" niissä on ! - tuotaa
joustetaan vähän. kirjoitti:
Ok, se on 97% Renault.
-1 % Ratin keskiössä olevasta Dacia-merkistä.
-1% Keulalla olevasta Dacia-merkistä
-1% Takaluukussa olevasta Dacia-merkistä.
Kaikki muu onkin sitten Renaultia.Eikös vanteissa ole myös dacia merkki?
- Loganruhtinas
Laatoittaja 4 kirjoitti:
Ihan samaa pas kaa kumpikin. Joku ihme vika niissä on kun jos vilkaiseekin kumpaa romuläjää hyvänsä niin alkaa oksettamaan ja laatta lentää samantien !
Erittäin ikävä "oksetusvika" niissä on !Laatoittaja taitaakin olla raskaana, siitä aamupahoinvointi. Toisaalta: koska kateus, kekkekkkeee!!!
- tähh
Loganruhtinas kirjoitti:
Laatoittaja taitaakin olla raskaana, siitä aamupahoinvointi. Toisaalta: koska kateus, kekkekkkeee!!!
Mikä ok kekkekkkeee?
- Säälittävää porukkaa
Loganruhtinas kirjoitti:
Laatoittaja taitaakin olla raskaana, siitä aamupahoinvointi. Toisaalta: koska kateus, kekkekkkeee!!!
Kerro nyt Logan mitä kadedittavaa Daciassa voisi olla ?
No sitähän minäkin ! Ei todellakaan mitään ! Paljon enemmän Dacia herättää säälintunteita !
- Toyofan
Kyllä ohjaamon täytyy olla ihan ykkösluokkaa. Sillai se auto valitaan, ihan ohjaamon mukaan. Ja hiljainen pitää olla, jopa moottori sammuksissa ja paikoillaan.
- Miten ni haukuttiin?
.
"Luemmeko me samaa lehteä?????"
.- Sama lehti
Ei haukuttu, mutta sille naurettiin.
- okei, selvä
Sama lehti kirjoitti:
Ei haukuttu, mutta sille naurettiin.
Ilman muuta kannattaa uskoa ja pitää asiallisena tietolähteenä autolehteä, joka nauraa koeajamilleen autoille.
- Nikoteronpoika
Onse niin kauhia auto koska ämpärimuovi ja melu ja ominaisuudet. Isot Esson-pojat ovat tätä mieltä, niin kyllä teidänkin muidenkin pitää uskoa. Kuuhun ajettu Tojo on paljo parempi, kyl nii on!!
- realismia
Täällä näköjään eräs Dacia myyjä näyttää yrittävän epätoivoisesti puolustella TM koeajon huonoa tulosta. Tämä TM juttu tulee pudottamaan hyvin todennäköisesti Logan MCV:n myyntiä jos sitä on tähänkään asti edes kummoisesti ollut.
Suomalaiset ostaa hyviksi todettuja perinteisiä merkkejä kuten VW, Toyota, Skoda Volvo ja Ford ja uutta menestyjää KIA:aa. Siinä yksi Dacia on kuin kärpäsen paska meressä varsinkin jos laatu on puutteellista kuten se näkyy olevan.- rtyertrtye
Laatu on toimivaa ja se riittää.
Mitään vikoja ei vuosi sitten ostetussa Daciassani ole ollut.
Entä sinun Daciassa?
Ilmeisesti olet ostanut ja kokemusta riittää, kun täällä roikut. - Kaamea pommi
rtyertrtye kirjoitti:
Laatu on toimivaa ja se riittää.
Mitään vikoja ei vuosi sitten ostetussa Daciassani ole ollut.
Entä sinun Daciassa?
Ilmeisesti olet ostanut ja kokemusta riittää, kun täällä roikut.Minun Daciassa ei ole mitään vikoja eikä tule koska en tule mokomaa tekelettä ikinä hankkimaan !
Minulla on AUTO eikä mitään romanialaista pa skakasaa ! - ghdvjc
Kaamea pommi kirjoitti:
Minun Daciassa ei ole mitään vikoja eikä tule koska en tule mokomaa tekelettä ikinä hankkimaan !
Minulla on AUTO eikä mitään romanialaista pa skakasaa !Häivy sitten muualle täältä roikkumasta. Sinun kommentteja ei kaivata. Kommenttisi vaikuttaa henkisesti sairaalta.
- tuotaa
ghdvjc kirjoitti:
Häivy sitten muualle täältä roikkumasta. Sinun kommentteja ei kaivata. Kommenttisi vaikuttaa henkisesti sairaalta.
Ei täällä pysty roikkuun
- kysymys?
Mahtuuko ridge loganiin? ei selvinnyt tuosta testistä. Onko jollain jo kokemuksia?
- Dacia Alpine
Itsetuntoa kehiin vaikka joltain kurssilta, tuntuu se Dacia vaan kiinostavan kovin monia. Mä en ainakaan edes viittis lähtee joillekkin toisen merkin saitille ellei se kiinnostais. Se vaan nyt on niin että Dacia autona riittää kovin monelle pakolliseen liikkumiseen.
- tähh
Miten liikutaan pakollisesti?
- "Itsetunto" selittää
Dacia Alpine Ainahan maailman surkein tuote kiinnostaa ihmisiä ettei vaan missään tapauksessa erehtyisi ostamaan.
Suomalaiset on onneksi hyvin perillä siitä mikä tämä romanialainen kuonakasa oikeasti onkaan.
Johan markkinaosuus kertoo sen ettei kukaan normaali aivoilla varustettu ihminen osta mokomaakin pa skaa ! - Täten että.
tähh kirjoitti:
Miten liikutaan pakollisesti?
Siten, että aamulla on mentävä töihin maksaakseen asuntolainat pitääkseen perheen leivässä. Sinulla ei ymmärrettävästi näitä huolia ole kun, makaat sossun kustantamassa homeluukussasi yhteiskunnan varoilla.
- Kuonakasa olet sinä.
"Itsetunto" selittää kirjoitti:
Dacia Alpine Ainahan maailman surkein tuote kiinnostaa ihmisiä ettei vaan missään tapauksessa erehtyisi ostamaan.
Suomalaiset on onneksi hyvin perillä siitä mikä tämä romanialainen kuonakasa oikeasti onkaan.
Johan markkinaosuus kertoo sen ettei kukaan normaali aivoilla varustettu ihminen osta mokomaakin pa skaa !Kukaan normaaliaivoilla varustettu ihminen ei istu suomi24:lla trollaamassa lapsellista paskaa aamusta iltaan. Ainoastaan mainitsemasi kuonakasat, tarkemmin sanottuna ihmiskuonakasat, joihin sinäkin valitettavasti kuulut.
- Koville ottaa !
Kuonakasa olet sinä. kirjoitti:
Kukaan normaaliaivoilla varustettu ihminen ei istu suomi24:lla trollaamassa lapsellista paskaa aamusta iltaan. Ainoastaan mainitsemasi kuonakasat, tarkemmin sanottuna ihmiskuonakasat, joihin sinäkin valitettavasti kuulut.
Heh heh.Alkaako hihat palamaan vai... ?
- tähhhh
Koville ottaa ! kirjoitti:
Heh heh.Alkaako hihat palamaan vai... ?
Miten hihat voi palaa?
- piipaapiipaa
tähhhh kirjoitti:
Miten hihat voi palaa?
ei hätää palokunta on paikalla.
- Justus4852
ÄLÄ VALEHTELE MIEHELLE. Mulla on MCV 1,6 ja pääsin 300000km ennen kuin se mielestäsi ohkanen ruostunut putki rupesi vuotamaan ensimmäisestä vaimentajasta ja ihmettelin miksi ensimmäinen. Takimmainen olikin peräti ruostumattomasta tehty. Kun et näytä tietävän kovin paljon faktaa niin on paljon muitakin autoja joissa putki uutena on yhtä kappaletta, peräti Alfa Romeon malleistakin
- Mossssse
Mites tulitikut ja bensa?
- Tusteri
Kävin koeajolla, itse omistan 4wd Dusterin. Kumma tunne tuli, ihan kuin olis tehty paperista tämä Logan, ei sellaista jämäkkyyden tunnetta kun Dusterissa, mutta tilavan tuntuinen ja varmaan siihen "heppoisuuteenkin" tottuu pian.
- ilmanpaineasiantuntija
Tuuli vie pian mennessään koko vehkeen.
- Justus4852
Tuli mieleen kun lukee näitä palstoja Loganista . Melusta puheen ollen Logan MCV .n melu on sama kuin saab 9-3 90 luvun lopulla testeissä ja silloin ei edes mainittu melusta . Soratiellä Loganin melu on Saabiin verrattuna noin puolet siitä kun siinä ei kivet iske suoraan ovien alareunoihin . Omistan itse MCV.n ja tiedän sen kokemuksesta. että ei se sen meluisampi ole mutta se vaikuttaa vaivaavan tänään enemmän kuin 90 luvulla varsinkin heitä joilla sitä ei ole omistuksessakaan . Dacia on perus auto, istuimet sopii hyvin lyhyemmälle ja keskikoko henkilölle, . minkä pirun takia ne istuintyynyt on tehtävä pitkäjalkaisille kun niissä ei lyhytjalkaisen ole mukava istua. Tällaisia autoja kansa tarvitsee käyttö autoiksi
- dätsiäban
Ei hyvää päivää nää kajahtaneet vertailee -17 autoa ysäriautoihin kun ei muuten pärjää. Semmosen saabin saat alle tonnilla. Dätsiä todella on 2000-luvun Lada. Ja mikä kääpiö sie oot jos ne miniatyyripenkit on passelit?
- Parempivaihtoehto
dätsiäban kirjoitti:
Ei hyvää päivää nää kajahtaneet vertailee -17 autoa ysäriautoihin kun ei muuten pärjää. Semmosen saabin saat alle tonnilla. Dätsiä todella on 2000-luvun Lada. Ja mikä kääpiö sie oot jos ne miniatyyripenkit on passelit?
hyvinhän Daciat on pärjänneet kestotesteissä. Muovisuus ja ruostuminen on perus japanilaisella tasolla, ajo-ominaisuudet vähän paremmat ja hinta alle puolet. Ja rahat jää Eurooppaan 😂
- Justus4852
No ei tuossa TM koeajossa ollut mitään erikoista.,, Ihminen joka ostaa jokapaikan käyttöauton niin hän hyväksyy hintaavastaa nuo ominaisuudet. Lue tuosta itse niin ei tarvitse itse lisätä näille palstoille palturia: https://tekniikanmaailma.fi/tm-koeajo-dacia-logan-mcv-tce-90-laureate-navi/
Mielen kiinnolla ootan dacia logania, miten lienee lämmin auto talvipakkasilla?
- Justus4852
Ainakin bensiinimallissa riittää lämpö !!!!
- Justus4852
Minä en piruvie käsitä ollenkaan että Daciaa verrataan johonkin 2-3-4 kertaa kalliimpaan hintaluokkaan . Tämä Dacia merkki on jo alunperin ollut Renaultin ajatuksena tehdä käyttöauto joka sopii pienemmillekin lompakoille ja perheille jotka eivät halua syytää rahojansa taivaantuulin liikenteessä poseeraten naapureille "miten meillä ". Renaultillahan on itsellään jo automallistot heille jotka haluavat ajaa kalliimmalla ja hintahaitaria riittää ylöspäin. Kun Hitlerikin käski Ferdinard Porschen tehdä kansan auton niin ei silloinkaan ollut ajatuksenakaan verrata sitä Saksalaiseen MAYBACHIIN
- Justus4852
Viestin aloittajalle vain että käväise lukemassa se Tuulilasin testi ,, pidän muutenkin Tuulilasia luotettavampana testaajana Muistan kun Tekniikanmaailman testaajat,, vuonna 88 ihmettelivät Peugeot 405.n nytkytystä tasaisella kaasulla kaupunkinopeuksissa , ja he olivat siinä aivan heitteillä kun leimasivat se elektroniikka viaksi. Tuulilasin testaajat tiesivät oikein että se on moottorin tuenta kysymys . 2000 luvulla tekniikanmaailma väitti että V8 moottori on Amerikan keksintö ,, joka on myös väärin. Se siitä Tekniikanmaailmasta. Tämäkin kannattais viestin aloittajan tutkia http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001166447.html
- Mainostulothyväveli
TM haukkuu pienistäkin asioista sellaisia tuotteita, jotka eivät ole arvostettua brändiä. Toisaalta brändituotteet saavat anteeksi suuriakin asioita pelkällä maininnalla ja jopa kyseisen asian merkitystä vähättelevillä kommenteilla.
Taannoin havaitsivat jonkun BMW:n 60000km testissä sylinterilohkon murtuman, joka kuitattiin maahantuojalta saadulla "lausunnolla", jonka mukaan tämä ei ole mikään paha vika eikä vaikuta auton ominaisuuksiin tai kestävyyteen.
Olisipa samanlainen murtuma löytynyt Dacian lohkosta, niin olisi varmasti revitty näyttävä otsikko ja kyseenalaistettu Dacian laatu ja kestävyys todella näkyvästi.
VAG-tujotteiden suunnitteluvirheiden ja ongelmien piilottelu ja ainaiset testimenestykset ovatkin sitten ihan oma lukunsa. - hjhjhgjjgh
Tuo samainen bmw sitten autobild lehdessä ja samat ongelmat ja myös moottori vaihtoon alle 40tkm ajettuna sekä laakeriongelmat ja ihmettelyt kadonneesta maineesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855